Vriend boos weggegaan

06-11-2019 19:22 179 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend kwam net thuis van rijles, hij was erg moe en kon zich daarom niet concentreren, dus heeft hij korter les gehad dan gepland. Ik vroeg meteen uit interesse waar hij precies gereden had, hij werd hiervan geïrriteerd, want ik wilde weer eens details weten volgens hem, terwijl het van mijn kant alleen maar interesse was. Ik zei ' ah wordt het zo'n avond, wilde alleen maar interesse tonen. Zou willen dat dat bij mij gebeurde' Waarop hij zei: 'Ja jij wilt altijd aandacht. Ik ben weg hier en hij heeft boos de fiets gepakt. Ik heb hem maar laten gaan, want tegenhouden heeft geen zin. Hij wil dat ik inzie dat ik 'niet meteen bovenop hem moet springen' als hij naar een intensieve dag net thuis is en dat anderen dat ook irritant vinden. Ik heb geen idee waar hij nu heen is, maar ik zit met een rotgevoel nu. Vinden jullie dat hij gelijk heeft?
Alle reacties Link kopieren
vlokkenopjebrood schreef:
06-11-2019 22:39
herkenbaar...mijn vriend doet dit ook vaak (en die is 40 )
Ik vind het ook echt heel irritant en kut dat ie wegloopt als hij zich aangevallen of beledigd voelt. Vind het onvolwassen maar ja.....

Wij hebben wel vaker moeite met communiceren naar elkaar. Hij is enorm snel gepikeerd. Kan als hij zo'n bui heeft al geirriteerd raken van een simpele vraag of opmerking.

Ik snap jouw reactie wel (wordt het weer zo'n avond?). Als je zo'n patroon eenmaal herkent, dan zie je de bui al hangen en word je harder naar elkaar. Werkt idd alleen maar averechts, maar ik herken je reactie wel.

Mijn vriend zegt vaak dat het niet aan mij ligt als hij een keer in zichzelf gekeerd is of depri doet. Ik heb moeten leren dat ook te accepteren. Voor mij is het onvoorstelbaar dat ik als ik me even down voel, mijn vriend ga zitten negeren iof me op hem afreageer. Daarom vind ik het moeilijk om me in hem te verplaatsen als hij even rust wil en dat uit door mij half te negeren.
Ik vind het juist fijn als hij even lief voor me is als ik er doorheen zit, maar bij hem lijkt dit nooit te werken. Lastig te accepteren, maar mss moet jij ook leren dat je niet alles op jezelf moet betrekken en hem idd maar even moet "laten" als hij geirriteerd is (moeilijk I know...want je blijft er toch mee bezig, ook als je hem met rust laat)

Met rust gelaten willen worden om even weer tot jezelf te komen is heel wat anders dan iemand negeren, natuurlijk. Niet alles wat je doet heeft met een ander te maken, met rust gelaten willen worden is gewoon voor jezelf, zodat je de rest van de avond weer gezellig kunt zijn.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Fluffy85 schreef:
07-11-2019 09:42
Hij was gisteren al redelijk snel thuis na mijn eerste bericht hier. Ik heb niet meteen gereageerd, omdat ik een aantal antwoorden nergens op vond slaan, er werd weer een ander feit bijgehaald, dat helemaal niet aan de orde is in dit topic (Dat hij zijn rijbewijs van mij mkest halen). Ja we hebben niet altijd goede communicatie, dat ligt ook deels aan mij, maar ik ben nu ook aan het leren hier beter mee om te gaan. Zelf heeft hij ook dingen die verbeterd mogen worden (nobody is perfect) , maar zoals vele mannen ziet hij dat niet of wil hij dat niet zien. We hebben het natuurlijk ook heel erg leuk samen, maar dingen die goed gaan ga ik hier op Viva forum niet benoemen, want daar heb ik geen raad voor nodig. Als ik niet gelijk reageer hoef ik daar ook niet constant reacties op te hebben. Ik kijk niet de hele dag op dit forum.
Sja, als je dat gelijk weer als een 'mannendingetje' wilt neerzetten ipv verschil van karakter. Dat heeft er toch niets mee te maken? Er zijn mannen, die gaan na thuiskomst gelijk in overdrive, een ander wil eerst rust. Zo zijn vrouwen ook. Pff.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
iones schreef:
07-11-2019 19:20
Ik moet aan dat ene liedje denken "niemand die zeurt wat ben je stil waar denk je aan". Veel mensen vinden het inderdaad non informatie. Ik kan me daar enigszins inleven want het is inderdaad weinig relevant waar hij ergens gereden heeft met les.

Hij is echter niet erg handig met zich daarin te uiten. Misschien moeten jullie een soort signaal of zo bedenken waaruit blijkt dat je niet te veel moet vragen aan hem op dat moment omdat hij dan gewoon overprikkeld is, of omdat hij iets moet verwerken op dat moment. Dan is het hem gewoon allemaal te veel.

Weglopen met een hoop gemopper is namelijk NIET de oplossing als je een relatie in stand wil houden.

Dat weet ik niet. Vriend wilde rust en nám die rust, door even weg te gaan. Daarna hebben ze, kennelijk, kunnen praten. Dus eigenlijk kon dit best wel eens de beste manier zijn. Als je rust vraagt/zoekt en je krijgt het thuis niet, dan neem je dat dus elders, door even te gaan fietsen bijvoorbeeld. Even rust in het hoofd krijgen.

TO, jij vindt dat hij belangstelling voor jou moet tonen, maar waarom luister je dan zo slecht naar hem?
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Fijn weekend :proud:
Later is nu
rosanna08 schreef:
06-11-2019 19:35
jij had hem met rust moeten laten en zeker niet zo hatelijk/sarcastisch moeten reageren, hij had op een andere manier kunnen reageren.
Maar heel eerlijk, je zou mij ook in de gordijnen jagen met zulke opmerkingen
Precies dit.
Jouw opmerking was onvolwassen en dat hij wegloopt is ook onvolwassen. Dus verbeter de wereld en begin bij jezelf.
anoniem_361479 wijzigde dit bericht op 08-11-2019 16:40
Reden: veRbeter
0.44% gewijzigd
boebezoebe schreef:
07-11-2019 08:32
Pff, iedereen die TO op haar nek zit juist om deze opmerking.

Nee, zo interessant is het niet, maar het is ook sociale conventie om soms interesse te tonen in flutdetails. Het punt is dat vriend daar niet op zat te wachten (kan gebeuren) en TO dat niet goede handelde. Dat is de crux, niet die vraag.

Mensen vragen me de ganse week om flutdetails "Hoe was je weekend?", "Wat heb jij mee voor lunch?", "Was de film die je ging kijken leuk?". En dat ad infinitum. Allemaal uit de categorie Lekker Belangrijk en toch doen we dat met elkaar. Apart dat TO daarom ineens de kwaaie pier zou zijn door die vraag en dat die opmerking haar zo wordt nagedragen.
Neee! Als een man thuiskomt dan wil hij rust. Rust. En nog eens rust. Zéker als hij zijn rijles net verknald heeft.
Dat sommige vrouwen daar een uur over willen praten, kletsen en analyseren doet daar niets aan af.

Dat er bij TO geen lampje 'hmmm...ik was eigenlijk wel erg aan het zuigen' ging branden toen ze de OP schreef, verbaast me nog het meest.
COtweepuntnul schreef:
06-11-2019 19:24
Lekker passief agressief gedoe zeg.
Dit.
kadanz schreef:
08-11-2019 16:05
Neee! Als een man thuiskomt dan wil hij rust. Rust. En nog eens rust. Zéker als hij zijn rijles net verknald heeft.
Dat sommige vrouwen daar een uur over willen praten, kletsen en analyseren doet daar niets aan af.

Dat er bij TO geen lampje 'hmmm...ik was eigenlijk wel erg aan het zuigen' ging branden toen ze de OP schreef, verbaast me nog het meest.
Ik ben geen man. Maar als mijn lief na een rijles gaat vragen waar ik allemaal gereden heb, krijg ik ook een slecht humeur, zelfs als er niets aan de hand is verder.
hij is moe
jij zeurt
slechte combinatie
S-Meds schreef:
08-11-2019 16:33
hij is moe
jij zeurt
slechte combinatie
Lekker kort. :biggrin:
YagaBaba schreef:
08-11-2019 18:15
Lekker kort. :biggrin:
en 100% waar
S-Meds schreef:
08-11-2019 18:31
en 100% waar
Ook nog. Waar heb je gereden vandaag?
YagaBaba schreef:
08-11-2019 18:33
Ook nog. Waar heb je gereden vandaag?
gewoon rondjes op mijn eigen erf
Alle reacties Link kopieren
kadanz schreef:
08-11-2019 16:05
Neee! Als een man thuiskomt dan wil hij rust. Rust. En nog eens rust. Zéker als hij zijn rijles net verknald heeft.
Dat sommige vrouwen daar een uur over willen praten, kletsen en analyseren doet daar niets aan af.
Quatsch. Op de thuiswerk dagen van mijn vriend vraagt vriend me ook vanalles over mijn dag als ik thuis kom. En dan ben ik ook moe en zit ik er niet altijd op te wachten als ik net een half uur gefietst heb maar doe ik ook mijn best niet chaggo te doen.

En het is ook gelul dat mannen niet aan kletspraatjes doen en vrouwen wel en dat het dan ook meteen aan 'analyseren' zou liggen (Wat is er nou analyserend aan 'waar ben je geweest'? Is gewoon suffe smalltalk niks over gevoelens).

Onderzoek laat ook zien dat het een mythe is dat vrouwen meer praten dan mannen. Ooit heeft een of ander zelfhulpboek beweerd dat vrouwen 20.000 woorden per dag en mannen 7.000 woorden per dag spreken en dat is al lang een paar keer met metingen weerlegt. (Ik geloofde het al nooit zo, bij mij op het werk kleppen mannelijke collega's de hele dag over de sufste dingen. Dat vind ik niet erg, maar het stereotype is een mythe die maar blijft doorleven).

Niet alles pas in het 'Mannen van Mars-vrouwen van Venus' zwart-wit plaatje.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
boebezoebe schreef:
08-11-2019 19:29
Quatsch. Op de thuiswerk dagen van mijn vriend vraagt vriend me ook vanalles over mijn dag als ik thuis kom. En dan ben ik ook moe en zit ik er niet altijd op te wachten als ik net een half uur gefietst heb maar doe ik ook mijn best niet chaggo te doen.

En het is ook gelul dat mannen niet aan kletspraatjes doen en vrouwen wel en dat het dan ook meteen aan 'analyseren' zou liggen (Wat is er nou analyserend aan 'waar ben je geweest'? Is gewoon suffe smalltalk niks over gevoelens).

Onderzoek laat ook zien dat het een mythe is dat vrouwen meer praten dan mannen. Ooit heeft een of ander zelfhulpboek beweerd dat vrouwen 20.000 woorden per dag en mannen 7.000 woorden per dag spreken en dat is al lang een paar keer met metingen weerlegt. (Ik geloofde het al nooit zo, bij mij op het werk kleppen mannelijke collega's de hele dag over de sufste dingen. Dat vind ik niet erg, maar het stereotype is een mythe die maar blijft doorleven).

Niet alles pas in het 'Mannen van Mars-vrouwen van Venus' zwart-wit plaatje.
Niks quatsch aan. Vrouwen hebben nu eenmaal een grotere behoefte aan praten dan mannen. Merk ik op mijn werk ook. Soms komt een man iets vragen aan een vrouwelijke collega, die geeft hem antwoord, en de mannelijke collega zegt: dank je, en loopt weer weg. hooguit 5 minuten.

Als een vrouw iets aan die vrouwelijke collega komt vragen, krijgt zij ook antwoord, maar in plaats van "dank je" te zeggen en weer weg te lopen, volgt er een heel verhaal. "Oh, zit het zo, ja, want ik dacht, bij het vorige project zat het anders en toen keek ik in het systeem en toen zag ik dat ze het toen zó gedaan hadden, dus ik dacht, ik vraag het maar even, want vorige maand hadden we ook een project waarbij het anders was en toen bleek achteraf dat we het toch weer recht moesten trekken en daarom dacht ik, ik vraag het maar even, want nou ik er toch ben, zie jij in je systeem dan hoe dat altijd zit en blah-blah-blah…." En voor je het weet, zijn ze via via op de vakantieplanning uitgekomen en of de ander al weet waar ze heen gaan volgend jaar, en zo ja, wanneer, en oh ja, mijn oom is daar vorig jaar ook geweest en die vond het helemaal gewéldig, maar je moet wel letten op dit en dat, en ga zo maar door. En voor je het weet is er bijna een half uur voorbij.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
He, Pejeka, nou was ik het in dit topic net zo lekker met je eens, maar dat stopt dan hier weer. Jammer.

Er is aangetoond dat er meer verschil zit tussen vrouwen en mannen onderling dan tussen mannen en vrouwen. Ik ben typisch zo'n mens, die eerst even rustig wil zitten voordat ik uitgebreid ga praten. Ik werk met bijna alleen maar mannen, nou, die blijven maar kleppen. Komen ook gerust even een praatje bij me maken op kantoor, zonder dat ze wat te vragen hebben.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Allebei en niand heeft gelijk. Hij wil als hij thuis komt even aklimatiseren en jij mort hem ruimte geven.

Maar hij moet ook inzien dat jij je interesse niet toont om hem te treiteren.

Ik was vroeger een kutprepuber/puber en mn moeder wilde ook meteen weten hoe school was zodra ik de mat over was. (Nu snap ik dat dit normaal is)

Geef hem gewoon ff ruimte. Mss komen de verhalen wel uit hemzelf.
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
08-11-2019 19:40
Niks quatsch aan. Vrouwen hebben nu eenmaal een grotere behoefte aan praten dan mannen. Merk ik op mijn werk ook. Soms komt een man iets vragen aan een vrouwelijke collega, die geeft hem antwoord, en de mannelijke collega zegt: dank je, en loopt weer weg. hooguit 5 minuten.
Vertel dat mijn man ook eens even, die lult regelmatig de oren van je kop af terwijl het wat mij betreft ook in 1 zin kan. :bonk:
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
S-Meds schreef:
08-11-2019 18:34
gewoon rondjes op mijn eigen erf
Hoeveel bomen ben je gepasseerd? Lagen er stenen? Hoeveel koeien?
Alle reacties Link kopieren
Hij wil dat ik inzie dat ik 'niet meteen bovenop hem moet springen' als hij naar een intensieve dag net thuis is en dat anderen dat ook irritant vinden.

Deze zin viel mij op, ik zou accepteren dat hij het heel vervelend vind, hij is moe en wil rust na een intensieve dag. Jij wil misschien juist graag delen wat je op de dag hebt gedaan. Jullie zijn wat dit betreft verschillend en dat hoeft geen issue te zijn als je dat van elkaar kan accepteren en begrijpen.
Alle reacties Link kopieren
Jullie reageren allebei vanuit emotie.
Alle reacties Link kopieren
stokbootje schreef:
07-11-2019 18:13
Empathie is belangrijker dan interesse denk ik, Fluffy. Empatisch was geweest om hem te vragen wat hij nodig had op dat moment, omdat je doorhad dat hij moe en gestresst was. Nu deed je alleen wat voor jou goed was: vragen en kletsen. Dat was niet voor hem, dat was voor jezelf.

En je klinkt in je laatste post behoorlijk alsof je je superieur voelt aan hem, alsof jouw manier (van vroeger thuis) zoveel beter is dan die van hem. Dat hij nog moet leren.. Nee. Zijn manier is niet slechter, of beter. Het gaat erom hoe je met elkaar om wil gaan, niet hoe het zou moeten. Dat is persoonlijk en daar komt die empathie weer om de hoek kijken.
Zo lees ik het ook, hoe dan ook is zijn manier verkeerd.
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
08-11-2019 19:40
Niks quatsch aan. Vrouwen hebben nu eenmaal een grotere behoefte aan praten dan mannen. Merk ik op mijn werk ook. Soms komt een man iets vragen aan een vrouwelijke collega, die geeft hem antwoord, en de mannelijke collega zegt: dank je, en loopt weer weg. hooguit 5 minuten.

Als een vrouw iets aan die vrouwelijke collega komt vragen, krijgt zij ook antwoord, maar in plaats van "dank je" te zeggen en weer weg te lopen, volgt er een heel verhaal. "Oh, zit het zo, ja, want ik dacht, bij het vorige project zat het anders en toen keek ik in het systeem en toen zag ik dat ze het toen zó gedaan hadden, dus ik dacht, ik vraag het maar even, want vorige maand hadden we ook een project waarbij het anders was en toen bleek achteraf dat we het toch weer recht moesten trekken en daarom dacht ik, ik vraag het maar even, want nou ik er toch ben, zie jij in je systeem dan hoe dat altijd zit en blah-blah-blah…." En voor je het weet, zijn ze via via op de vakantieplanning uitgekomen en of de ander al weet waar ze heen gaan volgend jaar, en zo ja, wanneer, en oh ja, mijn oom is daar vorig jaar ook geweest en die vond het helemaal gewéldig, maar je moet wel letten op dit en dat, en ga zo maar door. En voor je het weet is er bijna een half uur voorbij.
Whahahaha, ik moet bij deze zo denken aan Daniel Arends: https://www.youtube.com/watch?v=f2bzyaRTTkw
Alle reacties Link kopieren
De vraag waar hij gereden heeft is helemaal niet zo gek. Iedereen doet hier net alsof ze altijd alleen maar relevante vragen stellen aan hun partner. Hou toch op.
Hoe TO daarna reageerde is inderdaad irritant, daar ben ik het mee eens.
...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven