Vriend leeft ongezond

04-08-2018 07:43 122 berichten
anoniem_373879 wijzigde dit bericht op 13-08-2018 09:17
Reden: x
99.82% gewijzigd
Kunstenkitsch schreef:
05-08-2018 16:26
Een hele slanke, zichzelf fit noemende vrouw die meent heel veel verstand van voeding te hebben (allemaal bij elkaar gegoogled) en dit als een ware religie verspreidt is net onaantrekkelijk.

Omdat mensen dan geconfronteerd worden met hun eigen luie en ongezonde gedrag en dat hebben ze liever niet. Fitgirls bashen is dan veel veiliger en fijner.
Ik bash geen fitgirls. Wel kan ik me suf ergeren aan dames (en heren) die menen heel veel verstand van goede voeding te hebben en dat te pas en te onpas menen te moeten uiten.

Voor mezelf sprekende: doorgaans eet ik behoorlijk gezond. Fruit vind ik niet lekker, maar groenten, boterhammen, humus, yoghurt en avondeten in het algemeen vind ik lekker en ik voldoe aan de schijf van vijf. (Op fruit na) Soms heb ik gewoon heel veel zin in snoep, pizza, gevulde koek of patatje oorlog en dat eet ik dan ook.

Impala, het is aan TO om te bepalen hoeveel last ze heeft van het ongezonde eten van haar vriend en waarom ze daar zo’n last van heeft. Vriend zal slim zat zijn, dus ze hoeft hem niet te vertellen hoe hij moet eten. Daar heeft hij een moeder voor. (En het kan ook een tegenreactie zijn van die vriend. Stel dat hij dat kang bij zijn ouders heeft gewoond en zijn ouders voor zijn prakkie zorgden. Hij zal de eerste en de laatste niet zijn die van de weeromstuit door lange dagen grijpt naar alles wat ongezond is.

De eerste paar jaar op mezelf stonden vooral in het teken van pizza, uit eten en chips. Dit alles weggespoeld met de nodige wijn en cola. Na een tijd was ik het zat en ging weer normaal eten. Ongeveer heel mijn omgeving leefde zo voor een paar jaar en ging daarna terug naar het oude, gezonde eten.
Alle reacties Link kopieren
Kunstenkitsch schreef:
05-08-2018 16:51
Ik bash geen fitgirls. Wel kan ik me suf ergeren aan dames (en heren) die menen heel veel verstand van goede voeding te hebben en dat te pas en te onpas menen te moeten uiten.

Impala, het is aan TO om te bepalen hoeveel last ze heeft van het ongezonde eten van haar vriend en waarom ze daar zo’n last van heeft. Vriend zal slim zat zijn, dus ze hoeft hem niet te vertellen hoe hij moet eten. Daar heeft hij een moeder voor. (En het kan ook een tegenreactie zijn van die vriend. Stel dat hij dat kang bij zijn ouders heeft gewoond en zijn ouders voor zijn prakkie zorgden. Hij zal de eerste en de laatste niet zijn die van de weeromstuit door lange dagen grijpt naar alles wat ongezond is.

De eerste paar jaar op mezelf stonden vooral in het teken van pizza, uit eten en chips. Dit alles weggespoeld met de nodige wijn en cola. Na een tijd was ik het zat en ging weer normaal eten. Ongeveer heel mijn omgeving leefde zo voor een paar jaar en ging daarna terug naar het oude, gezonde eten.
Dat is toch precies wat ik ook heb gezegd? Dat ze zijn moeder niet is. Dat er ook niks te eisen valt. Maar dat ze er wel voor mag kiezen om niet zo'n man te willen als levenspartner. En dat het aan hem is of hij hiermee door wil gaan of niet.
Dat het haar dwars zit is duidelijk, gezien dit topic. En dat begrijp ik heel goed.
.
Dreamer schreef:
05-08-2018 16:15
En je zult er nog van staan kijken hoeveel mensen overgewicht hebben, die wél gezond eten.

Sinds ik ooit in een snackbar een nogal forse man een groentekroket in plaats van een gewone hoorde bestellen, "want je moet wel gezond eten", geloof ik er niet meer zo in.
Ook had ik een morbide obese buurman (die had zó'n grote pens dat hij nauwelijks nog kon lopen, het was meer waggelen) die me met een sip gezicht vertelde dat hij diabetes had, TERWIJL hij in zijn eentje een hele schaal bonbons leeg at. Schei toch uit.
Ik geloof best dat er mensen zijn die oprecht niets aan hun overgewicht kunnen doen maar voor een heel groot deel is het ook gewoon pure domheid.
En ik ben er mijn hele leven juist al veel mee bezig..
Waarom ben je daar al je hele leven mee bezig? Klinkt erg obsessief eigenlijk. En je ouders kennen hem zo goed, zien hem elke dag, om te weten dat hij ongezond eet?
Lange dagen en alleen zijn maakt een mens makkelijk. Dus ja tussen de middag een salade en dan savonds pizza, patat of kip of vis van de markt is dan redelijk voor de hand liggend.
Denk dat dat druk maken er om meer over jou zegt dan over hem. Ik denk dat jullie niet bij elkaar passen eigenlijk.
RikM schreef:
05-08-2018 17:08
.
Ik geloof best dat er mensen zijn die oprecht niets aan hun overgewicht kunnen doen maar voor een heel groot deel is het ook gewoon pure domheid.
Daar ben ik het niet mee eens.
Volgens mij is het veel vaker onmacht: men heeft de kennis of het besef wel, maar het lukt niet ernaar te handelen.

Daar heeft domheid weinig mee te maken.
aliva schreef:
05-08-2018 17:22
Volgens mij is het veel vaker onmacht: men heeft de kennis of het besef wel, maar het lukt niet ernaar te handelen.
Dat geloof ik ook. Vriend van TO is arts. Vaak is het ook leven in een staat van ontkenning over de schadelijke lange termijn effecten. Dat hebben veel rokers ook.
aliva schreef:
05-08-2018 17:22

Daar heeft domheid weinig mee te maken.
Welke onmacht? Wie is de baas, die vette hap of die salade? Die bak friet of die gezonde maaltijd? Hoezo "onmacht"? Zijn we dan allemaal watjes zonder eigen wil? En kunnen we niks anders dan ons willoos overgeven aan de versnaperingen? Mijn god...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Kokoro schreef:
04-08-2018 08:49
Hier direct na de studie, zodra ik het kon betalen, maar begonnen met de AH box zodat er iig lekker en gezond eten in huis was. Maakte het iets makkelijker.
Heb je toch geen box voor nodig? Je haalt één keer in de zoveel tijd een stapel gezonde boodschappen in huis, en als je thuis komt kies je waar je zin in hebt, gewoon omdat het al in de koelkast ligt. Vind het wel eens belachelijk die reclames, die mensen die dan claimen opeens godzijdank gezonder te kunnen eten omdat het uit zo'n doos komt... hallo, wordt wakker, het is ook gewoon te koop in de supermarkt, en vaak nog goedkoper ook...
pejeka schreef:
05-08-2018 18:26
Welke onmacht?
Jij kan jezelf ook niet beletten om keer op keer topics te verzieken door tot in den treure hetzelfde riedeltje af te draaien.

Wat is het? Onmacht?
Nee? Dan is het onwil en is het trollen.

Kies maar ;-D
Wat een gelul hier allemaal. Vooral de forummers die zeggen dat ze het voorzichtig aan moet pakken.

Ik ben zelf een vreetzak geweest ik kon alles eten wat los en vast zat. Mijn vriend heeft mij echt wel de waarheid vertelt hoor. Ik ben super slank (iets té) geworden met hulp van mijn vriend.

To, zeg gewoon de waarheid je vriend eet zich letterlijk dood zo. Daar ben je niet verliefd op geworden toch?
Kunstenkitsch schreef:
05-08-2018 16:51

Voor mezelf sprekende: doorgaans eet ik behoorlijk gezond. Fruit vind ik niet lekker, maar groenten, boterhammen, humus, yoghurt en avondeten in het algemeen vind ik lekker en ik voldoe aan de schijf van vijf. (Op fruit na) Soms heb ik gewoon heel veel zin in snoep, pizza, gevulde koek of patatje oorlog en dat eet ik dan ook.

Dat is in de relatie van To niet aan de orde, die vreet zich lekker de dood in.
RikM schreef:
05-08-2018 17:08
Sinds ik ooit in een snackbar een nogal forse man een groentekroket in plaats van een gewone hoorde bestellen, "want je moet wel gezond eten", geloof ik er niet meer zo in.
Ook had ik een morbide obese buurman (die had zó'n grote pens dat hij nauwelijks nog kon lopen, het was meer waggelen) die me met een sip gezicht vertelde dat hij diabetes had, TERWIJL hij in zijn eentje een hele schaal bonbons leeg at. Schei toch uit.
Eens!!!!!

Elk pondje gaat door het mondje. Meeste mensen hebben gebrek aan zelfreflectie. Owee als je er wat van zegt......
Ttass schreef:
05-08-2018 18:44
Wat een gelul hier allemaal. Vooral de forummers die zeggen dat ze het voorzichtig aan moet pakken.

Ik ben zelf een vreetzak geweest ik kon alles eten wat los en vast zat. Mijn vriend heeft mij echt wel de waarheid vertelt hoor. Ik ben super slank (iets té) geworden met hulp van mijn vriend.

To, zeg gewoon de waarheid je vriend eet zich letterlijk dood zo. Daar ben je niet verliefd op geworden toch?
Hoe heeft je vriend je hierbij geholpen? En stond je meteen open voor die hulp? Of vond het het aanvankelijk maar gezeur?
Maar goed gedaan hoor, hij heeft je dan wakker geschud en gesteund, uiteindelijk heb je het toch zelf moeten doen!
.
impala schreef:
05-08-2018 20:07
Hoe heeft je vriend je hierbij geholpen? En stond je meteen open voor die hulp? Of vond het het aanvankelijk maar gezeur?
Maar goed gedaan hoor, hij heeft je dan wakker geschud en gesteund, uiteindelijk heb je het toch zelf moeten doen!
Door te zeggen dat het niet gezond is, en samen sporten en boodschappen doen op zaterdag. Hij zij: ‘Ttass ik hou heel erg van je ik wil niet dat je jezelf letterlijk de dood in vreet’. Ik hou van mijn vriend. Hij had het beste met mij voor nog steeds. Ik ben trots en hij nog trotser. De liefde spat er vanaf.
iets_perzik schreef:
05-08-2018 16:41
Omdat mensen dan geconfronteerd worden met hun eigen luie en ongezonde gedrag en dat hebben ze liever niet. Fitgirls bashen is dan veel veiliger en fijner.
Slachtofferrol voelt fijn en vetrouwd. Ik vond het zelf heerlijk om in de slachtofferol te zitten. Het brengt je nergens alleen de afgrond in.
Ik denk dat je hier wel het gesprek met hem over aan moet gaan. In een goede relatie moet je eerlijk tegenover elkaar zijn. Misschien kun je hem vragen wat de reden voor hem is om ongezond te eten. Dat kan van alles zijn, van gemakkelijk, het lekker vinden, grote eetlust, het niet belangrijk genoeg vinden, niet in de gaten hebben wat hij allemaal eet, stress, spanning of bijvoorbeeld iets psychologisch/uit zijn verleden.
Dr. Mcdonalds 🤣

Maar goed, we hebben een fijn gesprek gehad. Ik heb aangegeven het een serieus ding te vinden en vroeg me openlijk af of we dan wel bij elkaar passen. Hij vond van wel (ik ook) en wil er zeker op gaan letten. Meer niet. Ik heb geen eisen gesteld of plannen gemaakt. We sporten samen en hij gaat nu hopelijk minder ongezond eten. Ik vertrouw er gewoon op, heb ook gezegd dat ik dat doe. De tijd zal het leren.
^ Wat fijn! Goed gedaan :)
wij slapen nooit.
Girlnextdoor30 schreef:
06-08-2018 21:36
we hebben een fijn gesprek gehad. Ik heb aangegeven het een serieus ding te vinden en vroeg me openlijk af of we dan wel bij elkaar passen. Hij vond van wel (ik ook) en wil er zeker op gaan letten. Meer niet. Ik heb geen eisen gesteld of plannen gemaakt. We sporten samen en hij gaat nu hopelijk minder ongezond eten. Ik vertrouw er gewoon op, heb ook gezegd dat ik dat doe. De tijd zal het leren.
Hopelijk is dit een goed begin voor je vriend om gezonder te gaan leven! Welke sport doen jullie samen?
iets_perzik schreef:
05-08-2018 16:41
Niks mis met fit zijn, wel als je er zowat een religie van maakt. Heb ook zo'n collega, brood eet ze niet meer want gluten en verborgen suikers en weet ik wat voor narigheid. Suiker is vergif. Zout is vergif. Ze leeft de hele dag op een half trosje druiven en een halve komkommer. Als er een collega jarig is en een gebakje aanbiedt, trekt ze een gezicht alsof er een handvol arsenicum wordt aangeboden. Ze houdt niet van koken, dus de avondmaaltijd is vaak ook alleen maar een salade en als ze eens gek wil doen, een handje pasta of rijst. Het enige wat ze drinkt is water, heel de dag water, nog geen kop thee, geen kop koffie. En in de avond thuis ook alleen water. Om nou te zeggen dat ze er gezonder is uit gaan zien in de afgelopen jaren, mneuuh...
pejeka schreef:
07-08-2018 19:57
Niks mis met fit zijn, wel als je er zowat een religie van maakt. Heb ook zo'n collega, brood eet ze niet meer want gluten en verborgen suikers en weet ik wat voor narigheid. Suiker is vergif. Zout is vergif. Ze leeft de hele dag op een half trosje druiven en een halve komkommer. Als er een collega jarig is en een gebakje aanbiedt, trekt ze een gezicht alsof er een handvol arsenicum wordt aangeboden. Ze houdt niet van koken, dus de avondmaaltijd is vaak ook alleen maar een salade en als ze eens gek wil doen, een handje pasta of rijst. Het enige wat ze drinkt is water, heel de dag water, nog geen kop thee, geen kop koffie. En in de avond thuis ook alleen water. Om nou te zeggen dat ze er gezonder is uit gaan zien in de afgelopen jaren, mneuuh...

Dat heeft niks met gezond en fit te maken, eerder met een (excuus voor een) eetstoornis. Waarschijnlijk heeft die allerlei tekorten door het schrappen van bepaalde voedselgroepen. Sommige mensen slaan heel erg door met bepaalde diëten. Als ze ‘dit is geen dieet, dit is een levensstijl’ beginnen te verkondigen, gaat het vaak een religieus tintje krijgen. Daar hou ik ook niet zo van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven