Vriend halfjaar naar Australië

30-09-2018 15:10 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ondanks dat ik geen vrouw ben, vind ik het wel heel fijn hier even mijn ei kwijt te kunnen.
Ik ben 24 jaar en gisteren is mijn super lieve vriend van ook 24 jaar, een halfjaar naar Australië gegaan. We kennen elkaar sinds november 2017 en vanaf dat ik hem leerde kennen wist ik dit al en hadden we afgesproken geen relatie te nemen. De liefde bleek toch te groot en sinds een maand hebben we officieel iets. Het voelt super fijn en de afgelopen 10 maanden waren de meest bijzondere maanden in mijn leven. Ook omdat we allebei uit een reformatorisch milieu komen en het lastig was uit de kast te komen, is het des te bijzondere dat het zo is gelopen. Naar Australië gaan om te reizen was altijd al een droom van hem en hierin heb ik hem ook gesteund en ik vind het nu super tof dat hij vandaag is aangekomen.

Helaas was de klap gisteren met het afscheid nemen toch heel erg groot. Ik kan mij niet herinneren dat ik zoveel heb gehuild op 1 dag. Heb gisteren niets gegeten en ben sinds vandaag ziek. Alle emoties van de afgelopen jaren kwamen samen. De worsteling met geloofsleven, je omgeving en het bijzondere dat we elkaar hebben gevonden en het nu ineens zo anders is. Vandaag gaat het een stuk beter en ik heb er vertrouwen in dat deze situatie over een tijdje went en we op een fijne manier contact kunnen houden. Hij heeft aangegeven er totaal geen spijt van te hebben nu een relatie te hebben en het belemmert hem ook niet in zijn vrijheid, hier was ik bang voor. We gaan er allebei van uit dat het na deze 6 maanden weer hetzelfde is als dat het was maar zeker weten doe je dit natuurlijk nooit. Hier gaan we allebei wel voor :). Ik laat hem verder ook in zijn vrijheid daar, iemand benauwen heeft ook geen zin en dat wil ik ook helemaal niet.

Ik zou het heel fijn vinden om ervaringsverhalen te horen en tips hoe met deze situatie om te gaan. Ik sta er positief in en gun het hem heel erg zijn droom na te jagen. Wel ben ik bang voor terugval dagen en dagen dat ik hem ontzettend ga missen, tijdens dat ik dit schrijf springen de tranen weer in mn ogen. Ik ben van plan hem daar op te zoeken voor 2 weken, helaas kan dit niet langer met mijn werk, hij vindt dit ook een super leuk idee. Ik hoop dat ik over mijn angsten kom die ik heb voor de reis en het daar zijn. Ik ben nog nooit zo ver van huis geweest en heb nog nooit zo lang gevlogen.

Ik hoor graag en hoop dat het oke is dat een homo ook hier op het forum zit.:)
Dat je een relatie met elkaar hebt betekent niet dat je elkaar in een doosje hoeft te doen. Hij komt vanzelf terug en dan heeft hiu je een hoop leuke dingen te vertellen.
Geen tips, mooi dat jullie samen zo ver al gekomen zijn.
En welkom op het forum, je hoeft geen vrouw te zijn om hier te mogen schrijven :-)
Ik laat hem verder ook in zijn vrijheid daar, iemand benauwen heeft ook geen zin en dat wil ik ook helemaal niet.

Dit klinkt echt als een hele gezonde manier van kijken naar je relatie, zeker op jullie leeftijd. Hopelijk weerstaat jullie relatie de tand des tijds en kunnen jullie in het voorjaar weer fijn bij elkaar zijn. In de tussentijd voor jou en lange winter, maar voor hem hopelijk een fijne zomer.
Wat jullie hebben is gewoon iets heel moois, denk daar maar aan! Logisch dat je hem gaat missen en dat je verdrietig bent. Hij komt wel weer terug en er zijn allerlei manieren om contact met elkaar te houden :)
Ik zit momenteel in het buitenland terwijl mijn vriend is achtergebleven in Nederland. Dit is voor ons de 2e keer dat we een langere periode uit elkaar waren. Nu is het 3 maanden (nog 2 te gaan/ de vorige keer was het 6 maanden.

We praten dagelijks over de app, het tijdsverschil maakt het live window niet erg groot, maar dat geeft niet. In het weekend/op vrijdag avond plannen we een 'date' (lunch/ontbijt, diner/lunch) dan praten we echt bij en kijken we soms een serie samen.

Het missen is niet continu, vaak ben ik ook druk genoeg met werk/dingen ontdekken.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Dat hij zijn vriend mist zegt toch niet dat hij hem in een doosje wil stoppen of hem niks gunt? Hij praat juist heel volwassen over deze reis, ik denk dat het niet meer dan menselijk is dat hij het moeilijk vindt om zijn vriend een tijd niet te zien nu hij zo verliefd is.

Uiltje: geen ervaring met zo'n lange reis, maar mijn vriend is ook wel eens zonder mij op vakantie geweest. Vond ik ook vervelend, maar ik ging dan ook allerlei dingen doen waar ik zin in had waardoor we elkaar veel te vertellen hadden als hij thuiskwam. Het is leuk voor hem om te merken dat jij je ook vermaakt zonder hem.
Waarom ben je niet mee naar Australie? Ga je nog wel een keer een paar weken om met hem mee te reizen zodat je zijn ervaring kunt delen?
Mijn broer ging zes maanden naar Nieuw-Zeeland toen zijn vriendin (nu al enkele jaren zijn vrouw) en hij net 5 weken wat hadden. Ze hebben veel gemaild en twee keer per week gebeld (was toen nog dúúr! Ik praat wel over 13 jaar geleden). Als verrassing ben ik hem, mét zijn vriendin, op gaan halen in Las Vegas, waar hij de laatste week met de vriend met wie hij weg was nog even vakantie vierde (hij wist dat ik zou komen, maar niet dat zijn vriendin er ook bij zou zijn). Ik heb de hele week niks aan ze gehad, zó blij waren ze elkaar weer te zien 😝. Maar dat mocht de pret niet drukken. Inmiddels zijn ze dik 5 jaar getrouwd en hebben ze geen van beiden ook maar een seconde getwijfeld.

Het kan dus prima goed gaan! De vriend met wie hij was hield het echter niet zo lang vol. Dus tja...
Je klinkt als een superlieve vriend. Hou gewoon zo veel mogelijk contact, en probeer in het midden van zijn reis hem op te zoeken. Dan zie je hem na drie maanden alweer. Klinkt veel korter dan een half jaar :)
Ik heb in het buitenland stage gelopen toen mijn vriend en ik 2 jaar samen waren. Dat was voor een periode van 4 maanden. We hebben elkaar heel erg gemist en 17 jaar later zijn we nog steeds samen.
Zoek veel afleiding en ga zeker naar hem toe! Zo kun je zien hoe zijn wereld er daar uit ziet en dat is fijn als hij terug is. Zo weet je waar hij het over heeft als hij vertelt over Australië.
Het scheelt dat je makkelijk in contact kan blijven!
Als je lekker je eigen ding doet, gaan die maanden zo voorbij.
I am not perfect but i am limited edition.
watdachtjehiervan schreef:
30-09-2018 18:22
Zoek veel afleiding en ga zeker naar hem toe! Zo kun je zien hoe zijn wereld er daar uit ziet en dat is fijn als hij terug is. Zo weet je waar hij het over heeft als hij vertelt over Australië.
Dit!
Eerlijk?
De meeste relaties overleven zo'n reis niet, is mijn ervaring.

Je partner ontwikkelt zich anders, gaat anders denken over bepaalde zaken, ... of wordt nog reislustiger en komt ofwel niet meer terug ofwel vertrekt zo snel mogelijk weer elders heen eens ie terug is.

"Ga naar hem toe" is een optie, maar tegelijk ... het is zijn reis die hij al lang geleden geboekt heeft. Kan dus best dat hij hem ook volledig 6 maanden in zijn ééntje wil maken.
Of dat hij niet kan garanderen waar hij bijvoorbeeld over 3 maanden is.
Dan kan jij bijvoorbeeld wel een vlucht naar Sydney boeken voor 2 weken, maar als hij net dan wekenlang in Perth of Brisbane zwerft ...
Ben je een week van je 2 weken kwijt aan "reizen en terugreizen naar ...".
Zelf ook gedaan, voor vijf maanden (wel nog binnen Europa). Mijn toenmalige relatie heeft het overleefd, maar we hebben elkaar verschrikkelijk gemist. Met prijsvechters kon hij elke zes weken komen.

Vriendin heeft het ook gedaan. Haar vriend heeft na drie maanden onbetaald verlof opgenomen om nog samen met haar rond te reizen. Ook zij misten elkaar te erg.

Dus ja, overleefd. Maar wel met aangepaste plannen en elkaar vaker/langer zien dan vooraf de bedoeling was ;)
Bedankt allemaal voor de reacties! Tuurlijk kan iemand veranderen bij zoiets en hij wilt zeker nog meer reizen maken later maar nooit meer zo lang. Ik hoop hem eind november twee weken te gaan bezoeken :). Hij waardeert dit zeer, vroeg voor zijn vertrek al vaak of ik hem echt niet kwam bezoeken; toen zei ik elke keer dat ik daarvoor te bang ben maar sinds hij zaterdag weg is gegaan twijfel ik er geen moment meer aan :).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven