Vriend is boos

18-05-2020 19:27 663 berichten
Ik wil even jullie mening.
Ik ben 5 jaar gescheiden en mijn ex en ik zijn gewoon goed bevriend, samen hebben wij 3 kinderen. Mijn ex heeft een nieuwe partner en ik ook een nieuwe partner.
Vorige week met moederdag was mijn vriend er en de kinderen uiteraard ook. Mijn kinderen hadden buiten mij om mijn met vriend geappt om samen een ontbijtje voor mij te regelen s morgens. Zij hebben dit met elkaar klaar gemaakt. Super lief. Ook kreeg ik een rode roos namens mijn vriend en de belofte voor een etentje zodra dat weer kan na de corona.
Mijn kinderen hadden een soort PowerPoint gemaakt met fotos van mij en zichzelf met een liedje op de achtergrond. Dat raakte mij enorm omdat ik dat heel persoonlijk vond.
Mijn kinderen deden de weken voor moederdag heel geheimzinnig omdat ze ook nog een cadeau (geregeld door hun vader) voor mij hadden die ik vast heel mooi zou vinden
Dat bleek dus een smartwatch te zijn van 300, euro. Ik was er echt enorm blij mee maar vind het ook een flink cadeau.
Echter zag ik meteen het gezicht van mijn vriend vertrekken en nu hebben we dus al een week ruzie. Hij vind het dus niet normaal dat ik zulke dure cadeaus voor moederdag krijg van mijn ex. Zo ziet hij dat. Ik zie het als een cadeau van mijn kinderen.
Ik weet dat mijn ex goed in de slappe was zit en zich dit kan veroorloven. Ik weet ook dat hij mij enorm waardeert als moeder van zijn kinderen. Mijn vriend is nu dus boos. Hij voelt zich in zijn mannelijkheid aangetast omdat hij mij zo'n cadeau niet kan geven. Hij heeft het zelf niet zo breedt. Hij vind dat ik het horloge terug moet geven en hij denkt dat er meer speelt tussen mij en mijn ex, wat totaal niet zo is. Ik heb tegen mijn vriend gezegd dat ik het enorm waardeer dat hij er met moederdag voor mij was en dat hij samen met mijn kinderen een ontbijtje geregeld had en een roos heeft gegeven. En dat dat mij heel veel waard is. Helaas helpt dit niet. Hij vind het ook een verkeerd beeld naar mijn kinderen om zulke cadeau's te geven.
Ik kan toch niet dat horloge terug geven dat wat ik van mijn kinderen voor moederdag gekregen heb. Dat is ook helemaal niet wat ik wil.
Ik moest dit verhaal even kwijt. Misschien kom ik tot nieuwe inzichten want ik ben een beetje vast gelopen.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een moeder van 3 met een vriend en een lieve ex-man.
Het is soms wat jongleren.. hebben jullie al ooit eerder zoiets aan de hand gehad?

En jullie wonen niet samen? Wat merken de kinderen tot nu toe van de week onenigheid?
vakantienl15 wijzigde dit bericht op 18-05-2020 22:15
1.53% gewijzigd
Geen prima, prima is geen goed.
katkaatje schreef:
18-05-2020 21:08
Ik geloof niet zo in het conflictmodel dat de meeste reacties geven. Wat er precies in het hoofd van je vriend omgaat, kunnen wij hier namelijk niet bepalen. Of hij een jaloerse zwabber is, kunnen wij dus ook niet weten. Wel is helder dat hij heftig reageert op dit voorval. Misschien zelfs buitenproportioneel. Dat betekent dat hij ergens hierdoor geraakt wordt.

Dat hij hierdoor geraakt is, kan ik me best voorstellen. Niet dat het terecht is, maar het is best menselijk. Hoe heb jij daarop gereageerd? Heb je gelijk aangegeven dat het niet nodig is dat hij zich voelt of, nog iets harder, dat hij zich niet moet aanstellen? Dat kan verklaren waarom jullie er ook echt ruzie over hebben.

Binnen een relatie mag je als partner ook emoties hebben, ook al begrijpt die ander ze niet of vindt de ander ze onzin. Dus een gesprek erover kan zo gaan:

A: "Jeetje, wat een duur cadeau. Wat stom, ik baal hiervan."
B: "Nou ja zeg, dat is toch van de kinderen, is toch leuk?"
A: "Nou, ik vind het belachelijk"
B: "Hoezo? Stel je niet zo aan, het is helemaal niet belachelijk".

Of het kan zo gaan

A: "Jeetje, wat een duur cadeau. Wat stom, ik baal hiervan."
B: "Oh? Dat had ik niet zien aankomen. Vertel, wat raakt je hierin?"
A: "Nou, ik vind het gewoon belachelijk, het is zo duur."
B: "Ja, het is inderdaad wel duur. Wat maakt dat je daar boos over bent?"
A: "Nou, zulke dure cadeaus geef je alleen aan iemand op wie je verliefd bent en misschien is hij dat wel op jou."
B: "Ok, en wat doet dat met jou?"
A: "Daar word ik boos van. Je bent toch met mij nu?
of
A: "Daar word ik best onzeker van"


Dit is even een hele grove weergave hoor. Maar het illustreert waar het vaak misgaat in communicatie. Persoon A geeft iets aan, en persoon B 'walst' daar onbedoeld overheen. Uit goede bedoelingen, maar het is vaak niet effectief. Als je even bij je vriend blijft en hem echt de ruimte geeft en doorvraagt om te kijken wat er onder zijn boosheid zit, dan kan je hebben over waar het echt over gaat. Want het gaat natuurlijk niet over het horloge, het gaat over de betekenis die jouw vriend aan zo'n duur cadeau geeft en hoe hij zich daarbij voelt.

Het is je vriend, dus je zou geïnteresseerd moeten zijn in de dingen die hem raken. Probeer dat te achterhalen ipv je gelijk te halen. Dan heb je geen ruzie, maar een gesprek.

Succes!
Mijn god..,ik zou pas echt uit mijn vel springen als er zulke gesprekstechnieken op mij losgelaten werden. Niks betuttelender dan zo tegen iemand te praten (vind ik dan he).
Trientje74 schreef:
18-05-2020 22:13
Mijn god..,ik zou pas echt uit mijn vel springen als er zulke gesprekstechnieken op mij losgelaten werden. Niks betuttelender dan zo tegen iemand te praten (vind ik dan he).
Helemaal mee eens.
lilalinda schreef:
18-05-2020 21:45
Ik zou het horloge kiezen
Zonder twijfel. Wat een dweil...
katkaatje schreef:
18-05-2020 21:56
Als je het eens andersom bekijkt, hoe zou dat zijn? Stel, jij doet je stinkende best om op vaderdag iets leuks te organiseren met de kinderen van je vriend, omdat je op dat moment daar bent. Jullie zijn al een weekje aan het gniffelen daarover en het is een warm, harmonieus geheel. Je bent trots op hoe jullie het rooien in jullie samengestelde gezin en geniet van de warmte die jij en de kinderen van je vriend hebben. Je hebt een mooi ontbijt gemaakt en je vriend is verrast en blij. Genieten geblazen. Dan komt ineens een aap uit de mouw: de kinderen hebben met mama óók iets bedacht. Daar zijn ze nog langer mee bezig geweest. Oh en kijk eens hoe opgewonden ze het zijn om het vriend te geven. "Kijk eens papa, van mama en ons. Mooi hè!!" En daar komt ineens dat mooie Rolex-horloge. Het horloge dat jij hem ook wilde geven, maar wat voor jou te duur was. Ex van vriend heeft het voor de kinderen gekocht.

Even los van dat je dat rationeel ok moet vinden en dat het van de kinderen is en al die zinnige dingen die worden gezegd. Hoe zou jij je op dat moment voelen? Wat zou dat met je doen? En hoe zou je dan willen dat je vriend reageert als je aangeeft dat het misschien wat moeilijk voor je is? Wil je dan: "Mens, stel je niet aan." Of wil je: "Jeetje, ja, dat wist ik niet. Ik snap wel dat dit voor jou echt heel rauw op je dak komt."

Kijk, je mag mijn aanpak te soft vinden, of geneuzel, of (hoe noemde iemand het) zoetsappig. Helemaal ok. Volgens mij was je vraag: "ik zit vast, ik wil het graag oplossen, hoe doe ik dat." Nou ja, als je het wil oplossen, moet je je muurtje naar beneden doen en het gesprek aan gaan. Dus echt een gesprek, niet 'ik vind dat jij je zus-en-zo moet gedragen'.

Maar je hoeft het natuurlijk niet op te lossen. Je kunt ook met de vuist op tafel, aangeven dat je er klaar mee bent, et cetera. Maar maak het dan ook uit, want daarmee zeg je dat je dit gedrag niet tolereert in jouw relatie en dan kun je de relatie dus ook niet voortzetten. Als je niet in gesprek gaat, en je maakt het niet uit, dan blijft dit gebeuren. Tot het uiteindelijk wel een keer uitgaat, of je bij de relatietherapeut belandt. Het mooie van die laatste optie is dat die je precies gaat leren wat ik probeer uit te leggen.

Ik kan er ook helemaal inkomen dat hij zich er niet fijn bij voelt dat ik zo'n cadeau krijg.
Andersom zou ik ook even moeten slikken als hij zo'n cadeau krijgt die ik had willen geven maar niet kan geven, en dan zou ik ook begrepen willen worden. Ik was hem notabene voor door in de keuken te zeggen (icm een knuffel) dat ik zag dat hij het niet fijn vond dat ik dit cadeau kreeg. Maar hij hoeft geen week lang zijn onzekerheid op mij te projecteren.
Alle reacties Link kopieren
Dus je vriend voelt zich feitelijk niet goed genoeg, omdat hij denkt je niet te kunnen bieden wat je ex je biedt/geboden heeft. In zijn ogen had hij een simpel, melig cadeau voor jou geregeld met de kinderen en je ex een fantastisch, wauw! cadeau.

Bovendien is een ruzie dan ook nog eens "fantastisch", want zo vecht je "voor" hem telkens wanneer hij zegt dat je niet tevreden was met zijn cadeau en hangt hij negatieve herinneringen aan het cadeau van je ex.

Ik zou hem zelf duidelijk maken dat de prijs van de cadeau jou geen *** uitmaakt en zijn cadeau van hem en de kinderen dus niet ondergeschikt is aan een ander cadeau van pietpol en de kinderen. Dat het je gaat om het gebaar. En om je kinderen.

En daarna ook even duidelijk maken dat een week ruzie niet door de beugel kan en hij voortaan wel eerlijker mag zijn met zichzelf en met jou over wat er aan de hand is en dit anders kan brengen. Hij had ook gewoon kunnen zeggen: "ik ben bang dat mijn cadeau niet genoeg was".
leeg
Alle reacties Link kopieren
Hoewel de reactie van vriend vreemd en jaloers is, begrijp ik ook niet zo goed een ex om op een commerciële dag als moederdag zo'n belachelijk duur kado te kopen. Leuk hoor, en heel fijn ook, dat respect enzo tussen exen waar kinderen bij betrokken zijn, maar moet dat dan met een 300-euro-kado bezegeld worden? "Kids kijk: Je respect uit je zo: duur kado kopen." Weten wij veel of dat geen chantage is of dat ex vooral in goed daglicht wil komen bij kids, schuld afkoopt? Hoeft natuurlijk niet zo te zijn.....Dat ding is in een fractie van een seconde besteld/gekocht. Voor mij hebben dat soort kado's dan minder betekenis dan een ontbijtje en knutsel waar alle moeite voor is gedaan. Wel erg lang knorrig en goed kwaad ja, die vriend.... dat is wel extreem.

Wij weten natuurlijk ook niet of je ex dit met veel bravoure heeft gebracht/gegeven. (Als je zo makkelijk zoveel geld uitgeeft, lijkt me het risico van materialistisch denken en doen ook wel aanwezig? Misschien haat vriend dit gedrag dan al langer?) In die zin kan ik het gevoel van je vriend ten opzichte van zijn moeite wel begrijpen, maar zijn gedrag vervolgens vind ik gek.

't Blijft toch gek, als iemand zo extreem reageert, wat zit er dan nog meer achter bij de andere partij wat misschien doorzien wordt?

Maar ja, we waren er niet bij dus we zullen de karakters en het precieze verhaal niet kennen. En ik denk ook maar even vanuit alle hoeken....
anoniem_396502 wijzigde dit bericht op 18-05-2020 22:21
0.82% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wow, to, hoe meer je schrijft, hoe erger het wordt. Dit is gewoon geen leuke man. Bah! Kleinzielig en onzeker, en door middel van nare manipulatie en denigrerend zijn zin willen krijgen. Afschuwelijk. Ik zou er (ook) acuut op afknappen en meneer uitzwaaien terwijl ik mijn nieuwe horloge bewonderde.
Alle reacties Link kopieren
Trientje74 schreef:
18-05-2020 22:13
Mijn god..,ik zou pas echt uit mijn vel springen als er zulke gesprekstechnieken op mij losgelaten werden. Niks betuttelender dan zo tegen iemand te praten (vind ik dan he).


Tja snap ik. Het is ook wat betuttelend opgeschreven en in een echt gesprek gaat dat natuurlijk ook minder betuttelend en veel natuurlijker.

Het was bedoeld om aan te geven hoe je onbedoeld ineffectief kunt communiceren en hoe het effectiever kan. Ik dacht dat het best te kunnen uitleggen met een voorbeeld, maar dat is toch te plat geweest, gezien de reacties.

Het is op zich geen rocket science, maar de basis van idd elke communicatietraining, adviestraining, relatietherapie, systeemtherapie et cetera.

Dus in die zin: ja cursusje ;)
VakantieNL15 schreef:
18-05-2020 22:12
Hier ook een moeder van 3 met een vriend en een lieve ex-man.
Het is soms wat jongleren.. hebben jullie al ooit eerder zoiets aan de hand gehad?

En jullie wonen niet samen? Wat merken de kinderen tot nu toe van de week onenigheid?
Nee wij wonen niet samen. De kinderen merken hier niets van gelukkig.

Nee we hebben niet eerder zoiets gehad.
Er is wel een groot contrast qua financiën tussen ex en vriend.
Ik vind dat helemaal geen probleem. Voor mij is liefde veel belangrijker dan een hoop geld.
Alle reacties Link kopieren
Mutsekluts schreef:
18-05-2020 22:20
Hoewel de reactie van vriend vreemd en jaloers is, begrijp ik ook niet zo goed een ex om op een commerciële dag als moederdag zo'n belachelijk duur kado te kopen. Leuk hoor, en heel fijn ook, dat respect enzo tussen exen waar kinderen bij betrokken zijn, maar moet dat dan met een 300-euro-kado bezegeld worden? "Kids kijk: Je respect uit je zo: duur kado kopen." Weten wij veel of dat geen chantage is of dat ex vooral in goed daglicht wil komen bij kids, schuld afkoopt? Hoeft natuurlijk niet zo te zijn.....Dat ding is in een fractie van een seconde besteld/gekocht. Voor mij hebben dat soort kado's dan minder betekenis dan een ontbijtje en knutsel waar alle moeite voor is gedaan. Wel erg lang knorrig en goed kwaad ja, dat is wel extreem.

Wij weten natuurlijk ook niet of je ex dit met veel bravoure heeft gebracht. (Als je zo makkelijk zoveel geld uitgeeft, lijkt me het risico van materialistisch denken en doen ook wel aanwezig? Misschien haat vriend dit gedrag dan al langer?) In die zin kan ik het gevoel van je vriend ten opzichte van zijn moeite wel begrijpen, maar zijn gedrag vervolgens vind ik gek.

't Blijft toch gek, als iemand zo extreem reageert, wat zit er dan nog meer achter bij de andere partij wat misschien doorzien wordt?

Maar ja, we waren er niet bij dus we zullen de karakters en het precieze verhaal niet kennen. En ik denk ook maar even vanuit alle hoeken....
Vast. Je hebt vast gelijk. Maar het blijft zíjn probleem, zíjn irritatie. Zíjn onzekerheid. Dat kinderachtige afreageren op to is echt te belachelijk voor woorden.
katkaatje schreef:
18-05-2020 22:06
Goed punt, dat heeft ze misschien inderdaad niet zo gezegd. Maar gezien haar reacties nu, vermoed ik dat dat wel de strekking was. Ook omdat ik me niet kan voorstellen dat iemand een week boos blijft als TO echt empathisch had gereageerd. Ik denk dus dat er meer aan de hand is dan alleen dat voorval. Dat TO's reactie op zijn reactie de boel heeft helpen escaleren. En dan lijkt mij het logischst dat ze heeft uitgedragen dat hij zich niet moet aanstellen, maar inderdaad, dat heeft ze niet gezegd. Komt misschien door alle reacties van anderen dat ik dat denk.

Ze heeft overigens ook niet gezegd op welke manier ze wel empatisch heeft gereageerd. En het blijft een mysterie waarom vriend nou zo boos is. En daar lijkt ze ook niet achter te willen komen. Ik geloof dat niemand een week boos als er nietL
a) of iets diepers ligt dan alleen dat horloge of
b) diegene zich niet gehoord of gezien voelt wanneer hij het aangeeft.

Overigens kan ik me heel goed voorstellen dat hij gekwetst is door het voorval. En als TO er dan ook nog eens heel blij mee gaat zijn en niet snapt waarom hij zo gekwetst is, kan ik me ook goed voorstellen dat hij daardoor nóg gekwetster is. Het zou me dan ook niet verbazen als hij op dit moment ook wat op haar aan het afknappen is.

Maar het blijft allemaal een beetje speculeren. TO's vriend is hier niet en die kunnen we niet suggesties geven van wat effectieve communicatie zou zijn. TO wel.
Voor iemand die zo empathisch is, vul je wel veel zelf in he? Sommige mensen kunnen heel goed een week boos zijn als ze hun zin niet krijgen. En dat die vriend aangeeft dat ze maar moet kiezen tussen het horloge en hem geeft wel aan hoe mokkend manipulatief hij is.
Alle reacties Link kopieren
Maar goed, mijn punt is helder volgens mij. @TO: heel veel succes, ik hoop dat jullie het samen oplossen.
Alle reacties Link kopieren
Hahaha, jemig, ik heb dit scenario voor de grap voorgelegd aan mijn vriend. Hij begrijpt vriend in kwestie volkomen. Hij vindt een horloge van 300 euro aan je ex geven een "nare streek". En als het echt iets leuks was wat voor de kinderen bedoeld was om te geven (mijn verdediging) "had hij er effort in gestopt".

Ben het niet met hem eens. Maar leek me wel eerlijk om een andere mening te delen.
aviendha wijzigde dit bericht op 18-05-2020 22:27
0.25% gewijzigd
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
Gut zeg, hij kan zich geen dure cadeaus veroorloven en dus mag jij niet van je dure cadeau genieten.
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
18-05-2020 22:21
Vast. Je hebt vast gelijk. Maar het blijft zíjn probleem, zíjn irritatie. Zíjn onzekerheid. Dat kinderachtige afreageren op to is echt te belachelijk voor woorden.
Ja dat is wel heel erg extreem ja.... Niet leuk, zeker niet als kinderen dit ook weer meekrijgen, die snappen er dan helemaal niks meer van....
Aviendha schreef:
18-05-2020 22:25
Hahaha, jemig, ik heb dit scenario voor de grap voorgelegd aan mijn vriend. Hij begrijpt vriend in kwestie volkomen. Hij vindt een horloge van 300 euro aan je ex geven een "nare streek". En als het echt iets leuks was wat voor de kinderen bedoelt was om te geven (mijn verdediging) "had hij er effort in gestopt".

Ben het niet met hem eens. Maar leek me wel eerlijk om een andere mening te delen.
Maar stel dat het een nare streek was. Dan heeft ex nu precies zijn zin, omdat vriend zich als een mokkende peuter gedraagt :idee:
Alle reacties Link kopieren
Aviendha schreef:
18-05-2020 22:25
Hahaha, jemig, ik heb dit scenario voor de grap voorgelegd aan mijn vriend. Hij begrijpt vriend in kwestie volkomen. Hij vindt een horloge van 300 euro aan je ex geven een "nare streek". En als het echt iets leuks was wat voor de kinderen bedoelt was om te geven (mijn verdediging) "had hij er effort in gestopt".

Ben het niet met hem eens. Maar leek me wel eerlijk om een andere mening te delen.
Buiten het gegeven dat vriend echt extreem stom reageert, vraag ik me af wat TO in de omgekeerde wereld zou doen. Stel he, je hebt moeite gedaan om z'n kids zover te krijgen iets met je te maken en er tijd en geld in gestopt, lekker ontbijtje, frusteltjes, enz... En daar komt de ex. Gezellig gezellig, drie dikke kussen en een dikke knuffel, een lafjes goeiemorgen voor jou.... En tadaaaaa, kijk eens, kadoooootje..... bam, 300 euro en blij is je partner. We schuiven het ontbijt even opzij en gaan lekker gezellig eens met z'n allen kijken naar wat die smartwatch toch allemaal kan, wat leueueueuek!!!! Nou, daar zit je dan, met je gedane moeite. Zou je dat niet vervelend vinden, TO? (even heel extreem he, maar dat is dan wel de toon in het gevoel van je vriend geweest denk ik, anders kun je toch nooit zo vreselijk reageren zoals hij nu doet)

Ik ben het dus eigenlijk wel eens met bovenstaande reactie. Dat je de andere ouder bent betekent niet dat je alle ruimte nog steeds in hoeft te nemen in het leven van nieuwe geliefden onder de noemer 'respect voor elkaar'...Ook niet met materialen.
anoniem_396502 wijzigde dit bericht op 18-05-2020 22:33
3.42% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Trientje74 schreef:
18-05-2020 22:28
Maar stel dat het een nare streek was. Dan heeft ex nu precies zijn zin, omdat vriend zich als een mokkende peuter gedraagt :idee:
Precies mijn reactie! Maar hij vindt dat TO dat horloge gewoon terug moet geven (buiten de kinderen om).
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
Ik zou die ex nog eens bellen en geen cursus geweldloos communiceren volgen. Worden de zaken niet beter van.

Mannen die hun mannelijkheid in geld, auto’s of potten bier uitmeten moet je niet binnenhalen. Dus deze knakker is af.
Mijn ex is iemand met een heel goed inkomen. Heeft net een huis gekocht van meer dan een miljoen. Ik weet hoe hij denkt, ik heb het goee dan wil ik dat zij het ook goed heeft.
Toen wij nog samen waren toonde hij ook zijn waardering en liefde door geld uit te geven. Hij is niet voor niets mijn ex. Hij heeft het iederegval niet bedacht met slechte bedoelingen. Om mijn vriend af te troeven oid.
Zelf ben ik maar gewoontje en moet ik hard werken voor mijn geld. Ik ben snel tevreden en een echt gevoelsmens. Daarom was ik ook dankbaar voor het ontbijtje die ze samen gemaakt hebben en de roos.
Lekker dat kneuterige samen.
Ik ben op mijn vriend gevallen omdat hij op een goede en lieve manier zijn liefde toonde. Door kleine dingen of aanrakingen. Dat vind ik een stuk fijner. Maar dat neemt niet weg dat ik niet blij ben met mijn cadeau.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben bang, na de reacties gelezen te hebben, dat ik je vriend wel een beetje begrijp.
Het zou voor mij lastig zijn als mijn man van zijn ex ( via de kinderen) zo’n duur kado zou krijgen.
Ik geloof niet dat ik er een week ruzie voor over zou hebben, maar volgens mij zou ik er wel moeite mee hebben. Ik vind het ook een rare actie van je ex trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Ano-niem2020 schreef:
18-05-2020 22:37
Mijn ex is iemand met een heel goed inkomen. Heeft net een huis gekocht van meer dan een miljoen. Ik weet hoe hij denkt, ik heb het goee dan wil ik dat zij het ook goed heeft.
Toen wij nog samen waren toonde hij ook zijn waardering en liefde door geld uit te geven. Hij is niet voor niets mijn ex. Hij heeft het iederegval niet bedacht met slechte bedoelingen. Om mijn vriend af te troeven oid.
Zelf ben ik maar gewoontje en moet ik hard werken voor mijn geld. Ik ben snel tevreden en een echt gevoelsmens. Daarom was ik ook dankbaar voor het ontbijtje die ze samen gemaakt hebben en de roos.
Lekker dat kneuterige samen.
Ik ben op mijn vriend gevallen omdat hij op een goede en lieve manier zijn liefde toonde. Door kleine dingen of aanrakingen. Dat vind ik een stuk fijner. Maar dat neemt niet weg dat ik niet blij ben met mijn cadeau.
Als er nog een moment komt waarop jullie normaal kunnen praten, kun je dit wellicht tegen hem zeggen.
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
koko67 schreef:
18-05-2020 22:40
Ik ben bang, na de reacties gelezen te hebben, dat ik je vriend wel een beetje begrijp.
Het zou voor mij lastig zijn als mijn man van zijn ex ( via de kinderen) zo’n duur kado zou krijgen.
Ik geloof niet dat ik er een week ruzie voor over zou hebben, maar volgens mij zou ik er wel moeite mee hebben. Ik vind het ook een rare actie van je ex trouwens.
Maar waarom is dat lastig? Ik snap dat oprecht niet. Een mooi kado is toch fijn voor de ander?
Alle reacties Link kopieren
Trientje74 schreef:
18-05-2020 22:13
Mijn god..,ik zou pas echt uit mijn vel springen als er zulke gesprekstechnieken op mij losgelaten werden. Niks betuttelender dan zo tegen iemand te praten (vind ik dan he).
O echt? Ik zou het heerlijk vinden. Niets ergers als er tegen je gezegd wordt dat je je aanstelt (ja idd, traumaatje uit jeugd dat dat geregeld werd gezegd).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven