Vriend blowt
vrijdag 25 januari 2019 om 00:58
Sinds een jaar heb ik een vriend, die in allerlei opzichten heel leuk is. Alleen hij blowt dus elke dag. Vroeger heb ik dat ook gedaan, maar ben ermee gestopt. Ik geloof dat niets wat je elke dag doet, of dat nu drank, drugs of bijv slaappillen is, goed voor je is.
Ik heb hem gevraagd te minderen, maar dat doet hij niet. Hij vindt dat hij dat uit zichzelf moet doen als hij er klaar voor is. Overdrijf ik? Wat vinden jullie?
Ik heb hem gevraagd te minderen, maar dat doet hij niet. Hij vindt dat hij dat uit zichzelf moet doen als hij er klaar voor is. Overdrijf ik? Wat vinden jullie?
vrijdag 25 januari 2019 om 18:22
Dat ja. Niet denken in termen als kruimeltjes. Maar: heeft hij je genoeg te bieden om tevreden mee te zijn? Je kunt hem wel wegdoen, en hopen dat je een beter exemplaar krijgt. Maar die heeft dan weer ándere eigenschappen waar je niet happy mee zal zijn. Niemand is perfect, iedereen heeft minpunten. Het gaat erom of je met die minpunten kunt leven. En of je per saldo met hem gelukkiger bent dan zonder hem. Niet streven naar perfectie, maar naar tevredenheid,citronella schreef: ↑25-01-2019 17:56volgens mij is dat nu juist het dilemma, die man gaat niet veranderen, dat is een illusie, maar accepteer je dan dat hij blowt, en is hij ondanks het blowen leuk genoeg, of accepteer je het omdat je denkt dat dit alles is wat het leven voor je in petto heeft
.
vrijdag 25 januari 2019 om 18:24
Hij zoekt pas na maanden weer contact??!!Theres75 schreef: ↑25-01-2019 18:18Eigenlijk weet ik het ook wel, ik wil dit niet, ik wil geen verslaafde man. Ook al geloof ik dat er niets mooiers voor mij in petto is. Dit breekt mijn zelfvertrouwen alleen nog maar meer af.
Toch vind ik het onwijs moeilijk om hem los te laten, heb dat natuurlijk al meerdere keren geprobeerd. Dan deed hij ook niets om contact met mij op te zoeken, behalve dan zogenaamd per ongeluk verstuurde berichtjes.
Het was zo leuk, in het begin en ik twijfel steeds maar of het is over gegaan door mijn gezeur, of dat dit echt niet ok is.
Ik ben nu in het nadeel omdat ik hier best wel alleen ben en hij heeft iedereen.
Het zal wel co dependentie zijn, dat ik nu verslaafd aan hem ben en hoop blijf houden op hoe leuk het zou kunnen zijn.
Nu heeft hij me opeens een bericht gestuurd, voor het eerst sinds maanden op zijn initiatief contact gezocht.
Dance like nobody is watching, sing like nobody is listening and love like you have never been hart before, volgens dat motto leef ik. Ik vind mensen nogal suf die bang zijn in de liefde, maar ik ga nu twijfelen, want ik ben al zo vaak teleurgesteld. Altijd de tweede keus, nooit de vrouw waar men moeite voor doet. Wat op zich zo vreemd lijkt, omdat ik veel mee lijk te hebben.
Kom op laat je aub niet zo misbruiken dan kun je nog beter alleen zijn.
Ben ik ook voortaan en het bevalt uitstekend.
vrijdag 25 januari 2019 om 18:48
Dit is precies de kern van het verhaal. Niemand is perfect. Maar wat als het nu waar is dat iemand die verslaafd is per definitie niet emotioneel beschikbaar is? Hij heeft me wel 6 weken genegeerd toen ik me open en kwetsbaar op had gesteld. Toen trok hij opeens zijn bruggetje op en was hij niet thuis.impala schreef: ↑25-01-2019 18:22Dat ja. Niet denken in termen als kruimeltjes. Maar: heeft hij je genoeg te bieden om tevreden mee te zijn? Je kunt hem wel wegdoen, en hopen dat je een beter exemplaar krijgt. Maar die heeft dan weer ándere eigenschappen waar je niet happy mee zal zijn. Niemand is perfect, iedereen heeft minpunten. Het gaat erom of je met die minpunten kunt leven. En of je per saldo met hem gelukkiger bent dan zonder hem. Niet streven naar perfectie, maar naar tevredenheid,
Het leven heeft me wel geleerd dat het ideale niet bestaat, het perfecte. Verslaving is natuurlijk ook een pijnlijk punt voor mij en soms weet ik niet of ik er wel reeel op reageer.
Het is niet dat ik maanden niets van hem gehoord heb, maar het initiatief ligt meestal bij mij.
vrijdag 25 januari 2019 om 18:49
vrijdag 25 januari 2019 om 18:54
Sorry dat ik het zeg, maar ook jij blijft blowen als je een relatie met hem blijft onderhouden. De enige weg is weggaan bij hem. Hij stopt niet met blowen omdat jij dat wilt en zeker niet als jij ook nog eens gezellig met hem meeblowt, wat voor signaal geef je dan af. Of moet hij stoppen omdat het dan voor jou makkelijker is om ook te stoppen.Theres75 schreef: ↑25-01-2019 16:09Ik heb hier een baan en een paar vriendinnen. Maar ik ben wel een heel nieuw leven begonnen voor hem, dat toch eenzamer is dan het leven dat ik had. Ik heb hem juist heel duidelijk gemaakt wat het effect op mij is, ik heb me super kwetsbaar opgesteld, met als resultaat dat hij 6 weken helemaal niets meer van zich heeft laten horen. En daarna kwam dus opeens dat gedoe van geen relatie willen, friends with benefits en dat ik toch wel een heel leuke vrouw was die hij wel heel graag wil blijven zien. Het voelt voor mij toch alsof ik niet belangrijk genoeg ben, dat mijn gevoelens er niet toe doen. Maar ook twijfel ik,of ik niet overdrijf, of dat blowen misschien niet zo erg is, dat ik dat maar den door hoe het gegaan is in mijn leven.
Ik zelf blow ook maar functioneer gewoon, werk hard en heb alles op een rijtje. Vind het zo vooroordeel dat als je blowt je lui bent en niets meer doet.
Elke avond een paar wijntjes is dan wel weer oke, nou rook liever een stickie...
vrijdag 25 januari 2019 om 19:05
Elke avond een paar wijntjes zou ik ook niet ok vinden, zie OP. Beschouw jij jezelf als emotioneel beschikbaar?Sjaantje37 schreef: ↑25-01-2019 18:54Sorry dat ik het zeg, maar ook jij blijft blowen als je een relatie met hem blijft onderhouden. De enige weg is weggaan bij hem. Hij stopt niet met blowen omdat jij dat wilt en zeker niet als jij ook nog eens gezellig met hem meeblowt, wat voor signaal geef je dan af. Of moet hij stoppen omdat het dan voor jou makkelijker is om ook te stoppen.
Ik zelf blow ook maar functioneer gewoon, werk hard en heb alles op een rijtje. Vind het zo vooroordeel dat als je blowt je lui bent en niets meer doet.
Elke avond een paar wijntjes is dan wel weer oke, nou rook liever een stickie...
Ik vind het ok om af en toe te blowen, maar niet meer elke dag. Ik had wel het idee dat het mijn keven erg on hold zette toen ik dat nog deed en ik er minder echt was, helemaal.
vrijdag 25 januari 2019 om 19:43
Helemaal mee eens. Ik ben ook met je eens dat elke avond blowen niet ok is. Zoals je al zei: elke avond alcohol is ook niet ok. Niet 'gezellig'.meaki schreef: ↑25-01-2019 06:57Hij is waarschijnlijk nu vaag over de relatie, omdat hij druk ervaart van jou om te stoppen met wiet. Als hij er zelf niet aan toe is, zal het vast zeer irritant zijn voor hem om een vriendin te hebben die aandringt op stoppen. Irritante mensen ga je op gegeven moment weren uit je leven.
THC is verslavend en de afkickverschijnselen na een tijdlang dagelijks blowen moet je niet onderschatten! Lees maar na op bv de website van de Jellinek of zoiets. Zweten, niet kunnen slapen, warm/koud, woede-aanvallen heeft vrijwel iedereen die stopt met blowen.
Als hij moet kiezen tussen jou of verslaafd zijn verlies je het blijkbaar, zelfs minderen is geen optie.
Stoppen met roken lukte me alleen als ik zwanger was, vrij makkelijk zelfs: voor mijn kindje. Maar voor een vriend had ik het niet gedaan, sterker nog: ik heb een vriendje de deur gewezen toen ik 20 was, echt een leukerd, was stapelgek op hem maarrrr hij 'zeurde' steeds over het feit dat ik rookte.
Toen vond ik het opeens een vervelende dominee worden, net mijn ouders die heel erg tegen roken waren.
Je zou hem nog kunnen wijzen op wat het kost tenzij hij het goedkoop kan krijgen van een kweker maar ik denk dat hij echt in paniek raakte toen je vroeg (imho terecht) om een paar dagen per week niet te blowen en meteen dacht: o nee, wiet eruit of zij eruit? Dan gaat ze maar, ook gaan mensen vaak juist meer blowen zodra iemand ze aanspreekt op het feit dat elke avond wel érg veel is.
Net als een alcoholist, of iemand die 'gezellig' een peukie gaat roken, buiten in de vrieskou
Ik hoop echt dat hij erover na gaat denken, je zou kunnen zeggen dat dat blowen een dealbreaker begint te worden voor je. Overdag is hij nuchter, wie weet wil hij je toch niet kwijt.
Ik weet dus niet hoeveel hij gebruikt, dat heb ik nergens gelezen en hoe sterk maar wellicht houdt hij dat liever een beetje stil. Weet je hoeveel gram hij rookt per week, of per dag? Of komt dat eigenlijk nooit ter sprake?
vrijdag 25 januari 2019 om 19:53
Ik ben zeer emotioneel beschikbaar, maar jij verlangt iets van jouw vriend wat je niet gaat krijgen. Hij moet zelf willen stoppen met blowen en ook jij houdt het in stand door met hem mee te blowen. Komt niet echt sterk over.Theres75 schreef: ↑25-01-2019 19:05Elke avond een paar wijntjes zou ik ook niet ok vinden, zie OP. Beschouw jij jezelf als emotioneel beschikbaar?
Ik vind het ok om af en toe te blowen, maar niet meer elke dag. Ik had wel het idee dat het mijn keven erg on hold zette toen ik dat nog deed en ik er minder echt was, helemaal.
Ik hou van mijn stickie ook al rook ik niet meer elke dag omdat ik verantwoordelijkheden heb, maar het is voor mij een ultieme manier naast sporten om te ontspannen zeker na een drukke werkweek.
Ik denk dat het probleem in jou zelf zit en je een verkeerde partner hebt uitgekozen als je zelf van je verslavingen af wil. Je kan hem niet dwingen, het is een volwassen man die zijn eigen keuzes maakt en die niet door jou laat opdringen.
vrijdag 25 januari 2019 om 19:58
Ik denk dat je dat verkeerd bekijkt. Het lijkt mij namelijk dat geliefden hun zorgen uiten, aanwijzen welke gevolgen de verslaving heeft, de verslaafde vertellen dat hun zien dat hij/zij veranderd is etc. Het lijkt mij namelijk de bedoeling dat betrokkenen, de verslaafde bewust maken van het geen dat hij/zij zelf niet (meer) inziet. Ethans het lijkt mij niet bevorderlijk om te dreigen dat je iemand niet meer wil zien, mits hij/zij stopt. Een verslaving heeft namelijk vaak een reden, een vorm van zelfmedicatie. Ik denk dat als je zou kijken bij de symptomen van elke stoornis, verslavingsgevoeligheid terug vind. Ik vind het om die reden wel belangrijk dat betrokkenen de verslaving serieus nemen en niet denken dat het een gewoonte is waar je makkelijk mee kunt stoppen, afkicken is één ding, voorkomen dat iemand opnieuw begint is een tweede.Theres75 schreef: ↑25-01-2019 15:50Nou de interventie houdt dan in dat de geliefden zeggen, of stoppen, of wij zijn weg. Dus je doet het dan om de geliefden te behouden. Maar ik ben blijkbaar niet belangrijk genoeg voor hem. Dat vind ik heel moeilijk, dat ik het zo verkeerd heb ingeschat en alles en iedereen heb achter gelaten.
oliebolmetkrenten wijzigde dit bericht op 25-01-2019 20:09
0.41% gewijzigd
vrijdag 25 januari 2019 om 20:03
Je wist toch waar je aan begon met die vriend? Waarom denk je dat hij nu opeens gaat stoppen omdat JIJ dat wilt of fijner vindt? Ik snap dat nooit zo. Je ontmoet een man, en je vindt hem leuk, maar zodra je er een relatie mee begint, vind je dat die man bepaalde dingen aan zichzelf of bepaalde gewoontes MOET veranderen voor jou. Ofwel je accepteert iemand zoals hij is, ofwel je begint er geen relatie mee. Maar een man is geen Pygmalion die je naar believen naar je hand kan zetten.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
vrijdag 25 januari 2019 om 20:21
Ik ben ook niet sterk als het om verslaving gaat, ik vind het moeilijk om nee te zeggen en om maat te houden. Dat weet ik van mezelf. Ik heb bijvoorbeeld ook nooit drank in huis, want dat drink ik allemaal op.Sjaantje37 schreef: ↑25-01-2019 19:53Ik ben zeer emotioneel beschikbaar, maar jij verlangt iets van jouw vriend wat je niet gaat krijgen. Hij moet zelf willen stoppen met blowen en ook jij houdt het in stand door met hem mee te blowen. Komt niet echt sterk over.
Ik hou van mijn stickie ook al rook ik niet meer elke dag omdat ik verantwoordelijkheden heb, maar het is voor mij een ultieme manier naast sporten om te ontspannen zeker na een drukke werkweek.
Ik denk dat het probleem in jou zelf zit en je een verkeerde partner hebt uitgekozen als je zelf van je verslavingen af wil. Je kan hem niet dwingen, het is een volwassen man die zijn eigen keuzes maakt en die niet door jou laat opdringen.
Hij hoeft ook niet helemaal te stoppen, ik zal zelf ook nooit zeggen dat ik nooit meer zal drinken of drugs gebruiken. Het kan ook heel leuk zijn, recreatief, bij gelegenheden. Maar niet elke dag dus.
Je zegt dat jij niet meer elke dag blowt omdat je verantwoordelijkheden hebt, lukte dat dan miet of minder goed, toen je nog wel elke dag blowde?
vrijdag 25 januari 2019 om 20:25
Ikvond dat stoppen toen eigenlijk wel mee vallen. Heb idd wel even last gehad met slapen en boosheid, maar had daarna wel het idee dat ik weer echt leefde, er weer echt was. Waar het met blowen was van laat maar waaien, komt wel, manjana manjana..SadButTrue999 schreef: ↑25-01-2019 19:43Helemaal mee eens. Ik ben ook met je eens dat elke avond blowen niet ok is. Zoals je al zei: elke avond alcohol is ook niet ok. Niet 'gezellig'.
THC is verslavend en de afkickverschijnselen na een tijdlang dagelijks blowen moet je niet onderschatten! Lees maar na op bv de website van de Jellinek of zoiets. Zweten, niet kunnen slapen, warm/koud, woede-aanvallen heeft vrijwel iedereen die stopt met blowen.
Als hij moet kiezen tussen jou of verslaafd zijn verlies je het blijkbaar, zelfs minderen is geen optie.
Stoppen met roken lukte me alleen als ik zwanger was, vrij makkelijk zelfs: voor mijn kindje. Maar voor een vriend had ik het niet gedaan, sterker nog: ik heb een vriendje de deur gewezen toen ik 20 was, echt een leukerd, was stapelgek op hem maarrrr hij 'zeurde' steeds over het feit dat ik rookte.
Toen vond ik het opeens een vervelende dominee worden, net mijn ouders die heel erg tegen roken waren.
Je zou hem nog kunnen wijzen op wat het kost tenzij hij het goedkoop kan krijgen van een kweker maar ik denk dat hij echt in paniek raakte toen je vroeg (imho terecht) om een paar dagen per week niet te blowen en meteen dacht: o nee, wiet eruit of zij eruit? Dan gaat ze maar, ook gaan mensen vaak juist meer blowen zodra iemand ze aanspreekt op het feit dat elke avond wel érg veel is.
Net als een alcoholist, of iemand die 'gezellig' een peukie gaat roken, buiten in de vrieskou![]()
Ik hoop echt dat hij erover na gaat denken, je zou kunnen zeggen dat dat blowen een dealbreaker begint te worden voor je. Overdag is hij nuchter, wie weet wil hij je toch niet kwijt.
Ik weet dus niet hoeveel hij gebruikt, dat heb ik nergens gelezen en hoe sterk maar wellicht houdt hij dat liever een beetje stil. Weet je hoeveel gram hij rookt per week, of per dag? Of komt dat eigenlijk nooit ter sprake?
Het is eigenlijk wel duidelijk, als hij moet kiezen dan kiest hij voor blowen, het is een dealbreker vanuit hem. Als ik blijf doorgaan over het blowen dn wil hij niet meer bij me zijn. Pikken of stikken dus.
Ik woon in het buitenland, maar vind de weed hier net zo sterk als in Nederland. Hij blowt vanaf dat hij thuis is, totdat hij naar bed gaat.
vrijdag 25 januari 2019 om 20:31
Mijn referentiekader is scheef, omdat verslaving van mijn vader in mijn jeugd altijd werd ontkend en gebagetaliseerd. Ik was al met deze man, toen die vriend van mij uit rehab terug kwam en ik weer zag wat een verschil dat maakt. Ook als de verslaafde persoon nuchter is, ten tijde van de verslaving. Die vriend was ook niet aan een stuk door onder invloed, maar toch was hij een ander mens in de tijd dat hij verslaafd was. Toen hij was afgekickt, was hij er weer echt. Meer interesse, meer wederkerigheid, meer vrolijkheid en betrokkenheid. Niet meer dat alles draaide om kunnen gebruiken.OliebolmetKrenten schreef: ↑25-01-2019 19:58Ik denk dat je dat verkeerd bekijkt. Het lijkt mij namelijk dat geliefden hun zorgen uiten, aanwijzen welke gevolgen de verslaving heeft, de verslaafde vertellen dat hun zien dat hij/zij veranderd is etc. Het lijkt mij namelijk de bedoeling dat betrokkenen, de verslaafde bewust maken van het geen dat hij/zij zelf niet (meer) inziet. Ethans het lijkt mij niet bevorderlijk om te dreigen dat je iemand niet meer wil zien, mits hij/zij stopt. Een verslaving heeft namelijk vaak een reden, een vorm van zelfmedicatie. Ik denk dat als je zou kijken bij de symptomen van elke stoornis, verslavingsgevoeligheid terug vind. Ik vind het om die reden wel belangrijk dat betrokkenen de verslaving serieus nemen en niet denken dat het een gewoonte is waar je makkelijk mee kunt stoppen, afkicken is één ding, voorkomen dat iemand opnieuw begint is een tweede.
Dat maakte dat ik weer even met mijn neus op de feiten werd gedrukt.
vrijdag 25 januari 2019 om 20:36
Je bent verhuisd. Je hebt een nieuwe baan gevonden, en vriendinnen. Blijkbaar in een relatief korte tijd. Heb jij enig idee hoe bijzonder dat eigenlijk is??? Begrijp me niet verkeerd, ik heb zelf een stuk of paar goede vriendinnen. Maar we werken allemaal, hebben kinderen, huishouden, ouders waar we soms iets voor moeten doen... de meesten zie ik hooguit 6x per jaar, en dat is veel. Jij krijgt het voor elkaar om in een nieuwe omgeving vriendinnen te krijgen.Theres75 schreef: ↑25-01-2019 17:57Ik vind het heel triest, maar ik geloof dus eigenlijk diep van binnen dat ik al heel blij moet zijn met die kruimeltjes, dat ik toch nooit meer zal krijgen dan dat. En dan twijfel ik weer of ik me aanstel en of het wel echt kruimeltjes zijn of dat ik problemen maak die er miet zijn.
Dus waarom denk je dan dat je geen andere man kunt vinden? Waarom zoek je altijd de verslaafden op?
En vooral; als jij jezelf niets beters waard vind, waarom zou iemand anders dat dan wel moeten vinden.???
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
vrijdag 25 januari 2019 om 20:47
Jup blowen. We gebruiken vroeger samen van alles en nog wat. En dit is blijven hangen.
Ik doe zelf al heel lang niks meer zo burgerlijk als de pest. Maar hij functioneerd verder prima kwa werk en vader zijn enzo hoor.
Maar je word er toch wel erg passief van. En dat weet ie maar ja stoppen. Ik denk dat ie als opa het nog doet helaas veel strijd om gehad.
vrijdag 25 januari 2019 om 23:09
Dat komt omdat je onbewust ook de dingen die je hoop geeft eerder ziet en onthoudt. Je wilt dat dit lukt, dat hij gaat stoppen voor jou, omdat je het eerder gezien hebt en omdat jij het kon. De kringen waarin je in verkeerd veranderen ook, daardoor ook je referentiekader.Theres75 schreef: ↑25-01-2019 17:54Ik las laatst een onderzoek dat het merendeel van de verslaafden uit zichzelf stopt na 10-20 jaar, al dan niet na meerdere pogingen en wat ik nogal verrassend vond, meestal zonder hulp. Daar haalde ik natuurlijk weer hoop uit, want hij blowt volgens mij nu zo’n 20 jaar.
Ik ken dus juist meerdere mensen die zijn gestopt voor een ander en ook gestopt bleven toen die ander overleden was.
Wat bedoel je met dat het niet alleen maar blowen is?
Maar je ziet van die mensen ook alleen het resultaat, ze zijn gestopt.
Over het algemeen is er een reden dat iemand is gaan blowen en dat diegene niet meer kon stoppen. Meestal is die reden ook niet verdwenen wanneer ze uiteindelijk willen stoppen. Het probleem is dus niet alleen het blowen.
Je wilt jezelf overtuigen dat er veel hoop is en dat de meesten wel afkicken. Dus al leg ik alle cijfers, onderzoeken ed op tafel, wat jij wil zien is dat het hem gaat lukken. Net zoals hij zelf moet willen stoppen, moet jij zelf ook de situatie in willen zien.
Wil je überhaupt doorgaan met iemand die een optie van je maakt?
Begrijp me niet verkeerd, iedereen verdient een tweede kans en als iemand die knop heeft omgezet zou ik aan alle kanten steunen.
Maar hij wil niet. Hij kiest het blowen boven jou. Wat wil je nog meer horen? Je vind jezelf toch wel iets meer waard?
zaterdag 26 januari 2019 om 02:26
Wat lief dat je dat zegt. Vriendinnen is nooit een probleem, ik ben leuk in de omgang en sociaal, heb een goede neus coor leuke vrouwen. Voor mannen helaas niet, al mijn relaties was met een man die verslaafd is. Het is niet dat ik het idee heb dat ik ze opzoek, maar ik kom er wel altijd op uit. Heb van alles geprobeerd, meditatie, boeken, cursussen en heel veel therapie. Het heeft helaas niet geholpen. Nu heb ik eigenlijk al geen relatie meer, maar een friend with benefits, die zegt dat ik veel geduld moet hebben. Mijn trots vind dat ik hem los moet laten, soms springen me echt de tranen in de ogen van hoe vernedert en afgewezen ik me voel door hem.Ceylon schreef: ↑25-01-2019 20:36Je bent verhuisd. Je hebt een nieuwe baan gevonden, en vriendinnen. Blijkbaar in een relatief korte tijd. Heb jij enig idee hoe bijzonder dat eigenlijk is??? Begrijp me niet verkeerd, ik heb zelf een stuk of paar goede vriendinnen. Maar we werken allemaal, hebben kinderen, huishouden, ouders waar we soms iets voor moeten doen... de meesten zie ik hooguit 6x per jaar, en dat is veel. Jij krijgt het voor elkaar om in een nieuwe omgeving vriendinnen te krijgen.
Dus waarom denk je dan dat je geen andere man kunt vinden? Waarom zoek je altijd de verslaafden op?
En vooral; als jij jezelf niets beters waard vind, waarom zou iemand anders dat dan wel moeten vinden.???
Hoe genaaid ook, dat hij dit alles pas zegt nadat ik verhuisd ben en dan ook nog net doet of we eigenlijk nooit wat gehad hebben. En soms denk ik weer dat ik me veel te druk maak, dat ik het zelf heb verpest door door te gaan over dat blowen en wat ik ervan vind en wat het met mij doet.
Het maakt ook eigenlijk allemaal niks uit, hij heeft idd van mij een optie gemaakt en ik ben niet belangrijk voor hem.
Nu vind ik het alleen heel moeilijk om hem los te laten omdat het zo leuk was, voordat ik van het blowen een punt maakte en ik ben bang dat ik daarin onredelijk was en het heb verpest.
zaterdag 26 januari 2019 om 09:01
Mensen die uit zichzelf stoppen ervaren zelf een probleem met hun verslaving. Vaak al veel langer dan het moment waarop het ze daadwerkelijk lukt om te stoppen.
Jouw 'vriend' ervaart dat probleem niet. Hij zit dus nog niet eens in de vooroverwegingsfase.
De voordelen die hij haalt uit zijn blowen wegen voor hem op tegen de nadelen.
Jij ziet verslaving en stoppen best simpel, waarschijnlijk meer door hoop dan wijsheid ingekleurd.
Maar dat zijn allemaal dingen over zijn verslaving, en dat is best interssant hoor maar ondertussen zit jij met een emotioneel onbereikbare man waar je niet op kunt rekenen.
Dat lijkt me voor jou een veel belangrijker punt.
Jouw 'vriend' ervaart dat probleem niet. Hij zit dus nog niet eens in de vooroverwegingsfase.
De voordelen die hij haalt uit zijn blowen wegen voor hem op tegen de nadelen.
Jij ziet verslaving en stoppen best simpel, waarschijnlijk meer door hoop dan wijsheid ingekleurd.
Maar dat zijn allemaal dingen over zijn verslaving, en dat is best interssant hoor maar ondertussen zit jij met een emotioneel onbereikbare man waar je niet op kunt rekenen.
Dat lijkt me voor jou een veel belangrijker punt.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
zaterdag 26 januari 2019 om 09:01
Natuurlijk is het nu moeilijk. Want je leefde wel op van die kruimeltjes en kreeg elke keer hoop. Ook van verliefdheid moet je als het ware afkicken.
En je hebt echt niets verkeerd gedaan door over het blowen en jouw gevoel te beginnen. Wanneer jij voor hem belangrijk was had hij geluisterd en was dit echt geen breekpunt geweest. Het was geen zeuren, wat je voelt is geen zeuren.
En natuurlijk voelt het kut, je dacht dat dit echt was en hebt veel voor hem gedaan. Om dan zo aan de kant gezet te worden is niet leuk, dat doet pijn en voelt als falen. Maar jij bent de belangrijkste persoon in je leven, zorg eerst goed voor jezelf en besef dat je meer waard bent.
Sterkte.
En je hebt echt niets verkeerd gedaan door over het blowen en jouw gevoel te beginnen. Wanneer jij voor hem belangrijk was had hij geluisterd en was dit echt geen breekpunt geweest. Het was geen zeuren, wat je voelt is geen zeuren.
En natuurlijk voelt het kut, je dacht dat dit echt was en hebt veel voor hem gedaan. Om dan zo aan de kant gezet te worden is niet leuk, dat doet pijn en voelt als falen. Maar jij bent de belangrijkste persoon in je leven, zorg eerst goed voor jezelf en besef dat je meer waard bent.
Sterkte.
dinsdag 29 januari 2019 om 10:26
dinsdag 29 januari 2019 om 10:41
Precies, zo zou ik het ook ervaren. Men gaat in het algemeen tenslotte uit van "als je me toen leuk vond waarom moet ik dan veranderen"...meaki schreef: ↑25-01-2019 06:57Hij is waarschijnlijk nu vaag over de relatie, omdat hij druk ervaart van jou om te stoppen met wiet. Als hij er zelf niet aan toe is, zal het vast zeer irritant zijn voor hem om een vriendin te hebben die aandringt op stoppen. Irritante mensen ga je op gegeven moment weren uit je leven.
Stoppen met blowen deed ik omdat IK dat wilde...niet wilde dat wiet CONTROLE over mij had.
Ben ook errug allergisch voor mensen die me gaan pushen...dan ga ik net de andere richting uit en jij ook...zo van ik ben volwassen, mijn moeder heeft er ook allllllang niets meer over te zeggen.
+ ik werk mijn 40+ uren in vaste overheidsdienst dus ben wel functionerend blower haha
dinsdag 29 januari 2019 om 10:49
Precies, ik word een beetje moe dat blowende mensen gelijk worden weggezet als junks terwijl het schijnbaar wel normaal is om savonds een paar wijntjes weg te spoelen, dat is dan sociaal aanvaardbaar.LunamasK schreef: ↑29-01-2019 10:41Precies, zo zou ik het ook ervaren. Men gaat in het algemeen tenslotte uit van "als je me toen leuk vond waarom moet ik dan veranderen"...
Stoppen met blowen deed ik omdat IK dat wilde...niet wilde dat wiet CONTROLE over mij had.
Ben ook errug allergisch voor mensen die me gaan pushen...dan ga ik net de andere richting uit en jij ook...zo van ik ben volwassen, mijn moeder heeft er ook allllllang niets meer over te zeggen.
+ ik werk mijn 40+ uren in vaste overheidsdienst dus ben wel functionerend blower haha
Ik functioneer ook maar vind ik het weekend mijn joint echt heerlijk om te ontspannen, en ben ook gaan vapen omdat ik geen tabak meer wil roken.
TO heeft zelf een probleem met blowen en projecteer dat op haar vriend. Ze kan beter een partner zoeken die niet blowt.