Vriend boos weggegaan

06-11-2019 19:22 179 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend kwam net thuis van rijles, hij was erg moe en kon zich daarom niet concentreren, dus heeft hij korter les gehad dan gepland. Ik vroeg meteen uit interesse waar hij precies gereden had, hij werd hiervan geïrriteerd, want ik wilde weer eens details weten volgens hem, terwijl het van mijn kant alleen maar interesse was. Ik zei ' ah wordt het zo'n avond, wilde alleen maar interesse tonen. Zou willen dat dat bij mij gebeurde' Waarop hij zei: 'Ja jij wilt altijd aandacht. Ik ben weg hier en hij heeft boos de fiets gepakt. Ik heb hem maar laten gaan, want tegenhouden heeft geen zin. Hij wil dat ik inzie dat ik 'niet meteen bovenop hem moet springen' als hij naar een intensieve dag net thuis is en dat anderen dat ook irritant vinden. Ik heb geen idee waar hij nu heen is, maar ik zit met een rotgevoel nu. Vinden jullie dat hij gelijk heeft?
Alle reacties Link kopieren
En ik beodel met goed maken ook dat je het iemand niet dagen na blijft dragen (dat bedoel ik met 'lief tegen elkaar doen').

Klinkt misschien kinderachtig, maar ik vind het volwassener dan dingen blijven uitkauwen en met oude koeien aan blijven komen.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Is het belangrijker voor jou om je gelijk te halen via onbekende op een forum of om hier samen uit te komen?
Alle reacties Link kopieren
boebezoebe schreef:
06-11-2019 21:18
Vind je? Ik probeer het gewoon wat positiever en luchtiger te zien dan sommigen die er alleen maar een doemscenario in zien. Ik kom vaak moe en hongerig thuis en ben dan wat chagerijnig (al probeer ik van niet) omdat ik 35 minuten gefietst heb. Dat is mijn rare dingetje waar we samen soms om lachen als. Hij (mijn vriend) pot dingen soms te lang op. Dat is zijn 'dingetje' wa tik niet altijd leuk vind.

Wij zijn niet perfect en soms ben in chaggo, of loopt hij te lang met dingen door. Dat gebeurt, en dan maken we het weer goed met excuses en soms om er een grapje over te maken.

Of moet ik al die imperfecties (ik neem aan dat anderen die ook in hun relaties) zien als tekenen dat we een hele slechte relatie hebben? Een relatie betekent ook leren met die dingen om te gaan en het soms fout doen.
Mee eens. Maar als je vriend al een paar keer heeft laten blijken "NU even niet" en je dramt dan tóch door, en je begint zelfs passief-agressief te worden over aandacht die aan jouzelf wordt besteed... dan snap ik dat die vriend even uit de situatie stapt. En dan snap ik niet dat TO zelf niet begrijpt dat ze misschien zomaar even te opdringerig is geweest.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
06-11-2019 19:42
Waarom eindeloos doorvragen over futiliteiten als je vriend duidelijk moe is en even geen zin heeft in dat gedoe? Wat maakt het dan uit of hij op de Nassaulaan of op de Europaweg gereden heeft? Je vriend is moe, wil even rust en geen analyses van zijn rijles. Soms moet je mensen gewoon even met rust laten als ze moe zijn, en zeker geen opmerkingen plaatsen als "Ja, jij ben ook zo lekker in mij geïnteresseerd" (waarschijnlijk op verongelijkte toon). Eerlijk? Dan had ik ook mijn jas aangetrokken.

Eens
Alle reacties Link kopieren
Catcats schreef:
06-11-2019 19:25
Nou, hij moet wel een echte rotdag gehad hebben want vind dit niet echt een normale reactie. Als wij een rotdag hebben, praten we daarover. Dan ben je het een beetje kwijt. Jij stelt je niet aan, maar hij.
Niet iedereen heeft daar metéén behoefte aan als hij/zij thuiskomt.
En, is vriend alweer terecht?
Alle reacties Link kopieren
tjeezes hoe kinderachtig kunnen koppels zijn????
Alle reacties Link kopieren
lolly-pop schreef:
06-11-2019 22:21
En, is vriend alweer terecht?
TO is ook al uren spoorloos .. :wtf:
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
herkenbaar...mijn vriend doet dit ook vaak (en die is 40 )
Ik vind het ook echt heel irritant en kut dat ie wegloopt als hij zich aangevallen of beledigd voelt. Vind het onvolwassen maar ja.....

Wij hebben wel vaker moeite met communiceren naar elkaar. Hij is enorm snel gepikeerd. Kan als hij zo'n bui heeft al geirriteerd raken van een simpele vraag of opmerking.

Ik snap jouw reactie wel (wordt het weer zo'n avond?). Als je zo'n patroon eenmaal herkent, dan zie je de bui al hangen en word je harder naar elkaar. Werkt idd alleen maar averechts, maar ik herken je reactie wel.

Mijn vriend zegt vaak dat het niet aan mij ligt als hij een keer in zichzelf gekeerd is of depri doet. Ik heb moeten leren dat ook te accepteren. Voor mij is het onvoorstelbaar dat ik als ik me even down voel, mijn vriend ga zitten negeren iof me op hem afreageer. Daarom vind ik het moeilijk om me in hem te verplaatsen als hij even rust wil en dat uit door mij half te negeren.
Ik vind het juist fijn als hij even lief voor me is als ik er doorheen zit, maar bij hem lijkt dit nooit te werken. Lastig te accepteren, maar mss moet jij ook leren dat je niet alles op jezelf moet betrekken en hem idd maar even moet "laten" als hij geirriteerd is (moeilijk I know...want je blijft er toch mee bezig, ook als je hem met rust laat)
GroenTuintje schreef:
06-11-2019 22:32
TO is ook al uren spoorloos .. :wtf:
Amber alert!

Want jemig, ik schrik er een beetje van dat ze al over de dertig zijn, zeg maar.
Alle reacties Link kopieren
vlokkenopjebrood schreef:
06-11-2019 22:39

Voor mij is het onvoorstelbaar dat ik als ik me even down voel, mijn vriend ga zitten negeren iof me op hem afreageer. Daarom vind ik het moeilijk om me in hem te verplaatsen als hij even rust wil en dat uit door mij half te negeren.
Ik vind het juist fijn als hij even lief voor me is als ik er doorheen zit, maar bij hem lijkt dit nooit te werken.

Het heeft niets met jou persoonlijk te maken. Ik ben ook meer als je vriend. Jij ziet het als negeren, maar dat is het niet.
Soms wil ik dingen eerst voor mezelf duidelijk hebben, wil ik een rotdag verwerken of heb ik een drukke dag gehad en ben ik overprikkeld. Als iemand me dan allemaal dingen gaat vragen voor ik daar "klaar" voor ben, dan is dat voor mij heel vervelend.

Het kan heel goed zijn dat ik, als ik een halfuurtje rust aan mijn kop heb, juist uit mezelf wel vertel waar ik mee zit. Als iemand het te vroeg uit me probeert te trekken werkt dat juist tegengesteld en gaan mijn hakken in het zand.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Hij heeft een rotdag gehad, en zijn rijles ingekort omdat zijn hoofd vol zit. Dan ga jij vragen naar nutteloze details als "Waar heb je gereden?"

Geeft hij nog een keer aan dat hij dat even niet wil, dring je het op onder het mom "belangstelling" en sneer je dat hij geen belangstelling heeft voor jou.

Ik begrijp wel dat hij even wegloopt.
Zit die jongen niet zo op zijn nek zeg. "Waar heb je allemaal gereden?" Serieus?
Alle reacties Link kopieren
YagaBaba schreef:
07-11-2019 08:11
Zit die jongen niet zo op zijn nek zeg. "Waar heb je allemaal gereden?" Serieus?

Pff, iedereen die TO op haar nek zit juist om deze opmerking.

Nee, zo interessant is het niet, maar het is ook sociale conventie om soms interesse te tonen in flutdetails. Het punt is dat vriend daar niet op zat te wachten (kan gebeuren) en TO dat niet goede handelde. Dat is de crux, niet die vraag.

Mensen vragen me de ganse week om flutdetails "Hoe was je weekend?", "Wat heb jij mee voor lunch?", "Was de film die je ging kijken leuk?". En dat ad infinitum. Allemaal uit de categorie Lekker Belangrijk en toch doen we dat met elkaar. Apart dat TO daarom ineens de kwaaie pier zou zijn door die vraag en dat die opmerking haar zo wordt nagedragen.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
Als dit nou in de toekomst weer gebeurt laat hem dan eerst even rustig thuiskomen.

Geef hem een kop koffie, wijntje, biertje... iets in die richting. Denk dan even aan wat hij nodig heeft dan kan je daarna ook krijgen wat jij nodig hebt.

Lief en attent voor elkaar zijn daar kom je een stuk verder mee.

wanneer jij een gebrek aan interesse voelt dan moet je dat op een rustig moment eens ter spraken brengen. Niet wanneer de sfeer al zo gespannen is.

Ik vind heel dit voorbeeld echt een situatie voor 15jarigen. Tijd voor wat sociaal emotionele ontwikkelingen.
Alle reacties Link kopieren
Hij was gisteren al redelijk snel thuis na mijn eerste bericht hier. Ik heb niet meteen gereageerd, omdat ik een aantal antwoorden nergens op vond slaan, er werd weer een ander feit bijgehaald, dat helemaal niet aan de orde is in dit topic (Dat hij zijn rijbewijs van mij mkest halen). Ja we hebben niet altijd goede communicatie, dat ligt ook deels aan mij, maar ik ben nu ook aan het leren hier beter mee om te gaan. Zelf heeft hij ook dingen die verbeterd mogen worden (nobody is perfect) , maar zoals vele mannen ziet hij dat niet of wil hij dat niet zien. We hebben het natuurlijk ook heel erg leuk samen, maar dingen die goed gaan ga ik hier op Viva forum niet benoemen, want daar heb ik geen raad voor nodig. Als ik niet gelijk reageer hoef ik daar ook niet constant reacties op te hebben. Ik kijk niet de hele dag op dit forum.
boebezoebe schreef:
07-11-2019 08:32
Pff, iedereen die TO op haar nek zit juist om deze opmerking.

Nee, zo interessant is het niet, maar het is ook sociale conventie om soms interesse te tonen in flutdetails. Het punt is dat vriend daar niet op zat te wachten (kan gebeuren) en TO dat niet goede handelde. Dat is de crux, niet die vraag.

Mensen vragen me de ganse week om flutdetails "Hoe was je weekend?", "Wat heb jij mee voor lunch?", "Was de film die je ging kijken leuk?". En dat ad infinitum. Allemaal uit de categorie Lekker Belangrijk en toch doen we dat met elkaar. Apart dat TO daarom ineens de kwaaie pier zou zijn door die vraag en dat die opmerking haar zo wordt nagedragen.
Vriend was eerder gestopt met zijn rijles omdat zijn hoofd vol zat. Dan ga je geen vragen stellen om het vragen stellen toch?
Alle reacties Link kopieren
Fluffy85 schreef:
07-11-2019 09:42
Hij was gisteren al redelijk snel thuis na mijn eerste bericht hier. Ik heb niet meteen gereageerd, omdat ik een aantal antwoorden nergens op vond slaan, er werd weer een ander feit bijgehaald, dat helemaal niet aan de orde is in dit topic (Dat hij zijn rijbewijs van mij mkest halen). Ja we hebben niet altijd goede communicatie, dat ligt ook deels aan mij, maar ik ben nu ook aan het leren hier beter mee om te gaan. Zelf heeft hij ook dingen die verbeterd mogen worden (nobody is perfect) , maar zoals vele mannen ziet hij dat niet of wil hij dat niet zien. We hebben het natuurlijk ook heel erg leuk samen, maar dingen die goed gaan ga ik hier op Viva forum niet benoemen, want daar heb ik geen raad voor nodig. Als ik niet gelijk reageer hoef ik daar ook niet constant reacties op te hebben. Ik kijk niet de hele dag op dit forum.
Ah dus jij reageert ook niet naar mensen die je een vraag stelt omdat je het nergens op vind slaan... terwijl het genoeg andere nuttige antwoorden bij zitten.

Is het altijd zo bij jou? My way or the high way? Dan snap ik je vriend wel...
trien30 wijzigde dit bericht op 07-11-2019 14:43
Reden: Spelfout
0.13% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Fluffy85 schreef:
07-11-2019 09:42
Hij was gisteren al redelijk snel thuis na mijn eerste bericht hier. Ik heb niet meteen gereageerd, omdat ik een aantal antwoorden nergens op vond slaan, er werd weer een ander feit bijgehaald, dat helemaal niet aan de orde is in dit topic (Dat hij zijn rijbewijs van mij mkest halen). Ja we hebben niet altijd goede communicatie, dat ligt ook deels aan mij, maar ik ben nu ook aan het leren hier beter mee om te gaan. Zelf heeft hij ook dingen die verbeterd mogen worden (nobody is perfect) , maar zoals vele mannen ziet hij dat niet of wil hij dat niet zien. We hebben het natuurlijk ook heel erg leuk samen, maar dingen die goed gaan ga ik hier op Viva forum niet benoemen, want daar heb ik geen raad voor nodig. Als ik niet gelijk reageer hoef ik daar ook niet constant reacties op te hebben. Ik kijk niet de hele dag op dit forum.
Ten eerste is dat geen sekse-ding en ten tweede getuigt je reactie nou ook niet echt van zelfinzicht. Succes :thumbsup:
Zou toch niet zoveel moeten uitmaken wie er gelijk heeft. Misschien ben jij het en misschien is hij het. In onze relatie mag de ander best af en toe lekker onredelijk zijn en uit zijn of haar slof schieten af en toe. Niet elke dag of elke week, maar we kunnen allemaal eens een flinke baaldag hebben en dat je thuis komt en dat je partner dan iets doet waardoor je even flink uit je plaat gaat. Gewoon omdat dit thuis bij je partner ook kan. Omdat je van elkaar houdt en je weet dat als je dan onredelijk bent degene je dat daarna wel weer vergeeft.
Voor we gaan slapen zijn we beide weer afgekoeld en terug van een rondje lopen/rijden/fietsen en is het weer goed. Iemand die altijd maar beheerst is en binnen de lijntjes blijft in een relatie die moet ik nog tegenkomen. Juist thuis is de plek om even lekker te kunnen afreageren.
Alle reacties Link kopieren
Fluffy85 schreef:
07-11-2019 09:42
Hij was gisteren al redelijk snel thuis na mijn eerste bericht hier. Ik heb niet meteen gereageerd, omdat ik een aantal antwoorden nergens op vond slaan, er werd weer een ander feit bijgehaald, dat helemaal niet aan de orde is in dit topic (Dat hij zijn rijbewijs van mij mkest halen).
Het doet wel terzake, sterker nog: als je jouw eerdere topics over je vriend bekijkt, is het eigenlijk heel erg logisch dat hij maar gewoon weggaat. Je zit die man werkelijk con-ti-nu op zn huid. Hij moet zn rijbewijs maken, hij moet van jou zn fiets sneller laten repareren, je bemoeit je met de opvoeding van zijn kind .... Echt, laat die man eens ademen.
Fluffy85 schreef:
07-11-2019 09:42
Hij was gisteren al redelijk snel thuis na mijn eerste bericht hier. Ik heb niet meteen gereageerd, omdat ik een aantal antwoorden nergens op vond slaan, er werd weer een ander feit bijgehaald, dat helemaal niet aan de orde is in dit topic (Dat hij zijn rijbewijs van mij mkest halen). Ja we hebben niet altijd goede communicatie, dat ligt ook deels aan mij, maar ik ben nu ook aan het leren hier beter mee om te gaan. Zelf heeft hij ook dingen die verbeterd mogen worden (nobody is perfect) , maar zoals vele mannen ziet hij dat niet of wil hij dat niet zien. We hebben het natuurlijk ook heel erg leuk samen, maar dingen die goed gaan ga ik hier op Viva forum niet benoemen, want daar heb ik geen raad voor nodig. Als ik niet gelijk reageer hoef ik daar ook niet constant reacties op te hebben. Ik kijk niet de hele dag op dit forum.

Ziet hij dat ook zo? Mezelf even in de schoenen van je vriend plaatsend: 'heb je haar weer met haar gezeur over mijn rijlessen die ik toch ook al voor haar doe'.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie dat persoonlijk niet als gezeur, meer als belangstelling. Ik kom uit een gezin waar zulke dingen gevraagd worden. Ik kan een echte kletskous zijn en ook erg in details treden, weet dat men daar moe van kan worden en daar probeer ik dan ook op te letten. Als mijn moeder thuis komt van bijv. haar hobby dan vraagt mijn vader ook van: hoe is het met (naam) ? Dat is iets wat ik nog wel eens mis. Mijn vriend heeft vroeger een onstabielere thuissituatie gehad (gescheiden ouders en moeder was hem liever kwijt dan rijk), dus hij heeft misschien niet 'geleerd' (sorry kan er even geen ander woord voor bedenken) om op die manier belangstelling te tonen of zelf die belangstelling te krijgen. Het is een aanname, maar het zou een reden kunnen zijn. Al snap ik ook echt wel dat hij na een drukke dag even bij wilt komen, ik sta er door mijn enthousiasme niet altijd bij stil.
Alle reacties Link kopieren
Fluffy85 schreef:
07-11-2019 16:35
Ik zie dat persoonlijk niet als gezeur, meer als belangstelling. Ik kom uit een gezin waar zulke dingen gevraagd worden. Ik kan een echte kletskous zijn en ook erg in details treden, weet dat men daar moe van kan worden en daar probeer ik dan ook op te letten. Als mijn moeder thuis komt van bijv. haar hobby dan vraagt mijn vader ook van: hoe is het met (naam) ? Dat is iets wat ik nog wel eens mis. Mijn vriend heeft vroeger een onstabielere thuissituatie gehad (gescheiden ouders en moeder was hem liever kwijt dan rijk), dus hij heeft misschien niet 'geleerd' (sorry kan er even geen ander woord voor bedenken) om op die manier belangstelling te tonen of zelf die belangstelling te krijgen. Het is een aanname, maar het zou een reden kunnen zijn. Al snap ik ook echt wel dat hij na een drukke dag even bij wilt komen, ik sta er door mijn enthousiasme niet altijd bij stil.
Maar wat maakt interesse in iemand die toevallig bij dezelfde hobbyclub zit uit? Volgens mij is het belangrijker om interesse te hebben in elkaar. En dus niet in futiliteiten als de zus van de buurvrouw en welke route je hebt gereden. Ik moet trouwens de eerste man nog tegenkomen die zoiets echt stelselmatig vraagt. Ze hadden wel altijd interesse met mij, maar hoeven dat echt niet te hebben in alle mensen die ik met enige regelmaat zie.

Daarnaast, jij kan het wel zien als belangstelling... maar het is belangrijk om je te realiseren dat niet iedereen dat vindt en dat dus ook niet iedereen daar behoefte aan heeft. Als hij geen belangstelling in jouzelf toont dan is dat natuurlijk wel iets om aan te geven.
Alle reacties Link kopieren
Echt interesse was voor mij geweest: oh joh wat vervelend dat je zo moe was en je slecht kunt concentreren. Wil je erover praten? Of wil je ff met rust gelaten worden? Hier is de bank en hier is een kop thee/koffie/biertje. Dan heb je interesse in wat hij wil en voelt. Niet welke route hij heeft gereden als ie al baalt van een rijles.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven