Vriend blowt

25-01-2019 00:58 126 berichten
Sinds een jaar heb ik een vriend, die in allerlei opzichten heel leuk is. Alleen hij blowt dus elke dag. Vroeger heb ik dat ook gedaan, maar ben ermee gestopt. Ik geloof dat niets wat je elke dag doet, of dat nu drank, drugs of bijv slaappillen is, goed voor je is.
Ik heb hem gevraagd te minderen, maar dat doet hij niet. Hij vindt dat hij dat uit zichzelf moet doen als hij er klaar voor is. Overdrijf ik? Wat vinden jullie?
Alle reacties Link kopieren
Hij moet het zelf willen, het werkt niet als hij voor jou moet stoppen.
Dat had ik eigenlijk wel gehoopt, dat hij dat voor mij zou doen. Mensen stoppen toch juist vaak met hun verslaving voor iemand anders? Als je niemand meer hebt, waarom zou je dat dan nog doen?
Wat ik ook echt heel naar vind, is dat hij bijna geen initiatief neemt in ons contact en opeens heel ingewikkeld gaat doen over niet aan een relatie toe zijn en dat ik heel veel geduld moet hebben.
Ik weet niet of het laatste met zijn verslaving heeft te maken, al weet ik wel uit ervaring dat je van blowen lui en laks kan worden en geneigd om dingen uit te stellen. Ik zie juist vaak dat als mensen moeten stoppen van een ander, zij het stiekem gaan doen. Ik denk ook dat als je wil dat hij stopt, je met een goed argument moet komen, moet kunnen aanwijzen welke gevolgen zijn verslaving heeft op zijn leven.
Hoeveel blowt hij? De hele dag door, of alleen 's avonds eentje om te ontspannen?
Hoeveel gram gaat er per week doorheen, dit omdat je zou willen dat hij gaat minderen. Wat zou je wel aanvaardbaar vinden?
Mijn vriend zou het niet zijn.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik ben gestopt met roken omdat ik dat zelf wilde, niet voor mijn geliefden een verslaving is niet een koekje die je niet meer eet omdat je liefje dat niet wil.
Mijn ex werd nogal anders van blowen. Dus vraag ik me wel af in hoeverre je je vriend dan kent, als dat alleen met blowen is. Is hij dan wel ècht leuk?
Hij is opeens niet toe aan een relatie en hij blowt en wil niet minderen. 1+1+1=3
SadButTrue999 schreef:
25-01-2019 02:03
Hoeveel blowt hij? De hele dag door, of alleen 's avonds eentje om te ontspannen?
Hoeveel gram gaat er per week doorheen, dit omdat je zou willen dat hij gaat minderen. Wat zou je wel aanvaardbaar vinden?
Niet de hele dag door, maar wel in de avond continue. Ik vind blowen op zich niet erg, maar niet elke dag. Net als dat je niet elke dag wijn naar binnen kletst totdat je naar bed gaat.
Dat is ook mijn bezwaar ertegen en hij zegt dat hij vindt dat ik daar gelijk in heb. Alleen hij wil het nu niet doen, omdat ik het vraag en het dus niet zijn eigen idee was. En het is nu niet de juiste timing, want teveel stress.
-Red- schreef:
25-01-2019 05:46
Mijn ex werd nogal anders van blowen. Dus vraag ik me wel af in hoeverre je je vriend dan kent, als dat alleen met blowen is. Is hij dan wel ècht leuk?
In wat voor opzicht werd hij anders?
Bij mijn ex was het nooit de juiste timing en na iedere stress kwam er wel weer een nieuwe stress.

Is 75 je bouwjaar? Ikzou ergeen zin meer in hebben. Een blower.
Ik ben gestopt met roken voor mijn, toenmalige, vriendin. Vond dat een goede reden.

Maar goed, jij bent zelf een relatie aangegaan met een pothead, en goh wat onverwacht, nu blijkt hij een pothead.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Theres75 schreef:
25-01-2019 01:40
Dat had ik eigenlijk wel gehoopt, dat hij dat voor mij zou doen. Mensen stoppen toch juist vaak met hun verslaving voor iemand anders? Als je niemand meer hebt, waarom zou je dat dan nog doen?
Wat ik ook echt heel naar vind, is dat hij bijna geen initiatief neemt in ons contact en opeens heel ingewikkeld gaat doen over niet aan een relatie toe zijn en dat ik heel veel geduld moet hebben.
Soms stoppen mensen hun verslaving inderdaad voor iemand anders. Heel soms.
Maar dat hij geen initiatief neemt en zegt niet toe te zijn aan een relatie klinkt niet best. Voor iemand waar je zo weinig belang aan hecht ga je niet stoppen.
Maak je je daar trouwens niet meer zorgen om?
Hij wil niet echt. Wil jij zo iemand wel?
Hij is waarschijnlijk nu vaag over de relatie, omdat hij druk ervaart van jou om te stoppen met wiet. Als hij er zelf niet aan toe is, zal het vast zeer irritant zijn voor hem om een vriendin te hebben die aandringt op stoppen. Irritante mensen ga je op gegeven moment weren uit je leven.
Hij is duidelijk: hij wil niet stoppen. Aan jou de keuze of je dat binnen een relatie wilt accepteren of niet, dat blow gedrag. Persoonlijk vind ik blowen, zolang het niet medisch is, heel erg kinderachtig. Zou mijn partner ook totaal niet serieus kunnen nemen als hij zou blowen. Maar ik lees dat dat voor jou anders is. Daarom moet je zelf de keuze maken waar voor jou je grenzen liggen, dat kunnen wij hier niet doen voor je.
JollyRider schreef:
25-01-2019 06:34
Ik ben gestopt met roken voor mijn, toenmalige, vriendin. Vond dat een goede reden.

Maar goed, jij bent zelf een relatie aangegaan met een pothead, en goh wat onverwacht, nu blijkt hij een pothead.
:HA:
Theres75 schreef:
25-01-2019 06:18
In wat voor opzicht werd hij anders?
Blowend was hij wel relaxed. Door het blowen werd ie in het algemeen lui laks en onverschillig. Dat bleef ook na het minderen met blowen. Daarom: hoe leuk is ie zonder blowen?
Dus je hebt geen vriend maar een project. Want deze wil eigenlijk geen verkering en vooral blowen en als jij hem nu maar zo ver krijgt dat hij stopt en initiatief neemt dan is het eindelijk een leuke vriend.

Succes daarmee!
-Red- schreef:
25-01-2019 07:41
Blowend was hij wel relaxed. Door het blowen werd ie in het algemeen lui laks en onverschillig. Dat bleef ook na het minderen met blowen. Daarom: hoe leuk is ie zonder blowen?
yup, same here
plus dat na het minderen altijd weer een periode kwam van meerderen
JollyRider schreef:
25-01-2019 06:34

Gelukkig kan je er ook vanaf. Per direct.
Huh, maar je wist al dat hij blowde vóórdat je wat met hem kreeg en dan verwacht je dat hij gaat stoppen voor jou? Zo werkt het natuurlijk niet. Stoppen doe je voor jezelf, niet voor een ander.
Een vriend die iedere avond blowt zou voor mij het einde van de relatie zijn. Zo geen zin in.
Stel jezelf de vraag of jij er wel zin in hebt, want voor jou stoppen heeft ie tot nu toe niet gedaan en gaat hij waarschijnlijk ook niet doen.
Jij wil een relatie met een verslaafde. Veel succes.
ik geef mn bek ook maar een douw
Je vriend heeft besloten voorlopig nog niet te stoppen met blowen.
En jij hebt besloten dat je niet met een blower een relatie wil. En als je de relatie aanhoudt, dan doe je dat met tegenzin.
Dus trek je conclusies.

Je moet het zelf weten, want het is jouw leven.
Ik zou het snel uitmaken (geen tijd verdoen met uitstellen) en hij mag weer contact opnemen als hij gestopt is met blowen (kan nog vele jaren duren). Of wie weet heb je dan al weer een nieuwe relatie waar je wel goed bij voelt.

Verwacht niet dat je een volwassen man die niet met mes en vork kan eten, kan leren met mes en vork te eten. Een volwassen man is geen project en is niet te veranderen.
I was reminded that my bloodtype is B positive.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven