Vriend is boos

06-06-2020 20:52 95 berichten
Lieve lezers,

Ik zit met een klein dingetje.

Mijn beste vriendin is binnenkort jarig en dat viert ze op een speciale manier. Wat precies is geheim, maar het wordt iets bijzonders, alleen voor naaste vrienden. In ben uitgenodigd en ze vroeg me de uitnodiging ook over te brengen aan mijn vriend.

Ik vertelde hem van het feest en dat hij ook is uitgenodigd.

Hij reageerde met "leuk, maar ik kom niet". Geen echte verassing, hij houdt niet van feestjes en nieuwe mensen ontmoeten.

Ik reageerde met "jammer"

En dan komt het

Hij werd boos.

Boos dat ik naar het feestje ga, en dat we elkaar dan niet kunnen zien .

Maar vooral boos omdat ik reageerde met "jammer". Ik moest toch weten dat hij niet mee zou gaan, ik zou dan toch geen oog voor hem hebben en hij zou geen leuke avond hebben. Door "jammer" te zeggen praatte ik hem een schuldgevoel aan. Dat vond hij gemeen van mij.

Ik wil even wat meningen horen.

Reageren met "jammer" vind ik doodnormaal. Wat zouden jullie zeggen in zo'n situatie?

Wat doen jullie op een feestje, sta je dan de hele avond naast je partner? Ik heb super sociale vrienden, ik verwacht dat hij zelf aanhaakt en een praatje gaat maken met mensen. Ik ben er niet om hem te entertainen. Is dat verkeerd van mij?
Helena_z schreef:
07-06-2020 00:09
Btw dit is het tweede topic met de exacte titel "vriend is boos". Verwarrend dit, al die boze mannen :@@:
Beetje generiek (generisch?). Ik heb ook al 30x 'Ben ik nou gek???????' gezien. Mensen mogen hier wel wat meer hun best doen.
'Waar zou buurman slapen?' bijv. is een topper.
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
07-06-2020 00:11
Beetje generiek (generisch?). Ik heb ook al 30x 'Ben ik nou gek???????' gezien. Mensen mogen hier wel wat meer hun best doen.
'Waar zou buurman slapen?' bijv. is een topper.
Ja inderdaad, dat of er toch minstens vol. 2 of 2.0 erachter.
leeg
Helena_z schreef:
07-06-2020 00:16
Ja inderdaad, dat of er toch minstens vol. 2 of 2.0 erachter.
Ja of gewoon "de mijne ook". Dat het meer leest als een serie.
Alle reacties Link kopieren
Is hij wel vaker zo snel aangebrand? Klinkt alsof hij een kort lontje heeft. En veel aandacht nodig. vermoeiend lijkt me dat.
Sowieso niet zo leuk dat hij zich niet thuis voelt bij jouw vriendengroep. Ook wel een puntje.
Misschien passen jullie toch niet zo goed bij elkaar?
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
06-06-2020 21:48
Kun je je lichaamstaal beschrijven ten tijde van de desbetreffende 'jammer'?
Ja idd...

Was het 🥳 of 😞
Geen prima, prima is geen goed.
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
07-06-2020 00:26
Ja of gewoon "de mijne ook". Dat het meer leest als een serie.
Maar dan echt enkel "de mijne ook", dat houdt het spannend.
leeg
Alle reacties Link kopieren
VakantieNL15 schreef:
07-06-2020 00:44
Ja idd...

Was het 🥳 of 😞
De cava erbij gehaald of de zakdoekjes?
leeg
Alle reacties Link kopieren
ieuw creap alert...

houdt niet van sociaal doen en doet ook nog eens aan woordspelletjes. mijn kerel zou het niet zijn.
Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
abracadabra schreef:
07-06-2020 02:31
ieuw creap alert...

houdt niet van sociaal doen en doet ook nog eens aan woordspelletjes. mijn kerel zou het niet zijn.
Houdt niet van sociaal doen is nog iets anders dan ‘zit niet te wachten op springbonerige vrienden van zijn vriendin waar hij geen klik of tekst mee heeft.

(Wat is een creap?)
Alle reacties Link kopieren
Helena_z schreef:
07-06-2020 00:49
De cava erbij gehaald of de zakdoekjes?
Dat is de vraag!
Geen prima, prima is geen goed.
Alle reacties Link kopieren
Volgende topics van TO:

Vriend is boos omdat ik een gele trui heb gekocht ipv een rode en niet met hem heb overlegd...
Vriend is boos omdat we pasta eten ipv rijst en hij niet zo veel van pasta houdt als van rijst en ik zei 'volgende keer beter'...
Vriend is boos omdat ik op onze trouwdag de buurman iets te enthousiast omhelsde en ik weet dat hij voor hem ooit het verkeerde biertje inschonk...
Vriend is boos omda ik ons pasgeboren kindje meer aandacht geef dan hem....

Etc etc etc etc etc etc etc etc...
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
Wissewis schreef:
06-06-2020 21:35
En jep, als ik hem dan toch overtuigd krijg om mee te gaan naar iets van mijn vrienden / collega's hou ik me op dat feestje toch ook écht wel bezig met hem.

En laat hem niet maar verloren lopen.

Want anders kan ik het de volgende keer wel schudden en gaat ie niet meer mee.


Bij "zijn feestjes" waar ik mee ben doet hij dat dan weer ook.
Zo is het maar net.
Overigens, mijn vrouw probeert mij niet te overtuigen maar ik hoor wel welke ze belangrijker vind dat ik meega en welke niet zo.
Ik zou zeggen; “jammer dat je nu boos bent”.
Alle reacties Link kopieren
Als ik naar een feestje ga waar mijn vrouw niemand kent stelt ik haar voor aan mensen waarvan ik denk dat zij een onderwerp gemeenschappelijk hebben.
Alle reacties Link kopieren
In de eerste instantie dacht ik: Wat onredelijk van Vriend, want op welke manier had TO het dan wél moeten zeggen? Hij is (ondanks nog niet zo lang in beeld) wel uitgenodigd voor het superexclusieve speciale-vriendenfeestje (erg netjes van BFF, om de partners niet over te slaan). TO brengt de uitnodiging over, Vriend wil niet, jammer, basta.

Vriend draait er omheen, want dit gaat niet over het woordje jammer.
Ik zou zijn kant van het verhaal weleens willen horen.

Kan het zijn dat hij best wel mee zou willen als jullie afspreken dat je hem niet aan zijn lot overlaat? Bijvoorbeeld omdat hij verlegen/introvert is, en/of het gewoon heel moeilijk vindt om een hele avond smalltalkend met onbekenden door te brengen?
Zijn er mensen in jouw vriendenkring die wel bij hem zouden passen? Heeft hij die weleens in kleiner verband ontmoet?

Natuurlijk, je bent zijn moeder niet, maar in een relatie houd je ook rekening met elkaar. Als mijn man en ik ergens heen gaan waar een van ons niemand kent, houden we elkaar gezelschap totdat de ander wat aansluiting heeft gevonden. Je kunt dat proces bespoedigen door de ander voor te stellen aan mensen: Vriend, dit is Anton, hij heeft ook een modelspoorbaan. Truus, dit is mijn vriend, hij heeft ook Nederlands gestudeerd.

Maar nu vul ik zelf ook het een en ander in. Misschien speelt er wel heel iets anders. Daar kom je alleen achter door te communiceren. spreek je verwachtingen uit en stel ze bij. Praat met elkaar over wat er werkelijk speelt.
Ik moet helemaal niks!
Alle reacties Link kopieren
Nevermind
anoniem_371950 wijzigde dit bericht op 08-06-2020 16:05
Reden: nvt
98.87% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Is het nog aan?
Issie nog boos?
Alle reacties Link kopieren
Zit je inmiddels in het animatieteam?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven