Vriend boos weggegaan

06-11-2019 19:22 179 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend kwam net thuis van rijles, hij was erg moe en kon zich daarom niet concentreren, dus heeft hij korter les gehad dan gepland. Ik vroeg meteen uit interesse waar hij precies gereden had, hij werd hiervan geïrriteerd, want ik wilde weer eens details weten volgens hem, terwijl het van mijn kant alleen maar interesse was. Ik zei ' ah wordt het zo'n avond, wilde alleen maar interesse tonen. Zou willen dat dat bij mij gebeurde' Waarop hij zei: 'Ja jij wilt altijd aandacht. Ik ben weg hier en hij heeft boos de fiets gepakt. Ik heb hem maar laten gaan, want tegenhouden heeft geen zin. Hij wil dat ik inzie dat ik 'niet meteen bovenop hem moet springen' als hij naar een intensieve dag net thuis is en dat anderen dat ook irritant vinden. Ik heb geen idee waar hij nu heen is, maar ik zit met een rotgevoel nu. Vinden jullie dat hij gelijk heeft?
Alle reacties Link kopieren
Zelfgegeven diagnose, TO?
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
08-11-2019 19:40
Niks quatsch aan. Vrouwen hebben nu eenmaal een grotere behoefte aan praten dan mannen. Merk ik op mijn werk ook. Soms komt een man iets vragen aan een vrouwelijke collega, die geeft hem antwoord, en de mannelijke collega zegt: dank je, en loopt weer weg. hooguit 5 minuten.

Als een vrouw iets aan die vrouwelijke collega komt vragen, krijgt zij ook antwoord, maar in plaats van "dank je" te zeggen en weer weg te lopen, volgt er een heel verhaal. "Oh, zit het zo, ja, want ik dacht, bij het vorige project zat het anders en toen keek ik in het systeem en toen zag ik dat ze het toen zó gedaan hadden, dus ik dacht, ik vraag het maar even, want vorige maand hadden we ook een project waarbij het anders was en toen bleek achteraf dat we het toch weer recht moesten trekken en daarom dacht ik, ik vraag het maar even, want nou ik er toch ben, zie jij in je systeem dan hoe dat altijd zit en blah-blah-blah…." En voor je het weet, zijn ze via via op de vakantieplanning uitgekomen en of de ander al weet waar ze heen gaan volgend jaar, en zo ja, wanneer, en oh ja, mijn oom is daar vorig jaar ook geweest en die vond het helemaal gewéldig, maar je moet wel letten op dit en dat, en ga zo maar door. En voor je het weet is er bijna een half uur voorbij.
oh wat vreselijk herkenbaar!!!!! :mrgreen:
guppekop schreef:
13-11-2019 14:45
oh wat vreselijk herkenbaar!!!!! :mrgreen:
Ik werk met heel veel mannen die zichzelf enorm graag horen praten.
Alle reacties Link kopieren
To als ik had geweten dat je autisme hebt dan had ik wellicht anders gereageerd. Je doet je best om hem thuis op te vangen en om hem aandacht te tonen, ook voor wat hij voelt. Met sommige vragen sla je echter de plank mis en het is een goede oplossing geweest zoals je het nu hebt aangepakt. Ik zou het verder loslaten want wanneer er echt iets is dan kan hij er zelf ook mee komen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Viva-amber ik heb een beperking wat in het autistisch spectrum voorkomt, maar omdat ik niet alles bloot wil leggen over mij zelf houd ik het hierbij. Omdat er een grote kans is dat bekenden van mij hier op het forum zitten en ik best al wat persoonlijke dingen heb gepost, wil ik zelf niet alle puzzelstukjes geven. Een van de beperkingen die ik dus heb, is het lezen van lichaamstaal.Waarom ik denk dat ik hoogsensitief ben? Omdat ik ruzies, verdrietige en boze mensen heel erg aantrek.Als mijn vriend iets duidelijk wilt maken bijv. Dan gaat dat met harde stem en een wat geïrriteerde klank. Ik zie het dan als: oh hij is boos. Hij ziet het als gewoon duidelijk zijn. Ik kan daar dan echt mee zitten. Niet alleen bij hem hoor, ook bij anderen. Er zijn ook dagen dat ik absoluut niet tegen herrie kan en dat ik blij ben dat ik even niet thuis ben, want bonuszoon kan vaak erg hard schreeuwen/praten en dat zijn dan even teveel prikkels. Ik kan ook snel janken bij films.
Alle reacties Link kopieren
iones schreef:
10-11-2019 19:55
Yep! Dat issie!
Klein orkest, dat was toch niet zo moeilijk.

https://www.youtube.com/watch?v=8DcWY8aGPbY
Gelukkig zijn is het vermogen hebben tevreden te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Je prikkelgevoeligheid hoort bij je aandoening...ik snap dat HSP positiever klinkt alleen nogal onzinnig in dit geval. Alle info is bij elkaar te loepen en dat is niet verboden.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Dat klopt, maar dan nog is alle info nog redelijk beperkt. Als ik bijv. Mijn echte naam,woonplaats of de specifieke beperking zou vertellen hier, dan heb je al zowat de puzzel compleet. Ik vind het ook vaak moeilijk om dicht bij mij zelf te blijven, luister teveel naar anderen. Bijv. Als mijn vriend een week vakantie neemt, dan wil hij ook echt tijd aan zich zelf besteden (lees werken aan zijn hobby) hier zit heel veel tijd in. Reken daar bonuszoon bij die als hij hier is veel achter de pc zit (die nodig is voor de hobby) , zijn rijlessen en ik verwacht ook van hem dat ie wel wat meehelpt in het huishouden, niet veel want ik gun hem zijn vrijheid, dus 3/4 doe ik. Dus hij heeft misschien 70% tijd om echt tijd te besteden aan zijn hobby, daarnaast wil hij natuurlijk ook uitslapen. Ik heb mij er bij neergelegd dat een dagje weg in zo'n week er niet in zit. Dat gebeurt dan wel in een willekeurig weekend.
Nu ben ik bij mijn ouders en mijn vader vroeg of we nog wat gedaan hadden, waarop ik ontkennend antwoordde, hij zei toen op een denigrerende toon: oh dus hij zit de hele week achter de computer. Ik probeer mij en mijn vriend dan te verdedigen en te zeggen dat we echt wel eens met zijn tweeën weg gaan en dat ik beter niet kan 'zeuren' om weg te gaan omdat hem dat niet ontspant op dat moment,hij zit teveel met zijn hobby in zijn hoofd . Daarbij als hij op zijn werk had gezeten hadden we ook niet weggekund. Mijn vader reageert dan met een negatieve toon: ja goed, en ik merk dan dat hij er niet mee eens is. Nu zit ik mij dus alweer druk te maken of hij inderdaad gelijk heeft.Moet je als stelletje perse weg als je samen een week (of meer) vrij bent. Of is de aanwezigheid van elkaar al goed.
Alle reacties Link kopieren
wat is de reden dat je het je aantrekt wat je vader vindt? Het is jullie relatie en als jullie je er lekker in voelen, is dat voldoende toch? Of voel je je toch niet zo fijn en is het oordeel van je vader eigenlijk wat je zelf ook voelt?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Los van je relatie is het misschien goed als je wat losser van je ouders komt.

Waarom moet je hem verdedigen? Het is toch jouw keus om bij deze man te zijn. Of is het een pijnlijke op merking omdat hij inderdaad veel achter de computer zit en je het meer naar jezelf goed praat dan naar je vader?
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
Hij zit inderdaad veel achter de computer. Ergens niets mis mee en heb het ondertussen ook gewoon geaccepteerd, de een gaat vissen, de ander dus bijv. De pc. Zo ken ik ook een vrouw die graag de hele dag freubelt thuis. Dus niet weggaan, betekent automatisch niet dat je het niet leuk kunt hebben. Toevallig begon mijn moeder over hetzelfde gisteren, dat zij altijd naar het theater en naar de bioscoop gingen op onze leeftijd (en nu nog steeds). Wij zijn daar niet van, af en toe een bioscoop of uit eten vinden we leuk en verder gaan we echt wel dagjes weg, alleen niet vaak. Ik ben toen ook best wel pissig geworden. Sowieso als je ergens problemen mee hebt moet je dat met diegene bespreken waar het om gaat en niet met mij.
Alle reacties Link kopieren
Fluffy85 schreef:
13-11-2019 12:42
Ik vind het lastig om lichaamstaal te interpreteren inderdaad, zelfs als ik iemand heel goed ken. Ben ook hoogsensitief en kan er echt mee zitten als hij of wie dan ook van personen om wie ik veel geef niet goed in zijn vel zit. Ik vind het dan moeilijk om op de juiste manier te reageren. Net kwam hij ook weer thuis van een mindere rijles, ik heb jullie advies opgevolgd en hem een lekkere kop koffie gegeven. Dat was inderdaad een betere zet dan vorige week, maar lastig blijft het wel in mijn hoofd. Wil hij er over praten? Of moet ik er straks toch over beginnen? Etc etc.
Gewoon niks, hij komt vanzelf wel. Relax!
Geloof niet alles wat je denkt.
Alle reacties Link kopieren
Fluffy85 schreef:
15-11-2019 11:39
Hij zit inderdaad veel achter de computer. Ergens niets mis mee en heb het ondertussen ook gewoon geaccepteerd, de een gaat vissen, de ander dus bijv. De pc. Zo ken ik ook een vrouw die graag de hele dag freubelt thuis. Dus niet weggaan, betekent automatisch niet dat je het niet leuk kunt hebben. Toevallig begon mijn moeder over hetzelfde gisteren, dat zij altijd naar het theater en naar de bioscoop gingen op onze leeftijd (en nu nog steeds). Wij zijn daar niet van, af en toe een bioscoop of uit eten vinden we leuk en verder gaan we echt wel dagjes weg, alleen niet vaak. Ik ben toen ook best wel pissig geworden. Sowieso als je ergens problemen mee hebt moet je dat met diegene bespreken waar het om gaat en niet met mij.
mijn opmerking gng niet over het thuis blijven / uitgaan maar of het niet goed zou zijn om wat meer los te komen van het oordeel van je ouders (en anderen). Wat maakt het uit dat zij ergens een andere mening op na houden. Waarom heb je als volwassene die goedkeuring nodig?
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Fluffy85 schreef:
14-11-2019 15:15
Dat klopt, maar dan nog is alle info nog redelijk beperkt. Als ik bijv. Mijn echte naam,woonplaats of de specifieke beperking zou vertellen hier, dan heb je al zowat de puzzel compleet. Ik vind het ook vaak moeilijk om dicht bij mij zelf te blijven, luister teveel naar anderen. Bijv. Als mijn vriend een week vakantie neemt, dan wil hij ook echt tijd aan zich zelf besteden (lees werken aan zijn hobby) hier zit heel veel tijd in. Reken daar bonuszoon bij die als hij hier is veel achter de pc zit (die nodig is voor de hobby) , zijn rijlessen en ik verwacht ook van hem dat ie wel wat meehelpt in het huishouden, niet veel want ik gun hem zijn vrijheid, dus 3/4 doe ik. Dus hij heeft misschien 70% tijd om echt tijd te besteden aan zijn hobby, daarnaast wil hij natuurlijk ook uitslapen. Ik heb mij er bij neergelegd dat een dagje weg in zo'n week er niet in zit. Dat gebeurt dan wel in een willekeurig weekend.
Nu ben ik bij mijn ouders en mijn vader vroeg of we nog wat gedaan hadden, waarop ik ontkennend antwoordde, hij zei toen op een denigrerende toon: oh dus hij zit de hele week achter de computer. Ik probeer mij en mijn vriend dan te verdedigen en te zeggen dat we echt wel eens met zijn tweeën weg gaan en dat ik beter niet kan 'zeuren' om weg te gaan omdat hem dat niet ontspant op dat moment,hij zit teveel met zijn hobby in zijn hoofd . Daarbij als hij op zijn werk had gezeten hadden we ook niet weggekund. Mijn vader reageert dan met een negatieve toon: ja goed, en ik merk dan dat hij er niet mee eens is. Nu zit ik mij dus alweer druk te maken of hij inderdaad gelijk heeft.Moet je als stelletje perse weg als je samen een week (of meer) vrij bent. Of is de aanwezigheid van elkaar al goed.
Jouw vader heeft zich nergens mee te bemoeien, waarom denkt hij dat hij wat te zeggen heeft over jullie relatie, je man of jullie vrijetijdsbesteding?
Je moeder is ook al zo pushy over hoe je met je stiefzoon om zou moeten gaan.
Die mensen zitten te veel op je lip blijkbaar en jij laat dat toe.
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
06-11-2019 19:25
Dan zeg je: ik ga even een rondje om. Ben zo terug. Laat me maar even. Voor mijn part pissed.

Maar zo weggaan en je partner zo achterlaten. Neh. Niet zo sjiek.
En als dat niet werkt? Lees de OP maar "Hij wil dat ik inzie dat ik 'niet meteen bovenop hem moet springen' als hij naar een intensieve dag net thuis is"
Blijkbaar zegt die vriend er vaker wat van en wil TO dat niet begrijpen.
Alle reacties Link kopieren
Fluffy85 schreef:
14-11-2019 11:57
Viva-amber ik heb een beperking wat in het autistisch spectrum voorkomt, maar omdat ik niet alles bloot wil leggen over mij zelf houd ik het hierbij. Omdat er een grote kans is dat bekenden van mij hier op het forum zitten en ik best al wat persoonlijke dingen heb gepost, wil ik zelf niet alle puzzelstukjes geven. Een van de beperkingen die ik dus heb, is het lezen van lichaamstaal.Waarom ik denk dat ik hoogsensitief ben? Omdat ik ruzies, verdrietige en boze mensen heel erg aantrek.Als mijn vriend iets duidelijk wilt maken bijv. Dan gaat dat met harde stem en een wat geïrriteerde klank. Ik zie het dan als: oh hij is boos. Hij ziet het als gewoon duidelijk zijn. Ik kan daar dan echt mee zitten. Niet alleen bij hem hoor, ook bij anderen. Er zijn ook dagen dat ik absoluut niet tegen herrie kan en dat ik blij ben dat ik even niet thuis ben, want bonuszoon kan vaak erg hard schreeuwen/praten en dat zijn dan even teveel prikkels. Ik kan ook snel janken bij films.
Dus iedereen moet met jou rekening houden en jij niet met bv je vriend?
En wat een gebazel over lichaamstaal "laat me even met rust" is duidelijk genoeg lijkt me, jij wil het alleen niet horen.
Je lijkt heel erg met jezelf bezig en met door jouzelf geplakte etiketjes (zodat men maar met JOU rekening moet houden) en niet met de mensen om je heen.
Fluffy85 schreef:
15-11-2019 11:39
Hij zit inderdaad veel achter de computer. Ergens niets mis mee en heb het ondertussen ook gewoon geaccepteerd, de een gaat vissen, de ander dus bijv. De pc. Zo ken ik ook een vrouw die graag de hele dag freubelt thuis. Dus niet weggaan, betekent automatisch niet dat je het niet leuk kunt hebben. Toevallig begon mijn moeder over hetzelfde gisteren, dat zij altijd naar het theater en naar de bioscoop gingen op onze leeftijd (en nu nog steeds). Wij zijn daar niet van, af en toe een bioscoop of uit eten vinden we leuk en verder gaan we echt wel dagjes weg, alleen niet vaak. Ik ben toen ook best wel pissig geworden. Sowieso als je ergens problemen mee hebt moet je dat met diegene bespreken waar het om gaat en niet met mij.
Wat hebben je ouders hiermee te maken? Mijn ouders eten regelmatig tuinbonen, ik vind ze vies. En nu?

Jouw ouders gaan regelmatig op stap, jullie vinden dat niet leuk. Dan ga je dus lekker niet. Waarom word je daar boos van?
redbulletje schreef:
06-11-2019 19:25
Als je dat al eerder meegemaakt hebt, dan kun je daar toch rekening mee houden en hem eerst rustig laten afschakelen voordat je hem gaat overvallen met vragen?
Lijken me ook nog vrij irrelevante vragen want wat doet het er toe waar hij gereden heeft?
Dit.
YagaBaba schreef:
13-11-2019 14:53
Ik werk met heel veel mannen die zichzelf enorm graag horen praten.
Vooral in bijzijn van vrouwen .
alleen de OP gelezen

Ik moet wel zeggen dat ik er een hekel aan heb om allerlei dingen te moeten gaan bespreken als ik een zware dag heb gehad. Laat me even zeg! Ik zal iemand niet afsnauwen, maar ik hoop dan wel dat de ander mij even met rust laat. Ik heb geen behoefte aan die interesse.

Vroeger als kind vond ik het al vreselijk als je van kamp ofzo thuis kwam en je ouders vroegen je de oren van het hoofd.

[edit: oeps, ik zie nu pas dat dit topic al weken loopt]
Alle reacties Link kopieren
Wat een raar woord eigenlijk: ‘bonuszoon’, moet steeds aan de appie denken.
Zo.
Heb je jezelf misschien ooit aangeleerd dat interesse tonen is dat je vragen stelt? Want interesse tonen is ook luisteren naar wat iemand zegt en begrip tonen voor iemands gemoedstoestand.
*Hestia* schreef:
19-11-2019 16:37
Wat een raar woord eigenlijk: ‘bonuszoon’, moet steeds aan de appie denken.
Ik denk dat er nog een zoon is, want in de bonus is het vaak 1+1 gratis.

TO, heeft jouw vriend dezelfde stoornis als jij? Jullie weten volgens mij beiden niet wat goede communicatie is.
Alle reacties Link kopieren
Nee hij heeft geen stoornis, ook niets vergelijkbaars.Er loopt hier trouwens maar één (bonus)zoon rond. Ik vind het vaak moeilijk om op het juiste moment wat te vragen, snel bang dat ik hem ( of iemand anders) tot last ben. Of ik ben juist niet 'bang' en vraag ik het inderdaad op het verkeerde moment. Wel heb ik geleerd om niet te lang in discussie te blijven en iets te zeggen van: 'ja je hebt gelijk, sorry dat ik zo deed' (o.i.d.). Hij kan dan nog wat langer doorgaan, terwijl ik zoiets heb van: ik begrijp je nu wel. Hij ziet het dan meer als: je vindt dat ik zeur, dus je wilt er niet over praten. Wel merk ik dat als ik er niet over doorga (het ja maar gedoe) hij zelf op een gegeven moment wel ophoudt. We moeten elkaar dan even met rust laten en ik moet zeker niet proberen om toenadering te zoeken bij hem, dan wil hij gewoon even rust.
Fluffy85 schreef:
19-11-2019 17:34
Nee hij heeft geen stoornis, ook niets vergelijkbaars.Er loopt hier trouwens maar één (bonus)zoon rond. Ik vind het vaak moeilijk om op het juiste moment wat te vragen, snel bang dat ik hem ( of iemand anders) tot last ben. Of ik ben juist niet 'bang' en vraag ik het inderdaad op het verkeerde moment. Wel heb ik geleerd om niet te lang in discussie te blijven en iets te zeggen van: 'ja je hebt gelijk, sorry dat ik zo deed' (o.i.d.). Hij kan dan nog wat langer doorgaan, terwijl ik zoiets heb van: ik begrijp je nu wel. Hij ziet het dan meer als: je vindt dat ik zeur, dus je wilt er niet over praten. Wel merk ik dat als ik er niet over doorga (het ja maar gedoe) hij zelf op een gegeven moment wel ophoudt. We moeten elkaar dan even met rust laten en ik moet zeker niet proberen om toenadering te zoeken bij hem, dan wil hij gewoon even rust.
Volgens mij heb je maar een ingewikkelde relatie. Je vriend zit continu achter de computer of op zijn mobiel en praat nauwelijks met je. Jullie ondernemen ook nauwelijks iets. Je vriend lijkt weinig interesse in je te hebben. Word je niet gebruikt als huishoudster die zijn kind ook verzorgt? Wat is er leuk aan deze relatie? Kun je wel jezelf zijn bij je vriend?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven