Vriend geobsedeerd?

24-05-2018 22:44 110 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal, na een jaar stille lezer geweest te zijn, heb ik besloten toch besloten een topic aan te maken. Ik heb jullie ongezouten mening nodig.

Ik woon nu zo'n 2,5 jaar in bij mijn vriend, maar ik voel me steeds onzekerder over mijn positie in deze relatie. Mijn vriend heeft namelijk een obsessie waar ik helemaal niets mee heb. Hij is al jaren groot fan van Geert Wilders. Toen ik bij hem kwam inwonen had hij allerlei prullaria/foto's, etc. van hem in huis. Nu heeft hij sinds een jaar onze logeerkamer omgetoverd tot een ware Geert-kamer. Overal posters van hem en pvv-speldjes en krantenartikelen over Geert. Het is bijna een tempel geworden en hij wil mij er niet in hebben, want ik stemde op Rutte en die 'levert ons land uit'.

Vroeger kon ik zijn obsessie tolereren en door de Geert-tempel in huis bleef het ook tot daar beperkt, maar eergisteren liep het uit de hand. Ik houd van mijn vriend, maar toen ik vroeg of hij ook naar bed ging, kwam er maar geen antwoord. Ik vermoed dat hij zich bevredigt in die logeerkamer.

Wat moet ik hiermee? Ik wil mijn vriend niet kwijt, maar gaat hij nu te ver? Ik vind het praten erover erg moeilijk en ik schaam me ervoor.
Alle reacties Link kopieren
jaw schreef:
25-05-2018 17:04
Misschien opgeven voor het programma; Help, mijn man is "klusser"

Maar serieus, als je zoiets niet waardeert, waarom is het dan nog steeds jouw vriend?

Meer 'Help, mijn man heeft een hobby' toch ?

Afbeelding
nounou
jaw schreef:
25-05-2018 17:04
Misschien opgeven voor het programma; Help, mijn man is "klusser"

Maar serieus, als je zoiets niet waardeert, waarom is het dan nog steeds jouw vriend?
Je bedoelt: Mijn man heeft een hobby? Dan komt John ook bij je langs. Vind je man vast fijn TO. :-D
Alle reacties Link kopieren
groningen001 schreef:
25-05-2018 11:01
Daar ben ik ook benieuwd naar.
Zijn er nog andere opvallendheden in zijn gedrag? Heb je bijvoorbeeld, buiten deze obsessie, het gevoel dat hij het contact met de werkelijkheid aan het verliezen is/zijn realiteitstoetsing niet meer in orde is? Kan hij maatschappelijk goed functioneren?
Heeft hij nog andere obsessies? Was hij als kind obsessief?
Het is diagnostisch gezien idd erg interessant 😆
Alle reacties Link kopieren
appelientjex schreef:
25-05-2018 17:32
Het is diagnostisch gezien idd erg interessant 😆

Is de diagnose 'narcist' al voorbij gekomen ? :jump:
nounou
Alle reacties Link kopieren
Nee wel autisme icm dwangmatigheden en zich afzonderdend gedraagt te midden van zijn intensieve verzamelhobby producten.
Alle reacties Link kopieren
TO, heeft je vriend deze foto uit de jaren zeventig al hangen ?

Afbeelding
nounou
Alle reacties Link kopieren
Doe een niqab (zo'n zwarte jurk die het hele lichaam bedekt behalve de ogen) aan.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties,

Hij heeft inderdaad eerder ook obsessies gehad. Voordat ik hem leerde kennen was hij duivenhouder, maar op zijn 26ste heeft hij alle duiven en bijbehorende artikelen op Marktplaats of zo verkocht omdat hij het te kinderachtig vond worden. Hij was daar volgens mij toch wel overstuur door geraakt, maar heeft dat denk ik opgekropt.

Moet ik mij onzeker voelen dat zijn Geert-ruimte zo'n grote plaats inneemt tussen onze relatie, of moet ik hem accepteren zoals hij is?
Alle reacties Link kopieren
Lufboot schreef:
25-05-2018 18:37
....
Moet ik mij onzeker voelen dat zijn Geert-ruimte zo'n grote plaats inneemt tussen onze relatie, of moet ik hem accepteren zoals hij is?

Ja, zijn Geert-ruimte is in feite zijn tempel, hè.
Zou je het kunnen zien als een geloofs-dingetje ? In het kader van de vrijheid van godsdienst ?
Al denkt Geert Wilders dan weer héél anders over die vrijheid, wat betreft sommige godsdiensten :whistle:
nounou
Alle reacties Link kopieren
Lufboot schreef:
25-05-2018 18:37
Bedankt voor de reacties,

Hij heeft inderdaad eerder ook obsessies gehad. Voordat ik hem leerde kennen was hij duivenhouder, maar op zijn 26ste heeft hij alle duiven en bijbehorende artikelen op Marktplaats of zo verkocht omdat hij het te kinderachtig vond worden. Hij was daar volgens mij toch wel overstuur door geraakt, maar heeft dat denk ik opgekropt.

Moet ik mij onzeker voelen dat zijn Geert-ruimte zo'n grote plaats inneemt tussen onze relatie, of moet ik hem accepteren zoals hij is?
Ik zou eens googelen op de symptomen van autisme en kijken of je hem daarin herkend. En dan het boek “ASS bij mijn man, wat dan?” lezen.

https://www.bol.com/nl/p/ass-bij-je-man ... 033433097/
Alle reacties Link kopieren
Chrystal schreef:
25-05-2018 17:46
Nee wel autisme icm dwangmatigheden en zich afzonderdend gedraagt te midden van zijn intensieve verzamelhobby producten.
Of misschien is het gewoon een fetsisj? 😉
Alle reacties Link kopieren
Lufboot schreef:
25-05-2018 18:37

Moet ik mij onzeker voelen dat zijn Geert-ruimte zo'n grote plaats inneemt tussen onze relatie, of moet ik hem accepteren zoals hij is?
Je moet niks, maar ik snap echt niet waarom je per se een relatie met hem moet hebben.
Hij klinkt als een mafklapper.
Alle reacties Link kopieren
Je kan hem ook voorzichtig richting een andere obsessie duwen...
Alle reacties Link kopieren
Wat jullie gemeen hebben ( met Wilders en Rutte) is het kabinet Rutte 1 (min of meer, als je de gedoogsteun meerekent).
Als je nu eens een compromis sluit ?
Ik zeg : Maxime Verhagen !
Is die voor jullie allebei aanvaardbaar ?
Misschien kun je samen een Maxime Verhagen-kamer inrichten ?

Persoonlijk vind ik hem een griezel, maar dat doet er natuurlijk niet toe :proud:

Kijk hier zijn ze :

Afbeelding
nounou
Alle reacties Link kopieren
Maxime Verhagen is nu voorzitter van Bouwend Nederland.
Dit wordt de eerste foto voor jullie nieuwe kamer :

Afbeelding
zazamaenade wijzigde dit bericht op 25-05-2018 21:32
32.25% gewijzigd
nounou
Alle reacties Link kopieren
TO, je topic heeft grote mogelijkheden voor het weekeinde ;-D , maar dan moet je wel af en toe komen reageren op onze schrijfsels en suggesties.

Mij doet je nick, loveboat, vooral denken aan de Costa Concordia ( niks persoonlijks, hoor :) ) :
https://www.youtube.com/watch?v=ZmUlKPthrag (theme van loveboat-serie)


Afbeelding
zazamaenade wijzigde dit bericht op 25-05-2018 22:03
10.52% gewijzigd
nounou
Wollaaah in bed roepen tot hij die posters weer weghaalt
Alle reacties Link kopieren
Bloody_Mary schreef:
25-05-2018 21:58
Wollaaah in bed roepen tot hij die posters weer weghaalt

Dit moest ik als ouwetje echt opzoeken :D : https://www.youtube.com/watch?v=a3hX8lZGDkk
nounou
Alle reacties Link kopieren
Paarsebloem schreef:
25-05-2018 19:24
Je moet niks, maar ik snap echt niet waarom je per se een relatie met hem moet hebben.
Hij klinkt als een mafklapper.
Ik heb een relatie met hem omdat we elkaar altijd goed begrepen hebben. De Geert-kamer voelt nu als concurrentie voor mij (eerst was dat nog niet!). Kan ik hem niet veranderen of moet ik iets aan mezelf veranderen? Ben ik niet goed genoeg? Hij is echt geen mafklapper hoor, hij heeft een uit de hand gelopen hobby denk ik. Wat zouden jullie doen? Ik vind het verwarrend.
Alle reacties Link kopieren
zazamaenade schreef:
25-05-2018 18:46
Ja, zijn Geert-ruimte is in feite zijn tempel, hè.
Zou je het kunnen zien als een geloofs-dingetje ? In het kader van de vrijheid van godsdienst ?
Al denkt Geert Wilders dan weer héél anders over die vrijheid, wat betreft sommige godsdiensten :whistle:
Het lijkt best wel op een geloofsding nu ik erover nadenk. Mijn vriend zegt dat religies alleen maar tot oorlog hebben geleid, kan ik hem daarmee confronteren? En hoe?
Lufboot schreef:
25-05-2018 22:51
Ik heb een relatie met hem omdat we elkaar altijd goed begrepen hebben. De Geert-kamer voelt nu als concurrentie voor mij (eerst was dat nog niet!). Kan ik hem niet veranderen of moet ik iets aan mezelf veranderen? Ben ik niet goed genoeg? Hij is echt geen mafklapper hoor, hij heeft een uit de hand gelopen hobby denk ik. Wat zouden jullie doen? Ik vind het verwarrend.
Ik zou al weggerend zijn zodra ik een hint van sympathie voor de ideeën van meneer Wilders had opgevangen.
Alle reacties Link kopieren
Lufboot schreef:
25-05-2018 22:55
Het lijkt best wel op een geloofsding nu ik erover nadenk. Mijn vriend zegt dat religies alleen maar tot oorlog hebben geleid, kan ik hem daarmee confronteren? En hoe?
Ja, natuurlijk kan je hen daarmee confronteren ! Niet te zoetsappig en lief, gewoon bam !
Hij zal wat afstand moeten nemen van zijn 'geloof' en aanbidding wanneer hij met jou verder wil :P Vind je mijn idee van een gezamenlijke Maxime Verhagen-aanbidding niets ? Geeft niet, hoor. (kijk nou toch eens wat een vlotte man :lol: ) :

Afbeelding

Misschien ontspant je vriend wat wanneer jullie samen naar de Efteling gaan ? (ik zou daar zelf dan weer enorm gespannen van raken, naar de Efteling gaan, maar goed :whistle: )
Dit is een VPRO-filmpje over de Droomvlucht van Wilders : https://www.vpro.nl/programmas/wilders-droomvlucht.html
nounou
Alle reacties Link kopieren
zazamaenade schreef:
25-05-2018 01:03
Misschien kan je zijn obsessie doorbreken door een week lang Marokkaanse maaltijden te bestellen ? Als shock-therapie ?
:applause: :HA:
We are not unlimited free since that would mean others are not equally free.
Alle reacties Link kopieren
Rattenknuffel schreef:
26-05-2018 00:22
:applause: :HA:
Kijk eens wie we daar hebben :heart: Ha Ratje !

Ik heb nog een tip voor je, voor vannacht : thuis/stinkt-jouw-hond-ook-naar-rotte-e ... ges/411079
zazamaenade wijzigde dit bericht op 26-05-2018 00:41
31.29% gewijzigd
nounou
zazamaenade schreef:
25-05-2018 22:43
Dit moest ik als ouwetje echt opzoeken :D : https://www.youtube.com/watch?v=a3hX8lZGDkk
Lol als ik m'n Marokkaanse vriendin ns wil pesten, begin ik gewoon elke zin met wollah

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven