Vriend is boos

06-06-2020 20:52 95 berichten
Lieve lezers,

Ik zit met een klein dingetje.

Mijn beste vriendin is binnenkort jarig en dat viert ze op een speciale manier. Wat precies is geheim, maar het wordt iets bijzonders, alleen voor naaste vrienden. In ben uitgenodigd en ze vroeg me de uitnodiging ook over te brengen aan mijn vriend.

Ik vertelde hem van het feest en dat hij ook is uitgenodigd.

Hij reageerde met "leuk, maar ik kom niet". Geen echte verassing, hij houdt niet van feestjes en nieuwe mensen ontmoeten.

Ik reageerde met "jammer"

En dan komt het

Hij werd boos.

Boos dat ik naar het feestje ga, en dat we elkaar dan niet kunnen zien .

Maar vooral boos omdat ik reageerde met "jammer". Ik moest toch weten dat hij niet mee zou gaan, ik zou dan toch geen oog voor hem hebben en hij zou geen leuke avond hebben. Door "jammer" te zeggen praatte ik hem een schuldgevoel aan. Dat vond hij gemeen van mij.

Ik wil even wat meningen horen.

Reageren met "jammer" vind ik doodnormaal. Wat zouden jullie zeggen in zo'n situatie?

Wat doen jullie op een feestje, sta je dan de hele avond naast je partner? Ik heb super sociale vrienden, ik verwacht dat hij zelf aanhaakt en een praatje gaat maken met mensen. Ik ben er niet om hem te entertainen. Is dat verkeerd van mij?
HennieHen schreef:
06-06-2020 21:58
Ik vul veel in, maar ik las het meer als ‘we spraken op geïrriteerde toon’ en niet als ‘hij sloeg schreeuwend met de deuren en smeet een glas kapot’
Gaat mij om de denkwijze. Boos worden ( in welke vorm dan ook ) als ik naar een verjaardag ga/wil.

Dan mag je meteen vertrekken.
tanteslankie schreef:
06-06-2020 21:54
Ik denk dat ik had gezegd: als je boos wordt omdat ik jammer zeg dan kun je wat mij betreft optiefen. Maar ik ben dan ook allergisch voor dit soort kinderachtige gemanipuleer.

Ja ik ook, echt verschrikkelijk.

Dit soort drama wil ik geen deel van uitmaken. Ik zou dit heel gauw de kop indrukken.
Alle reacties Link kopieren
Ja ok, het zou mijn vriendje niet zijn als hij boos is dat ik naar een feestje ga. Maar TO zou ook mijn vriendin niet zijn, met haar ‘ik hoef je toch niet bezig te houden’

Is ie nou boos omdat je gaat of omdat je jammer zei?
Alle reacties Link kopieren
Regel een oppas en ga alleen.
Alle reacties Link kopieren
Dit is echt niet oke hoor. Gebeurt het vaker dat hij je wat verbied?

Mijn vriend is ook niet zo’n feestbeest. Ik nodig hem vaak wel uit. Maar wel op zo’n manier dat hij weet dat hij welkom is en dat ik hem niet wil passeren mocht hij wel zon hebben om te gaan. Maar dat het ook meer dan prima is wanneer hij geen zin/puf heeft.

Maar nooit heeft hij mij gevraagd niet te gaan. Ach dan zien we elkaar een keer niet die week. Bellen we wat langer.
Wat een kleuter, die vriend van jou. Er zijn echt leukere mannen hoor!
Wacht even.
Hij wil niet mee.
Dan laat JIJ HEM in de steek.
Ik vind eerlijk gezegd dat hij jou in de steek laat door niet mee te gaan.
Ongezellig gedrag.
Maar je moet dus bij hem thuis blijven.
Want hij vind het niet leuk dat je jammer hebt gezegd en moet het goedmaken.
Echt het meest kinderachtige toneelstukje. Het hele gedrag slaat nergens op.
Lekker naar dat feestje gaan.
Jufjoke schreef:
06-06-2020 22:08
Regel een oppas en ga alleen.
:hihi:
Alle reacties Link kopieren
Ik snap anders wel dat als je elkaar 4 dagen in de maand ziet hij niet erg happy ervan wordt dat het deze maand alweer maar 3 dagen zijn.

Zo leer je elkaar ook nauwelijks kennen.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Wissewis schreef:
06-06-2020 22:35
Ik snap anders wel dat als je elkaar 4 dagen in de maand ziet hij niet erg happy ervan wordt dat het deze maand alweer maar 3 dagen zijn.

Zo leer je elkaar ook nauwelijks kennen.
Hij wil niet mee. Hij kan haar zien. Dus deze redenering slaat nergens op.

Maar zelfs als je wel zo bijzonder meekan denken met hem... dan is het ook gewoon raar dat je daar boos over gaat doen. Dan ben je gewoon een engenkje.
Alle reacties Link kopieren
Luci_Morgenster schreef:
06-06-2020 22:37
Hij wil niet mee. Hij kan haar zien. Dus deze redenering slaat nergens op.

Maar zelfs als je wel zo bijzonder meekan denken met hem... dan is het ook gewoon raar dat je daar boos over gaat doen. Dan ben je gewoon een engenkje.
Zien ja.
Maar hij mag niet met haar praten tijdens het feestje.
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
06-06-2020 21:31
Het kan ook nog omgekeerde psychologie van hem zijn, dat 'ie het zogenaamd opvat als 'jammer dat je niet mee gaat' zodat hij een schuldgevoel krijgt, maar eigenlijk weet hij best dat ze juist blij is dat hij niet mee gaat en dat jammer dus liegen is en daarover juist echt boos is, maar hij doet alsof hij boos is dat hem een schuldgevoel werd aangepraat en ook: 'jammer' is andersom 'remmaj' en dat klinkt een beetje als 'red me' als je net je tanden kwijt bent en daar heeft hij dus geen zin in!
En nu ben ik de draad kwijt :@@:
HennieHen schreef:
06-06-2020 22:43
Zien ja.
Maar hij mag niet met haar praten tijdens het feestje.
Tuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
HennieHen schreef:
06-06-2020 22:43
Zien ja.
Maar hij mag niet met haar praten tijdens het feestje.
Dat zegt ze toch helemaal niet? Ze zegt alleen dat ze op het feestje niet de hele avond zijn handje vast gaat houden.
Alle reacties Link kopieren
m-april schreef:
06-06-2020 23:18
Dat zegt ze toch helemaal niet? Ze zegt alleen dat ze op het feestje niet de hele avond zijn handje vast gaat houden.
Nee, ze zegt dat ze verwacht dat hij zèlf aanhaakt en een gesprek gaat voeren. Met hààr megasuper sociale vrienden. Terwijl haar fukkering zelf helemaal niet houdt van feestjes en niet megasuper sociaal is.

Dat is ook wel een beetje... tja.
shala91 schreef:
06-06-2020 23:26
Nee, ze zegt dat ze verwacht dat hij zèlf aanhaakt en een gesprek gaat voeren. Met hààr megasuper sociale vrienden. Terwijl haar fukkering zelf helemaal niet houdt van feestjes en niet megasuper sociaal is.

Dat is ook wel een beetje... tja.
Of hij gaat niet mee. Maar ga dan niet zitten mekkeren/boos doen als zij wel gaat.

Echt hoor, wat een naar gedrag.
Eigenlijk valt hier maar 1 zinnig woord op te zeggen
Alle reacties Link kopieren
Luci_Morgenster schreef:
06-06-2020 23:36
Of hij gaat niet mee. Maar ga dan niet zitten mekkeren/boos doen als zij wel gaat.

Echt hoor, wat een naar gedrag.
Ik denk dat TO zuigeriger was ,et haar 'jammer' dan ze nu doet voorkomen.

Als ze toch al niet wilde dat hij mee ging, dan is het ook niet 'jammer'.
Alle reacties Link kopieren
shala91 schreef:
06-06-2020 23:26
Nee, ze zegt dat ze verwacht dat hij zèlf aanhaakt en een gesprek gaat voeren. Met hààr megasuper sociale vrienden. Terwijl haar fukkering zelf helemaal niet houdt van feestjes en niet megasuper sociaal is.

Dat is ook wel een beetje... tja.
Hij hoeft niet mee hè, maar als hij mee zou gaan dan is het niet zo vreemd dat ze van hem verwacht dat hij zichzelf een beetje vermaakt.
Alle reacties Link kopieren
m-april schreef:
06-06-2020 23:53
Hij hoeft niet mee hè, maar als hij mee zou gaan dan is het niet zo vreemd dat ze van hem verwacht dat hij zichzelf een beetje vermaakt.
Hij kent er geen hond.
Dan vind ik het niet vreemd dat als je dan toch wil dat je partner meegaat je in zijn buurt blijft.

Al helemaal als je holderdebolder dolverliefd bent omdat je nog maar net een half jaar samen bent én elkaar zelden ziet.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Wissewis schreef:
06-06-2020 23:56
Hij kent er geen hond.
Dan vind ik het niet vreemd dat als je dan toch wil dat je partner meegaat je in zijn buurt blijft.

Al helemaal als je holderdebolder dolverliefd bent omdat je nog maar net een half jaar samen bent én elkaar zelden ziet.
Hij is 36 en hij heeft een mond, dus hij is vast en zeker in staat om een praatje met mensen te maken. Ik zou er echt niet tegen kunnen als mijn vriend van mij zou verwachten dat ik de hele avond bij hem in de buurt zou blijven.

Ik vind het echt gezeur.
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
06-06-2020 23:38
Eigenlijk valt hier maar 1 zinnig woord op te zeggen
Jammer
Geen prima, prima is geen goed.
Alle reacties Link kopieren
Zou het echt verschil gemaakt hebben, wat je ook zei? Als je "oké" had geantwoord, dan was het vast "dat je het niet erg vond dat hij niet mee gaat".
leeg
VakantieNL15 schreef:
07-06-2020 00:05
Jammer
Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Btw dit is het tweede topic met de exacte titel "vriend is boos". Verwarrend dit, al die boze mannen :@@:
leeg

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven