Vriend doet afstandelijk

27-02-2011 11:47 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Viva-dames..

ik zou graag even van me af willen schrijven en jullie mening over het volgende horen:

Mijn vriend doet de laatste weken, vind ik, afstandelijk. Hij is, als hij thuis is minder knuffelig en toont minder initiatief in alles. Lijkt soms wat geirriteerd..Nou is hij sinds twee maand door de week weg voor zijn opleiding en hij zegt dat dit zwaar is, dat hij er geen zin in heeft en daardoor missch. afstandelijker is.

Ook is het in de laatste twee weken voorgekomen dat hij mij in bijzijn van vrienden bot behandeld en zo voor schut zet. Mij eigenlijk afzeikt. Ik heb tegen hem gezegd dat ik dit niet leuk vind, en hij zei dat hij het niet door had.. Wat me sterk leek, omdat het echt lullige dingen waren.

Nog een ander punt wat me dwars zit, is dat als ik hem op zijn opleiding savonds rond half 6 sms, ik vaak pas uren later een reactie krijgt. Op zich kan dat, maar hij zei maandag dat hij savonds aan het studeren was, terwijl hij gister zei dat hij maandags met een groepje de stad in was. Hij spreekt zich dus tegen.. Wat ik vreemd vindt.

Het allervervelendste vindt ik alleen, dat ik op zijn MSN las dat hij het met een studiegenootje over een 'geil wijf' in de groep had. En dat, als hij nog vrijgezel was, haar 'absoluut zou doen'. Met daarachter de woorden 'neuken dat wijf'.

Ik schrok hier echt heel erg van en voel me gewoon verdrietig eigenlijk. Hij is nu thuis, maar voel me echt niet lekker. Misschien stel ik me aan, maar ik heb een vreemd onderbuikgevoel. Nu hij hier thuis is, doet hij ook niets, behalve achter zijn X-box zitten. Ik voel me echt verdrietig.. help.
Ook al zou er geen reden voor zijn afstandelijkheid zijn en bestaat dit alleen in jouw verbeelding, dan zou ik nog gigantisch op deze jongen afknappen. Alleen al vanwege zijn taalgebruik en de manier hoe hij over vrouwen in het algemeen denkt. Lijkt mij persoonlijk geen relatie materiaal voor op de lange termijn.
Ik zou rustig een gesprek aan gaan en hem vertellen wat je voelt en waarom. Kijken wat hij erop gaat zeggen. ;)

Hoop dat het niks ergs is natuurlijk en dat dit gesprek helpt.

Heel veel succes
Hoi, nou wat vervelend meid, eerlijk gezegd klinkt het op zijn zachtst gezegd niet dat je een leuke vriend hebt..., maar je zegt dat hij pas de laatste 2 weken zo is. Ik vind het persoonlijk nogal raar om zo'n reactie te geven over een vrouw in hun groep. Volgens mijn ligt dit niet aan jou.
Wie zon brengt in het leven van anderen, kan de stralen niet weghouden van zichzelf.
Eens met Paloma. Wat een verschrikkelijk taalgebruik en wat een manier om over vrouwen te praten. In dat licht bezien vind ik het niet vreemd dat hij je bot behandeld en voor schut zet. Blijkbaar is dat zijn manier van omgaan met vrouwen.

Bah.
Wilde nog even zeggen dat je naar je onderbuik gevoel moet luisteren dus zeker iets mee moet doen heb ik in het verleden niet gedaan en daarna dacht ik shit had ik maar...dus confronteren je vriend.
wat een botte hork.

en een sukkel dat hij er nieteens voor zorgt dat jij zulk soort gesprekken NIET te lezen krijgt.

ik krijg hier het gevoel bij dat hij juist ontdekt wil worden zodat jij hem de deur wijst, hoeft hij het niet te doen. de slappe hap.
Gelijk dumpen die loser!
=(. Ja, maar ik vind het ook zo raar dat hij sinds twee maand zo anders doet. Voorheen was het echt gewoon een lieve jongen die me op handen droeg. Ik heb echt het gevoel dat er iets mis is ofzo.
Lees jij zijn MSN gesprekken stiekum na?? Dat is ook niet netjes.

Schijnbaar ziet hij zichzelf niet als vrijgezel, maar met jou. Praat met hem hierover. Als hij liever met andere vrouwen zou willen sexen, dan moet hij maar zo eerlijk zijn om de relatie met jou te verbreken.
Ja, er is ook iets mis.

Hij wil een keer met haar naar bed en jij zit hem in de weg.
Mwah, ik denk dan weer aan de andere kant; volgens mij is dat soort taalgebruik gewoon stoerdoenerij van (jonge) mannen onder elkaar.

Als mijn vriend zoiets zou zeggen zou ik hooguit mijn wenkbrauwen eens fronsen, maar er verder niets achter zoeken.

Ik denk, TO, dat het tijd is voor een goed gesprek.

Vertel hem wat je ons vertelt; dat je het gevoel hebt dat hij afstandelijk doet, dat hij je afzeikt in het bijzijn van vrienden.

En vraag hem dan op de man af of zijn gevoel voor jou veranderd is of wat er mis is.

Misschien voelt hij inderdaad minder voor je, misschien zit hij gewoon zelf niet lekker in zijn vel... Het kan allemaal, maar dat antwoord moet toch van hem komen.
668, the neighbour of the Beast
Hij weet trouwens dat ik dat gelezen heb, heb ik hem mee geconfronteerd. En hij zegt dat het gewoon jongenspraat onderling is en dat hij het zelf niet eens zoon 'lekker ding' vindt, maar dat hij gewoon wat met die jongen aan het ouwehoeren was omdat hij haar wel heel lekker vindt. Klinkt in mijn oren niet echt logisch, maar goed. Hij zei dat hij ook 'stoer wou lijken', maar het niet echt meende...
Stel ( theoretisch dan he) dat jouw vriend mijn vriend zou zijn, dan zou ik hem dumpen.
Heeft jouw vriend een zoon?
Nee, hannie, heeft geen zoon, hoezo?
Nou je zegt zoon "lekker ding"
okey.. maar uit de context valt toch wel te lezen dat dat zo'n moet zijn, en niet een 'zoon'?
Jeetje hannie, wat een flauwe opmerking.

Hier nog eentje speciaal voor jou: zeker niks beters te doen dan op alle slakken zout leggen als huisvrouw...

On topic: Begrijp heel goed dat je je klote voelt! Maar het enige wat je hiermee kan doen is praten, praten en nog eens praten. Waarschijnlijk schaamt je vriend zich dood als hij merkt dat jij deze berichten gelezen hebt. Ik vind het ook onbeschoft maar wellicht is het inderdaad stoere manne-onder-mekaar taal. Ben wel benieuwd hoe hij daar tegenaan kijkt als jij hem hiermee confronteert.

Als hij altijd een leuke vriend geweest is dan is het zeker nog de moeite waar om proberen er weer wat van te maken. Maar dan moet je wel je mond opendoen, en heel duidelijk maken welk gedrag jij wel en niet van hem wilt zien! Jou afzeiken en op msn over geile wijven praten kan dus absoluut niet. Laat niet over je grenzen gaan en wees helder!
Ik heb geen hekel aan mannen in het algemeen maar aan mannen die zo doen als jij schrijft dat je vriend doet wel. Je voor lul zetten bij zijn vrienden, wat n catch!

Er zijn zat ontzettend leuke mannen in de wereld, waarom genoegen nemen met n niet leuke? Ik snap dat niet.
Zélfs al is het alleen stoere-mannen-onder-elkaar-praat....ik zou niet zo;n man willen naast me. En heeft hij soms in die studiegroep iemand ontmoet?
Aan het taalgebruik van je vriend te lezen is het een grote aso. Zo'n type zou ik niet eens in mijn buurt willen.

Het verhaal over zogenaamde mannenpraat i.c.m. zijn afstandelijke gedrag zou mij al genoeg zeggen.

Hij heeft gewoon zin in wat anders.
quote:paloma schreef op 27 februari 2011 @ 11:50:

Ook al zou er geen reden voor zijn afstandelijkheid zijn en bestaat dit alleen in jouw verbeelding, dan zou ik nog gigantisch op deze jongen afknappen. Alleen al vanwege zijn taalgebruik en de manier hoe hij over vrouwen in het algemeen denkt. Lijkt mij persoonlijk geen relatie materiaal voor op de lange termijn.Ik vind zijn taalgebruik ook respectloos. Wel duidelijk, dat wel.
quote:Mezmerize schreef op 27 februari 2011 @ 12:05:

Hij weet trouwens dat ik dat gelezen heb, heb ik hem mee geconfronteerd. En hij zegt dat het gewoon jongenspraat onderling is en dat hij het zelf niet eens zoon 'lekker ding' vindt, maar dat hij gewoon wat met die jongen aan het ouwehoeren was omdat hij haar wel heel lekker vindt. Klinkt in mijn oren niet echt logisch, maar goed. Hij zei dat hij ook 'stoer wou lijken', maar het niet echt meende...Hm. Dus hij is een meeloper die niet krachtig genoeg is om gewoon zichzelf te zijn?
quote:Aureel schreef op 27 februari 2011 @ 12:18:

Jeetje hannie, wat een flauwe opmerking.

Hier nog eentje speciaal voor jou: zeker niks beters te doen dan op alle slakken zout leggen als huisvrouw...

On topic: Begrijp heel goed dat je je klote voelt! Maar het enige wat je hiermee kan doen is praten, praten en nog eens praten. Waarschijnlijk schaamt je vriend zich dood als hij merkt dat jij deze berichten gelezen hebt. Ik vind het ook onbeschoft maar wellicht is het inderdaad stoere manne-onder-mekaar taal. Ben wel benieuwd hoe hij daar tegenaan kijkt als jij hem hiermee confronteert.

Als hij altijd een leuke vriend geweest is dan is het zeker nog de moeite waar om proberen er weer wat van te maken. Maar dan moet je wel je mond opendoen, en heel duidelijk maken welk gedrag jij wel en niet van hem wilt zien! Jou afzeiken en op msn over geile wijven praten kan dus absoluut niet. Laat niet over je grenzen gaan en wees helder!

Ze schreef dat hij weet dat ze zijn berichten heeft gelezen en dat onbeschofte geleuter uitlegde als "mannen onder elkaar". Niks schamen.

Zijn alle mannen zo grofgebekt onder elkaar? Heb ik gelukkig nog nooit meegemaakt. Doet mij denken aan de scene uit Flodder: "kijk Sjonnie, geile wijven!" Het niet al te beschaafde type man zeg maar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven