Vriend is boos

18-05-2020 19:27 663 berichten
Ik wil even jullie mening.
Ik ben 5 jaar gescheiden en mijn ex en ik zijn gewoon goed bevriend, samen hebben wij 3 kinderen. Mijn ex heeft een nieuwe partner en ik ook een nieuwe partner.
Vorige week met moederdag was mijn vriend er en de kinderen uiteraard ook. Mijn kinderen hadden buiten mij om mijn met vriend geappt om samen een ontbijtje voor mij te regelen s morgens. Zij hebben dit met elkaar klaar gemaakt. Super lief. Ook kreeg ik een rode roos namens mijn vriend en de belofte voor een etentje zodra dat weer kan na de corona.
Mijn kinderen hadden een soort PowerPoint gemaakt met fotos van mij en zichzelf met een liedje op de achtergrond. Dat raakte mij enorm omdat ik dat heel persoonlijk vond.
Mijn kinderen deden de weken voor moederdag heel geheimzinnig omdat ze ook nog een cadeau (geregeld door hun vader) voor mij hadden die ik vast heel mooi zou vinden
Dat bleek dus een smartwatch te zijn van 300, euro. Ik was er echt enorm blij mee maar vind het ook een flink cadeau.
Echter zag ik meteen het gezicht van mijn vriend vertrekken en nu hebben we dus al een week ruzie. Hij vind het dus niet normaal dat ik zulke dure cadeaus voor moederdag krijg van mijn ex. Zo ziet hij dat. Ik zie het als een cadeau van mijn kinderen.
Ik weet dat mijn ex goed in de slappe was zit en zich dit kan veroorloven. Ik weet ook dat hij mij enorm waardeert als moeder van zijn kinderen. Mijn vriend is nu dus boos. Hij voelt zich in zijn mannelijkheid aangetast omdat hij mij zo'n cadeau niet kan geven. Hij heeft het zelf niet zo breedt. Hij vind dat ik het horloge terug moet geven en hij denkt dat er meer speelt tussen mij en mijn ex, wat totaal niet zo is. Ik heb tegen mijn vriend gezegd dat ik het enorm waardeer dat hij er met moederdag voor mij was en dat hij samen met mijn kinderen een ontbijtje geregeld had en een roos heeft gegeven. En dat dat mij heel veel waard is. Helaas helpt dit niet. Hij vind het ook een verkeerd beeld naar mijn kinderen om zulke cadeau's te geven.
Ik kan toch niet dat horloge terug geven dat wat ik van mijn kinderen voor moederdag gekregen heb. Dat is ook helemaal niet wat ik wil.
Ik moest dit verhaal even kwijt. Misschien kom ik tot nieuwe inzichten want ik ben een beetje vast gelopen.
Alle reacties Link kopieren
katkaatje schreef:
18-05-2020 21:08
Ik geloof niet zo in het conflictmodel dat de meeste reacties geven. Wat er precies in het hoofd van je vriend omgaat, kunnen wij hier namelijk niet bepalen. Of hij een jaloerse zwabber is, kunnen wij dus ook niet weten. Wel is helder dat hij heftig reageert op dit voorval. Misschien zelfs buitenproportioneel. Dat betekent dat hij ergens hierdoor geraakt wordt.

Dat hij hierdoor geraakt is, kan ik me best voorstellen. Niet dat het terecht is, maar het is best menselijk. Hoe heb jij daarop gereageerd? Heb je gelijk aangegeven dat het niet nodig is dat hij zich voelt of, nog iets harder, dat hij zich niet moet aanstellen? Dat kan verklaren waarom jullie er ook echt ruzie over hebben.

Binnen een relatie mag je als partner ook emoties hebben, ook al begrijpt die ander ze niet of vindt de ander ze onzin. Dus een gesprek erover kan zo gaan:

A: "Jeetje, wat een duur cadeau. Wat stom, ik baal hiervan."
B: "Nou ja zeg, dat is toch van de kinderen, is toch leuk?"
A: "Nou, ik vind het belachelijk"
B: "Hoezo? Stel je niet zo aan, het is helemaal niet belachelijk".

Of het kan zo gaan

A: "Jeetje, wat een duur cadeau. Wat stom, ik baal hiervan."
B: "Oh? Dat had ik niet zien aankomen. Vertel, wat raakt je hierin?"
A: "Nou, ik vind het gewoon belachelijk, het is zo duur."
B: "Ja, het is inderdaad wel duur. Wat maakt dat je daar boos over bent?"
A: "Nou, zulke dure cadeaus geef je alleen aan iemand op wie je verliefd bent en misschien is hij dat wel op jou."
B: "Ok, en wat doet dat met jou?"
A: "Daar word ik boos van. Je bent toch met mij nu?
of
A: "Daar word ik best onzeker van"

Dit is even een hele grove weergave hoor. Maar het illustreert waar het vaak misgaat in communicatie. Persoon A geeft iets aan, en persoon B 'walst' daar onbedoeld overheen. Uit goede bedoelingen, maar het is vaak niet effectief. Als je even bij je vriend blijft en hem echt de ruimte geeft en doorvraagt om te kijken wat er onder zijn boosheid zit, dan kan je hebben over waar het echt over gaat. Want het gaat natuurlijk niet over het horloge, het gaat over de betekenis die jouw vriend aan zo'n duur cadeau geeft en hoe hij zich daarbij voelt.

Het is je vriend, dus je zou geïnteresseerd moeten zijn in de dingen die hem raken. Probeer dat te achterhalen ipv je gelijk te halen. Dan heb je geen ruzie, maar een gesprek.

Succes!

Op zich eens, maar na een week pruilen (door hem) zou ik de bal wel bij hem leggen. Ik bedoel, hij kan niet blijven zwelgen in ellende.
Alle reacties Link kopieren
Een smartwatch van 300 euro voor moederdag vind ik ook erg overdreven om eerlijk te zijn. Sowieso al, maar zeker als het (mede) van ex komt. Dus dat stukje begrijp ik wel. Maar om hier nu een week ruzie over te maken en boos te zijn en het gevoel hebben dat je mannelijkheid is aangetast, ja dat is zijn probleem.

Het is fijn dat jij en ex zo goed met elkaar overweg kunnen. En super lief van hem dat hij de kinderen helpt om een cadeau voor jou te kopen.

Natuurlijk ga je het cadeau niet terug geven. Maar ik zou het wel een keer bespreken met hem.
Ik zou er niet eens meer over in gesprek gaan. Je bent blij met het horloge en je gaat het zeker niet teruggeven. Einde discussie.
Alle reacties Link kopieren
katkaatje schreef:
18-05-2020 21:08
Ik geloof niet zo in het conflictmodel dat de meeste reacties geven. Wat er precies in het hoofd van je vriend omgaat, kunnen wij hier namelijk niet bepalen. Of hij een jaloerse zwabber is, kunnen wij dus ook niet weten. Wel is helder dat hij heftig reageert op dit voorval. Misschien zelfs buitenproportioneel. Dat betekent dat hij ergens hierdoor geraakt wordt.

Dat hij hierdoor geraakt is, kan ik me best voorstellen. Niet dat het terecht is, maar het is best menselijk. Hoe heb jij daarop gereageerd? Heb je gelijk aangegeven dat het niet nodig is dat hij zich voelt of, nog iets harder, dat hij zich niet moet aanstellen? Dat kan verklaren waarom jullie er ook echt ruzie over hebben.

Binnen een relatie mag je als partner ook emoties hebben, ook al begrijpt die ander ze niet of vindt de ander ze onzin. Dus een gesprek erover kan zo gaan:

A: "Jeetje, wat een duur cadeau. Wat stom, ik baal hiervan."
B: "Nou ja zeg, dat is toch van de kinderen, is toch leuk?"
A: "Nou, ik vind het belachelijk"
B: "Hoezo? Stel je niet zo aan, het is helemaal niet belachelijk".

Of het kan zo gaan

A: "Jeetje, wat een duur cadeau. Wat stom, ik baal hiervan."
B: "Oh? Dat had ik niet zien aankomen. Vertel, wat raakt je hierin?"
A: "Nou, ik vind het gewoon belachelijk, het is zo duur."
B: "Ja, het is inderdaad wel duur. Wat maakt dat je daar boos over bent?"
A: "Nou, zulke dure cadeaus geef je alleen aan iemand op wie je verliefd bent en misschien is hij dat wel op jou."
B: "Ok, en wat doet dat met jou?"
A: "Daar word ik boos van. Je bent toch met mij nu?
of
A: "Daar word ik best onzeker van"


Dit is even een hele grove weergave hoor. Maar het illustreert waar het vaak misgaat in communicatie. Persoon A geeft iets aan, en persoon B 'walst' daar onbedoeld overheen. Uit goede bedoelingen, maar het is vaak niet effectief. Als je even bij je vriend blijft en hem echt de ruimte geeft en doorvraagt om te kijken wat er onder zijn boosheid zit, dan kan je hebben over waar het echt over gaat. Want het gaat natuurlijk niet over het horloge, het gaat over de betekenis die jouw vriend aan zo'n duur cadeau geeft en hoe hij zich daarbij voelt.

Het is je vriend, dus je zou geïnteresseerd moeten zijn in de dingen die hem raken. Probeer dat te achterhalen ipv je gelijk te halen. Dan heb je geen ruzie, maar een gesprek.

Succes!
Dit soort gesprekken heb ik ook met een meneer in mijn gezin. Alleen noem ik die zoonlief en is hij 9 jaar. Met 9 jaar mag je nog best zo infantiel redeneren maar van een volwassen man verwacht ik gewoon wat meer. Misschien ben ik verwend in dat opzicht, dat kan ook.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Dat hij even onredelijk is en bozig over het cadeau ach ja dat kan gebeuren. Iedereen heeft zijn dag weleens niet. Misschien een opeenstapeling van meerdere dingen en dat dit dan de druppel was. Daar reken je niet iemand gelijk op af, maar hij is inderdaad nu al een week lang boos. Dat zou mij echt tegen gaan staan. Veel meer dat de eerste onredelijke reactie. Iedereen mag wel eens even lekker onredelijk zijn en zichzelf zielig vinden. Als het maar niet te vaak is.
Alle reacties Link kopieren
Hij zou er nu toch wel overheen moeten kunnen zijn als volwassene.
Alle reacties Link kopieren
katkaatje schreef:
18-05-2020 21:08

Of het kan zo gaan

A: "Jeetje, wat een duur cadeau. Wat stom, ik baal hiervan."
B: "Oh? Dat had ik niet zien aankomen. Vertel, wat raakt je hierin?"
A: "Nou, ik vind het gewoon belachelijk, het is zo duur."
B: "Ja, het is inderdaad wel duur. Wat maakt dat je daar boos over bent?"
A: "Nou, zulke dure cadeaus geef je alleen aan iemand op wie je verliefd bent en misschien is hij dat wel op jou."
B: "Ok, en wat doet dat met jou?"
A: "Daar word ik boos van. Je bent toch met mij nu?
of
A: "Daar word ik best onzeker van"
Pff, hij zit niet bij een psycholoog hè. Ik snap je punt, maar een week hierover ruzie maken gaat echt te ver.
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
18-05-2020 21:13
Dit soort gesprekken heb ik ook met een meneer in mijn gezin. Alleen noem ik die zoonlief en is hij 9 jaar. Met 9 jaar mag je nog best zo infantiel redeneren maar van een volwassen man verwacht ik gewoon wat meer. Misschien ben ik verwend in dat opzicht, dat kan ook.
Zo echt hè! Als ik toch op zo’n manier met mijn partner zou moeten communiceren omdat hij anders een week lang loopt te mokken, zou ik echt heel snel klaar zijn.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, wat jammer dat het cadeau nu zo'n nare bijsmaak krijgt door de reactie van je vriend. Hij moet zich er maar overheen zetten hoor, met zijn mannelijkheid. En anders zet jij je wel over hem heen. Tenminste, dat zou ik doen. Korte metten maken met dit gedrag.
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Alle reacties Link kopieren
Aviendha schreef:
18-05-2020 21:18
Pff, hij zit niet bij een psycholoog hè. Ik snap je punt, maar een week hierover ruzie maken gaat echt te ver.
Buiten dat, als je zo om moet gaan met je partner zou mij alle aantrekkingskracht spontaan vergaan.

To is een volwassen vrouw, moeder van 3 kinderen. Vraag me af of die zin heeft in een man die benaderd moet worden als een kleuter.
Alle reacties Link kopieren
WasHetMaarWat schreef:
18-05-2020 21:18
Zo echt hè! Als ik toch op zo’n manier met mijn partner zou moeten communiceren omdat hij anders een week lang loopt te mokken, zou ik echt heel snel klaar zijn.
Eens.
En verder eigenlijk eens met iedereen. Hij gedraagt zich bijzonder onredelijk.
Alle reacties Link kopieren
Aviendha schreef:
18-05-2020 21:18
Pff, hij zit niet bij een psycholoog hè. Ik snap je punt, maar een week hierover ruzie maken gaat echt te ver.


Ik denk dus dat TO net zo verantwoordelijk is voor de week ruzie als haar vriend. Dat is wat ik probeerde duidelijk te maken. Ze zegt: ik heb al een week ruzie. Tja, ruzie maken doe je toch echt samen. En als ik iets aangeef bij mijn partner, ook al vindt hij het belachelijk/kleinzerig/jaloersig, verwacht ik wel dat hij luistert. Als hij niet zou luisteren, zouden we een week ruzie kunnen hebben. Dat gaat dan al lang niet meer over het voorval, maar over hoe mijn partner op mij reageerde toen ik iets aangaf.

Het zou mij niet verbazen dat dat hier dus het geval is. De ruzie is geëscaleerd omdat ze kennelijk niet constructief over dit voorval hebben kunnen praten. En dat is niet alleen TO's vriend verantwoordelijkheid.
katkaatje schreef:
18-05-2020 21:08
Ik geloof niet zo in het conflictmodel dat de meeste reacties geven. Wat er precies in het hoofd van je vriend omgaat, kunnen wij hier namelijk niet bepalen. Of hij een jaloerse zwabber is, kunnen wij dus ook niet weten. Wel is helder dat hij heftig reageert op dit voorval. Misschien zelfs buitenproportioneel. Dat betekent dat hij ergens hierdoor geraakt wordt.

Dat hij hierdoor geraakt is, kan ik me best voorstellen. Niet dat het terecht is, maar het is best menselijk. Hoe heb jij daarop gereageerd? Heb je gelijk aangegeven dat het niet nodig is dat hij zich voelt of, nog iets harder, dat hij zich niet moet aanstellen? Dat kan verklaren waarom jullie er ook echt ruzie over hebben.

Binnen een relatie mag je als partner ook emoties hebben, ook al begrijpt die ander ze niet of vindt de ander ze onzin. Dus een gesprek erover kan zo gaan:

A: "Jeetje, wat een duur cadeau. Wat stom, ik baal hiervan."
B: "Nou ja zeg, dat is toch van de kinderen, is toch leuk?"
A: "Nou, ik vind het belachelijk"
B: "Hoezo? Stel je niet zo aan, het is helemaal niet belachelijk".

Of het kan zo gaan

A: "Jeetje, wat een duur cadeau. Wat stom, ik baal hiervan."
B: "Oh? Dat had ik niet zien aankomen. Vertel, wat raakt je hierin?"
A: "Nou, ik vind het gewoon belachelijk, het is zo duur."
B: "Ja, het is inderdaad wel duur. Wat maakt dat je daar boos over bent?"
A: "Nou, zulke dure cadeaus geef je alleen aan iemand op wie je verliefd bent en misschien is hij dat wel op jou."
B: "Ok, en wat doet dat met jou?"
A: "Daar word ik boos van. Je bent toch met mij nu?
of
A: "Daar word ik best onzeker van"

Dit is even een hele grove weergave hoor. Maar het illustreert waar het vaak misgaat in communicatie. Persoon A geeft iets aan, en persoon B 'walst' daar onbedoeld overheen. Uit goede bedoelingen, maar het is vaak niet effectief. Als je even bij je vriend blijft en hem echt de ruimte geeft en doorvraagt om te kijken wat er onder zijn boosheid zit, dan kan je hebben over waar het echt over gaat. Want het gaat natuurlijk niet over het horloge, het gaat over de betekenis die jouw vriend aan zo'n duur cadeau geeft en hoe hij zich daarbij voelt.

Het is je vriend, dus je zou geïnteresseerd moeten zijn in de dingen die hem raken. Probeer dat te achterhalen ipv je gelijk te halen. Dan heb je geen ruzie, maar een gesprek.

Succes!

Ik zag meteen aan zijn gezicht dat hij niet blij was. Dat heb ik daarna toen we samen waren ook meteen benoemd.
Ik vind het ook een fors cadeau maar ik ben er wel enorm blij mee. Ik heb mijn vriend die zelfde ochtend gezegd dat ik heel dankbaar was dat hij er was en dat hij samen met mijn kinderen een ontbijtje verzorgd had en dat dat ook heel veel waard is voor mij.
Maar door boos te blijven en zulke rare reacties te uiten heeft hij mijn blijheid met mijn horloge wel verziekt.
En ik snap echt wel dat hij het niet leuk vind dat ik zo'n mooi cadeau heb gekregen, iets wat hij mij niet kan geven maar dat verwacht ik ook helemaal niet.
Nu na een week nog steeds gezeik hierover ben ik er wel klaar mee en heeft hij mij gekwetst met zijn gedrag en dat wil ik niet.
Alle reacties Link kopieren
Ano-niem2020 schreef:
18-05-2020 21:24
Ik zag meteen aan zijn gezicht dat hij niet blij was. Dat heb ik daarna toen we samen waren ook meteen benoemd.
Ik vind het ook een fors cadeau maar ik ben er wel enorm blij mee. Ik heb mijn vriend die zelfde ochtend gezegd dat ik heel dankbaar was dat hij er was en dat hij samen met mijn kinderen een ontbijtje verzorgd had en dat dat ook heel veel waard is voor mij.
Maar door boos te blijven en zulke rare reacties te uiten heeft hij mijn blijheid met mijn horloge wel verziekt.
En ik snap echt wel dat hij het niet leuk vind dat ik zo'n mooi cadeau heb gekregen, iets wat hij mij niet kan geven maar dat verwacht ik ook helemaal niet.
Nu na een week nog steeds gezeik hierover ben ik er wel klaar mee en heeft hij mij gekwetst met zijn gedrag en dat wil ik niet.
En toen zei je dat tegen hem en toen???
Alle reacties Link kopieren
Betty_Slocombe schreef:
18-05-2020 21:11
Voer jij echt zulke gesprekken?


Nou ja, iets minder kinderlijk dan dit. Maar wij hebben praktisch nooit ruzie. We zijn beiden oprecht geïnteresseerd in wat de ander raakt als hij of ik aangeef: "Hey, dit vind ik niet cool". De reactie is dan nóóit: "Wat stom dat je dit niet cool vindt." Of: "Wat een onzin, ik bedoel het toch goed." Of: "Stel je niet zo aan."

Nee, of ik het nou terecht vind of niet is niet relevant, mijn partner geeft aan dat hij iets niet tof vindt. Aan mij de taak om daar oprecht naar te luisteren. Dus het antwoord is een vorm van: "Oh, echt? Vertel, wat gaat er mis." En dan hebben we het daarover.

Daardoor escaleert nooit iets, hebben we nooit een week ruzie.

Je hebt namelijk geen week ruzie over een gegeven horloge. Je hebt een week ruzie over of het niet gehoord voelen, het niet gezien voelen, het niet serieus genomen worden. Dingen die al door dat horloge kunnen komen, of door hoe TO op vriend reageerde.
katkaatje schreef:
18-05-2020 21:08
Ik geloof niet zo in het conflictmodel dat de meeste reacties geven. Wat er precies in het hoofd van je vriend omgaat, kunnen wij hier namelijk niet bepalen. Of hij een jaloerse zwabber is, kunnen wij dus ook niet weten. Wel is helder dat hij heftig reageert op dit voorval. Misschien zelfs buitenproportioneel. Dat betekent dat hij ergens hierdoor geraakt wordt.

Dat hij hierdoor geraakt is, kan ik me best voorstellen. Niet dat het terecht is, maar het is best menselijk. Hoe heb jij daarop gereageerd? Heb je gelijk aangegeven dat het niet nodig is dat hij zich voelt of, nog iets harder, dat hij zich niet moet aanstellen? Dat kan verklaren waarom jullie er ook echt ruzie over hebben.

Binnen een relatie mag je als partner ook emoties hebben, ook al begrijpt die ander ze niet of vindt de ander ze onzin. Dus een gesprek erover kan zo gaan:

A: "Jeetje, wat een duur cadeau. Wat stom, ik baal hiervan."
B: "Nou ja zeg, dat is toch van de kinderen, is toch leuk?"
A: "Nou, ik vind het belachelijk"
B: "Hoezo? Stel je niet zo aan, het is helemaal niet belachelijk".

Of het kan zo gaan

A: "Jeetje, wat een duur cadeau. Wat stom, ik baal hiervan."
B: "Oh? Dat had ik niet zien aankomen. Vertel, wat raakt je hierin?"
A: "Nou, ik vind het gewoon belachelijk, het is zo duur."
B: "Ja, het is inderdaad wel duur. Wat maakt dat je daar boos over bent?"
A: "Nou, zulke dure cadeaus geef je alleen aan iemand op wie je verliefd bent en misschien is hij dat wel op jou."
B: "Ok, en wat doet dat met jou?"
A: "Daar word ik boos van. Je bent toch met mij nu?
of
A: "Daar word ik best onzeker van"

Dit is even een hele grove weergave hoor. Maar het illustreert waar het vaak misgaat in communicatie. Persoon A geeft iets aan, en persoon B 'walst' daar onbedoeld overheen. Uit goede bedoelingen, maar het is vaak niet effectief. Als je even bij je vriend blijft en hem echt de ruimte geeft en doorvraagt om te kijken wat er onder zijn boosheid zit, dan kan je hebben over waar het echt over gaat. Want het gaat natuurlijk niet over het horloge, het gaat over de betekenis die jouw vriend aan zo'n duur cadeau geeft en hoe hij zich daarbij voelt.

Het is je vriend, dus je zou geïnteresseerd moeten zijn in de dingen die hem raken. Probeer dat te achterhalen ipv je gelijk te halen. Dan heb je geen ruzie, maar een gesprek.

Succes!
Ze is zijn therapeut niet.
Ik heb ook nooit een week ruzie, maar ik praat ook nooit alsof ik in een ketel met psychobabbel ben gevallen.
katkaatje schreef:
18-05-2020 21:22
Ik denk dus dat TO net zo verantwoordelijk is voor de week ruzie als haar vriend. Dat is wat ik probeerde duidelijk te maken. Ze zegt: ik heb al een week ruzie. Tja, ruzie maken doe je toch echt samen. En als ik iets aangeef bij mijn partner, ook al vindt hij het belachelijk/kleinzerig/jaloersig, verwacht ik wel dat hij luistert. Als hij niet zou luisteren, zouden we een week ruzie kunnen hebben. Dat gaat dan al lang niet meer over het voorval, maar over hoe mijn partner op mij reageerde toen ik iets aangaf.

Het zou mij niet verbazen dat dat hier dus het geval is. De ruzie is geëscaleerd omdat ze kennelijk niet constructief over dit voorval hebben kunnen praten. En dat is niet alleen TO's vriend verantwoordelijkheid.
Ik heb vooral mijn muurtje opgetrokken. Ik wil het er niet meer over hebben. Ik ben blij met mijn cadeau, punt.
Als hij belt en als eerst vraagt of ik dat horloge om heb en of ik er blij mee ben en dat dan op een denigrerende toon.... Of dat hij zegt, gaat je ex ook je vakantie betalen? Ik heb hier geen zin meer in.
Ik heb empathie getoont maar verdorie mag ik niet eens blij zijn met mijn moederdagcadeau.
anoniem_63e3fa928478a wijzigde dit bericht op 18-05-2020 21:36
0.33% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
18-05-2020 21:13
Dit soort gesprekken heb ik ook met een meneer in mijn gezin. Alleen noem ik die zoonlief en is hij 9 jaar. Met 9 jaar mag je nog best zo infantiel redeneren maar van een volwassen man verwacht ik gewoon wat meer. Misschien ben ik verwend in dat opzicht, dat kan ook.


Goed dat je dat met je kinderen doet, echt. Er zijn legio mensen opgegroeid die als kind bij huilen of boosheid als reactie kreeg: "Stel je niet aan," Die hebben het dus ook nooit onder woorden leren brengen wat ze nou voelden en waarom. Die nooit gezien of gehoord zijn. Die als volwassenen dus ook sneller geraakt zijn als zoiets weer gebeurt. Ik denk ook dat TO's vriend zich kinderlijk gedraagt, maar dat komt waarschijnlijk omdat hij momenteel ook even een kinderlijke pijn heeft. Kan je heel bot en gemeen over doen, en het afdoen als kinderachtig of jaloers gedrag. Of je kan proberen uit te vinden waaróm hij nou zo geraakt is.

Alle reacties met "gewoon zeggen dat je daar niet van gediend bent" zijn net zo goed een 'moederlijke' reactie. Een reactie die je tegen een kind zou geven. Maar waarom niet wat milder? Waarom niet onderzoeken waarom hij zo van de leg is hiervan? Is het inderdaad het horloge, is het omdat het van ex komt, is het omdat de kinderen langer met ex samen iets voor moeders hebben uitgezocht en hij zich daardoor buitengesloten voelt, is het omdat TO niet luisterde toen hij aangaf wat hij ervan vond? Talloze mogelijkheden en geen enkele betekent in mijn optiek: wat een eikel, maak het uit.
lilalinda schreef:
18-05-2020 21:26
En toen zei je dat tegen hem en toen???
Wat bedoel je?
Alle reacties Link kopieren
Ano-niem2020 schreef:
18-05-2020 21:30
Ik heb vooral mijn muurtje opgetrokken. Ik wil het er niet meer over hebben. Ik ben blij met mijn cadeau, punt.
Als hij belt en als eerst vraagt of ik dat horloge om heb en of ik er blij mee ben en dat dan op een denigrerende toon.... Of dat hij zegt, gaat je ex ook je vakantie betalen? Ik heb hier geen zin meer in.
Ik heb empathie getoont maar godver mag ik niet eens blij zijn met mijn moederdagcadeau.

Je mag ook blij met je cadeau zijn. Maar je hebt geen empathie getoond. Je wil voor je vriend bepalen wat hij er wel en niet van mag vinden. En als hij niet voldoet aan jouw verwachting daarin, als daar anders over denkt. Of hij imperfect menselijk en ergens kwetsbaar blijkt, trek je een muur op en gooi je de deur dicht. Hij moet zich gedragen zoals jij wil en anders heb jij er geen zin in.

Dat is niet gelijkwaardig, en zeker niet empatisch.
katkaatje wijzigde dit bericht op 18-05-2020 21:36
0.05% gewijzigd
Betty_Slocombe schreef:
18-05-2020 21:28
Ik heb ook nooit een week ruzie, maar ik praat ook nooit alsof ik in een ketel met psychobabbel ben gevallen.
:rofl:
Alle reacties Link kopieren
Betty_Slocombe schreef:
18-05-2020 21:28
Ik heb ook nooit een week ruzie, maar ik praat ook nooit alsof ik in een ketel met psychobabbel ben gevallen.

Haha, ik kan me voorstellen dat het zo overkomt. Wat ik zeg: de toon is wel iets anders dan ik hier zo kan optikken. In toon en lichaamstaal e.d. zit natuurlijk een wereld die je digitaal niet zo kwijt kan. Maar voor ons werkt het en werkt het goed. En voelt het gelukkig niet als psycho-gebabbel (topterm)

Ik zou wel heel snel weg zijn in een relatie waarin mijn partner bepaalt wat ik wel en niet mag voelen, wat TO lijkt te doen.
katkaatje wijzigde dit bericht op 18-05-2020 21:38
6.52% gewijzigd
katkaatje schreef:
18-05-2020 21:34
Je mag ook blij met je cadeau zijn. Maar je hebt geen empathie getoond. Je wil voor je vriend bepalen wat hij er wel en niet van mag vinden. En als hij niet voldoet aan jouw verwachting daarin, als daar anders over denkt. Of hij imperfect menselijk en ergens kwetsbaar blijkt, trek je een muur op en gooi je de deur dicht. Hij moet zich gedragen zoals jij wil en anders heb jij er geen zin in.

Dat is niet gelijkwaardig, en zeker niet empatisch.
Ze heeft wel degelijk empathie getoond, alleen niet zo zoetsappig als jij voorschrijft.
Alle reacties Link kopieren
Ano-niem2020 schreef:
18-05-2020 21:30
Ik heb vooral mijn muurtje opgetrokken. Ik wil het er niet meer over hebben. Ik ben blij met mijn cadeau, punt.
Als hij belt en als eerst vraagt of ik dat horloge om heb en of ik er blij mee ben en dat dan op een denigrerende toon.... Of dat hij zegt, gaat je ex ook je vakantie betalen? Ik heb hier geen zin meer in.
Ik heb empathie getoont maar godver mag ik niet eens blij zijn met mijn moederdagcadeau.
Het wordt echt tijd om met je vuist op tafel te slaan. Die man is gestoord
Hoef ik geen liter psychobabbel voor achter de kiezen te hebben

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven