vriend gaat vreemd

05-01-2009 14:12 362 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo

Onderstaande wil ik graag even kwijt. Misschien heeft iemand tips, ik weet namelijk niet meer wat ik moet doen.

Een tijdje geleden moest ik wat op de laptop van mijn vriend installeren (is een leek in dat soort dingen). Zijn msn meldde toen automatisch aan. En zag ik dat hij ongelezen berichten had, terwijl hij mij altijd zei dat hij op dat adres nooit e-mail verzond/ontving. Nieuwschierig geworden keek ik toch stiekem even naar de mail. Zag ik dat hij zich had ingeschreven had op een of andere vage datingsite (sexsite). Hij had inmiddels contact met verschillende meiden. Ik vroeg mij af waarom hij dit deed. Ben met hem een gesprek aangegaan en hij zei dat hij dit alleen deed voor de spanning en er verder niets mee bedoelde. Hij zei ook dat als ik me daar niet prettig bij voelde hij er wel mee op zou houden. Dit wilde ik graag want het gaf me geen fijn gevoel.

Hier ging een tijdje overheen. Op een gegeven moment draaide hij zijn laptop elke keer zodat ik niets kon zien en begon hij te typen. Als ik hem dan vroeg wat hij aan het doen was, was hij aan het chatten met een vriend. Normaal mag ik altijd meelezen, is een goede vriend van ons beiden. Ik vertrouwde het dus niet en heb me ingeschreven op die vage datingssite met een fakenaam en heb daarbij een e-mailadres op hotmail aangemaakt.

Ik sprak hem op die vage site aan en daar hebben we onze e-mailadressen uitgewisseld en een paar keer met elkaar ge-e-maild. Op een gegeven moment hadden mijn vriend en ik een gezellig avondje en biechte hij op dat hij contact had met een ander meisje, maar dat het een verrassing moest zijn eigenlijk omdat we het er wel eens over gehad hebben hoe het zou zijn om er een vrouwtje voor de sex bij te hebben, een trio met twee vrouwen dus. Ik baalde er stevig van dat hij dit niet van te voren overlegd had. Hij zou haar nu gaan vragen of zij bi is of niet. (hij weet dus nog steeds niet dat ik dus die meid ben).

Kort geleden vroeg ik hem of hij inmiddels wat van die meid gehoord had of niet. Hij zei van niet (kan niet, want ik had hem inmiddels weer gemaild). Hij loog dus al weer. Ik daarna mijn fake emailadres maar weer checken. Blijkt dat hij dus helemaal niet gevraagd heeft of ze bi is, maar gewoon op dezelfde tour doorgaat. Hij wil dus sex met haar. Hij heeft zijn telefoonnummer in het e-mailadres gezet.

Nu zit ik erover te denken om een goedkoop pre-paidkaartje te kopen en hem te sms-en. En een keer met hem af te spreken en hem er gewoon maar mee te confronteren. Of gaat dit te ver.

HELP.... IK WEET ECHT NIET MEER WAT TE DOEN!!!
Lief kaboutertje,

Het valt niet mee voor je!

De belangrijkste kernwaarden in een relatie/huwelijk is dat je je veilig, geborgen en geliefd moet voelen. Na het lezen van deze topic, is mijn mening dat het niet is wat het zou moeten zijn. Hoe spijtig ook. Vraag je jezelf ook af of je met deze man nog kinderen wil omdat je zelf eerder aangaf bang voor hem te zijn. Een relatie hoort een gouden randje te zijn in je leven. Een aanvulling, geen invulling.

Het getuigt van weinig liefde als je vriend zijn plezier stiekem elders zoekt. In feite zou hij al genoeg moeten hebben van jouw lichaam.

Je had een droom en nu is hij ruw verstoord, dankzij jouw ontdekking. Het is niet iets om op trots te zijn, maar je weet nu wel hoe de vork in de steel zit!

Als je hem confronteert, blijf vooral bij jezelf, heel dicht bij jezelf. Als hij gaat tieren, laat zijn emoties dan ook bij hem. Het gaat niet over jou, maar over hem. Als hij geweld tegen je gebruikt, bel dan de politie. Je hebt rechten!

Een relatie therapie is een tijdelijke oplossing. Een consulent(e) kan jullie begeleiden maar niet oplossen. Dat moeten jullie echt zelf willen en doen.
Hallo,

wil hier toch reageren, want vind het een erg herkenbare situatie. In eerste instantie dacht ik ook, dat mijn vriend 'alleen' vreemd wilde gaan. Laatst echter kwam ik erachter, dat hij serieus op zoek is naar een andere vrouw, om met haar een relatie op te bouwen. Ook ik heb een fake-profiel aangemaakt, en hij hapte. Echter: ik wilde niet definitief weten hoever hij zou gaan, en ben ermee gestopt. Toch weet ik dat hij nog zoekende is. Aan de andere kant: hij laat mij weten, dat hij met mij oud wil worden, dat hij voor onze relatie gaat, etc. Ik voel me hierdoor verscheurd; kan me niet voorstellen, als hij zo tegen me praat, dat hij me gewoon voor de gek houdt! Hoe kan je partner zeggen, dat hij volledig voor de relatie gaat, en met je oud worden...aan de andere kant op zoek zijn naar vervanging voor je?? Ik kan me voorstellen dat TO hier ook mee zit, en hoewel e.e.a. zeker niet goed te keuren is, kan ik me haar doen en laten wel heel goed voorstellen, en ook hoe ze zich moet voelen: heen en weer gesleurd, wat moet je geloven, wat wil je geloven.... Oh, ook ik wil hem zo graag geloven, als hij zegt voor ons te gaan...maar wat moet ik dan met die andere info? Het weten, dat hij gewoon naar een ander zoekt???

Pffff! Ik voel me soms in de wacht geparkeerd....
quote:Monique_44 schreef op 09 januari 2009 @ 08:51:

Hallo,

wil hier toch reageren, want vind het een erg herkenbare situatie. In eerste instantie dacht ik ook, dat mijn vriend 'alleen' vreemd wilde gaan. Laatst echter kwam ik erachter, dat hij serieus op zoek is naar een andere vrouw, om met haar een relatie op te bouwen. Ook ik heb een fake-profiel aangemaakt, en hij hapte. Echter: ik wilde niet definitief weten hoever hij zou gaan, en ben ermee gestopt. Toch weet ik dat hij nog zoekende is. Aan de andere kant: hij laat mij weten, dat hij met mij oud wil worden, dat hij voor onze relatie gaat, etc. Ik voel me hierdoor verscheurd; kan me niet voorstellen, als hij zo tegen me praat, dat hij me gewoon voor de gek houdt! Hoe kan je partner zeggen, dat hij volledig voor de relatie gaat, en met je oud worden...aan de andere kant op zoek zijn naar vervanging voor je?? Ik kan me voorstellen dat TO hier ook mee zit, en hoewel e.e.a. zeker niet goed te keuren is, kan ik me haar doen en laten wel heel goed voorstellen, en ook hoe ze zich moet voelen: heen en weer gesleurd, wat moet je geloven, wat wil je geloven.... Oh, ook ik wil hem zo graag geloven, als hij zegt voor ons te gaan...maar wat moet ik dan met die andere info? Het weten, dat hij gewoon naar een ander zoekt???Pffff! Ik voel me soms in de wacht geparkeerd....

Dag Monique,

Als je je relatie zo ervaart, kies dan ten alle tijden voor jezelf. Je bent veel meer waard, dan zo'n leven bouwen op een vent die niet kan kiezen. Misschien ooit gevraagd waarom hij dat doet? Zijn acties zijn niet in de lijn van wat hij jou vertelt.

Je zal altijd een 'b' keuze zijn als hij niet een ander leuk iemand tegen komt, dat moet je jezelf niet willen aandoen! Wees hem een stap voor, kies voor jezelf en wel voor een vent die voor je gaat.

Ik heb ooit hetzelfde meegemaakt met ex-partner. Het was voor mij erg moeilijk maar toch heb ik hem de deur gewezen. 'Zo ga je niet met mij om!'
Leugenaars bestaan. Evenals vrouwen die zich laten bedriegen en uit alle teleurstelling en verdriet die hen wordt aangedaan (nog) niet de kracht weten te bundelen om voor zichzelf op te komen. Laat toch niet over je heen lopen, je bent toch meer respect waard ! Een pittig gesprek waarbij je voor je eigen grenzen opkomt en hem door het stof laat kruipen lijkt me vanzelfsprekend.
Pip, Univerzicht, begrijp ik uit jullie reactie dan echt, dat een man een vrouw zó overtuigend voor de gek kan houden? Zeggen, dat je alles voor hem bent, maar aan de andere kant toch op zoek naar wat anders???? Ik heb hem ruim anderhalf jaar volledig vertrouwd....en nu dit....
quote:Monique_44 schreef op 09 januari 2009 @ 08:51:

Hallo,

wil hier toch reageren, want vind het een erg herkenbare situatie. In eerste instantie dacht ik ook, dat mijn vriend 'alleen' vreemd wilde gaan. Laatst echter kwam ik erachter, dat hij serieus op zoek is naar een andere vrouw, om met haar een relatie op te bouwen. Ook ik heb een fake-profiel aangemaakt, en hij hapte. Echter: ik wilde niet definitief weten hoever hij zou gaan, en ben ermee gestopt. Toch weet ik dat hij nog zoekende is. Aan de andere kant: hij laat mij weten, dat hij met mij oud wil worden, dat hij voor onze relatie gaat, etc. Ik voel me hierdoor verscheurd; kan me niet voorstellen, als hij zo tegen me praat, dat hij me gewoon voor de gek houdt! Hoe kan je partner zeggen, dat hij volledig voor de relatie gaat, en met je oud worden...aan de andere kant op zoek zijn naar vervanging voor je?? Ik kan me voorstellen dat TO hier ook mee zit, en hoewel e.e.a. zeker niet goed te keuren is, kan ik me haar doen en laten wel heel goed voorstellen, en ook hoe ze zich moet voelen: heen en weer gesleurd, wat moet je geloven, wat wil je geloven.... Oh, ook ik wil hem zo graag geloven, als hij zegt voor ons te gaan...maar wat moet ik dan met die andere info? Het weten, dat hij gewoon naar een ander zoekt???

Pffff! Ik voel me soms in de wacht geparkeerd....

Laat je niet in de wacht zetten!!! Als je al weet dat hij op zoek is naar vervanging, hou dan de eer aan jezelf en zet er een punt achter, hoe moeilijk dat ook is en hoe erg hij ook zegt dat dat niet zo is; hij baalt dat je hem doorhebt en probeert te redden wat er te redden valt totdat hij jou aan de kant kan zetten omdat vervanging is gevonden.

Run Forest, Run
Feeks, dat is inderdaad het punt: ik hou van hem, en het zal me ontzettend veel pijn doen; ik denk dat ik er daarom nog geen punt achter heb gezet. Ik wil zó graag geloven, wat hij tegen mij zegt....maar ik ben erachter gekomen, dat hij achter mijn rug om ook andere dingen zegt, waaruit blijkt dat hij een ander zoekt......(en dat 'vergeet' ik het liefst! Beetje kop in het zand...)
quote:Monique_44 schreef op 09 januari 2009 @ 09:16:

Pip, Univerzicht, begrijp ik uit jullie reactie dan echt, dat een man een vrouw zó overtuigend voor de gek kan houden? Zeggen, dat je alles voor hem bent, maar aan de andere kant toch op zoek naar wat anders???? Ik heb hem ruim anderhalf jaar volledig vertrouwd....en nu dit....

Helaas Monique, ze bestaan echt (sommige mannen en vrouwen). Blijkbaar durven ze de waarheid niet te zeggen (liedje van Marco Borsato, 'De Waarheid'), omdat ze zelf onzeker zijn. Van wat als ze een verkeerde keuze maken?

Echt Monique, het klinkt hard (ontzettend moeilijk) maar kies voor jezelf! De man waarvan je dacht dat je hem volledig vertrouwde, speelt een spelletje met jou en jouw gevoelens. Hij is het je niet waard.
ik zit hier werkelijk met verbazing te lezen

hoeveel hebben jullie nodig om weg te gaan?

als jullie een beetje respect hebben voor jezelf pakken

jullie vandaag je spullen nog. bij zulke mannen blijf je toch niet?

bij angst om mishandeling: zorg dat iemand je helpt met onderdak (ouders? vriendinnen?) en bij het spullen pakken, als hij weg is of werkt, en gaa!
quote:minimup schreef op 09 januari 2009 @ 09:32:

ik zit hier werkelijk met verbazing te lezen

hoeveel hebben jullie nodig om weg te gaan?

als jullie een beetje respect hebben voor jezelf pakken

jullie vandaag je spullen nog. bij zulke mannen blijf je toch niet?

bij angst om mishandeling: zorg dat iemand je helpt met onderdak (ouders? vriendinnen?) en bij het spullen pakken, als hij weg is of werkt, en gaa!

zo makkelijk is dat helaas niet en hoeveel je nodig hebt om weg te gaan? dat stel je voor jezelf steeds een beetje bij, je denkt steeds: als hij dit of dat doet dan ga ik, maar je legt je grens steeds een stukje verder.

en idd is dat voor buitenstaanders niet te begrijpen maar je kan pas weg als je daar zelf aan toe bent wat anderen ook zeggen en hoe goed je zelf ook wel weet dat het geen normale situatie is.

t is raar maar waar, een mens doet soms rre dingen....
Ja, Minimup, als het zo eenvoudig was waren de dames al lang weggeweest. Helaas verlamt een relatie waarin gelogen, bedrogen en/of geslagen wordt nogal ernstig. Vrouwen denken dat ze de man in kwestie kunnen veranderen, het 'goed' maken. Dat blijven ze heel lang proberen, zelfs tegen beter weten in. Daarom is praten zo belangrijk. Hier bijvoorbeeld maar ook met een therapeut. Therapie voor hunzelf dus, met als doel sterker in de schoenen te komen staan, zichzelf meer waard te vinden, het Florence Nightingale juk van zich af te schudden.

Het is een verslaving, zo'n relatie, die dikwijls gepaard gaat met de grote angst het niet alleen te kunnen.
mamalief ik ben geen leek in weglopen uit moeilijk situaties en weet dus hoe moeilijk dat soms kan zijn. maar het eeuwige excuus van dat het zo moeilijk is kun je ook niet in blijven hangen.

ik hoop dat deze dames snel het heft in eigen handen nemen. het is jullie leven, je moet er zelf wat van maken.

en jullie kunnen het best!
quote:minimup schreef op 09 januari 2009 @ 09:45:

mamalief ik ben geen leek in weglopen uit moeilijk situaties en weet dus hoe moeilijk dat soms kan zijn. maar het eeuwige excuus van dat het zo moeilijk is kun je ook niet in blijven hangen.

ik hoop dat deze dames snel het heft in eigen handen nemen. het is jullie leven, je moet er zelf wat van maken.

en jullie kunnen het best!

het is geen excuus dat het zo moeilijk is, het is het probleem dat je steeds je grens verlegt.

dat je het dus voor jezelf nog niet moeilijk/ernstig genoeg vindt om weg te gaan.
en daarom geef ik even aan door te vertellen dat ik met open mond mee zit te lezen, dat het wel erg genoeg is om te gaan.
quote:mamalief schreef op 09 januari 2009 @ 09:41:

zo makkelijk is dat helaas niet en hoeveel je nodig hebt om weg te gaan? dat stel je voor jezelf steeds een beetje bij, je denkt steeds: als hij dit of dat doet dan ga ik, maar je legt je grens steeds een stukje verder. Inderdaad....de grens wordt steeds verlegd... en na een gesprek maar steeds denken, dat hij nu werkelijk voor je kiest, want dat heeft hij immers gezegd! (Is intussen al 2x gebeurd....)

en idd is dat voor buitenstaanders niet te begrijpen maar je kan pas weg als je daar zelf aan toe bent wat anderen ook zeggen en hoe goed je zelf ook wel weet dat het geen normale situatie is.

t is raar maar waar, een mens doet soms rre dingen....Wij wonen nog niet samen, en hij zegt, dat dit de reden is, waarom hij zijn ogen openhoudt voor een ander. Als we samen zouden wonen, zou hij wel voor mij kiezen....het ligt dus aan mij...
Neen, het ligt niet aan jou. Maak die fout niet door je afhankelijk op te stellen tegen over hem.
quote:Monique_44 schreef op 09 januari 2009 @ 10:06:

[...]

Wij wonen nog niet samen, en hij zegt, dat dit de reden is, waarom hij zijn ogen openhoudt voor een ander. Als we samen zouden wonen, zou hij wel voor mij kiezen....het ligt dus aan mij...

wat er ook gebeurt, het zal volgens hem altijd aan jou liggen.

en het stomme is, op een gegeven moment ga je het nog geloven ook....

en dat is zijn manier om jou, uit schuldgevoel over wat je NIET gedaan hebt, bij hem te houden.

zo heeft hij de regie over de relatie.
anoniem_15696 wijzigde dit bericht op 09-01-2009 10:17
Reden: aanvullinkje
% gewijzigd
Inderdaad, zo ver is het bijna. Ben gelukkig wel bij een therapeut, en die zei, dat hij mij altijd verantwoordelijk zal houden voor zijn doen en laten. Het is zó krom! Want ik denk dat ik me inderdaad verantwoordelijk voel voor hem, en daarom de relatie niet kan verbreken. Hij zegt mij nodig te hebben... Maar hij vindt het niet fijn om alleen te zijn, dus ik zeg hem vaak, dat ik het idee heb, dat hij gewoon 'iemand' zoekt, niet perse mij....

En...ergens hou ik van hem, maar ik denk vaak, dat ik van een illusie houd!
quote:Monique_44 schreef op 09 januari 2009 @ 10:21:

En...ergens hou ik van hem, maar ik denk vaak, dat ik van een illusie houd!je houdt van de man die hij kan zijn of is geweest en daardoor hou je nog steeds een beetje hoop dat die man weer terugkomt.
hm, mamalief, ik denk dat je iets heel waars schrijft... anderhalf jaar was het meest geweldige wat ik kon wensen... de laatste maanden weet ik dat het anders is, maar ik wil dat ene vasthouden...die illusie...hoelang nog???? :-S
quote:Monique_44 schreef op 09 januari 2009 @ 10:31:

hm, mamalief, ik denk dat je iets heel waars schrijft... anderhalf jaar was het meest geweldige wat ik kon wensen... de laatste maanden weet ik dat het anders is, maar ik wil dat ene vasthouden...die illusie...hoelang nog???? :-Sdaar kan niemand je helaas antwoord op geven....zolang tot je er zelf klaar voor bent denk ik.
Dat is het inderdaad, maar het tast ook mijn eigenwaarde aan, en dan vraag ik me af, of het nog zo ver komt, dat ik de knoop door kan hakken, of dat ik steeds afhankelijker van hem wordt...

Aan de ene kant: ik wil hem nu zeggen, dat het over is...maar dat is zó definitief, zo bang, dat ik er spijt van ga krijgen...

Aan de andere kant: hij komt dit weekend naar mij toe...wil ik nog heel graag toestaan....

Hoezo dubbel??? Ik hoop er nog steeds op, dat ik gewoon zelf inzie, dat jullie allemaal gelijk hebben hier. Ik denk, dat dat moet gebeuren, wil ik er werkelijk een punt achter kunnen zetten...
Monique, je houdt van de 'glimp' van hoe het zou kúnnen zijn. Van hoe het was en hoe jij het fijn vond. Maar nu moet je hard werken om je relatie leefbaar te houden en de ervaring leert dat dat er niet beter op wordt.

Stoppen met een relatie is definitief, dat klopt, maar doorgaan met iets wat veel pijn doet is schadelijk en zeker als het lang duurt. Omdat je steeds meer inlevert, steeds meer accepteert, in de hoop dat het weer wordt zoals het was. Zelfs als je wéét dat dat niet zal gaan lukken kan het zijn dat je er mee doorgaat. Omdat je denkt dat je niet zonder kan. En hoe langer het duurt, hoe meer je daarvan overtuigd raakt.

Met andere woorden; je zelfrespect, je zelfbehoud raakt ondergeschikt aan je relatie en op een gegeven moment laat je zoveel toe dat je, als je achterom kijkt, je eigen grenzen nauwelijks meer kunt zien.

Niet voor niets worden vrouwen in een ongelijkwaardige of gewelddadige relatie behandeld als iemand die een verslaving heeft. Omdat het daar uitstekend mee te vergelijken is.
Dat dubbele wat je ervaart Monique, dat is je strijd tussen je gevoel en je verstand.

Je verstand weet al lang hoe laat het is en wat er moet gebeuren, je hart is daarmee in strijd. Jij moet kiezen wie je deze strijd laat winnen. Je gevoel of je ratio. Wat zou het beste voor jou zijn denk je?
Eleonora, ik denk dat het wel klopt wat je zegt, en ik zal een verstandelijke keuze moeten maken, want hier ga ik echt kapot aan.

En ja, ik heb ook het plaatje van een 'ideale' relatie in mijn hoofd, en daar plaats ik hem in...is ook een valkuil van mij denk ik!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven