Vriend heeft moeite met verleden

07-06-2019 13:08 422 berichten
Alle reacties Link kopieren
Toch maar weer een topic geopend, steeds als ik denk dat het goed gaat popt er toch weer iets op waar ik me niet goed raad mee weet en graag jullie mening over zou willen weten.

Ik heb sinds ongeveer een jaar een relatie. In het begin heb ik mijn vriend verteld over mijn vorige langere relatie met een dominante man die mij na het beëindigen van de relatie nog een paar jaar is blijven bestoken met brieven en mails. De reden dat ik dit aan hem verteld heb is dat ik nog iets had ontvangen terwijl ik al een relatie met hem had en wilde gewoon eerlijk zijn over wat er speelde. Inmiddels is het rustig (afkloppen...), maar soms komt het onderwerp nog wel naar voren.

Mijn vriend had er in het begin veel moeite mee dat ik zo lang in die relatie ben blijven hangen en volgens hem heb ik in die periode niets opgebouwd en is het verloren tijd. Ik ben het met hem eens dat ik er te lang in ben blijven hangen, maar heb ook al meerdere keren aangegeven dat ik er veel van heb geleerd en dat er ook goede momenten waren. Hij lijkt alleen erg de nadruk te leggen op het negatieve en laatst kwamen we weer op het onderwerp en kreeg hij een norse uitdrukking en keek de andere kant op terwijl we praatten (we zaten in de auto). Ik heb aan het begin van de relatie gezegd dat ik het jammer vond dat het allemaal zo gelopen was en er geen afsluitend gesprek is geweest met mijn ex (dit was door zijn stalk gedrag gewoon geen optie meer), hij kwam hier nu op terug en het bleek dat hij dit opvatte als dat ik dit (2 jaar na het eind van de relatie) nog steeds zou willen. Ik heb hem (hopelijk) kunnen overtuigen dat dit absoluut niet het geval was, maar ik vind het ergens toch vreemd dat hij hier nu na meer dan een half jaar ineens mee kwam en daar zo nors bij keek.

Verder vind ik ook dat ik me niet steeds moet verdedigen en uitleggen waarom ik zo lang in die relatie ben blijven hangen, ik heb ook al eerder aangegeven dat ik het er niet meer over wil hebben. Mijn vriend heeft dus gezegd dat hij er veel moeite mee heeft/had, maar dit stukje van mij wil accepteren. Dit voelt voor mij eigenlijk alsof er van alles aan mij mankeert en ik blij moet zijn dat hij me toch nog wil ondanks dat.

Voor de duidelijkheid, we hadden al een paar maand hier niet meer over gesproken, het is dus niet zo dat we hier wekelijks discussies over hebben, maar doordat het nu van de week weer terugkwam voel ik me er niet prettig bij.

Nu is hij wel vaker wat zwaar op de hand (trekt dingen in het negatieve ook m.b.t. situaties van zijn volwassen kinderen), dus ik zie het als iets wat bij hem hoort. Bovendien wilde zijn moeder vroeger scheiden van zijn vader en heeft dit nooit gedaan (moeder werd mishandeld), dus wellicht dat dit er achter zit, het voelt heel erg als projectie van iets.
Waar het mij om gaat is dat hij hiermee dealt zonder dat hij er regelmatig op terugkomt.

Het klinkt cliché, maar hij doet verder heel veel moeite voor me, is heel attent en maakt duidelijk dat hij gek op me is, maar het voelt alsof dit een beetje tussen ons in staat soms. Ik krijg dan ook zo'n gevoel van 'graag of niet'...
Alle reacties Link kopieren
Je accepteert elkaar volledig met al je fouten en tekortkomingen, niemand is perfect. Hij ook niet, aangezien hij gescheiden is. Maar dat is natuurlijk de schuld van zn ex vrouw.
Ik vind hem eng.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Waar ik vooral om moest lachen (inwendig) was dat het op zich een hele aardige vrouw is, maar qua uiterlijk niet een schoonheid ofzo. Had meer het idee dat ze hem wat meer aan zijn (overleden) vrouw deed denken.
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
07-06-2019 14:18
Je accepteert elkaar volledig met al je fouten en tekortkomingen, niemand is perfect. Hij ook niet, aangezien hij gescheiden is. Maar dat is natuurlijk de schuld van zn ex vrouw.
Ik vind hem eng.
Tja, hij is zijn vrouw niet door een scheiding kwijtgeraakt. Hij heeft wel een hele lange relatie gehad, dus weet ook niet hoe het is om meerdere 'korte' relaties te hebben zoals ik. Dan kan hij er dus eigenlijk ook niet over oordelen.
Wat een naar mannetje. Lijkt wel wat op je ex toch?
Alle reacties Link kopieren
Sunshine585 schreef:
07-06-2019 14:19
Waar ik vooral om moest lachen (inwendig) was dat het op zich een hele aardige vrouw is, maar qua uiterlijk niet een schoonheid ofzo. Had meer het idee dat ze hem wat meer aan zijn (overleden) vrouw deed denken.
Dan was het helemaal om je even op je plek te wijzen.
Wie zegt nu over zijn eigen vriendin en tegen haar: Je bent mijn type niet, maar schoonheid zit van binnen en ik moet er maar tevreden mee zijn?!

Wat zit je zijn opmerkingen nu te vergoelijken? Wat heeft ZIJN verleden te maken met zijn uitspraken tegen jou van nú?
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Doreia* schreef:
07-06-2019 14:25
Dan was het helemaal om je even op je plek te wijzen.
Wie zegt nu over zijn eigen vriendin en tegen haar: Je bent mijn type niet, maar schoonheid zit van binnen en ik moet er maar tevreden mee zijn?!

Wat zit je zijn opmerkingen nu te vergoelijken? Wat heeft ZIJN verleden te maken met zijn uitspraken tegen jou van nú?
Kleine nuance, hij zei dat ik in eerste instantie niet zijn type was, maar dat we naar elkaar zijn toegegroeid en hij er nu heel anders tegenaan kijkt. Maar inderdaad, die opmerking over schoonheid zit van binnen strookt niet met dat hij mij een mooie vrouw vindt.

Ik ben zelf tevreden met mijn uiterlijk, kunnen wat kilootjes af, maar ben er niet heel fanatiek mee bezig.
Alle reacties Link kopieren
Maar ik krijg hier wel bevestigd dat er hier iets niet klopt en ik toch (weer) te maken heb met een (zeer) beschadigde man waarschijnlijk.
Alle reacties Link kopieren
Sunshine585 schreef:
07-06-2019 14:13
Het voelde voor mij ook inderdaad als een vorm van manipulatie, wilde even checken of ik niet overdrijf, maar ik merk dat de meesten het ook niet normaal vinden.

Hij prijst mij ook wel altijd, als ik iets nieuws aan heb of in het algemeen over mijn uiterlijk, maar hij zegt ook dat ik in eerste instantie niet zijn type was. Op een feestje kwamen we een vrouw tegen waarvan hij aangaf dat dat zijn type wel was, maar dat hij ook tevreden moet zijn met wat hij heeft. En schoonheid zit van binnen.




Het zijn af en toe van die tegenstrijdige signalen.
:O
Echt, zoek iemand die je respecteert. Dit is echt grof gedrag. Zoiets kun je hooguit denken, maar zeg je niet, echt nooit. Hij probeert je minderwaardig te laten voelen.
Je hebt eerder een topic geopend over hem en daar kwam naar voren dat dit een moeizame relatie is. Of moeizame man. Nu dit weer. Waaarom blijf je investeren in een man die overduidelijk niet bij je last of bij wie je je zo vaak zo rot voelt? Jij moet je enorm aanpassen. Vorige keer vele pagina's over zaken waarin jullie verschillen. Als je te lang bent blijven hangen bij de vorige die ook rare trekken vertoonde en je nu weer koste wat kost wil dat het werkt blijft er niks van je over. Waarom kies ke niet eens voor jezelf?
Sunshine585 schreef:
07-06-2019 14:31
Maar ik krijg hier wel bevestigd dat er hier iets niet klopt en ik toch (weer) te maken heb met een (zeer) beschadigde man waarschijnlijk.
Of gewoon een hele nare, die bestaan ook.

Wat wel verstandig is, is om eens uit te zoeken waarom je op dit soort mannen valt en dus voor dit soort patronen kiest.
Alle reacties Link kopieren
Sunshine585 schreef:
07-06-2019 14:31
Maar ik krijg hier wel bevestigd dat er hier iets niet klopt en ik toch (weer) te maken heb met een (zeer) beschadigde man waarschijnlijk.
Zeker weten.
Een goede man zal geen nodeloos kritiek op je geven of je dingen verwijten waar je nu helemaal niets meer aan kunt veranderen.
Zal je niet zeggen dat je zijn type niet bent of kritiek hebben op je uiterlijk, zonder dat jij daar explicite om hebt gevraagd.

Als zelfs zijn familie je al waarschuwt.....
Ik zou het nu afbreken. Nu hij nog niet alle zaadjes tot ontkieming heeft gebracht.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Sunshine585 schreef:
07-06-2019 14:31
Maar ik krijg hier wel bevestigd dat er hier iets niet klopt en ik toch (weer) te maken heb met een (zeer) beschadigde man waarschijnlijk.
Dat was al duidelijk toch? Wat haal je er nog uit? Ik zou eens een tijd single blijven
Dit is het derde of vierde topic dat je over deze man opent, en hij begint steeds minder leuk te klinken.
Ben je bang om alleen te zijn? Al je topics tot nu toe gingen over mannen die je niet goed behandelen en die je zeker niet waarderen of respecteren
Alle reacties Link kopieren
Sunshine585 schreef:
07-06-2019 14:13
Het voelde voor mij ook inderdaad als een vorm van manipulatie, wilde even checken of ik niet overdrijf, maar ik merk dat de meesten het ook niet normaal vinden.

Hij prijst mij ook wel altijd, als ik iets nieuws aan heb of in het algemeen over mijn uiterlijk, maar hij zegt ook dat ik in eerste instantie niet zijn type was. Op een feestje kwamen we een vrouw tegen waarvan hij aangaf dat dat zijn type wel was, maar dat hij ook tevreden moet zijn met wat hij heeft. En schoonheid zit van binnen.

Het zijn af en toe van die tegenstrijdige signalen.
Oei oei oei. Bij mij gaan alle alarmbellen af. Een ex van mij zei iets onaardigs over mij, keek vervolgens keurend het café rond en zei: en toch is er hier niemand die ik liever wil likken dan jou (hij had nogal een orale seks fascinatie). Hij vond het nogal een compliment, geloof ik. Mijn interesse in hem brokkelde hard af. Gelukkig maar, want pas later merkte ik hoeveel effect een paar maanden zo gemanipuleerd worden (ophemelen en subtiel neerhalen) eigenlijk op je heeft. Zo blij dat ik er na 4 maanden klaar mee was. Ik vind jouw vriend ook erg niet leuk klinken. Ik zou hem veel succes wensen met iemand vinden die wel perfect in zijn plaatje past.
the_Wicked_Witch schreef:
07-06-2019 14:37
Dit is het derde of vierde topic dat je over deze man opent, en hij begint steeds minder leuk te klinken.
Plus over de vorige. En die van daarvoor. Het zijn altijd mannen over wie tig topics geschreven kunnen worden. Doffe ellende. Hoe kan zoiets leuk zijn? Waarom doe je jezelf dit aan?
Hoe gaat het nu met het vorige probleem?
Alle reacties Link kopieren
Dus je vriend verwijt jou dat je te lang bij een dominante man bent blijven hangen, terwijl hij zich nu zelf dominant gedraagt? Lijkt me een no-brainer, toch?

Echt, wie denkt hij dat hij is om jou daar achteraf de les over te lezen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Julus schreef:
07-06-2019 14:36
Dat was al duidelijk toch? Wat haal je er nog uit? Ik zou eens een tijd single blijven
Tja, het ging de afgelopen twee maanden eigenlijk heel goed, geen noemenswaardige dingen. Hij heeft veel moeite gedaan ook zodat ik me bij hem thuis thuis voel.
Alle reacties Link kopieren
Julus schreef:
07-06-2019 14:41
Hoe gaat het nu met het vorige probleem?
Ja, dat gaat een stuk beter, we hebben tussendoor ook contact op een spontane manier (niet een elke avond verplicht welterusten ofzo) en hij vraagt hoe mijn dag was. Dus daarom denk ik dan steeds dat er vooruit gang in zit.

Ook als ik iets aankaart of mijn grens aangeef dan houdt hij er vervolgens rekening mee.

Daarom overviel zijn houding van afgelopen week me ook zo, ik dacht eigenlijk dat we wel klaar waren met dat onderwerp. Het was door een bepaalde confrontatie dat we er weer op kwamen (reden door de woonplaats van mijn ex), maar dan nog.
Alle reacties Link kopieren
Sunshine585 schreef:
07-06-2019 14:42
Tja, het ging de afgelopen twee maanden eigenlijk heel goed, geen noemenswaardige dingen. Hij heeft veel moeite gedaan ook zodat ik me bij hem thuis thuis voel.
Alleen sluimert er van alles onder de oppervlakte dat zomaar spontaan weer op komt borrelen. Waardoor je eigenlijk altijd op je hoede moet zijn. Als alles zo goed gaat, waarom open je vandaag dan een topic over hem?
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Sunshine585 schreef:
07-06-2019 14:46
Ja, dat gaat een stuk beter, we hebben tussendoor ook contact op een spontane manier (niet een elke avond verplicht welterusten ofzo) en hij vraagt hoe mijn dag was. Dus daarom denk ik dan steeds dat er vooruit gang in zit.

Ook als ik iets aankaart of mijn grens aangeef dan houdt hij er vervolgens rekening mee.

Daarom overviel zijn houding van afgelopen week me ook zo, ik dacht eigenlijk dat we wel klaar waren met dat onderwerp. Het was door een bepaalde confrontatie dat we er weer op kwamen (reden door de woonplaats van mijn ex), maar dan nog.
En dus kun je het niet eens over een plaats hebben, want dan volgt daar meteen een ruzie uit.
Dus vertel je geen enkel verhaal meer wat met die plaats te maken heeft, goed of slecht.

En zo kun jij vast wel meer dingen bedenken die je nu maar laat, omdat hij anders moeilijk gaat doen.
Je verandert om hem maar niet in een slechte bui te hebben.....
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Dus meestal gedraagt hij zich als een vriend en af en toe laat hij zijn ware gezicht zien?
Alle reacties Link kopieren
Doreia* schreef:
07-06-2019 14:48
En dus kun je het niet eens over een plaats hebben, want dan volgt daar meteen een ruzie uit.
Dus vertel je geen enkel verhaal meer wat met die plaats te maken heeft, goed of slecht.

En zo kun jij vast wel meer dingen bedenken die je nu maar laat, omdat hij anders moeilijk gaat doen.
Je verandert om hem maar niet in een slechte bui te hebben.....
We hebben nog nooit ruzie gehad, het was meer dat hij nors keek met zijn armen zo over elkaar. Dit was ook voor het eerst in de relatie dat hij zo deed, daarom ben ik er ook van geschrokken.

Hij is altijd heel lief, begripvol en flexibel, maar soms vraag ik me af of dat een rol is die hij speelt. Maar dat houd je toch niet een jaar vol? En we zijn ook nog eens veel bij elkaar, dan had hij toch al lang een keer flink door de mand moeten vallen?
Alle reacties Link kopieren
Maar mede ook door de waarschuwing van zijn familielid heb ik wel het idee dat er een andere kant aan hem zit en dat die 'onderhuidse' opmerkingen misschien het tipje van de sluier zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven