Vriend is boos

06-06-2020 20:52 95 berichten
Lieve lezers,

Ik zit met een klein dingetje.

Mijn beste vriendin is binnenkort jarig en dat viert ze op een speciale manier. Wat precies is geheim, maar het wordt iets bijzonders, alleen voor naaste vrienden. In ben uitgenodigd en ze vroeg me de uitnodiging ook over te brengen aan mijn vriend.

Ik vertelde hem van het feest en dat hij ook is uitgenodigd.

Hij reageerde met "leuk, maar ik kom niet". Geen echte verassing, hij houdt niet van feestjes en nieuwe mensen ontmoeten.

Ik reageerde met "jammer"

En dan komt het

Hij werd boos.

Boos dat ik naar het feestje ga, en dat we elkaar dan niet kunnen zien .

Maar vooral boos omdat ik reageerde met "jammer". Ik moest toch weten dat hij niet mee zou gaan, ik zou dan toch geen oog voor hem hebben en hij zou geen leuke avond hebben. Door "jammer" te zeggen praatte ik hem een schuldgevoel aan. Dat vond hij gemeen van mij.

Ik wil even wat meningen horen.

Reageren met "jammer" vind ik doodnormaal. Wat zouden jullie zeggen in zo'n situatie?

Wat doen jullie op een feestje, sta je dan de hele avond naast je partner? Ik heb super sociale vrienden, ik verwacht dat hij zelf aanhaakt en een praatje gaat maken met mensen. Ik ben er niet om hem te entertainen. Is dat verkeerd van mij?
Ik heb echt alleen "jammer" gezegd, niet meer dan dat ;) en dat was eigenlijk nog om hem tegemoet te komen, ik was blij dat hij niet mee wilde (omdat hij verwacht dat ik me de hele tijd met hem bezighou)

En nee, hij is niet 12, maar 36 ;)

We zijn een half jaartje samen, er zien elkaar om het weekend (we wonen niet in de buurt). Dit betekent dat ik dan 24 uur bij hem ben in plaats van 48 uur.

Het maakt me gewoon super onzeker...
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
06-06-2020 21:31
Het kan ook nog omgekeerde psychologie van hem zijn, dat 'ie het zogenaamd opvat als 'jammer dat je niet mee gaat' zodat hij een schuldgevoel krijgt, maar eigenlijk weet hij best dat ze juist blij is dat hij niet mee gaat en dat jammer dus liegen is en daarover juist echt boos is, maar hij doet alsof hij boos is dat hem een schuldgevoel werd aangepraat en ook: 'jammer' is andersom 'remmaj' en dat klinkt een beetje als 'red me' als je net je tanden kwijt bent en daar heeft hij dus geen zin in!
:rofl:
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Alle reacties Link kopieren
zonnekoninkje schreef:
06-06-2020 21:35
Ik heb echt alleen "jammer" gezegd, niet meer dan dat ;) en dat was eigenlijk nog om hem tegemoet te komen, ik was blij dat hij niet mee wilde (omdat hij verwacht dat ik me de hele tijd met hem bezighou)

En nee, hij is niet 12, maar 36 ;)

We zijn een half jaartje samen, er zien elkaar om het weekend (we wonen niet in de buurt). Dit betekent dat ik dan 24 uur bij hem ben in plaats van 48 uur.

Het maakt me gewoon super onzeker...
Waarom vraag je dan uberhaupt of hij mee gaat?
Zeg dan gewoon van in begin "schat, 1 juli verjaart een goede vriendin en ik ga naar haar feestje".

Kan ie nog altijd zelf eventueel polsen of hij ook welkom is.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Je vriend vindt het misschien wel vervelend dat jij naar zoveel feestjes gaat, aangezien hij niet van feestjes houdt en wil gewoon samen tijd doorbrengen.

Ik snap trouwens ook dat jij het jammer vindt dat hij nooit meegaat!
zonnekoninkje schreef:
06-06-2020 21:35
Ik heb echt alleen "jammer" gezegd, niet meer dan dat ;) en dat was eigenlijk nog om hem tegemoet te komen, ik was blij dat hij niet mee wilde (omdat hij verwacht dat ik me de hele tijd met hem bezighou)

En nee, hij is niet 12, maar 36 ;)

We zijn een half jaartje samen, er zien elkaar om het weekend (we wonen niet in de buurt). Dit betekent dat ik dan 24 uur bij hem ben in plaats van 48 uur.

Het maakt me gewoon super onzeker...

Waarom en hoe oud ben jij?
Alle reacties Link kopieren
Waarom zien jullie elkaar om het weekend? Kan je niet een keer van weekend ruilen?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Tjsa, het zit niet in mijn aard om zo'n uitnodiging dan niet over te brengen. Maar dat gaat de volgende keer wel gebeuren.

En nee, veel feestjes zijn het niet. Hij is naar twee feestjes meegegaan in een half jaar tijd.
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
06-06-2020 21:31
Het kan ook nog omgekeerde psychologie van hem zijn, dat 'ie het zogenaamd opvat als 'jammer dat je niet mee gaat' zodat hij een schuldgevoel krijgt, maar eigenlijk weet hij best dat ze juist blij is dat hij niet mee gaat en dat jammer dus liegen is en daarover juist echt boos is, maar hij doet alsof hij boos is dat hem een schuldgevoel werd aangepraat en ook: 'jammer' is andersom 'remmaj' en dat klinkt een beetje als 'red me' als je net je tanden kwijt bent en daar heeft hij dus geen zin in!
Jeetje, echt? :-D Bij ons thuis is jammer gewoon jammer.En als je iets anders bedoelt dan zeg je iets anders. Als er al dat psychologische gezeik en gedoe achter zou zitten dan hadden wij het hier thuis geen 33 jaar met elkaar vol kunnen houden. Ik word er iebelig van als ik het zo allemaal lees. Geen wonder dat veel relaties klappen als je zo op je woorden moet letten.
tanteslankie wijzigde dit bericht op 06-06-2020 21:48
0.32% gewijzigd
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
Luister naar je gevoel. Je was BLIJ dat hij niet meewilde. Denk daar nog eens over na. Dat is gek hoor, als je een leuke relatie hebt.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ik iets gezegd had van " vriendin huppeldepup viert haar speciale verjaardag en heeft me gevraagd jou ook uit te nodigen.
Dus bij deze, maar ik weet datje feestjes niet leuk vind dus vi eel je niet verplicht. Of os dat weer te passief -agressief??
Alle reacties Link kopieren
Probeer hem anders over te halen om toch mee te gaan en probeer dan wat meer oog voor hem te hebben. Het is tenslotte ook jullie weekendje samen toch?
Kun je je lichaamstaal beschrijven ten tijde van de desbetreffende 'jammer'?
Murrmurr schreef:
06-06-2020 21:31
Het kan ook nog omgekeerde psychologie van hem zijn, dat 'ie het zogenaamd opvat als 'jammer dat je niet mee gaat' zodat hij een schuldgevoel krijgt, maar eigenlijk weet hij best dat ze juist blij is dat hij niet mee gaat en dat jammer dus liegen is en daarover juist echt boos is, maar hij doet alsof hij boos is dat hem een schuldgevoel werd aangepraat en ook: 'jammer' is andersom 'remmaj' en dat klinkt een beetje als 'red me' als je net je tanden kwijt bent en daar heeft hij dus geen zin in!

:proud: Mogen we jouw brein doneren aan de wetenschap?
RikM schreef:
06-06-2020 21:49
:proud: Mogen we jouw brein doneren aan de wetenschap?
Kan dat wachten tot ik dood ben?
zonnekoninkje schreef:
06-06-2020 20:52
Reageren met "jammer" vind ik doodnormaal.

Nou klaar toch.

Zeg hem dit.
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
06-06-2020 21:51
Kan dat wachten tot ik dood ben?
:rofl:
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
06-06-2020 21:51
Kan dat wachten tot ik dood ben?
:rofl:
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Murrmurr schreef:
06-06-2020 21:51
Kan dat wachten tot ik dood ben?

Is goed, spreken we dat af.
Alle reacties Link kopieren
Vrouwtjepollewop schreef:
06-06-2020 21:48
Ik denk dat ik iets gezegd had van " vriendin huppeldepup viert haar speciale verjaardag en heeft me gevraagd jou ook uit te nodigen.
Dus bij deze, maar ik weet datje feestjes niet leuk vind dus vi eel je niet verplicht. Of os dat weer te passief -agressief??
Ik denk dat ik had gezegd: als je boos wordt omdat ik jammer zeg dan kun je wat mij betreft optiefen. Maar ik ben dan ook allergisch voor dit soort kinderachtige gemanipuleer.
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Ik had hem meteen gedumpt.


Dit is gewoon debiel en eng gedrag. Creeperige denkwijze. Manipulatie.

Waarom is dat niet een mega afknapper voor jou????
Hij werd boos.

Boos dat ik naar het feestje ga, en dat we elkaar dan niet kunnen zien .

Dit is echt niet oke hoor.
Alle reacties Link kopieren
Waar word je onzeker van?

Begrijp je dat hij het jammer vindt om je minder te zien dat weekend?

Ik zou het gewoon bespreekbaar maken. Wel zo makkelijk. Want er zit bij hem irritatie en jij vindt hem ook maar irritant op een feestje want hij kan zichzelf niet redden. Met jouw vrienden.
Alle reacties Link kopieren
Luci_Morgenster schreef:
06-06-2020 21:56
Hij werd boos.

Boos dat ik naar het feestje ga, en dat we elkaar dan niet kunnen zien .

Dit is echt niet oke hoor.

Ik vul veel in, maar ik las het meer als ‘we spraken op geïrriteerde toon’ en niet als ‘hij sloeg schreeuwend met de deuren en smeet een glas kapot’
Alle reacties Link kopieren
Als hij gaat zitten mokken dan is dat ook al vrij manipulatief, als hij haar daarmee van wil weerhouden dat ze naar de verjaardag van haar vriendin gaat.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
HennieHen schreef:
06-06-2020 21:58
Ik vul veel in, maar ik las het meer als ‘we spraken op geïrriteerde toon’ en niet als ‘hij sloeg schreeuwend met de deuren en smeet een glas kapot’
Nou en? Feit is dat hij boos wordt dat TO wel gaat.
Wat een gek.

Overigens vind ik dat het geven en nemen is in een relatie en iemand die nooit mee wil, daar zou ik niet mee samen willen zijn. Hij hoeft echt niet elk feestje mee, maar naar een bijzondere verjaardag (jubileum ofzo) dat wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven