Vriend is illegaal -> ervaringsdeskundigen hier?

18-09-2008 20:56 241 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Sinds ruim een jaar heb ik een vriend. Hij is West-Afrikaans en illegaal in Nederland. Onze relatie is erg serieus en ik vroeg me af of hier vrouwen zijn die ook een illegale vriend hebben. Op mijn moeder en een vriendin na, weet niemand dat hij illegaal is. Dat wil ik zo houden. Ik zit niet op vooroordelen te wachten of op mensen die me waarschuwen dat hij vast alleen op een verblijfstitel uit is. Gelukkig vertrouwt mijn familie hem volledig. Hij is een goede, wijze man die wil werken voor zijn geld en gewoon een normaal leven in Nederland wil hebben.

Weet iemand hoe hij een verblijfstitel kan krijgen? Voordat wij verder gaan (samenwonen, trouwen en eventueel kinderen krijgen) wil ik dit in orde hebben. Ik heb al veel gelezen op de site van de IND etc. Moet hij echt eerst terug naar zijn land van herkomst om dáár een inburgeringsexamen te doen? Hij leert op dit moment al Nederlands gelukkig.

Verder ben ik een hoogopgeleide jonge vrouw. Ik praat veel met mijn vriend. We denken gelukkig over veel zaken in het leven hetzelfde. Hij is echt de man van mijn leven. Wie heeft meer informatie voor mij, tips etc.? Ik hoor het graag van jullie!
Ik kan in ieder geval wel voor mezelf spreken, als ik in een land geboren zou zijn waar ik totaal geen kansen had, onderdrukt zou worden, geen opleiding zou kunnen volgen etc., zou ik ook mijn geluk elders zoeken. Dus, ik zou dan ook zo'n gelukszoeker' zijn.
quote:fille schreef op 20 september 2008 @ 14:39:

Tangerine, opvang in de regio: dat gebeurt echt wel hoor. Hoeveel Irakezen zitten er in Syrië denk je? Alleen iemand die hier naartoe komt als 'gelukszoeker' kan je over het algemeen niet opvangen inde regio.Iran neemt wereldwijd gezien de meeste asielzoekers op.
Geen bijzonderheden
quote:donttrysohard schreef op 20 september 2008 @ 14:41:

[...]

Omdat het in het verleden gebleken is dat Afrikanen ons meer problemen en ellende dan goeds opleveren. Er zitten gewoon heel veel rotte appels tussen.Wat een onzin.
quote:donttrysohard schreef op 20 september 2008 @ 14:41:

[...]

Omdat het in het verleden gebleken is dat Afrikanen ons meer problemen en ellende dan goeds opleveren. Er zitten gewoon heel veel rotte appels tussen.Nee, hier in het westen niet. Whahahaha!
Geen bijzonderheden
quote:yasmijn schreef op 20 september 2008 @ 14:41:

Hier in Enschede ook. Hele volksstammen kopen een huis net over de grens, want veeeeeel goedkoper.

En Tangerine, ik heb nieuws voor je, met je hengel en microkredietjes.

In Afrika is het niet wat, wordt het niet wat en zal het ook nooit wat worden.

Ja hier ook. In Duitsland, vlak over de grens, zijn inmiddels hele nederlandse dorpen waar alléén maar Nederlanders wonen.

Allemaal geaccepteerd. Maar owee als iemand hiert zijn 'geluk komt zoeken'.
quote:shining schreef op 20 september 2008 @ 14:42:

[...]

Wat een onzin.

Nee dat is een realiteit. Kijk maar de cijfers erop na. Nu kun je dan weer zeggen: ja maar de NL overheid heeft er ook niks aan gedaan om ze te laten integreren dus logisch dat ze op het verkeerde pad komen. Maar het is helaas een realiteit en ik vind het logisch dat niet jan en alleman zomaar hier kan komen. Jammer maar helaas voor die mensen omdat ze in Afrika zijn geboren maar wij kunnen er ook niks aan doen dat we hier in Nederland zitten.

Bovendien hoef je in Afrika niet per se ongelukkig te zijn hoor.
quote:yasmijn schreef op 20 september 2008 @ 14:43:

[...]

Nee, hier in het westen niet. Whahahaha!Ja natuurlijk ook, maar die verzieken de boel niet ook nog eens in Afrika. Aan die idioten hebben we onze handen meer dan vol aan.
quote:donttrysohard schreef op 20 september 2008 @ 14:45:

[...]

Nee dat is een realiteit. Kijk maar de cijfers erop na. Nu kun je dan weer zeggen: ja maar de NL overheid heeft er ook niks aan gedaan om ze te laten integreren dus logisch dat ze op het verkeerde pad komen. Maar het is helaas een realiteit en ik vind het logisch dat niet jan en alleman zomaar hier kan komen. Jammer maar helaas voor die mensen omdat ze in Afrika zijn geboren maar wij kunnen er ook niks aan doen dat we hier in Nederland zitten.

Bovendien hoef je in Afrika niet per se ongelukkig te zijn hoor.

Dit is dus týpisch zo'n inteloreante reactie die ik bedoel.

Ik ga er niet eens op in.

Ik heb overigens nergens gezegd at ej in Afrika persé ongelukkig moet zijn. Helemaal niet.Maar in West-Europs heb je over het algemeen wat meer kansen dan in de armste landen in Afrika.
quote:donttrysohard schreef op 20 september 2008 @ 14:45:

[...]

Ja natuurlijk ook, maar die verzieken de boel niet ook nog eens in Afrika. Aan die idioten hebben we onze handen meer dan vol aan.Fout! Door blanken is en wordt heel veel verziekt in Afrika.
Geen bijzonderheden
quote:shining schreef op 20 september 2008 @ 14:35:

Ik ga hier even door i.p.v. op het moderatortopic.

Ik vroeg gister al in deze discussie of het nou echt zo vreemd is dat mensen die getalenteerd zijn, jonge mensen met ambities, die in een land zijn geboren waar ze totaal geen toekomstmogelijkheden hebben, naar een land willen waar ze wél een toekomst op kunnen bouwen?

Ik woon in de grensstreek en er zijn heel veel mensen die naar Duitsland verhuizen, omdat de huizen daar echt veel goedkoper zijn. E n dan bedoel ik ook écht veel goedkoper.

Dat doiet men ook uit eigenbelang, immers het levert ze geld op.Het is ook allemaal geoorloofd en men vindt het heel normaal.

Waarom is er dan geen begrip voor bijv. een Afrikaan die zijn toekomst hier wil opbouwen?Iemand die getalenteerd is en die hier niets anders kan dan vakken vullen heeft hier 'n betere toekomst dan wat ie in z'n eigen land (of land met zijn eigen cultuur) zou kunnen krijgen?
quote:elninjoo schreef op 20 september 2008 @ 14:52:

[...]

Iemand die getalenteerd is en die hier niets anders kan dan vakken vullen heeft hier 'n betere toekomst dan wat ie in z'n eigen land (of land met zijn eigen cultuur) zou kunnen krijgen?

Het feit dat hij alleen maar vakken vuklt is niet aan hem zelf te danken hoor. Dat weet je zelf toch ook wel?

En zelfs al zou hij 'alleen maar vakken vullen', dan nog heeft een arm persoon een veel betere toekomst hier.
quote:shining schreef op 20 september 2008 @ 14:53:

[...]

Het feit dat hij alleen maar vakken vuklt is niet aan hem zelf te danken hoor. Dat weet je zelf toch ook wel?

En zelfs al zou hij 'alleen maar vakken vullen', dan nog heeft een arm persoon een veel betere toekomst hier.Nou, dat ligt er maar aan. Je stelt het zwart wit. Zo eenvoudig ligt het niet.
Geen bijzonderheden
Yas, het is inderdaad heel zwart-wit gesteld.Tuurlijk is het wat simplistisch hoe ik het verwoord.

Ik denk eigenlijk dat de meeste mensen het liefst in hun eigen land blijven wonen, met hun familie om hun heen, in hun eigen cultuur. Een enkeling uitgezonderd uiteraard.

Maar als je in de ongelukkige omstandigheid verkeert dat je in één van de armste landen ter wereld geboren bent en je bent inelligent, je hebt ambities en talenten, dan begrijp ik heel goed dat je naar en land wilt waar je daar wél wat mee kunt doen.
Ik ook.
Geen bijzonderheden
quote:shining schreef op 20 september 2008 @ 14:47:

[...]

Dit is dus týpisch zo'n inteloreante reactie die ik bedoel.

Ik ga er niet eens op in.

Ik heb overigens nergens gezegd at ej in Afrika persé ongelukkig moet zijn. Helemaal niet.Maar in West-Europs heb je over het algemeen wat meer kansen dan in de armste landen in Afrika.

Zeker heb je meer kansen maar dat betekent niet dat die kansen er voor iedereen zijn. Iedereen zomaar toelaten heeft in het verleden bewezen niet te werken.

Ben nou eens realistisch en zet die hippie gedachtes uit je hoofd. De wereld zit gewoon niet zo in elkaar dat je overal welkom bent.
quote:donttrysohard schreef op 20 september 2008 @ 15:02:

[...]

Zeker heb je meer kansen maar dat betekent niet dat die kansen er voor iedereen zijn. Iedereen zomaar toelaten heeft in het verleden bewezen niet te werken.

Ben nou eens realistisch en zet die hippie gedachtes uit je hoofd. De wereld zit gewoon niet zo in elkaar dat je overal welkom bent.Zeker waar. Tis dubbel allemaal.
Geen bijzonderheden
quote:donttrysohard schreef op 20 september 2008 @ 15:02:

[...]

Ben nou eens realistisch en zet die hippie gedachtes uit je hoofd. De wereld zit gewoon niet zo in elkaar dat je overal welkom bent.

Je hebt ook gelijk hoor. Maar wat gewoon heel krom is, dat hier in Nederland de één na de ander emigreert en dat, wanneer het omgekeerd is, er heel veel kritiek op is.

En ik vind dat het wel zo zou moeten zijn dat je overal welkom bent.

We zijn wereldburgers en niet alleen maar Nederlanders omdat we daar toevallig geboren zijn.
In de jaren na de tweede wereldoorlog waren er duizenden Nederlanders die hun geluk gingen zoeken in landen als Amerika, Canade en Australië. Omdat daar werkgelegenheid was, ze wilden hun toekomst daar opbouwen. Velen gingen zonder geld of papieren. Ook allemaal slecht?
Tangerine racistisch? Haha, da's zo ongeveer de meest rechtschapen forummer die ik ken
quote:shining schreef op 20 september 2008 @ 15:13:

In de jaren na de tweede wereldoorlog waren er duizenden Nederlanders die hun geluk gingen zoeken in landen als Amerika, Canade en Australië. Omdat daar werkgelegenheid was, ze wilden hun toekomst daar opbouwen. Velen gingen zonder geld of papieren. Ook allemaal slecht?Zij konden daar enkel overleven door zelf hard te werken, zonder werk geen geld en geen eten. Niet zoals in ons walhalla waar iemand onderhouden wordt en recht heeft op gezondheidszorg ook al heeft ie geen cent premie betaalt. Bovendien veeeeeel meer ruimte in die landen dan hier.
quote:elninjoo schreef op 20 september 2008 @ 15:19:

[...]

Zij konden daar enkel overleven door zelf hard te werken, zonder werk geen geld en geen eten. Niet zoals in ons walhalla waar iemand onderhouden wordt en recht heeft op gezondheidszorg ook al heeft ie geen cent premie betaalt. Bovendien veeeeeel meer ruimte in die landen dan hier.

Voor mensen die geen zin hebben om te werken heb ik ook geen respect. Maar die mensen heb je overal. Ik heb het nu over welwillende mensen die willen werken, die willen werken aan hun toekomst, die ons land wat te bieden hebben.

Er wordt met twee maten gemeten en dat is wat mij stoort.
Ik snap de vergelijking met iemand die een huis in Duitsland koopt eigenlijk niet zo. Diegene koopt dat huis met eigen geld of met hypotheek betaald met eigen salaris. Dat lijkt me toch een ander verhaal dan iemand die met niks komt en van een land en diens bewoners geld en een woning vraagt om een toekomst op te bouwen.

Begrijp me niet verkeerd, eenieder heeft het recht om een zo goed mogelijk bestaan op te bouwen, maar eenieder heeft ook de plicht om zoveel mogelijk bij te dragen aan eigen bestaan.

Wat betreft een relatie met een illegaal...tja...ik ken vrouwen die geen relatie willen met een man die onder een bepaald salaris verdient (wat ik weer een vreemde reden vind) dus waarom zou dit dan ineens wel een belachelijke reden zijn? Niet iedereen heeft trek/tijd/zin voor andermans bagage.
Minny, ik haalde dat aan, om te laten zien dat het mens-eigen is om het beste voor jezelf, je kinderen en je familie te willen.

Dat is niet egoïstisch, dat is de natuur van de mens.
quote:shining schreef op 20 september 2008 @ 15:13:

In de jaren na de tweede wereldoorlog waren er duizenden Nederlanders die hun geluk gingen zoeken in landen als Amerika, Canade en Australië. Omdat daar werkgelegenheid was, ze wilden hun toekomst daar opbouwen. Velen gingen zonder geld of papieren. Ook allemaal slecht?Nee want die mensen hebben bewezen dat het wel mogelijk is om je aan te passen.
Tuurlijk wil eenieder het beste voor zichzelf en de diens familieleden. Logisch. Echter, met eigen geld komen en ergens een huis kopen zonder dat het desbetreffend land ook maar een cent kost is iets anders dan een land inlopen en vragen om een bijdrage aan die toekomst. Of, in veel gevallen, zo ongeveer eisen dat die toekomst geheel financieerd wordt door de bewoners van dat land. Vandaar dat ik de vergelijking niet zo snapte.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven