Vriend van mijn partner.

12-01-2019 13:16 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
"weggehaald ivm herkenbaarheid"
anoniem_381012 wijzigde dit bericht op 31-01-2019 11:31
Reden: weggehaald ivm herkenbaarheid
98.36% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
12-01-2019 14:33
Jij neemt nooit een fles wijn mee als je naar een vriendin gaat?
Nee, ze heeft genoeg in huis.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Wintertaling schreef:
12-01-2019 14:30
Dank jullie voor de reacties. Ten eerste is het natuurlijk prima dat hij alleen met een vriend afspreekt. Spreek ook regelmatig met een vriendin af. Daarom ook gezegd tegen vriend dat hij gewoon met hem moet afspreken.

Gaat mij om de manier waarop. Hij accepteert mij niet. Schuift me dus als het ware aan de kant.

Maar goed. Ben benieuwd hoe het afspraakje verloopt.
Nou en? Kan jij het altijd met iedereen vinden dan?
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het aan je vriend overlaten. Heeft hij zin in een avond zuipen met zijn vriend doet hij dat toch lekker?
En als het een rare bedoening wordt omdat vriend wel zijn partner meeneemt en ze jou nooit meer willen zien kan jouw vriend zelf bedenken wat hij daarmee wil.
Wintertaling schreef:
12-01-2019 14:30
Gaat mij om de manier waarop. Hij accepteert mij niet. Schuift me dus als het ware aan de kant.
Ik vraag me af of je het niet te negatief ziet. Misschien heeft hij gewoon niet zoveel met je (dat kan natuurlijk), en spreekt daarom liever alleen met je vriend af.
Dat hij je niet accepteert klinkt nogal zwaar.
Ik snap dat het vervelend is dat jij expliciet buitengesloten wordt.
Als een vriend lelijk zou praten over mijn partner dan zou ik daar korte metten mee maken.
Alle reacties Link kopieren
Wintertaling schreef:
12-01-2019 14:30
Dank jullie voor de reacties. Ten eerste is het natuurlijk prima dat hij alleen met een vriend afspreekt. Spreek ook regelmatig met een vriendin af. Daarom ook gezegd tegen vriend dat hij gewoon met hem moet afspreken.

Gaat mij om de manier waarop. Hij accepteert mij niet. Schuift me dus als het ware aan de kant.

Maar goed. Ben benieuwd hoe het afspraakje verloopt.
Je maakt het echt te groot, er staat nergens, dat hij je niet accepteert.
Misschien vindt hij je gewoon niet zo aardig (of had hij meer een klik met de ex, voor vrienden is een scheiden ook lastig)
En nu wil hij de band herstellen, en dat gaat gemakkelijker 1op1
Alle reacties Link kopieren
Eerlijk gezegd vind ik het best logisch dat de vrienden zonder partner afspreken. Die vriend is ooit vrienden geworden met jouw partner, niet met jou.

En soms moet je gewoon accepteren dat er geen klik is of dat mensen jou ronduit vervelend/saai/suf vinden. Je kunt niet iedereen tevreden stellen (en dat zou je ook niet moeten willen). Ik heb ook een aantal vrienden die ‘ineens’ met een nieuwe partner aankomen. Sommige nieuwe partners zijn oké, een aantal ‘neutraal’ en er zijn er twee waar ik niet vrijwillig ook maar twee minuten van mijn tijd in ga steken. Daar kunnen zij niets aan doen en daar hoeven ze ook niets aan te doen. Ik ben gewoon letterlijk te oud geworden om geïnteresseerd te zijn in hun onderwerpen en te weinig betrokken om een hele avond te kunnen veinzen het enigszins interessant te vinden.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Komt zijn vriendin mee?
Begrijp je wel. Er is niets mis mee dat hij met zijn vriend afspreekt maar dat hij zo expliciet zegt dat jij niet welkom bent is er over.
Ik weet zeker, mocht dit zich hier voordoen, dat vriend niet graag zou hebben dat ik met een vriendin zou afspreken die hem niet mag én aan de afspraak de voorwaarde hangt dat hij er niet bij is. En ik denk dat ik eender zou reageren.
Maar dat doet jouw vriend niet dus met onze mening ben je niets.
Alle reacties Link kopieren
Je bent zijn moeder niet.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik ben 8 jaar jonger dan mijn vriend, en ook dat liet de vriend tijdens een woordenwisseling met zijn vriendin doorschemeren dat hij daarvan baalt.

De vriend van jouw vriend baalt ervan dat jij 8 jaar jonger bent, en maakt daar ruzie over met zijn vriendin?
Mafketel
Alle reacties Link kopieren
Fok-it schreef:
12-01-2019 18:40
Ik ben 8 jaar jonger dan mijn vriend, en ook dat liet de vriend tijdens een woordenwisseling met zijn vriendin doorschemeren dat hij daarvan baalt.

De vriend van jouw vriend baalt ervan dat jij 8 jaar jonger bent, en maakt daar ruzie over met zijn vriendin?
Mafketel

Die snapte ik ook niet helemaal. Niet echt duidelijk wie nu met wie ruzie maakt over de leeftijd van TO. Maar hoe het ook precies in elkaar steekt, het is wel nogal vreemd.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben het totaal niet eens met het gros van de reacties hier. Iemand die zo openlijk mijn partner afkeurt, komt mijn huis niet in. Ik vind veel te zeggen voor loyaliteit in een relatie. Als die gast nou had gezegd: "hee, zullen we een biertje pakken in de kroeg en bijpraten met zb tweeën?" Dan had ik het iets anders gevonden. Maar hij wil in JULLIE huis met je vriend afspreken op voorwaarde dat je er niet bent? Dat is echt heel onbeschoft. Laat je niet in de luren leggen door de mensen hier die vooral de meegaande, toffe partner willen uithangen. Je hoeft inderdaad niet met iedereen bevriend te zijn, maar het is nergens voor nodig om zo openlijk je afkeur te laten blijken van iemands partner...
Occam's razor
Alle reacties Link kopieren
Debora schreef:
12-01-2019 22:06
Ik ben het totaal niet eens met het gros van de reacties hier. Iemand die zo openlijk mijn partner afkeurt, komt mijn huis niet in. Ik vind veel te zeggen voor loyaliteit in een relatie. Als die gast nou had gezegd: "hee, zullen we een biertje pakken in de kroeg en bijpraten met zb tweeën?" Dan had ik het iets anders gevonden. Maar hij wil in JULLIE huis met je vriend afspreken op voorwaarde dat je er niet bent? Dat is echt heel onbeschoft. Laat je niet in de luren leggen door de mensen hier die vooral de meegaande, toffe partner willen uithangen. Je hoeft inderdaad niet met iedereen bevriend te zijn, maar het is nergens voor nodig om zo openlijk je afkeur te laten blijken van iemands partner...
Eens hoor.

Dat iemand alleen met een vriend wil afspreken, natuurlijk, prima. Maar de manier waarop het nu gebeurt is gewoon niet leuk en niet hartelijk. Ik kan me goed voorstellen dat dat steekt.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
12-01-2019 14:31
Ben benieuwd hoe jullie hierover denken? Vriend vindt dit ook vervelend. We zijn haast altijd samen

Ik vind jou erg clingy overkomen eigenlijk. Ik lees alleen maar we dit en we dat. Je bent ook nog een individu.

Welnee. Dat één op één afspreken is niet erg, maar zeggen dat ze er niet bij mag zijn natuurlijk wel. Ik zou daar ook ontzettend van opkijken.
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
Wintertaling schreef:
12-01-2019 14:36
Merk dat mijn eerste topic bij sommige mensen anders overkomt als bedoelt. Toch lastig om het goed te omschrijven.

Ligt niet aan jou, soms lezen mensen dingen die er niet staan.
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
Debora schreef:
12-01-2019 22:06
Ik ben het totaal niet eens met het gros van de reacties hier. Iemand die zo openlijk mijn partner afkeurt, komt mijn huis niet in. Ik vind veel te zeggen voor loyaliteit in een relatie. Als die gast nou had gezegd: "hee, zullen we een biertje pakken in de kroeg en bijpraten met zb tweeën?" Dan had ik het iets anders gevonden. Maar hij wil in JULLIE huis met je vriend afspreken op voorwaarde dat je er niet bent? Dat is echt heel onbeschoft. Laat je niet in de luren leggen door de mensen hier die vooral de meegaande, toffe partner willen uithangen. Je hoeft inderdaad niet met iedereen bevriend te zijn, maar het is nergens voor nodig om zo openlijk je afkeur te laten blijken van iemands partner...

O kijk, jij zegt het ook al inderdaad. Dit dus.
Such fun!1
Debora schreef:
12-01-2019 22:06
Ik ben het totaal niet eens met het gros van de reacties hier. Iemand die zo openlijk mijn partner afkeurt, komt mijn huis niet in. Ik vind veel te zeggen voor loyaliteit in een relatie. Als die gast nou had gezegd: "hee, zullen we een biertje pakken in de kroeg en bijpraten met zb tweeën?" Dan had ik het iets anders gevonden. Maar hij wil in JULLIE huis met je vriend afspreken op voorwaarde dat je er niet bent? Dat is echt heel onbeschoft. Laat je niet in de luren leggen door de mensen hier die vooral de meegaande, toffe partner willen uithangen. Je hoeft inderdaad niet met iedereen bevriend te zijn, maar het is nergens voor nodig om zo openlijk je afkeur te laten blijken van iemands partner...
helemaal mee eens!
Alle reacties Link kopieren
Debora schreef:
12-01-2019 22:06
Ik ben het totaal niet eens met het gros van de reacties hier. Iemand die zo openlijk mijn partner afkeurt, komt mijn huis niet in. Ik vind veel te zeggen voor loyaliteit in een relatie. Als die gast nou had gezegd: "hee, zullen we een biertje pakken in de kroeg en bijpraten met zb tweeën?" Dan had ik het iets anders gevonden. Maar hij wil in JULLIE huis met je vriend afspreken op voorwaarde dat je er niet bent? Dat is echt heel onbeschoft. Laat je niet in de luren leggen door de mensen hier die vooral de meegaande, toffe partner willen uithangen. Je hoeft inderdaad niet met iedereen bevriend te zijn, maar het is nergens voor nodig om zo openlijk je afkeur te laten blijken van iemands partner...

Huh, waar zegt TO dat?

Verder lees ik dat er weinig contact is geweest, maar ik lees niet dat TO en vriend nou echt geprobeerd hebben om contact te onderhouden.

En als die vriend van hun ruzie heeft met zijn vriendin, hoe weet TO dan dat die ruzie over haar ging?

Het zou mij, aan de hand van TO's berichten hier, niet verbazen als het ook een deel invulling is van TO, dat die vriend haar niet moet.

Verder een algemene vraag, als een goede vriend van je een relatie krijgt met iemand die je niet zou mogen, moet je dan ook maar meteen de hele vriendschap opgeven? Een keertje gaan drinken met iemand lijkt me dan nog niet zo'n probleem. Al is het maar om de vriendschap af te sluiten.
chocolol wijzigde dit bericht op 12-01-2019 22:35
0.20% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
En als je vrienden met iemand bent en die laat jou ineens vallen omdat hij nu een nieuwe vriendin heeft die verwacht dat hij allerlei dingen met hem doet, dan zou ik ook balen. Van die paar posts van TO kun je niet inschatten hoe de situate is en hoe de anderen naar deze situatie kijken.
Ze latten? Dus hoezo hun huis?
Ik snap t van beide kanten wel, jij vindt het niet fijn dat die vriend je niet leuk vindt. En die vriend ziet jouw vriend liever zonder jou.
Trek t je niet zo aan en wees de wijste, laat t lekker gaan. Ook een goede manier voor jou om minder vast geplakt te zijn aan je vriend.
Lekker laten gaan. Zéker niet over gaan praten met die vriend natuurlijk. Ik zou het meer dan prima vinden als vrienden van mijn vriend specifiek zonder mij willen afspreken. Ook als de reden daarvan is dat zo’n vriend mij niet mag. Juist dan. Ik zou blij zijn dat zo iemand dat eerlijk aangeeft, zodat ik mijn kostbare tijd niet hoef te spenderen met mensen die mijn gezelschap toch niet waarderen. :bye:
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dit ook niet kloppen. Ik lees een hoop dingen tussen de regels door waarvan ik het idee heb dat je dat niet zomaar neer schrijft. Ik denk dat dit ook jouw eigen conclusie is en bij ons komt staven of wij er ook zo over denken? En ja, ik kan me voorstellen dat, wanneer er zo'n k*topmerking is gemaakt over jouw leeftijd t.o.v. die vriendin, dat dat bij de vriendin van vriend niet goed viel. Die is er dus klaar mee. Het is maar de vraag of die vriend jou niet mag, het is volgens mij meer dat je nu in de weg zit omdat de situatie niet meer gelijkwaardig is.

Dus die vriend kan niet meer met zijn vriendin afspreken en dus is een 'stellenafspraak' niet gelijkwaardig. En stelt hij de voorwaarde om af te spreken met alleen jouw vriend. Dat anderen dan zeggen dat je best iets met je eigen vrienden kan doen... Natuurlijk, maar daar gaat het nu niet over. Dit is gewoon een vervelend spelletje van die vriend, die vooral niet het derde wiel wil zijn en daarom sluit hij jou maar buiten. Degene die er nu tussen zit, is jouw vriend.

Ik zou vinden: als iemand zo expliciet stelt dat m'n vriendin 't huis uit moet, laat dan maar.
Overigens vind ik het zelf heel belangrijk om met mijn vriendinnen om te gaan zoals ik dat altijd al deed. Eén op één afspreken. Het zijn namelijk mijn vriendschappen. Logisch dat mijn partner daar niet zonodig bij hoeft te zijn. Andersom zeker ook niet.

Waarom zou je je vriendinnen/vrienden continu opzadelen met je partner? Het is toch jóuw partner? Het is vrij opdringerig om er vanuit te gaan dat iedereen altijd maar op jouw partner zit te wachten. Af en toe gezellig double daten of met een groepje afspreken kan. Maar áltijd je partner erbij, nee.

Begrijp me niet verkeerd, ik mag de partners van mijn beste vriendinnen graag. En één van die partners is er inderdaad echt altijd bij als vriendin en ik afspreken. Het is dat het echt een ontzettend lieve grappige gezellige jongen is die ik er ook prima altijd bij kan en wíl hebben. Maar als dat niet zo zou zijn, zou ik minder of niet meer met haar afspreken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven