Vriend heeft rust nodig...
zaterdag 14 april 2018 om 18:09
zaterdag 14 april 2018 om 18:11
Ik moet gewoon even een goed gesprek met hem hebben en kijken waar we beide staan. Nu zijn van beide kanten de frustraties erg hoog en zeggen we dingen die we niet willen. Ik moet duidelijk maken wat ik wil en we zien wel hoe dit verder gaat. Hij heeft juist gezegd dat ie het niet wil uitmaken maar gewoon even niet weet wat ie moet.Leonietmachine schreef: ↑14-04-2018 17:49Voor jezelf afsluiten betekent dat je er een punt achter zet ?
Wat jij of jullie ook beslissen : zorg dat jouw gevoelens door hem gezien en gerespecteerd worden . Hij kan wel van alles willen (rust,nadenken,met vrienden zijn) , voor jou en jullie relatie is belangrijk wat JIJ wil.
Als hij niet belangrijk vind wat JIJ wil, dan heb je aan hem geen fijne vriend .
zaterdag 14 april 2018 om 18:12
Even een ander geluid :
Ik ben hier zelf door gegaan in mijn relatie. Hij wilde het niet uitmaken maar wel ruimte. Van 4 à 5 dagen praktisch samenwonen naar al mijn spullen mee naar huis. Ik schoot alle paniek in, een compleet break up proces voor mij, wilde het enerzijds niet opgeven, maar anderzijds ego in de weg etc. etc.
Hij wilde weer afspreken en was helemaal ondersteboven dat ik niet meer wist of ik dat nog wel wilde, sowieso niet naar zijn huis, al helemaal niet blijven slapen. Voor hem was het letterlijk even tijd voor zichzelf, in zijn eentje. Ik ging door een grote vertrouwensbreuk, twijfelde ontzettend en daar heeft hij weer veel verdriet van gehad, want dàt had hij niet bedoeld....
Voor hem wat kleins, mij heeft die ene actie 5 maanden parten gespeeld. Uiteindelijk gewoon allemaal goed gekomen.
Wat ik wil zeggen :
Wat zit er achter? Speelt er verder iets? Draait het om jou of heeft het eigenlijk niks met je te maken? Ben je dingen voor hem aan het invullen?
Probeer heel goed te scheiden wat er feitelijk gebeurt, wat je eigen angsten zijn, wat je had, wat je wilt krijgen en nodig hebt, wat hij kan bieden, etc. etc.
Ik ben hier zelf door gegaan in mijn relatie. Hij wilde het niet uitmaken maar wel ruimte. Van 4 à 5 dagen praktisch samenwonen naar al mijn spullen mee naar huis. Ik schoot alle paniek in, een compleet break up proces voor mij, wilde het enerzijds niet opgeven, maar anderzijds ego in de weg etc. etc.
Hij wilde weer afspreken en was helemaal ondersteboven dat ik niet meer wist of ik dat nog wel wilde, sowieso niet naar zijn huis, al helemaal niet blijven slapen. Voor hem was het letterlijk even tijd voor zichzelf, in zijn eentje. Ik ging door een grote vertrouwensbreuk, twijfelde ontzettend en daar heeft hij weer veel verdriet van gehad, want dàt had hij niet bedoeld....
Voor hem wat kleins, mij heeft die ene actie 5 maanden parten gespeeld. Uiteindelijk gewoon allemaal goed gekomen.
Wat ik wil zeggen :
Wat zit er achter? Speelt er verder iets? Draait het om jou of heeft het eigenlijk niks met je te maken? Ben je dingen voor hem aan het invullen?
Probeer heel goed te scheiden wat er feitelijk gebeurt, wat je eigen angsten zijn, wat je had, wat je wilt krijgen en nodig hebt, wat hij kan bieden, etc. etc.
zaterdag 14 april 2018 om 18:30
Ik ben zelf erg onzeker en ga vaak van het ergste uit en denk meteen dat het heel snel over is bij de kleinste problemen. Hij heeft gewoon veel stress van zijn opleiding en werk en geeft aan dat het niets met mij te maken heeft, ik denk ergens dat ie ook alles op mij afreageert. Ik vul ook dingen voor hem in, dat zegt hij. Hij zegt ik heb nooit gezegd je niet te willen zien of dat ik het niet leuk vind, ik heb alleen gezegd dat ik het soms nodig heb alleen te zijn. Maar wat heeft jou erdoor heen geholpen? En heb je tussentijds contact gehad met hem?fluttershy schreef: ↑14-04-2018 18:12Even een ander geluid :
Wat ik wil zeggen :
zaterdag 14 april 2018 om 19:34
Hij gaf aan dat ik mocht appen wanneer ik wilde maar ik was te boos en gekwetst om dat te doen. Ik dacht : 'Jij wilde ruimte? Dan krijg je het, meer dan je wilt!' Dus we hebben geen enkel contact gehad gedurende 2 à 3 weken. Toen wilde hij weer afspreken want hij miste me.Hellolove schreef: ↑14-04-2018 18:30Ik ben zelf erg onzeker en ga vaak van het ergste uit en denk meteen dat het heel snel over is bij de kleinste problemen. Hij heeft gewoon veel stress van zijn opleiding en werk en geeft aan dat het niets met mij te maken heeft, ik denk ergens dat ie ook alles op mij afreageert. Ik vul ook dingen voor hem in, dat zegt hij. Hij zegt ik heb nooit gezegd je niet te willen zien of dat ik het niet leuk vind, ik heb alleen gezegd dat ik het soms nodig heb alleen te zijn. Maar wat heeft jou erdoor heen geholpen? En heb je tussentijds contact gehad met hem?
Wat ons erdoor heeft geholpen is sowieso dat mijn vriend aangaf er zelf weer voor te willen gaan en te willen vechten om mijn vertrouwen in hem en de relatie te herstellen. Mijn gekwetstheid en angst hadden alleen heel veel tijd nodig, zien dat de relatie wél bleef bestaan, dat hij wél van me houdt,maar wat anders zoekt in een relatie dan ik. Dat is wel iets om te bespreken, als dat teveel verschilt, ga je elkaar niet gelukkig maken.
Bij ons is er nooit sprake geweest van andere vrouwen tot dusver trouwens. Het lag aan vermoeidheid van het werk, op allerlei vlakken een mwah-gevoel, ik was heel veel bij hem en enerzijds genoot hij ervan maar anderzijds had hij te weinig tijd om op te laden, stuk bindingsangst wat af en toe naar boven komt,.. Het werd ineens gewoon teveel. Ik was en ben wel zijn droomvrouw, maar hij heeft me-time nodig om op te laden, waar ik juist steun, aandacht en een knuffel zoek als ik me rot voel.
Nu zien we elkaar minder, meer eigen leven buiten elkaar (momenteel naar mijn smaak een beetje te weinig dus dat is bij ons gespreksthema nu) .
Er staan wel duidelijke grenzen van mij uit. Vriend is geneigd tot weglopen van moeilijke situaties en intense gevoelens. Alles on hold zetten, de relatie verbreken, de silence treatment... Heeft allemaal de revue gepasseerd. Doet hij dat nog eens dan zijn we klaar. Er wordt gepraat.
zaterdag 14 april 2018 om 19:46
Dit klinkt weinig hoopvol vind ik. Een relatie hoeft toch niet zo moeizaam te gaan waarbij de ene partij allerlei wensen en verzoeken heeft mbt het elkaar zien, wensen, verwachtingen etc. jij bent je vooral aan het aanpassen aan hem en je lijkt op eieren te lopen omdat hij bindingsangstig enzovoort is. Een relatie kan ook vanzelf gaan waarbij beide personen volledig zichzelf kunnen zijn.fluttershy schreef: ↑14-04-2018 19:34Hij gaf aan dat ik mocht appen wanneer ik wilde maar ik was te boos en gekwetst om dat te doen. Ik dacht : 'Jij wilde ruimte? Dan krijg je het, meer dan je wilt!' Dus we hebben geen enkel contact gehad gedurende 2 à 3 weken. Toen wilde hij weer afspreken want hij miste me.
Wat ons erdoor heeft geholpen is sowieso dat mijn vriend aangaf er zelf weer voor te willen gaan en te willen vechten om mijn vertrouwen in hem en de relatie te herstellen. Mijn gekwetstheid en angst hadden alleen heel veel tijd nodig, zien dat de relatie wél bleef bestaan, dat hij wél van me houdt,maar wat anders zoekt in een relatie dan ik. Dat is wel iets om te bespreken, als dat teveel verschilt, ga je elkaar niet gelukkig maken.
Bij ons is er nooit sprake geweest van andere vrouwen tot dusver trouwens. Het lag aan vermoeidheid van het werk, op allerlei vlakken een mwah-gevoel, ik was heel veel bij hem en enerzijds genoot hij ervan maar anderzijds had hij te weinig tijd om op te laden, stuk bindingsangst wat af en toe naar boven komt,.. Het werd ineens gewoon teveel. Ik was en ben wel zijn droomvrouw, maar hij heeft me-time nodig om op te laden, waar ik juist steun, aandacht en een knuffel zoek als ik me rot voel.
Nu zien we elkaar minder, meer eigen leven buiten elkaar (momenteel naar mijn smaak een beetje te weinig dus dat is bij ons gespreksthema nu) .
Er staan wel duidelijke grenzen van mij uit. Vriend is geneigd tot weglopen van moeilijke situaties en intense gevoelens. Alles on hold zetten, de relatie verbreken, de silence treatment... Heeft allemaal de revue gepasseerd. Doet hij dat nog eens dan zijn we klaar. Er wordt gepraat.
zaterdag 14 april 2018 om 20:07
Dat kan 
Wij hebben gekozen om samen door te gaan. Dat is verder ook alleen onze zaak. Ik ben vandaag bij mijn vriend en er is wederzijds nog zoveel liefde, passie, aantrekkingskracht, en veel meer positieve dingen dat ik nog steeds gelukkig ben dat ik ben gebleven.
Ik wil alleen laten weten aan TO dat een pauze niet altijd het einde is, dat het niet hoeft te betekenen dat hij een ander wil, er klaar mee is of wat er ook allemaal gezegd wordt.
En misschien herkent ze de dynamiek.
Wij hebben gekozen om samen door te gaan. Dat is verder ook alleen onze zaak. Ik ben vandaag bij mijn vriend en er is wederzijds nog zoveel liefde, passie, aantrekkingskracht, en veel meer positieve dingen dat ik nog steeds gelukkig ben dat ik ben gebleven.
Ik wil alleen laten weten aan TO dat een pauze niet altijd het einde is, dat het niet hoeft te betekenen dat hij een ander wil, er klaar mee is of wat er ook allemaal gezegd wordt.
zaterdag 14 april 2018 om 20:17
Ik vind het heel fijn om je comment te lezen want ik herken wel veel. Hij zei dat ie er niet mee wil kappen, maar gewoon rust en tijd voor zichzelf nodig heeft. Natuurlijk moeten we het er goed over hebben, ik wil nogmaals zeker weten dat ie ervoor wil gaan en ik moet aangeven wat mijn grenzen zijn maar ben hem wel bereid die tijd te geven zolang ik er zelf niet aan onderdoor ga. Dat is voor mijn gevoel ook het enige wat ik kan doen om uit deze dip te komen. Hij moet even zijn dingetjes op orde krijgen en realiseren hoe leuk ik ben haha. Dankjewelfluttershy schreef: ↑14-04-2018 20:07Dat kan
zaterdag 14 april 2018 om 20:40
In dat geval : benut jullie 4 daagse weekend om dit met elkaar uit te dokteren . Op een romantische manier , als jullie voor elkaar gaanHellolove schreef: ↑14-04-2018 20:17Ik vind het heel fijn om je comment te lezen want ik herken wel veel. Hij zei dat ie er niet mee wil kappen, maar gewoon rust en tijd voor zichzelf nodig heeft. Natuurlijk moeten we het er goed over hebben, ik wil nogmaals zeker weten dat ie ervoor wil gaan en ik moet aangeven wat mijn grenzen zijn maar ben hem wel bereid die tijd te geven zolang ik er zelf niet aan onderdoor ga. Dat is voor mijn gevoel ook het enige wat ik kan doen om uit deze dip te komen. Hij moet even zijn dingetjes op orde krijgen en realiseren hoe leuk ik ben haha. Dankjewel![]()
Que Sera Sera
zaterdag 14 april 2018 om 22:04
Dit!
Na 6 maanden moet je het wel leuk vinden om elkaar (even) te zien.
Ik had ook zo'n ex...niet veel later maakte hij het uit.
Elkaar 2 weken niet zien is vrij lang als je een relatie hebt.
Wegwezen, je verdient iemand die 100% voor jou gaat.
zaterdag 14 april 2018 om 22:30
Misschien is ie wel depressief of een beetje in de war met zichzelf... Sjonge jonge, om het dan meteen uit te maken wat velen zeggen ... Geef hem even de ruimte en probeer er voor hem te zijn, het heeft waarschijnlijk niet eens iets met jullie relatie te maken.
Uitmaken kan altijd nog. Kijk het even aan.
zondag 15 april 2018 om 00:15
Ze hebben net een half jaar met elkaar, maar vriend wil nu al rust van haar en haar weken niet zien. Dit terwijl hij wel met vrienden afspreekt.Mieremuis schreef: ↑14-04-2018 22:30Misschien is ie wel depressief of een beetje in de war met zichzelf... Sjonge jonge, om het dan meteen uit te maken wat velen zeggen ... Geef hem even de ruimte en probeer er voor hem te zijn, het heeft waarschijnlijk niet eens iets met jullie relatie te maken.
Als ze nu al zo behandeld wordt, wordt dat alleen maar erger. Vind het daarom niet een kwestie van 'meteen' uit maken, maar meer een kwestie van waarom hier nog in blijven hangen. TO vindt heus wel een vriend zonder dit gezeur. Ze hoeft geen relatie met hem te hebben he.
zondag 15 april 2018 om 13:02
Als hij lijdt aan een vorm van bindingsangst kan hij afstand ,tijd en ruimte nodig hebben voor hemzelf . Hij wil wel , maar durft misschien (nog) niet closer te worden.
Als hij daarnaast last heeft van depressieve gevoelens is het zinvol dat hij voor beide stoornissen hulp zoekt TO.
Het lijkt er op dat hij nogal met zichzelf worstelt aangezien hij zijn vrienden heeft afgezegd.
Als hij zich echt niet lekker in zijn vel voelt kan hij hiervoor hulp krijgen . (Huisarts voor verwijzing vragen)
Voor jou is het belangrijk dat jij hem jouw wensen en behoeften duidelijk maakt en jullie afspraken kunnen maken waar jullie beiden je fijn bij voelen.
Als hij daarnaast last heeft van depressieve gevoelens is het zinvol dat hij voor beide stoornissen hulp zoekt TO.
Het lijkt er op dat hij nogal met zichzelf worstelt aangezien hij zijn vrienden heeft afgezegd.
Als hij zich echt niet lekker in zijn vel voelt kan hij hiervoor hulp krijgen . (Huisarts voor verwijzing vragen)
Voor jou is het belangrijk dat jij hem jouw wensen en behoeften duidelijk maakt en jullie afspraken kunnen maken waar jullie beiden je fijn bij voelen.
anoniem_367002 wijzigde dit bericht op 15-04-2018 13:14
0.46% gewijzigd
Que Sera Sera
zondag 15 april 2018 om 13:18