Vriend blowt

25-01-2019 00:58 126 berichten
Sinds een jaar heb ik een vriend, die in allerlei opzichten heel leuk is. Alleen hij blowt dus elke dag. Vroeger heb ik dat ook gedaan, maar ben ermee gestopt. Ik geloof dat niets wat je elke dag doet, of dat nu drank, drugs of bijv slaappillen is, goed voor je is.
Ik heb hem gevraagd te minderen, maar dat doet hij niet. Hij vindt dat hij dat uit zichzelf moet doen als hij er klaar voor is. Overdrijf ik? Wat vinden jullie?
fotoroid schreef:
25-01-2019 16:26
Focus je hier even op. Hij ziet dat dus wel in en wilt ook stoppen, maar niet nu. Probeer daar iets mee, ik heb geen idee hoe helaas. Enige wat ik kan bedenken is dat je niet boos/geïrriteerd wordt als hij wel elke dag blowt, maar juist positief erin staan en hem steunen. Maar goed, lastig..

dat ooit, dat heeft geen enkele betekenis, dat betekent : zeur niet, ik ga niet stoppen, en ik hou jou zoet met de woorden ooit, en als je doorzeurt ben ik weg..
positief en steunen, ja, als hij echt wil stoppen, maar dat blijkt nergens uit, het is niet het goede moment is ook zo'n smoes die ik 20.000 keer gehoord heb, dat betekent precies hetzelfde als ooit.. wat ook niks betekent
Alle reacties Link kopieren
Theres75 schreef:
25-01-2019 15:32
Wat bedoel je met dat laatste?
Hij functioneert verder prima, heeft een goede baan enzo. Alleen de avonden, zijn vrije tijd staan in het teken van blowen, maar dan kan hij nog wel dingen ondernemen.
Ik had in alle verwarring een vroegere therapeut opgebeld en die zei, net als sommmige vriendinnen, dat een verslaafde man per definitie niet emotioneel beschikbaar is. Ik vraag me af of dat waar is.
Ja dat is waar. Zijn emoties zijn überhaupt niet aanwezig of in ieder geval in sterke mate verdoofd.

Je noemt zelf vanalles al op. Zijn vrije tijd staat in het teken van blowen. Je mag/kan geen in zijn ogen moeilijke gesprekken voeren. Je komt aan zijn verslaving dus rent hij nu weg.

Zelfs al gaat bij hem wel die knop om op korte termijn, een verslaafde heeft levenslang. Het is een lang en zwaar traject, ook voor de partner. Het lukt zelden bij de eerste afkickpoging, 80-90 valt weer terug. Meestal zijn er 4-5 pogingen voor nodig. Ben jij sterk genoeg hiervoor? Het zuigt je leeg, ook als hij wel gaat afkicken.
Theres75 schreef:
25-01-2019 16:16
Ik kan de komende twee jaar niet terug ivm mijn baan. Hij heeft dus een gewoon sociaal leven en een baan. Het voelt alsof ik geen inspraak heb, maar misschien had hij dat ook wel. Dat hij denkt “je hebt me blowend leren kennen en nu opeens is het een probleem en moet ik me aanpassen”. Maar goed, hij vindt dus wel dat ik gelijk heb, dat elke dag niet goed is. Maar de timing is dan weer niet goed. Hij gaat wel stoppen, maar nu niet.
en is hij ondanks het blowen wel een leuke partner ? heeft hij zin om dingen te doen of ondernemen met je? doet hij ook het zijne in huis of draai jij overal voor op, staat hij op s ochtends of moet je hem uit bed trekken? hangt hij iedere avond op de bank of komt hij er ooit eens vanaf? praten jullie met elkaar of leeft hij in zijn eigen wereld? gaat hij met je mee naar bed of lig je er iedere avond alleen in? sexleven bestaat ook nog?
Hemelslicht schreef:
25-01-2019 17:03
Negatief? Het is realistisch. Een stoner is altijd van plan te stoppen ooit. En ooit kan volgend jaar zijn, over 5 jaar of bij z'n dood. Bij een verslaafde blijven hangen terwijl je geen verslaafde wil is gewoon dom.

En jawel, ik heb wel een relatie verbroken wegens verslaving, want zolang de ander verslaafd is heb je geen echte relatie. Zolang de ander verslaafd is ben je geen prioriteit.

Sowieso vind ik het al een wonder dat iemand die anderhalve maand verdwijnt niet automatisch ex is.

Ik vind mezelf absoluut niet negatief, ik geloof oprecht dat to ook iemand kan vinden die ze wel wil.
Nou eerst was hij niet van plan om ooit te stoppen en dat herken ik ook. Toen ik er midden in zag, zag ik er geen kwaad in en hoorde het er gewoon bij. Jij zegt het nu ook, zolang iemand verslaafd is, heb je geen echte relatie. Dat hoor ik dus ook om me heen, iemand is niet emotioneel beschikbaar. En ik twijfel dan of dat waar is.
Hij was inderdaad verdwenen, maar ik voelde me alleen hier en zocht toch weer contact. Toen was het allemaal een groot misverstand en had hij zogenaamd nooit een relatie gewild, maar friends with benefits.

Jij gelooft oprecht dat ik iemand kan vinden die ik wil. Ik geloof dat dus niet meer, ik ben nu 42 en heb die man nog nooit gevonden, terwijl het wel iets is wat ik heel graag wil. Iemand die echt van me houdt, die moeite voor mij wil doen. Waar ik niet heel veel in praktische, emotionele en financiële zin in moet investeren om hem bij me te houden. Ik dacht dat hij dat was en dat was hij ook, tot ik begon over dat blowen.
Ik heb in het verleden al heel veel therapie gehad, maar mijn liefdesleven is altijd kut gebleven. Terwijl ik een aantrekkelijke, intelligente lieve vrouw ben. Ik ben geneigd het dan maar op te geven en te denken dat het niet beter dan dit word en dat ik misschien maar gesuld moet hebben, zoals hij zegt.
anoniem_6691258009b30 wijzigde dit bericht op 25-01-2019 18:01
0.05% gewijzigd
Levade schreef:
25-01-2019 17:20
Ja dat is waar. Zijn emoties zijn überhaupt niet aanwezig of in ieder geval in sterke mate verdoofd.

Je noemt zelf vanalles al op. Zijn vrije tijd staat in het teken van blowen. Je mag/kan geen in zijn ogen moeilijke gesprekken voeren. Je komt aan zijn verslaving dus rent hij nu weg.

Zelfs al gaat bij hem wel die knop om op korte termijn, een verslaafde heeft levenslang. Het is een lang en zwaar traject, ook voor de partner. Het lukt zelden bij de eerste afkickpoging, 80-90 valt weer terug. Meestal zijn er 4-5 pogingen voor nodig. Ben jij sterk genoeg hiervoor? Het zuigt je leeg, ook als hij wel gaat afkicken.
Nou ja, ik was er zelf wel vrij snel klaar mee, na 10 jaar blowen. Voor mijn hond. Ik ken wel meer mensen die gewoon gestopt zijn en dat het niet een jarenlang drama was.
Maar verder heel fijn wat je zegt! Schept helderheid in de twijfel.
citronella schreef:
25-01-2019 17:20
en is hij ondanks het blowen wel een leuke partner ? heeft hij zin om dingen te doen of ondernemen met je? doet hij ook het zijne in huis of draai jij overal voor op, staat hij op s ochtends of moet je hem uit bed trekken? hangt hij iedere avond op de bank of komt hij er ooit eens vanaf? praten jullie met elkaar of leeft hij in zijn eigen wereld? gaat hij met je mee naar bed of lig je er iedere avond alleen in? sexleven bestaat ook nog?
Ja hij was een hele leuke partner. Ik hoef niet overal voor op te draaien en ik hoef hem niet uit bed te trekken. We wonen niet samen. Sex is top. We kunnen goed praten samen, zolang het niet over het blowen gaat.
Wel vind ik het jammer dat hij vaak kiest voor blowen en niet om wat leuks te doen. Als ik zelf ook blow heb ik daar geen last meer van, want dn bestaat verveling niet, maar die weg wil ik niet weer op gaan.
Theres75 schreef:
25-01-2019 17:29
Nou ja, ik was er zelf wel vrij snel klaar mee, na 10 jaar blowen. Voor mijn hond. Ik ken wel meer mensen die gewoon gestopt zijn en dat het niet een jarenlang drama was.
Maar verder heel fijn wat je zegt! Schept helderheid in de twijfel.
Dan heb jij geluk gehad. :)

Deze cijfers komt allemaal uit wetenschappelijk onderzoek. Leert je beter begrijpen, maar laat ook zien dat het niet ‘alleen maar blowen’ is. Ik denk dat voor heel veel mensen het iets is wat achter gesloten deuren zwaarder is dan de buiten wereld ziet.

Natuurlijk wil je dat hij zo veel van jou houdt dat hij voor jou stopt. Maar ook dat gebeurt alleen bij die ene hele zeldzame uitzondering. En moet je dat willen? Wat gebeurt er dan als jij wegvalt?
duidelijk verhaal Theres, hij was een leuke partner tot je over blowen begon, je vindt het jammer dat hij niet wat vaker wat leuks wil doen maar voor blowen kiest, je denkt dat je genoegen moet nemen hiermee omdat je niet beter kan krijgen. Ik denk dat je jezelf te kort doet door hier genoegen mee te nemen

ik heb mezelf heel lang wijs laten maken dat ik moeilijk deed, dat ik zeurde, ik heb heel lang genoegen genomen met kruimeltjes, ik ben er klaar mee, met die kruimeltjes
Theres75 schreef:
25-01-2019 17:32
Ja hij was een hele leuke partner. Ik hoef niet overal voor op te draaien en ik hoef hem niet uit bed te trekken. We wonen niet samen. Sex is top. We kunnen goed praten samen, zolang het niet over het blowen gaat.
Wel vind ik het jammer dat hij vaak kiest voor blowen en niet om wat leuks te doen. Als ik zelf ook blow heb ik daar geen last meer van, want dn bestaat verveling niet, maar die weg wil ik niet weer op gaan.
De vader van mijn kleinkinderen, goddank eindelijk de ex van mijn oudste blowt ook en is totaal onbereikbaar voor de kinderen hij ziet ze niet eens door die shit .
Ik heb gezien hoe zijn oudste om aandacht vroeg en hij zover weg was dat hij het kind totaal niet hoorde of zag zitten, lekker zo'n vent die onbereikbaar is.
Jouw vriend maakt een goed punt: het is idd zo dat als je het niet voor jezelf doet dan werkt het echt niet.

Jij zult dus moeten kiezen: of een leuke blowende vriend of op zoek naar een leuke niet blowende vriend.

Succes♡
Ik vind dat je een ander niet moet willen veranderen, dat werkt nog vaak averechts ook. Als je niet met deze karaktertrek kan leven dan verbreek je de relatie en zoek je een partner die niet elke dag blowt.
Levade schreef:
25-01-2019 17:36
Dan heb jij geluk gehad. :)

Deze cijfers komt allemaal uit wetenschappelijk onderzoek. Leert je beter begrijpen, maar laat ook zien dat het niet ‘alleen maar blowen’ is. Ik denk dat voor heel veel mensen het iets is wat achter gesloten deuren zwaarder is dan de buiten wereld ziet.

Natuurlijk wil je dat hij zo veel van jou houdt dat hij voor jou stopt. Maar ook dat gebeurt alleen bij die ene hele zeldzame uitzondering. En moet je dat willen? Wat gebeurt er dan als jij wegvalt?
Ik las laatst een onderzoek dat het merendeel van de verslaafden uit zichzelf stopt na 10-20 jaar, al dan niet na meerdere pogingen en wat ik nogal verrassend vond, meestal zonder hulp. Daar haalde ik natuurlijk weer hoop uit, want hij blowt volgens mij nu zo’n 20 jaar.
Ik ken dus juist meerdere mensen die zijn gestopt voor een ander en ook gestopt bleven toen die ander overleden was.
Wat bedoel je met dat het niet alleen maar blowen is?
volgens mij is dat nu juist het dilemma, die man gaat niet veranderen, dat is een illusie, maar accepteer je dan dat hij blowt, en is hij ondanks het blowen leuk genoeg, of accepteer je het omdat je denkt dat dit alles is wat het leven voor je in petto heeft
Je zegt ergens een alcoholist of snuiver is erger dan een blower. Ik zou toch geen enkele van de 3 als partner willen. Ik vind alle 3 not done!
citronella schreef:
25-01-2019 17:44
duidelijk verhaal Theres, hij was een leuke partner tot je over blowen begon, je vindt het jammer dat hij niet wat vaker wat leuks wil doen maar voor blowen kiest, je denkt dat je genoegen moet nemen hiermee omdat je niet beter kan krijgen. Ik denk dat je jezelf te kort doet door hier genoegen mee te nemen

ik heb mezelf heel lang wijs laten maken dat ik moeilijk deed, dat ik zeurde, ik heb heel lang genoegen genomen met kruimeltjes, ik ben er klaar mee, met die kruimeltjes
Ik vind het heel triest, maar ik geloof dus eigenlijk diep van binnen dat ik al heel blij moet zijn met die kruimeltjes, dat ik toch nooit meer zal krijgen dan dat. En dan twijfel ik weer of ik me aanstel en of het wel echt kruimeltjes zijn of dat ik problemen maak die er miet zijn.
je klampt je maar aan dat stoppen vast, de realiteit is dat hij blowt, hier moet je het mee doen, dit is het, is dat goed genoeg? dat stoppen, dat is niet nu, niet aan de orde, geen realiteit..
Vlinder1963 schreef:
25-01-2019 17:47
De vader van mijn kleinkinderen, goddank eindelijk de ex van mijn oudste blowt ook en is totaal onbereikbaar voor de kinderen hij ziet ze niet eens door die shit .
Ik heb gezien hoe zijn oudste om aandacht vroeg en hij zover weg was dat hij het kind totaal niet hoorde of zag zitten, lekker zo'n vent die onbereikbaar is.
Hij heeft 1 zoon die jong volwassen is. Toen ik naar hem noemde dat die het vast ook fijner zou vinden dat hij niet zou blowen, gaf hij aan dat die zoon zelf ook blowt. Helemaal erg dus, want in hoeverre komt dat door het voorbeeld wat hij gesteld heeft? Al weet ik niet of die zoon ook dagelijks blowt en ook alleen. Als ik weleens lees en hoor in mijn omgeving, lijkt het wel of het heel normaal is dat jonge jongens blowen. Die er dan na een paar jaar weer mee ophouden?
dat kun jij alleen zelf bepalen, of dit kruimeltjes zijn, en of je jezelf meer waard vind dan dat.. ik zeg ja, maar als jij het niet gelooft werkt het niet
anoniem_63c805eef0fff wijzigde dit bericht op 25-01-2019 18:01
0.32% gewijzigd
Theres75 schreef:
25-01-2019 17:57
Ik vind het heel triest, maar ik geloof dus eigenlijk diep van binnen dat ik al heel blij moet zijn met die kruimeltjes, dat ik toch nooit meer zal krijgen dan dat. En dan twijfel ik weer of ik me aanstel en of het wel echt kruimeltjes zijn of dat ik problemen maak die er miet zijn.
Jij bent veel meer waard dan een paar kruimels en je maakt geen problemen die er niet zijn.
Een verslaving is een immems groot probleem. Niet alleen voor de verslaafde zelf maar ook voor zijn omgeving.
En als hij zijn verslaving belangrijker vind dan jou dan is hij jou echt niet waard!
Veel succes ♡
poezenmoedertje schreef:
25-01-2019 17:49
Jouw vriend maakt een goed punt: het is idd zo dat als je het niet voor jezelf doet dan werkt het echt niet.

Jij zult dus moeten kiezen: of een leuke blowende vriend of op zoek naar een leuke niet blowende vriend.

Succes♡
Hoe weet je dat dan? Ik ken eigenlijk alleen maar mensen die stopten met hun verslaving voor hun geliefden, in mijn geval zelfs een hond.
Theres75 schreef:
25-01-2019 17:59
Hij heeft 1 zoon die jong volwassen is. Toen ik naar hem noemde dat die het vast ook fijner zou vinden dat hij niet zou blowen, gaf hij aan dat die zoon zelf ook blowt. Helemaal erg dus, want in hoeverre komt dat door het voorbeeld wat hij gesteld heeft? Al weet ik niet of die zoon ook dagelijks blowt en ook alleen. Als ik weleens lees en hoor in mijn omgeving, lijkt het wel of het heel normaal is dat jonge jongens blowen. Die er dan na een paar jaar weer mee ophouden?
Zo normaal hoef je het niet te vinden ,de ex van mijn dochter heeft een moeder die alles wat los en vast zit gebruikt, mijn beide dochters gebruiken niks hooguit dat ze een sigaret roken, hun partners gebruiken ook geen shit en de mensen waar ze mee omgaan ook niet.
Mijn partner en ik en in beide familie's word deze shit niet gebruikt dus hoezo normaal?
Theres75 schreef:
25-01-2019 18:01
Hoe weet je dat dan? Ik ken eigenlijk alleen maar mensen die stopten met hun verslaving voor hun geliefden, in mijn geval zelfs een hond.
Het kan wel. Maar de kans op relapse is dan veel meer aanwezig omdat hun binnenste het eigenlijk niet wilde.
Er blijft dus altijd iets knagen en dat "knagen" in de meeste gevallen veroorzaakt een relapse.

Als je het voor jezelf doet dan is je binnenste het er ook mee eens en is de kans op relapse veel en veel minder.
google anders eens op intrinsieke en extrinsieke motivatie
Eigenlijk weet ik het ook wel, ik wil dit niet, ik wil geen verslaafde man. Ook al geloof ik dat er niets mooiers voor mij in petto is. Dit breekt mijn zelfvertrouwen alleen nog maar meer af.
Toch vind ik het onwijs moeilijk om hem los te laten, heb dat natuurlijk al meerdere keren geprobeerd. Dan deed hij ook niets om contact met mij op te zoeken, behalve dan zogenaamd per ongeluk verstuurde berichtjes.
Het was zo leuk, in het begin en ik twijfel steeds maar of het is over gegaan door mijn gezeur, of dat dit echt niet ok is.
Ik ben nu in het nadeel omdat ik hier best wel alleen ben en hij heeft iedereen.
Het zal wel co dependentie zijn, dat ik nu verslaafd aan hem ben en hoop blijf houden op hoe leuk het zou kunnen zijn.
Nu heeft hij me opeens een bericht gestuurd, voor het eerst sinds maanden op zijn initiatief contact gezocht.
Dance like nobody is watching, sing like nobody is listening and love like you have never been hart before, volgens dat motto leef ik. Ik vind mensen nogal suf die bang zijn in de liefde, maar ik ga nu twijfelen, want ik ben al zo vaak teleurgesteld. Altijd de tweede keus, nooit de vrouw waar men moeite voor doet. Wat op zich zo vreemd lijkt, omdat ik veel mee lijk te hebben.
ga terug naar je oude woonplaats een woning en een baan zoeken :hug:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven