Vriend boos weggegaan

06-11-2019 19:22 179 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend kwam net thuis van rijles, hij was erg moe en kon zich daarom niet concentreren, dus heeft hij korter les gehad dan gepland. Ik vroeg meteen uit interesse waar hij precies gereden had, hij werd hiervan geïrriteerd, want ik wilde weer eens details weten volgens hem, terwijl het van mijn kant alleen maar interesse was. Ik zei ' ah wordt het zo'n avond, wilde alleen maar interesse tonen. Zou willen dat dat bij mij gebeurde' Waarop hij zei: 'Ja jij wilt altijd aandacht. Ik ben weg hier en hij heeft boos de fiets gepakt. Ik heb hem maar laten gaan, want tegenhouden heeft geen zin. Hij wil dat ik inzie dat ik 'niet meteen bovenop hem moet springen' als hij naar een intensieve dag net thuis is en dat anderen dat ook irritant vinden. Ik heb geen idee waar hij nu heen is, maar ik zit met een rotgevoel nu. Vinden jullie dat hij gelijk heeft?
Alle reacties Link kopieren
Fluffy85 schreef:
19-11-2019 17:34
Nee hij heeft geen stoornis, ook niets vergelijkbaars.Er loopt hier trouwens maar één (bonus)zoon rond. Ik vind het vaak moeilijk om op het juiste moment wat te vragen, snel bang dat ik hem ( of iemand anders) tot last ben. Of ik ben juist niet 'bang' en vraag ik het inderdaad op het verkeerde moment. Wel heb ik geleerd om niet te lang in discussie te blijven en iets te zeggen van: 'ja je hebt gelijk, sorry dat ik zo deed' (o.i.d.). Hij kan dan nog wat langer doorgaan, terwijl ik zoiets heb van: ik begrijp je nu wel. Hij ziet het dan meer als: je vindt dat ik zeur, dus je wilt er niet over praten. Wel merk ik dat als ik er niet over doorga (het ja maar gedoe) hij zelf op een gegeven moment wel ophoudt. We moeten elkaar dan even met rust laten en ik moet zeker niet proberen om toenadering te zoeken bij hem, dan wil hij gewoon even rust.
Ik snap de vragen van je ouders ineens wel. In alles wat je schrijft lees ik echt niets leuks aan jullie relatie...
Alle reacties Link kopieren
aloha66 schreef:
16-11-2019 16:52
Dus iedereen moet met jou rekening houden en jij niet met bv je vriend?
En wat een gebazel over lichaamstaal "laat me even met rust" is duidelijk genoeg lijkt me, jij wil het alleen niet horen.
Je lijkt heel erg met jezelf bezig en met door jouzelf geplakte etiketjes (zodat men maar met JOU rekening moet houden) en niet met de mensen om je heen.
Dit dus. Klinkt een beetje als "Ja, ik ben nou eenmaal hoogsensitief en by the way, ook nog een beetje autistisch en sociaal gestoord, dus mijn vriend moet al mijn grillen en grollen maar in dat kader accepteren en IK heb een vrijbrief om alles uit te leven wat ik wil, want tja, hoogsensitief en autistisch en weet ik wat nog meer..."
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Fluffy85 schreef:
06-11-2019 19:22
Hij wil dat ik inzie dat ik 'niet meteen bovenop hem moet springen' als hij naar een intensieve dag net thuis is en dat anderen dat ook irritant vinden.
Je kan op meerdere manieren reageren na een drukke dag en dit is er één van. Ik zou er niet gelukkig van worden, hij is toch geen kind?
Om eerlijk te zijn vind ik je vriend een beetje een oud wijf met z'n kortere rijles omdat ie een beetje moe was.
Alle reacties Link kopieren
Ach ik kan mij voorstellen voor zijn eigen veiligheid en die van anderen dat hij en de rij-instructeur zoiets hebben van we kappen het af. Hij is natuurlijk nog geen ervaren bestuurder, moet meer nadenken over sturen en schakelen dan de (meer) ervaren bestuurder, dan is dat onhandig als je moe/concentratieloos bent. Ik kan mij voorstellen dat men denkt dat wij geen leuke relatie hebben, maar dat denkt men fout. We doen echt wel genoeg leuke dingen, misschien niet wekelijks, maar er wordt echt wel aandacht aan elkaar geschonken. Ja die telefoon aan tafel blijft een dingetje,maar ik probeer mij daarbij neer te leggen. Dat mijn ouders denken dat wij bijna niets leuks doen, is omdat ik niet alles vertel. Als ze vragen hoe het gaat,dan zeg ik gewoon van: ja goed hoor en vertel dan niet van we zijn daar en daar geweest. Wel vind ik het erg jammer dat sommige hier praten over sociaal gestoord. Dat ik autistisch kenmerken heb, betekent niet meteen dat ik sociaal gestoord ben. Ik word door anderen in mijn omgeving altijd gezien als behulpzaam, luisterend oor en spontaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven