vriend gaat vreemd

05-01-2009 14:12 362 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo

Onderstaande wil ik graag even kwijt. Misschien heeft iemand tips, ik weet namelijk niet meer wat ik moet doen.

Een tijdje geleden moest ik wat op de laptop van mijn vriend installeren (is een leek in dat soort dingen). Zijn msn meldde toen automatisch aan. En zag ik dat hij ongelezen berichten had, terwijl hij mij altijd zei dat hij op dat adres nooit e-mail verzond/ontving. Nieuwschierig geworden keek ik toch stiekem even naar de mail. Zag ik dat hij zich had ingeschreven had op een of andere vage datingsite (sexsite). Hij had inmiddels contact met verschillende meiden. Ik vroeg mij af waarom hij dit deed. Ben met hem een gesprek aangegaan en hij zei dat hij dit alleen deed voor de spanning en er verder niets mee bedoelde. Hij zei ook dat als ik me daar niet prettig bij voelde hij er wel mee op zou houden. Dit wilde ik graag want het gaf me geen fijn gevoel.

Hier ging een tijdje overheen. Op een gegeven moment draaide hij zijn laptop elke keer zodat ik niets kon zien en begon hij te typen. Als ik hem dan vroeg wat hij aan het doen was, was hij aan het chatten met een vriend. Normaal mag ik altijd meelezen, is een goede vriend van ons beiden. Ik vertrouwde het dus niet en heb me ingeschreven op die vage datingssite met een fakenaam en heb daarbij een e-mailadres op hotmail aangemaakt.

Ik sprak hem op die vage site aan en daar hebben we onze e-mailadressen uitgewisseld en een paar keer met elkaar ge-e-maild. Op een gegeven moment hadden mijn vriend en ik een gezellig avondje en biechte hij op dat hij contact had met een ander meisje, maar dat het een verrassing moest zijn eigenlijk omdat we het er wel eens over gehad hebben hoe het zou zijn om er een vrouwtje voor de sex bij te hebben, een trio met twee vrouwen dus. Ik baalde er stevig van dat hij dit niet van te voren overlegd had. Hij zou haar nu gaan vragen of zij bi is of niet. (hij weet dus nog steeds niet dat ik dus die meid ben).

Kort geleden vroeg ik hem of hij inmiddels wat van die meid gehoord had of niet. Hij zei van niet (kan niet, want ik had hem inmiddels weer gemaild). Hij loog dus al weer. Ik daarna mijn fake emailadres maar weer checken. Blijkt dat hij dus helemaal niet gevraagd heeft of ze bi is, maar gewoon op dezelfde tour doorgaat. Hij wil dus sex met haar. Hij heeft zijn telefoonnummer in het e-mailadres gezet.

Nu zit ik erover te denken om een goedkoop pre-paidkaartje te kopen en hem te sms-en. En een keer met hem af te spreken en hem er gewoon maar mee te confronteren. Of gaat dit te ver.

HELP.... IK WEET ECHT NIET MEER WAT TE DOEN!!!
quote:kleintuinkaboutertje schreef op 08 januari 2009 @ 16:52:

[...]

Ik weet ook wel dat het zo niet langer gaat en niet goed voor me is, dat begin ik steeds meer aan mezelf te merken. Ik begin nu soms ook aan mezelf te twijfelen.... Ik weet wat ik wil, dan weer weet ik niet wat ik wil. Ik weet wat ik moet doen, maar aan de andere kant weet ik het ook weer niet en vooral niet hoe. Een brief schrijven is ook een optie idd...

Ik kan met deze situatie dus absoluut niet leven....

Wat ga je dan in de brief zetten Kabouter?

Je kunt niet leven met deze situatie maar je durft er (als ik het goed begrijp) ook geen eind aan te maken.

Het is moeilijk om te bepalen wat je bezighoudt zonder je woorden in de mond te leggen. Ik hoop eigenlijk dat je zelf wat meer kunt vertellen over wat er precies allemaal speelt (zonder namen, data etc, zodat het niet herkenbaar is als je daar bang voor bent).
quote:kleintuinkaboutertje schreef op 08 januari 2009 @ 16:55:

[...]

Zo is het dus wel, maar het is zo verdomd moeilijk om daar met iemand over te praten. Ik durf het er zelfs niet met mijn oudste broertje over te hebben, of mijn beste vriendin, die ik normaal gesproken alles vertel....

Wat moeilijk voor je...

Zou je het wel graag willen?

Praten bedoel ik?

Kunnen wij je verder helpen? Proberen je weerbaarder te maken bijvoorbeeld? Je tips geven en luisteren? Heb je daar iets aan?
quote:kleintuinkaboutertje schreef op 08 januari 2009 @ 16:52:

[...]

Ik weet ook wel dat het zo niet langer gaat en niet goed voor me is, dat begin ik steeds meer aan mezelf te merken. Ik begin nu soms ook aan mezelf te twijfelen.... Ik weet wat ik wil, dan weer weet ik niet wat ik wil. Ik weet wat ik moet doen, maar aan de andere kant weet ik het ook weer niet en vooral niet hoe. Een brief schrijven is ook een optie idd...

Ik kan met deze situatie dus absoluut niet leven....Lief kaboutertje, wat goed dat je stopt met jezelf en je situatie te verdedigen en dat je je muur een beetje laat zakken. Dit zijn de eerste stappen. Je hebt nog een heel proces te gaan, maar wat vind ik deze omslag goed van jou! Eerlijkheid naar jezelf, daar begint het mee!
quote:Lizzl schreef op 08 januari 2009 @ 16:48:

Wil toch nog wat vragen/opmerken...

Staat er in jouw profiel een foto?

En wat betreft zijn smoes dat het gaat om iemand te zoeken voor jullie trio... Heb je daarop geen een keer gereageerd met: Heb je een foto van haar gezien? of: Ik wil dan wel graag mee keuren of: Ik wil graag weten hoe ze eruit ziet, wil je even je account openen?

Foto's zijn bij dit soort acties toch best belangrijk lijkt mij... Dus vroeg ik me af of je zomaar willekeurig een foto van het Internet hebt geplukt of dat je vriend zelfs op basis van een foto-loos profiel wilt afspreken...

Ik heb, ja ik weet dat het heel fout is.... een foto van internet geplukt, zomaar van een of andere willekeurige nietszeggende site... met van die sexlijnen die je alleen maar geld kosten en niets uithalen zeg maar...

Hij heeft de foto ook laten zien. Maar ook pas nadat ik gezegd had dat ik dan zelf ook wel graag wil meebeslissen ja....
quote:plukvandepetteflat schreef op 08 januari 2009 @ 16:56:

[...]

Zou wel een nieuw topic kunnen openen wat je aan dit forum gehad hebt (wijsheid en inzichten door ervaring van anderen, absoluut!).Goh Pluk, wat mooi, wat goed. Gisteren ging het in het imago topic op overige zo'n beetje over dat leren en zo van anderen. Goed dat dat zo werkt he?
Ik heb liever de silent treatment dan fysiek geweld eigenlijk...niet dat een van de 2 goed is trouwens. Je bent dus gewoon zo bijgesteld bij die man dat je gewoon niet eens durft jezelf te zijn? bang voor zijn reactie? op je tenen lopen? Dan heeft ie je goed in de hoek gezet en kan je bespelen zoals hij het wil. Zal veel van je vergen wil je daarvan af geraken. Kun je iemand in vertrouwen nemen? niet het leed allemaal zelf willen oplossen? Dat gaat gewoon niet!

Misschien denk je dat ie ook veel van jou houdt en misschien op zijn eigen manier doet hij dat ook wel, maar wat veel fijner is dat ie een marionetje heeft die naar zijn pijpen danst.

Wijfie als ik dit zo teruglees dan excuses voor mijn vorige post. Ik heb het zelf een keer mogen meemaken zo'n man en godsamme je eigenwaarde daalt tot ongeveer het vriespunt maar je moet eruit, dit kan niemand zijn leven lang dragen....jij ook niet en je verdient veel meer dan iemand zijn deurmat te zijn.
quote:kleintuinkaboutertje schreef op 08 januari 2009 @ 16:48:

[...]

Er zitten dan twee kanten aan hem. Dan kan hij ineens twee persoonlijkheden zijn. Of hij wordt kwaad, gaat tieren, knijpt me in mijn armen tot ze blauw zijn... Of.... en is nog erger... Hij zegt helemaal niets....Kaboutertje, iemand die je letterlijk en figuurlijk pijn doet, dat komt over als een hele nare man. Ook zonder (de intentie van?) vreemdgaan. En je praat niet over je relatie met mensen die je heel na staan, ai, ik vind h et heel treurig voor je. Liefde is niet zo. Wat hij doet is geen liefde. Gun jezelf beter. Wat zou je er van vinden als een vriendin zo behandeld zou worden, kun je je dat voorstellen. Wat zou je haar aanraden?
quote:plukvandepetteflat schreef op 08 januari 2009 @ 17:00:

[...]

Lief kaboutertje, wat goed dat je stopt met jezelf en je situatie te verdedigen en dat je je muur een beetje laat zakken. Dit zijn de eerste stappen. Je hebt nog een heel proces te gaan, maar wat vind ik deze omslag goed van jou! Eerlijkheid naar jezelf, daar begint het mee!Daar sluit ik me helemaal bij aan. Ik vind het dapper dat je wat meer achtergrond info geeft. De drempel is hoog als je er normaal gesproken met niemand over praat, heel goed dat je het hier dus wel doet.
quote:kleintuinkaboutertje schreef op 08 januari 2009 @ 17:01:

[...]

Ik heb, ja ik weet dat het heel fout is.... een foto van internet geplukt, zomaar van een of andere willekeurige nietszeggende site... met van die sexlijnen die je alleen maar geld kosten en niets uithalen zeg maar... Hij heeft de foto ook laten zien. Maar ook pas nadat ik gezegd had dat ik dan zelf ook wel graag wil meebeslissen ja....Was er zomaar nieuwsgierig naar - meer niet, dus vroeg het niet om je nu belerend toe te spreken ofzo
quote:AriMa schreef op 08 januari 2009 @ 17:03:

Ik heb liever de silent treatment dan fysiek geweld eigenlijk...niet dat een van de 2 goed is trouwens. Je bent dus gewoon zo bijgesteld bij die man dat je gewoon niet eens durft jezelf te zijn? bang voor zijn reactie? op je tenen lopen? Dan heeft ie je goed in de hoek gezet en kan je bespelen zoals hij het wil. Zal veel van je vergen wil je daarvan af geraken. Kun je iemand in vertrouwen nemen? niet het leed allemaal zelf willen oplossen? Dat gaat gewoon niet!

Misschien denk je dat ie ook veel van jou houdt en misschien op zijn eigen manier doet hij dat ook wel, maar wat veel fijner is dat ie een marionetje heeft die naar zijn pijpen danst.

Wijfie als ik dit zo teruglees dan excuses voor mijn vorige post. Ik heb het zelf een keer mogen meemaken zo'n man en godsamme je eigenwaarde daalt tot ongeveer het vriespunt maar je moet eruit, dit kan niemand zijn leven lang dragen....jij ook niet en je verdient veel meer dan iemand zijn deurmat te zijn.Misschien dan toch maar eens een therapeut opzoeken?
quote:kleintuinkaboutertje schreef op 08 januari 2009 @ 17:05:

[...]

Misschien dan toch maar eens een therapeut opzoeken?

Weet je... serieus... dat kan zo opluchten! Althans, voor mij heeft het deuren gesloten en geopend. Het is gewoon fijn om met iemand te praten die jou niet kent en vooral: die geen oordel velt.

Ik ben er iig erg blij mee (moet er bij vermelden dat er geen sprake was van mishandeling)

Kaboutertje,

Baat het niet, schaadt het niet, toch? Maar dan krijg je misschien wel wat meer inzicht in jezelf, je manier van handelen, etc.
quote:dametje27 schreef op 08 januari 2009 @ 17:03:

[...]

Kaboutertje, iemand die je letterlijk en figuurlijk pijn doet, dat komt over als een hele nare man. Ook zonder (de intentie van?) vreemdgaan. En je praat niet over je relatie met mensen die je heel na staan, ai, ik vind h et heel treurig voor je. Liefde is niet zo. Wat hij doet is geen liefde. Gun jezelf beter. Wat zou je er van vinden als een vriendin zo behandeld zou worden, kun je je dat voorstellen. Wat zou je haar aanraden?De reden dat ik er met iemand (die mij na staat) niet over praat is dat hij altijd direct roept tijdens een ruzie: oh wee als je het er met iemand over hebt...)

[...]

Misschien dan toch maar eens een therapeut opzoeken?Ga eerst naar je huisarts. Vertel daar je verhaal. Laat je helpen en doorverwijzen. Het is moeilijk alleen. Ik snap je. Echt. Je voelt je zo alleen en geïsoleerd. Je bent bang dat mensen je af zullen fakkelen als je niet weggaat bij iemand die je fysiek/mentaal pijn doet. De praktijk zal je meevallen. Als je tenminste de stap naar buiten doet.

[...]

Misschien dan toch maar eens een therapeut opzoeken?

Wat heb je aan een therapeut als je de bron van je ellende niet oplost? is toch net zoiets als dweilen met de kraan open?

Therapeut zou handig zijn voor als je de kracht vind om er een eind aan te breien om de scherven van je eigen ik weer bijmekaar te lijmen.

Vertrouw niet op die stem die zegt dat je bij hem moet blijven want o weee wat er allemaal kan gebeuren als je zonder hem zou zijn. Dat is angst, angst voor het alleen zijn, angst voor de gevolgen van zijn kant...daarom moet je het niet alleen doen. Bedenk hoe het kan in een relatie die wel fijn is...daar heb jij ook recht op! Liefde is niet elkaar pijn doen en mekaar verloochenen. Liefde ondersteund en vult mekaar aan in een relatie.

Pak dat laatste beetje lef wat je hebt en zoek een uitweg, bel desnoods een vriendin dat ze je komt halen en neem de eerste stap, uitleggen aan haar kun je later nog altijd als je je weer veilig voelt.
Kaboutertje

Zoek het topic, Oogkleppen, wazen.. etc eens op. Dat loopt al een hele poos. daar schrijven dames die in een relatie zaten waarbij psychische en fysieke mishandeling an de orde zijn/waren. Misschien vind je dar de herkenning van jouw situatie, en langzaamaan ook de kracht om te onderkennen dat je beter verdient. Fysiek pijn doen en bedriegen horen niet in een liefdevolle relatie thuis. dat weet je wel, maar je hebt je hoofd kennelijk al heel lang en heel diep in die hoop zand zitten.

Een therapeut kan zeker nuttig zijn, die kan je ook helpen met het terugvinden van jezelf en je eigen grenzen. ik kan je nu al vertellen echter dat je ook enorme bonje gaat krijgen zodra je vriend er achter komt dat je in therapie bent, of je gaat zeggen dat de therapeut onzin verkoopt, en dat je vooral niet moet luisteren naar dat gehersenspoel.
Ja de huisarts...

Bij mij is in januari baarmoederhalskanker geconstateerd. Is nu gelukkig weg en toen hebben we het nog over kinderen krijgen gehad. Want toen hadden we het daar nog over. Toen wilden we dat allebei graag. Toen speelde dit alles nog niet. Dit alles is van de laatste weken, tenminste dat hoop ik... De huisarts zei toen Tot ziens als je zwanger bent... Die zal dan ook wel denken....
quote:kleintuinkaboutertje schreef op 08 januari 2009 @ 17:09:

[...]

De reden dat ik er met iemand (die mij na staat) niet over praat is dat hij altijd direct roept tijdens een ruzie: oh wee als je het er met iemand over hebt...) Sorry, ik val zomaar even binnen. Maar eh, kabourtje: weg wezen bij die kerel. Als de wiedeweerga!
Lief kleintuinkaboutertje. Ik vind het heel erg om te lezen dat jouw keuzes voortkomen uit angst voor de man waar je een relatie mee hebt. Ik hoop ook heel erg dat wij je kunnen helpen om de beste keuzes voor jou te maken. Om je te steunen en te doen wat goed is voor jou. Zodat jij gelukkig en zonder angst kunt leven. Want dat recht heeft ieder mens, en niemand mag dat van je wegnemen.
quote:kleintuinkaboutertje schreef op 08 januari 2009 @ 17:13:

Ja de huisarts...

Bij mij is in januari baarmoederhalskanker geconstateerd. Is nu gelukkig weg en toen hebben we het nog over kinderen krijgen gehad. Want toen hadden we het daar nog over. Toen wilden we dat allebei graag. Toen speelde dit alles nog niet. Dit alles is van de laatste weken, tenminste dat hoop ik... De huisarts zei toen Tot ziens als je zwanger bent... Die zal dan ook wel denken....De huisarts denkt helemaal niets meissie, die constateert en helpt je verder! Je hoeft je niet te schamen, want je bent niet de enige. Die energie die dat schamen kost kun je beter steken in het zorgen dat alles goedkomt. Met jou welteverstaan!
Eigenlijk weet ik best dat het beter is dat ik bij hem overal mee confronteer en bij hem wegga. Maar dat durf ik dus niet... Ik durf het niet......
je weet wat je hebt en je weet dus wat je krijgt....

Als je wel die stappen durft te nemen... de toekomst ligt open en aan jou om er iets moois van te maken
Ja leo, ik vind het forum zeker iets waardevols, het heeft mijn kijk op de wereld zeker veranderd/verruimd.

En ik denk dat dat ook geldt voor ons kaboutertje, na 11 blz op dit topic is het al een heel ander verhaal geworden.

Die tip van de huisarts vind ik een goede eerste concrete stap, maar ook het topic 'oogkleppen' kan je waarschijnlijk wat inzichten geven.

Ik hoop dat je je al iets opgelucht voelt, kaboutertje. Je zult sterk moeten zijn en bepaalde stappen echt zelf moeten ondernemen, wij kunnen je hoogstens adviseren en steunen, maar ik ben blij dat je nu de goede richting op gaat!
Ik heb geen ervaring met zoiets heftigs.... Maar volgens mij is het wel erg belangrijk dat er iig iemand is die jij helemaal in vertrouwen kunt nemen. Je huisarts, een goede vriendin... het zal je zo opluchten en vanaf dat moment sta je er niet alleen voor.
Ik zit nu voor het eerst sinds tijden weer te huilen...

Gisteren wilde ik huilen, kon ik het niet, toen hij toegaf dat hij iemand contact had (met als excuus voor ons beiden) wilde ik huilen, kon ik het ook niet....enz enz... elke keer als hij weer iets zei waardoor ik dacht: je liegt! wilde ik huilen.. maar kon ik het nu.... Nu zit ik hier, notabene bij het lezen, schrijven van een topic... te huilen......
quote:kleintuinkaboutertje schreef op 08 januari 2009 @ 17:13:

Ja de huisarts...

Bij mij is in januari baarmoederhalskanker geconstateerd. Is nu gelukkig weg en toen hebben we het nog over kinderen krijgen gehad. Want toen hadden we het daar nog over. Toen wilden we dat allebei graag. Toen speelde dit alles nog niet. Dit alles is van de laatste weken, tenminste dat hoop ik... De huisarts zei toen Tot ziens als je zwanger bent... Die zal dan ook wel denken....

Wat de huisarts al dan niet denkt is niet zo belangrijk lieve meid. De gemiddelde huisarts is wel iets gewend hoor.

Ga er maar gewoon naar toe en laat je verder helpen. Een therapeut zou je bewust kunnen maken van de gevaren die je loopt als je blijft. Dat wat het met je doet als je blijft zitten in een relatie als waar jij nu in zit. Dat is goed voor je.

Beter is het - maar dat durf je niet, dat heb je heel duidelijk gezegd - om met deze therapie te beginnen als je weg bent bij je vriend.

Ik schrijf al jaren bij het topic waar Kreng het over heeft. De vrouwen daar zullen je met open armen ontvangen als je wil mee schrijven. Dat staat je helemaal vrij. Je bent in ieder geval welkom.

Je bent niet alleen, er zijn er meer als jij. Ik hoop dat dat je wat kracht geeft, wat lucht ook.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven