vriend heeft gevochten

28-01-2012 10:22 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen allemaal,

ik denk dat sommige mij wel kennen van mijn topics. Ik hoop dat deze lezers dit probleem daar los van kunnen zien.

Gisterenavond ben ik met een vriendin wezen stappen in Den Bosch. Het was een erg leuke nacht en was pas om half 5 thuis. Toen ik mijn vriend belde (hij was ook stappen, maar dan in een andere stad) gaf hij aan dat hij had gevochten :S

Nu werd ik boos, omdat hij vindt dat ik hem moet vertrouwen tijdens uitgaan. Elke keer met uitgaan doet hij wel iets vreemds (liegen over waar hij is, dronken zuipen, vechten). Nu hadden we laatst een goed gesprek gehad en ik had hem verteld dat ik hem niet meer ga zeggen wat hij moet doen of niet moet doen, maar dat hij uit zichzelf geen foute dingen moet doen.

Na het boos gesprek heb ik niks meer van hem gehoord. Ik maakte me de hele nacht zorgen, omdat toen ik hem belde, hij nog in de stad was.

Nu is mijn vraag: hoe zouden jullie hierop reageren?
Klinkt als een primitief gevalletje van een vriend.

Ik ken dat soort types wel van uit het dorp waar ik vandaan kom.. Geen types waarmee ik samen zou willen zijn met hun "ik ga je slaaaaaaaaaaan jonguhhh"
Los van wel of geen strafblad, ik vind het ook kinderachtig als volwassen kerels met elkaar op de vuist gaan. Anderzijds heeft die jongen wel echt eerst uitgehaald, dan laat je dat ook niet over je kant gaan. Maar hoe dan ook, dit klinkt als een dronkemansactie. Samen met de andere problemen: zuipen, liegen etc. luidt mijn advies: dumpen!
Mooier nog alles wat tussen je 16 en 18 gebeurd vervalt op je strafblad als je 18 wordt. En alles wat voor je 16e is gebeurd wordt ook uit je dossier gehaald en vernietigd.

Helaas ervaringsdeskundige.
Tjongejongejonge, je kan aansluiten bij forumsters Smurfje, vriendisnietmeerlief and so on. Al je topics zijn een grote klaagzang over je geweldige vriend. En ben jij dan een goed voorbeeld voor je leerlingen?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Kan niet loepen want mobiel maar ik geloof Fame op haar woord..

Wat is dat toch? Meid, als iets niet meer leuk is en je er niet meer gelukkig van wordt stap er dan alsjeblieft uit!
Haai Ster!
Als mijn vriend zo agressief zou zijn, dan zou hij mijn type niet zijn en zou ik dus de relatie verbreken. Je kunt twee dingen doen: zijn gedrag accepteren en er niet meer over zeuren of weggaan bij hem. Hem veranderen gaat je namelijk niet lukken.
Voor Ster

vriend die met uitgaan drinkt

vriend die met uitgaan drinkt

Wat zou jij doen als jouw vriend dit had gedaan?

Wel erg veel seks, seks, seks

ik raak er aan gewend...

En dan moeten we dit probleem los zien van haar voorgaande topics....
Hoi Fame en dankjewel!

Helaas herken ik ze al aan de topictitel..

Lieve TO waarom (???!) kies je niet gewoon voor jezelf? Wat is het ergste nou dat er kan gebeuren als je er mee stopt? Dan maar even alleen toch?
quote:wertje schreef op 28 januari 2012 @ 10:31:

Trouwens vechten is nu dus 2 keer gebeurd: vannacht en een jaar geleden met die jongen dus.2 keer teveel.
Klinkt als een hemelse relatie met een droom van een vent...
Ben ik nou gek? Maar is nu de zus van de vriend van to in elkaar gemept door een gast?

De "schoonzus" van to? Of zus van de jongen die door vriend van to werd geslagen?

Als mijn broer, of zus in elkaar gemept zijn geworden, dan kan die dader ook beter bij mij uit de buurt blijven....Die zal ik dus ook onder handen nemen..

Zit nu al tig jaar "te wachten" op de gast die mijn broer het ziekenhuis ingeslagen heeft... Als ik die tegenkom, dan herkent zijn eigen moeder hem niet meer... En als ik hem daarna nog eens zou tegenkomen, had ie weer pech!

Je blijft met je klauwen van mijn broer en zus af! Punt!

Daar ging ik voor zitten!

Maar goed, ik weet ook niet wat vriend van to nog allemaal klaarspeelt. Lees iets van dronken zijn, nou ja, dat kan als je gaat stappen met vrienden...

Liegen, daar hou ik niet van... Dat zou een reden zijn om de relatie op een laag pitje te zetten of te beeindigen...

Tja....
jaja

hij heeft al een strafblad

trekt zich geen kloot aan van jou

vecht dus nog een keer

het klinkt alsof hij pas 14 is

Ik zou zeggen AJUUU
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Wat moet je met iemand die liegt, zuipt en vecht?

Wil je daar je leven mee delen?!
Sorry Secondhandsuus, met alle respect: ik vind dat zulke dingen niet met 'wraak' oplost. Eerder een vrij simpel gedachte oplossing. We hebben niet voor niets instanties die een passende straf bedenken voor een dader in onze maatschappij. Niet met een 'oog om oog, tand om tand oplossing'.
@secondhandsuus

Ja, jij bent gek!

Ik snap je gevoel en kan me voorstellen dat je zo'n persoon graag een enkeltje ziekenhuis cadeau zou willen doen. Toch zouden de meeste mensen dat niet doen. Gelukkig! Wat heb je er namelijk aan? Het zorgt alleen maar voor een situatie waarbij geweld op geweld volgt en met een beetje pech gaat dat nog jarenlang zo door, omdat men elkaar terug wil pakken. Met nog meer pech gaan steeds meer mensen zich ermee bemoeien. En voor je het weet, ontstaat er een situatie waarbij groepen mensen elkaar om beurten mishandelen. Wat win je ermee? Je eergevoel ofzo? Is dat echt al die pijn aan beide kanten waard?
Misschien ben ik dan wel raar, maar als die andere jongen eerst sloeg, dan vind ik het niet vreemd dat je vriend terugslaat. Zeker als die gast je zus ooit te grazen heeft genomen. Ik vind daar weinig vreemds aan, zeker omdat het kerels zijn die een slok ophebben.

Over de rest kan ik niet oordelen, niet geloept.
This is not kosher!
Laten we de 'passende straf" discussie maar niet gaan voeren. Want die gasten komen er vaak gewoon mee weg!
quote:secondhandsuus schreef op 28 januari 2012 @ 11:26:

Ben ik nou gek? Maar is nu de zus van de vriend van to in elkaar gemept door een gast?

De "schoonzus" van to? Of zus van de jongen die door vriend van to werd geslagen?

Als mijn broer, of zus in elkaar gemept zijn geworden, dan kan die dader ook beter bij mij uit de buurt blijven....Die zal ik dus ook onder handen nemen..

Zit nu al tig jaar "te wachten" op de gast die mijn broer het ziekenhuis ingeslagen heeft... Als ik die tegenkom, dan herkent zijn eigen moeder hem niet meer... En als ik hem daarna nog eens zou tegenkomen, had ie weer pech!

Je blijft met je klauwen van mijn broer en zus af! Punt!

Daar ging ik voor zitten!

Maar goed, ik weet ook niet wat vriend van to nog allemaal klaarspeelt. Lees iets van dronken zijn, nou ja, dat kan als je gaat stappen met vrienden...

Liegen, daar hou ik niet van... Dat zou een reden zijn om de relatie op een laag pitje te zetten of te beeindigen...

Tja....

En wat haal je er dan uit? Genoegdoening?

Ontzettend kinderachtig.
Suus, ik zou het ook doen hoor.
quote:ceci_nest_pas_un_bal schreef op 28 januari 2012 @ 11:38:

[...]

En wat haal je er dan uit? Genoegdoening?

Ontzettend kinderachtig.

Of ontzettend menselijk? Een oerdrift?

Waarmee ik niet zeg dat je daar altijd maar aan toe moet geven.
This is not kosher!
quote:Wellhello schreef op 28 januari 2012 @ 11:37:

Misschien ben ik dan wel raar, maar als die andere jongen eerst sloeg, dan vind ik het niet vreemd dat je vriend terugslaat. Zeker als die gast je zus ooit te grazen heeft genomen. Ik vind daar weinig vreemds aan, zeker omdat het kerels zijn die een slok ophebben.

Over de rest kan ik niet oordelen, niet geloept.Om daar nog even op in te gaan; als iemand vriend zou slaan weet ik niet of hij terug zou slaan. Maar ik zou dat inderdaad wel minder erg vinden omdat het dan eerder uit zelfverdediging is.

Ik vind dat overigens iets heel anders dan iemand na een jaar slaan 'omdat hij mijn zus heeft geslagen'.

Mannen die vrouwen slaan vind ik trouwens ook erg zwak, maar dat staat er dan weer even los van.
Primitief vind ik het. Niet dat ik het me niet kan voorstellen dat je het zou willen.. Maar het gebrek aan zelfbeheersing.
quote:Wellhello schreef op 28 januari 2012 @ 11:40:

[...]

Of ontzettend menselijk? Een oerdrift?

Waarmee ik niet zeg dat je daar altijd maar aan toe moet geven.Laten we het erop houden dat ik het niet menselijk vind. Een mens is juist een soort die controle kan hebben over driften/verlangens etc., dat maakt ons anders dan dieren.
Wat eruit zou halen? Weet ik niet...

Kinderachtig.. Waarschijnlijk...

Oog om oog? Ja..

Eindeloze cirkel waar de broer of zus of wat dan ook van diegene die ik geslagen heb, weer wraak moet nemen op mij?

Ja... Eindeloos...

Strafrecht en justitie? Heb ik niets van gemerkt toen ik mijn broer daar lag, met zijn dikke inelkaar geslagen gezicht...

En als ik dat beeld weer voor ogen krijg, valt bij mij het doek...

Wil ik dat? Eigenlijk niet, want ik ben heel lief en aardig...

Ken ik mezelf... Ja... Maar al te goed...

Moet je met je klauwen van mijn geliefden afblijven? Ja!

Zeker als zij niet beginnen met ruzie en fysieke agressie.

Stond een keer met mijn vriend in de rij te wachten voor een concert. Iemand dacht dat mijn vriend voorkroop en ging hem te lijf... En ik zit weer te rieren als ik dit typ, maar vóór die gast met zijn ogen geknipperd had, had ik m bij de kladden...

Instinct denk ik...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven