vriend gaat vreemd

05-01-2009 14:12 362 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo

Onderstaande wil ik graag even kwijt. Misschien heeft iemand tips, ik weet namelijk niet meer wat ik moet doen.

Een tijdje geleden moest ik wat op de laptop van mijn vriend installeren (is een leek in dat soort dingen). Zijn msn meldde toen automatisch aan. En zag ik dat hij ongelezen berichten had, terwijl hij mij altijd zei dat hij op dat adres nooit e-mail verzond/ontving. Nieuwschierig geworden keek ik toch stiekem even naar de mail. Zag ik dat hij zich had ingeschreven had op een of andere vage datingsite (sexsite). Hij had inmiddels contact met verschillende meiden. Ik vroeg mij af waarom hij dit deed. Ben met hem een gesprek aangegaan en hij zei dat hij dit alleen deed voor de spanning en er verder niets mee bedoelde. Hij zei ook dat als ik me daar niet prettig bij voelde hij er wel mee op zou houden. Dit wilde ik graag want het gaf me geen fijn gevoel.

Hier ging een tijdje overheen. Op een gegeven moment draaide hij zijn laptop elke keer zodat ik niets kon zien en begon hij te typen. Als ik hem dan vroeg wat hij aan het doen was, was hij aan het chatten met een vriend. Normaal mag ik altijd meelezen, is een goede vriend van ons beiden. Ik vertrouwde het dus niet en heb me ingeschreven op die vage datingssite met een fakenaam en heb daarbij een e-mailadres op hotmail aangemaakt.

Ik sprak hem op die vage site aan en daar hebben we onze e-mailadressen uitgewisseld en een paar keer met elkaar ge-e-maild. Op een gegeven moment hadden mijn vriend en ik een gezellig avondje en biechte hij op dat hij contact had met een ander meisje, maar dat het een verrassing moest zijn eigenlijk omdat we het er wel eens over gehad hebben hoe het zou zijn om er een vrouwtje voor de sex bij te hebben, een trio met twee vrouwen dus. Ik baalde er stevig van dat hij dit niet van te voren overlegd had. Hij zou haar nu gaan vragen of zij bi is of niet. (hij weet dus nog steeds niet dat ik dus die meid ben).

Kort geleden vroeg ik hem of hij inmiddels wat van die meid gehoord had of niet. Hij zei van niet (kan niet, want ik had hem inmiddels weer gemaild). Hij loog dus al weer. Ik daarna mijn fake emailadres maar weer checken. Blijkt dat hij dus helemaal niet gevraagd heeft of ze bi is, maar gewoon op dezelfde tour doorgaat. Hij wil dus sex met haar. Hij heeft zijn telefoonnummer in het e-mailadres gezet.

Nu zit ik erover te denken om een goedkoop pre-paidkaartje te kopen en hem te sms-en. En een keer met hem af te spreken en hem er gewoon maar mee te confronteren. Of gaat dit te ver.

HELP.... IK WEET ECHT NIET MEER WAT TE DOEN!!!
Absoluut. In je hoofd heb jij een plaatje zitten van hoe je het zou willen. En omdat het - als het goed is tussen jullie - ook meteen héél goed is, hou je je daaraan vast.

Maar dat is niet (meer) de realiteit. En de realiteit is waar je mee moet leven.
quote:eleonora schreef op 09 januari 2009 @ 11:53:

Met andere woorden; je zelfrespect, je zelfbehoud raakt ondergeschikt aan je relatie en op een gegeven moment laat je zoveel toe dat je, als je achterom kijkt, je eigen grenzen nauwelijks meer kunt zien.

dit is helemaal waar.

en het is zo moeilijk om grenzen die vervaagd zijn weer te stellen.

doordat je je zo aanpast raak je ook jezelf kwijt, en als dat jaren duurt is het verdomd moeilijk om jezelf terug te vinden.
quote:Monique_44 schreef op 09 januari 2009 @ 12:20:

Eleonora, ik denk dat het wel klopt wat je zegt, en ik zal een verstandelijke keuze moeten maken, want hier ga ik echt kapot aan.

En ja, ik heb ook het plaatje van een 'ideale' relatie in mijn hoofd, en daar plaats ik hem in...is ook een valkuil van mij denk ik!een bekende valkuil en omdat hij eerst wel in dat plaatje paste is het juist zo moeilijk om dat beeld los te laten.
Monique,

Als je weet dat je kapot gaat aan deze relatie dan is het eerste stapje (bewustwording) gezet om er uit weg te komen. Zou het lukken om je energie steeds meer te steken in andere dingen dan je relatie (hobby, werk, contacten) zodat de leegte niet zo groot is als je ermee stopt. En kun je de rest van die leegte als ruimte zien voor een mooiere toekomst?

Let wel ik vind het heel moeilijk om me te verplaatsen in je en dat maakt ook dat ik hier geboeid meelees.
Hoe gaat het nu tuinkaboutertje?
quote:Univerzicht schreef op 10 januari 2009 @ 07:15:

Monique,

Als je weet dat je kapot gaat aan deze relatie dan is het eerste stapje (bewustwording) gezet om er uit weg te komen. Zou het lukken om je energie steeds meer te steken in andere dingen dan je relatie (hobby, werk, contacten) zodat de leegte niet zo groot is als je ermee stopt. En kun je de rest van die leegte als ruimte zien voor een mooiere toekomst?

Let wel ik vind het heel moeilijk om me te verplaatsen in je en dat maakt ook dat ik hier geboeid meelees.

Dankje Univerzicht. Ik heb wel hobby's en werk. Vriendschappen is al jaren weinig meer van over helaas; zal nieuwe contacten op moeten bouwen, en dat vind ik ontzettend moeilijk! Maar op zich kan ik de ruimte wel zien als iets waar ik wel iets mee kan.

Intussen hebben we een paar fijne dagen samen gehad, en is vriend net naar huis vertrokken. Er lijkt helemaal niets aan de hand te zijn, hij heeft ook geen ruimte genomen om dingen voor zichzelf te doen, geen telefoontjes van anderen....alle tijd voor mij. Ik kan dat dus echt niet plaatsen, dat je als man (of vrouw) zo kan zijn.... Maar...wat mijn therapeut mij zei: het kan zijn, dat hij zijn ogen openhoudt voor een ander, omdat hij niet zeker is van mij; dat hij net zo bang is, dat ik niet voor onze relatie ga; als mijn angst dat hij dat niet doet.

In elk geval maar weer even afwachten, maar wel alert blijven op signalen..

En ja, tuinkaboutertje, ook ik vraag me af, hoe het met jou gaat. Ik heb ingebroken op jouw topic, maar het gaat hier vooral om jou!
Monique, ik lees in je laatste bericht dat je je laat leiden door zijn gedrag. Let wel, ik misgun je je fijne weekend niet, maar ik had gehoopt dat je toch voor jezelf had durven opkomen in je weekend. Dat je vriend zich een weekend inhoudt is mooi. Maar durf de spreekbuis voor je gevoel te zijn. Het patroon van een afhankelijke vrouw en een man die met alles weg komt blijft anders op de loer liggen. En waarom vind je het zo moeilijk contacten op te bouwen? Wees jezelf, hou van jezelf en volg je intuïtie. Stel je open bij mensen die je wel boeien en reageer vanuit je gevoel.
Hm, Univerzicht, ik moet eraan toevoegen, dat we voor afgelopen weekend bijna 2 weken constant samen zijn geweest, en hij ook geen aandacht voor anderen had.

Maar toch: ik voel me al een aantal weken een stuk beter (zelfverzekerder; al ben ik er nog lang niet!), en ik heb nu voor mezelf besloten, dat ik er (hopelijk!) wel achterkom, als ik echt niet meer met hem verder wil.

Verder heb ik ook een keuze gemaakt om aan mezelf gaan te werken op het gebied van assertiviteit, zelfvertrouwen en dergelijke, zodat ik dichter bij mezelf kom...en zie dan wel waar het schip strandt!

Maar nogmaals: het kan best zo zijn, dat hij net zo onzeker is over de relatie als ik, en dat hij juist daarom op zoek is.... (is niet goed te praten, dat weet ik!)
Ok, gelukkig zag ik het allemaal wat te somber in. En ik wens je sterkte om de weg te volgen die bij je past. Oordelen van mij of van anderen zijn sowieso niet leidend. Volg je eigen weg!
Hoi Univerzicht,

helaas... op dit moment is het helemaal mis tussen ons. Je hebt trouwens gelijk, oordelen en reacties van hier kunnen zelfs erg verwarrend zijn. Maar nu, na een paar fijne dagen, is het helemaal mis: hij is moe van onze relatie, en wil een paar weken geen contact met mij. Eigenlijk om een kinderachtige reden, of om iets wat ikzelf niet in de hand heb. En hij vindt dat ik te weinig voor mezelf opkom....

Of het einde relatie is? Zou zomaar kunnen. Op dit moment ben ik dan ook een wrak, baal als een stekker....en hoewel hij zei, dat hij tijdens de time-out ook niet zal openstaan voor een andere vrouw, betwijfel ik dat....
Wat een heftige ontwikkelingen. Sterkte! Nu is die leegte er opeens, sneller dan verwacht en op zijn initiatief. Logisch dat dat pijn doet. Je vriend heeft trouwens wel gelijk dat je te weinig voor jezelf opkomt. Winst, dat inzicht bij hem, maar jammer dat hij er moe van wordt.

Ik hoop dat je snel weer kracht vindt. Dat je aandacht zich kan richten op alles buiten je relatie. Niet meer op zijn bewegingen en acties. De leegte gaat echt ruimte worden, toch? Hoe ga je die invullen, wat wil jij daar in zien. Maak er een ontdekkingstocht van, luister naar je hart. Tevreden worden met iedere stap die je in die wereld durft te zetten, zodat het ontdekken iets leuks wordt. Het is moeilijk voor je, dat merk ik wel.

Als je meer zelfkennis krijgt en zelfverzekerd door de wereld stapt zul je zelfs aantrekkelijker worden voor je vriend. Al lijkt mij dat nog het minst belangrijke. Want als jij het stuur van je leven in handen neemt stuur jij misschien wel naar andere mensen toe, en gun je hem zijn weg. Want om nu te horen dat iemand moe van je wordt......
quote:Univerzicht schreef op 19 januari 2009 @ 20:03:

Maak er een ontdekkingstocht van, luister naar je hart. Tevreden worden met iedere stap die je in die wereld durft te zetten, zodat het ontdekken iets leuks wordt. Het is moeilijk voor je, dat merk ik wel.

Als je meer zelfkennis krijgt en zelfverzekerd door de wereld stapt zul je zelfs aantrekkelijker worden voor je vriend. Al lijkt mij dat nog het minst belangrijke. Want als jij het stuur van je leven in handen neemt stuur jij misschien wel naar andere mensen toe, en gun je hem zijn weg. Want om nu te horen dat iemand moe van je wordt......

Heftig! Vandaag was er weer voorzichtig contact, maar er is met mij veel gebeurd. Ik heb een afspraak gemaakt voor alternatieve therapie, waardoor ik waarschijnlijk bij mijn blokkades terecht moet komen, en eraan kan werken. Ik hoop echt dat dit gaat lukken, want dat is nodig! Verder heb ik afspraken gemaakt voor training (sova, en assertiviteit). En wat jij schrijft over het stuur in handen nemen, en dan naar andere mensen sturen..die kans is wel erg groot ja! In elk geval wil ik echt aan mezelf werken, hoe dit verder ook gaat uitpakken, al dan niet met hem; al was het zeer emotioneel vandaag allemaal....

Liefs,

Monique

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven