Vriend leeft ongezond
zaterdag 4 augustus 2018 om 08:51
Nee Haha Thanks Engeliene, dat ben ik ook niet. Zo’n leefpatroon heeft gewoon consequenties en ik denk ook aan de toekomst. Wil ook kinderen.
Sorry zit op mijn telefoon dus reageer volgens mij niet overal op (beetje onoverzichtelijk). Maar iig fijn dat ik het gevoel krijg dat ik niet gek ben en er wel iets van kan vinden. Iemand schreef volgens mij dat ik niet zijn moeder ben, en dat klopt natuurlijk. Daarom heb ik er de afgelopen maanden ook niet over gerept. Maar nu begint het steeds serieuzer te worden tussen ons en merk ik dat het “probleem” ook blijft. Met onvermijdelijk consequenties. Over 1.5 jaar kan ik hier niet meer mee aankomen denk ik, vandaar dat ik nu een stap ga zetten.
Sorry zit op mijn telefoon dus reageer volgens mij niet overal op (beetje onoverzichtelijk). Maar iig fijn dat ik het gevoel krijg dat ik niet gek ben en er wel iets van kan vinden. Iemand schreef volgens mij dat ik niet zijn moeder ben, en dat klopt natuurlijk. Daarom heb ik er de afgelopen maanden ook niet over gerept. Maar nu begint het steeds serieuzer te worden tussen ons en merk ik dat het “probleem” ook blijft. Met onvermijdelijk consequenties. Over 1.5 jaar kan ik hier niet meer mee aankomen denk ik, vandaar dat ik nu een stap ga zetten.
zaterdag 4 augustus 2018 om 08:59
Hij is arts zeg je. Dan is hij niet meer de jongste en al op een leeftijd dat hij niet meer zo zal veranderen.
Je wilt hem veranderen. Dat is een grote fout. Je kunt mensen niet veranderen.
Je vriend is zo. Een ongezonde ‘vreetzak’.
Je kunt twee dingen doen: het accepteren of hem laten gaan en iemand zoeken die bij jou past.
Jullie zijn blijkbaar geen perfecte match.
Je wilt hem veranderen. Dat is een grote fout. Je kunt mensen niet veranderen.
Je vriend is zo. Een ongezonde ‘vreetzak’.
Je kunt twee dingen doen: het accepteren of hem laten gaan en iemand zoeken die bij jou past.
Jullie zijn blijkbaar geen perfecte match.
zaterdag 4 augustus 2018 om 09:03
TanteBedelia schreef: ↑04-08-2018 08:28Als iemand écht zijn hele leven met sport en gezond eten bezig is, zou het ook niet echt mijn type zijn.
Oh, voor mij juist wel! Ik hou zelf ook van een gezonde levensstijl en veel sport. Mijn partner hoeft niet perse zo veel te sporten als ik, maar een aantal keren per week van de bank af komen en je niet alleen maar volladen met junkfood (1 - 2 x per week vind ik wel genoeg) moet toch wel op te brengen zijn? Zoals TO beschrijft, zou voor mij een reden zijn om het uiteindelijk uit te maken als er niks verandert. Het is ook leuk als je samen eens wat actiefs kunt doen en niet altijd alleen. En dat je samen gezond en fit oud kunt worden.
zaterdag 4 augustus 2018 om 09:13
TO geeft aan dat ze haar trotse man niet wil kwetsen door over zijn gewicht te beginnen.
Het is niet zo dat haar vriend er een probleem mee heeft he? Hij lacht haar zorgen over zijn gezondheid weg. En dat is dan een dokter?
Keihard met gestrekt been er in is wat TO zou moeten doen. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden, zeg maar.
zaterdag 4 augustus 2018 om 09:16
Het geeft namelijk aan dat hij altijd een hang zal hebben naar het lekkere gevoel om zich naar behoefte ongelimiteerd vol te proppen.
Misschien zal hij af en toe gaan lijnen en dan weer tijdelijk mager worden, maar die drang blijft aanwezig en ik zou niet iemand als partner willen met een dergelijke zucht naar eten (of andere fijne middelen).
Misschien zal hij af en toe gaan lijnen en dan weer tijdelijk mager worden, maar die drang blijft aanwezig en ik zou niet iemand als partner willen met een dergelijke zucht naar eten (of andere fijne middelen).
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
zaterdag 4 augustus 2018 om 09:17
zaterdag 4 augustus 2018 om 09:19
zaterdag 4 augustus 2018 om 09:27
Mijn man ik en ik hebben ook een heel verschillende leefstijl. Ik heb er dan ook vaak moeite mee, maar besef dat hij net zoveel recht heeft op zijn ongezonde leefstijl, als ik op mijn gezonde leefstijl.
Omdat je nu in het begin van je relatie zit, moet je goed overwegen of dit probleem niet te veel in de weg gaat zitten, want het zal moeilijk blijven, en nog moeilijker worden.
Gelukkig heeft mijn man nog geen ziektes, beperkingen e.d. Dat gaat trouwens niet van de een op de andere dag maar sluipt er heel langzaam in. Ik realiseer me dat het mogelijk is dat ik later nog heel kwiek ben en toch beperkt zal worden omdat manlief niet alles meer doet. (Mensen zeggen trouwens niet dat iets niet meer kan door hun overgewicht, maar hebben bv. geen zin in fietsen, daar wordt je moe van haha enz...).
Omdat je nu in het begin van je relatie zit, moet je goed overwegen of dit probleem niet te veel in de weg gaat zitten, want het zal moeilijk blijven, en nog moeilijker worden.
Gelukkig heeft mijn man nog geen ziektes, beperkingen e.d. Dat gaat trouwens niet van de een op de andere dag maar sluipt er heel langzaam in. Ik realiseer me dat het mogelijk is dat ik later nog heel kwiek ben en toch beperkt zal worden omdat manlief niet alles meer doet. (Mensen zeggen trouwens niet dat iets niet meer kan door hun overgewicht, maar hebben bv. geen zin in fietsen, daar wordt je moe van haha enz...).
zaterdag 4 augustus 2018 om 09:27
zaterdag 4 augustus 2018 om 09:36
Dit is terrein voor een eeuwig durend conflict. Misschien wil hij wel enigzins meegaan in jou gezonde voorstellen om jou een plezier te doen, zeker in de eerste fase van de relatie. Maar hij is wie hij is, met zijn eigen gewoonten en voorkeuren. Jij zult je gaan ergeren aan ieder gebakje, koekje, zak friet of pizza. Aan iedere extra kilo. Onder het mom van dat je je zorgen maakt om zijn gezondheid ga je ondertussen walgen van zijn postuur en gebrek aan zelfbeheersing en discipline (waar het werkelijk om gaat) Hoe meer jij je ergert en er tegenin gaat, hoe meer hij in verzet komt en nog een pak koekjes open trekt. Desnoods stiekem. Al snel hebben jullie geen seks meer en is de relatie gedoemd.
Jij wil hem veranderen. Neem van mij aan dat je een ander niet kunt veranderen. Dat wordt een slopend en frustrerend project. Begin er niet aan.
Controle willen hebben op andermans doen en laten is trouwens sowieso niet handig in een relatie. Wellicht kun je hier wat aandacht aan geven bij jezelf.
Jij wil hem veranderen. Neem van mij aan dat je een ander niet kunt veranderen. Dat wordt een slopend en frustrerend project. Begin er niet aan.
Controle willen hebben op andermans doen en laten is trouwens sowieso niet handig in een relatie. Wellicht kun je hier wat aandacht aan geven bij jezelf.
anoniem_370937 wijzigde dit bericht op 04-08-2018 09:55
8.37% gewijzigd
zaterdag 4 augustus 2018 om 09:38
Als jouw partner steeds dikker zou worden, zou je daar niets van zeggen?
Als hij daar helemaal moe van wordt, dan maakt ie het maar uit. Weet je meteen hoe diep de liefde zit.
zaterdag 4 augustus 2018 om 09:55
zaterdag 4 augustus 2018 om 10:05
Even los van of je zorgen 'terecht' zijn of niet en of je er iets van 'mag' zeggen of niet viel ook dit stukje me op in jouw OP. Daarnaast las ik in een bericht dat jij perfectionistisch bent. Laat je eigen angsten en eisen niet te veel je controlebehoefte over je vriend bepalen, dat is echt niet goed voor je relatie.
Ik snap je zorgen om zijn gezondheid, en toch ook zijn uiterlijk wanneer hij op deze manier voor zichzelf zorgt. Het meeste wat je kan doen is het aankaarten bij hem en een open gesprek aangaan eerst om zijn mening te begrijpen en te horen hoe hij er écht tegenaan kijkt. Als het echt voor jouw gevoel uit de hand loopt en jullie relatie vordert zal je voor jezelf moeten bepalen waar jouw eigen grens ligt hierin, is dit iemand met wie je een aanzienlijk deel van je leven wil blijven delen? Maar let wel op de projectie van je eigen angsten en eisen, het laatste wat je partner nodig heeft is een controlerende moederfiguur.
zaterdag 4 augustus 2018 om 10:10
Je mag wel van iemand vragen dat hij stopt met roken maar niet dat hij moet stoppen met al dat ongezonde eten?
Hij is dokter! Hoe ziet hij de toekomst voor zich? Door al die suikers en vet zal hij steeds moeier worden. Zit er later een obese man/papa op de bank die nergens zin in heeft, altijd te moe is.
Dit zou voor mij een serieus issue zijn. Toen ik mijn man leerde kennen had hij ook serieus overgewicht. Hij woonde nog thuis bij een moeder die dacht hem de hele dag vol te moeten proppen. Voor mij is hij afgevallen, en nu kook ik en doe ik de boodschappen, dus er komt weinig zooi in huis.
Hij is dokter! Hoe ziet hij de toekomst voor zich? Door al die suikers en vet zal hij steeds moeier worden. Zit er later een obese man/papa op de bank die nergens zin in heeft, altijd te moe is.
Dit zou voor mij een serieus issue zijn. Toen ik mijn man leerde kennen had hij ook serieus overgewicht. Hij woonde nog thuis bij een moeder die dacht hem de hele dag vol te moeten proppen. Voor mij is hij afgevallen, en nu kook ik en doe ik de boodschappen, dus er komt weinig zooi in huis.
ik geef mn bek ook maar een douw
zaterdag 4 augustus 2018 om 10:39
Of je man zit aan huis gebonden omdat jij dementerend bent, of een tia hebt gehad , of zit alleen omdat jij kanker kreeg.DeeDee76 schreef: ↑04-08-2018 09:27Mijn man ik en ik hebben ook een heel verschillende leefstijl. Ik heb er dan ook vaak moeite mee, maar besef dat hij net zoveel recht heeft op zijn ongezonde leefstijl, als ik op mijn gezonde leefstijl.
Zelfs een gezonde levensstijl voorkomt dit soort dingen niet,
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
zaterdag 4 augustus 2018 om 10:41
O, wat mij betreft als iemand er zich zó mee gaat bemoeien is het einde relatie.julius schreef: ↑04-08-2018 09:13TO geeft aan dat ze haar trotse man niet wil kwetsen door over zijn gewicht te beginnen.
Het is niet zo dat haar vriend er een probleem mee heeft he? Hij lacht haar zorgen over zijn gezondheid weg. En dat is dan een dokter?
Keihard met gestrekt been er in is wat TO zou moeten doen. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden, zeg maar.
Ze zoekt maar een ander type met wie ze haar gezonde levensstijl en liefde voor sport kan delen.
zaterdag 4 augustus 2018 om 10:43
zaterdag 4 augustus 2018 om 10:45
Eens. Je kan je zorgen uitspreken, vragen waarom en als het een praktisch obstakel blijkt, aanbieden te helpen als de verandering heel belangrijk voor je is.TanteBedelia schreef: ↑04-08-2018 10:41O, wat mij betreft als iemand er zich zó mee gaat bemoeien is het einde relatie.
Ze zoekt maar een ander type met wie ze haar gezonde levensstijl en liefde voor sport kan delen.
Als hij niet wil houdt het op en is de vraag of je de relatie dan door wil zetten.
Eisen dat een ander verandert heb ik nog nooit goed zien eindigen.
zaterdag 4 augustus 2018 om 10:49
Dat lijkt mij ook niet zo prettig, dat je voor hem moet zorgen als een moeder voor haar kind.Madeliefjees schreef: ↑04-08-2018 10:10Je mag wel van iemand vragen dat hij stopt met roken maar niet dat hij moet stoppen met al dat ongezonde eten?
Kookt hij nooit eens lekker voor jou? Doet nooit de boodschappen? Je hebt nooit iets lekkers in huis voor anderen?