Vriend wil ineens (waarschijnlijk) geen kinderen meer

11-07-2019 13:36 298 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag allemaal,

Graag wil ik het verhaal even van mij afschrijven en jullie advies. Ik heb ongeveer 10 maanden een relatie met een hele leuke man. Al op de eerste date besproken dat ik ooit graag kinderen wil, hij vroeg daar toen naar. Hij heeft toen ook aangegeven dit te willen. De laatste weken twijfelt hij alleen ineens of hij wel echt kinderen wil en het neigt steeds meer naar nee. Deze twijfel bij hem brengt bij ons allebei veel spanning op dit moment. Ik weet al sinds dat ik heel jong ben dat ik ontzettend graag kinderen wil.

We zijn allebei in de dertig, dus ik wil ook niet jaren wachten als hij zeker weet dat hij geen kinderen wilt. Over een aantal weken gaan we op vakantie, maar ik weet niet of dat slim is. Hij wil op de vakantie uitzoeken of zijn nee mogelijk toch nog kan verschuiven naar een ja. Als we meer samen zijn en het er wat rustiger over kunnen hebben.

Het geeft op dit moment bij beiden zoveel druk omdat hij er continu nu mee bezig is en mij zo snel mogelijk een antwoord wil geven. Ik heb het idee dat dit ook een onderwerp is wat je soms even moet laten rusten. We zijn nog niet heel erg lang samen en het lijkt mij ook iets waar je naar toe moet groeien samen (of niet).

Zijn er mensen die in een vergelijkbare situatie hebben gezeten? Of die iets van advies kunnen geven?
iones schreef:
12-07-2019 18:23
Wat bedoel je daar nou precies mee? Vind jij dat mensen wanneer ze een BEWUSTE keuze maken, dat ze niet volwassen worden? En die mensen dan die "vanzelfsprekend" kinderen krijgen, zónder daarover na te denken en wat de impact zal zijn op hun leven, vind jij die dan wél volwassen?????
Ja, precies.

Heel onvolwassen hoor, bewust kiezen voor geen kinderen.
Sommige mensen zijn gewoon echt beperkt qua iq.
Poppy_del_Rio schreef:
12-07-2019 16:42
Generatie Z, dat is de generatie van mijn basisschoolkinderen :rofl:

Euh nee, dat is de generatie geboren in of na 1995 en die dus wel de huwbare leeftijd hebben bereikt. Althans die geboren tussen 1995 en 2000 wel al.
Lucifer2018 schreef:
12-07-2019 19:09
Ja, precies.

Heel onvolwassen hoor, bewust kiezen voor geen kinderen.
Sommige mensen zijn gewoon echt beperkt qua iq.

Dat zeg ik niet. Lezen is blijkbaar ook moeilijk.
Google eens op "generatie geen relatie" (stond laatst ook in de Viva), en dan zie je hoe "verantwoordelijk" de huidige generatie is.
Het niet volwassen willen worden en geen verantwoordelijkheid willen dragen heeft niet zozeer te maken met wel of geen kinderen krijgen. Het is een gevolg ervan.
Verantwoordlijk voor wat moeten ze dan zijn? Overbevolking? Relaties tegen hun zin?

Ik snap echt niet wat er fout is aan niet perse kinderen maken ( juist heel verantwoordelijk voor hen en de wereld) of voor altijd bij elkaar blijven omdat anderen vinden dat dat moet. Zonder goede redenen.
LAgirl82 schreef:
12-07-2019 19:20
Google eens op "generatie geen relatie" (stond laatst ook in de Viva), en dan zie je hoe "verantwoordelijk" de huidige generatie is.
Het niet volwassen willen worden en geen verantwoordelijkheid willen dragen heeft niet zozeer te maken met wel of geen kinderen krijgen. Het is een gevolg ervan.
Zou dat?
Zouden de mensen wel zoveel anders zijn dan de mensen vroeger?
Vroeger was er immers geen autisme en ook geen ADHD. Zeggen ze.

Maar het was er wél. Maar die mensen moesten meedraaien en ze gingen gewoon werken, trouwen en ze kregen gewoon kinderen.
Was iedereen echter gelukkig in die situatie? Lukte het wel iedereen om in die situatie de FUNCTIONEREN?
Ik denk het niet. Ik hoor nu van mensen die met hun gezin in de clinch liggen (wegens niet gediagnosticeerde autisme want "dat had je niet in die tijd), of omdat ze hun levensstijl niet aangepast hebben. Vooral mannen kwamen er goed mee weg. Vrouwen niet, die werden veroordeeld. En scheiden deed je niet, bovendien was je als vrouw financieel afhankelijk dus kon je geen kant op.
Lucifer2018 schreef:
12-07-2019 19:23
Verantwoordlijk voor wat moeten ze dan zijn? Overbevolking? Relaties tegen hun zin?

Ik snap echt niet wat er fout is aan niet perse kinderen maken ( juist heel verantwoordelijk voor hen en de wereld) of voor altijd bij elkaar blijven omdat anderen vinden dat dat moet. Zonder goede redenen.

Oh dus het huwelijk en de huwelijksbelofte betekenen ook niks meer tegenwoordig?
Nee, ze maken ons vrouwen nu al jong op scholen en in de media wijs dat het vroeger allemaal slecht was en nu allemaal beter.

Vroeger was niet beter, ook niet slechter. Nu is het niet altijd beter.
LAgirl82 schreef:
12-07-2019 19:28
Nee, ze maken ons vrouwen nu al jong op scholen en in de media wijs dat het vroeger allemaal slecht was en nu allemaal beter.

Vroeger was niet beter, ook niet slechter. Nu is het niet altijd beter.
Vroeger was het gezelliger, was het leven minder haastig, moesten de mensen niet zo veel en werden er niet zoveel eisen aan ze gesteld. Dat was goed vind ik.

Maar het is toch wel fijn dat er dingen veranderd zijn, dat vrouwen autonomer zijn en zich niet meer alles te hoeven laten welgevallen van hun vent, dat vrouwen keuzes hebben gekregen die ze vroeger ontzegd werd. En dat je niet persé kinderen MOET krijgen. Daar ben ik ook heel blij mee. Want ik heb ze nooit gewild.

Scheiden deed je niet, vroeger bleven de mensen bij elkaar. En bleven ze samen ongelukkig. Was dat echt beter?
Doreia* schreef:
11-07-2019 14:02
Ik denk héél eerlijk gezegd dat hij wel kinderen wil, maar niet met jou. Dat de liefde daarvoor niet sterk genoeg is.

Wat een rare reactie is dit.
Als ik je verhaal zo lees komt het op mij een beetje over alsof hij meer een zaaddonor is omdat jij klapperende eierstokken hebt en niet dat het hier nu gaat over een nieuwe ontluikende liefde tussen 2 mensen. Ik begrijp het vanuit zijn kant wel, volgens mij leg je er behoorlijk wat druk op en dat jaagt mannen doorgaans de stuipen op het lijf. Waarom die haast? Jullie zijn nog niet eens een jaar samen....
Een kind is toch een bekroning op je liefde voor elkaar en geen musthave? Dat zou iets moois moeten zijn waar je samen rustig naartoe groeit... Als je je vriend niet kwijt wil raken dan zou ik je adviseren om wat minder vanuit jezelf te denken en wat meer over wat jullie samen willen.
iones schreef:
12-07-2019 19:31
Vroeger was het gezelliger, was het leven minder haastig, moesten de mensen niet zo veel en werden er niet zoveel eisen aan ze gesteld. Dat was goed vind ik.

Maar het is toch wel fijn dat er dingen veranderd zijn, dat vrouwen autonomer zijn en zich niet meer alles te hoeven laten welgevallen van hun vent, dat vrouwen keuzes hebben gekregen die ze vroeger ontzegd werd. En dat je niet persé kinderen MOET krijgen. Daar ben ik ook heel blij mee. Want ik heb ze nooit gewild.

Scheiden deed je niet, vroeger bleven de mensen bij elkaar. En bleven ze samen ongelukkig. Was dat echt beter?

Ik zeg zeker niet dat vroeger alles beter was, maar nu is ook niet alles beter.
In de meeste dingen zijn we (de maatschappij dus) compleet doorgeslagen. Lijkt me ook niet goed.
chocolol schreef:
12-07-2019 20:02
Wat een rare reactie is dit.
Mee eens, beetje extra olie op het vuur gooien.

To, je geeft aan dat je vriend veel stress heeft gehad etc. Misschien moet jij nu duidelijk zijn en zeggen dat je het niet meer over wilt hebben tot na de vakantie. Er wordt nu een heel ding van dit thema gemaakt terwijl jullie het hiervoor, naar wat ik begrijp, er nauwelijks over hadden. Probeer wat rust terug te krijgen in je relatie en praat later hierover verder, het komt niet op een maand aan.
LAgirl82 schreef:
12-07-2019 20:38
In de meeste dingen zijn we (de maatschappij dus) compleet doorgeslagen. Lijkt me ook niet goed.
Ach, ook dat wordt al generaties lang geroepen. Het is dus allemaal maar relatief. Over 20 jaar zullen er weer nieuwe dingen zijn waarin 'we' zijn 'doorgeslagen' en wat 'vroeger' (nu, dus) beter was.
LAgirl82 schreef:
12-07-2019 19:26
Oh dus het huwelijk en de huwelijksbelofte betekenen ook niks meer tegenwoordig?
Ja, mooie afleiding van je eerder onzinpunt.

Maar vooruit.. heeft het nooit gedaan.

En wat heeft dat met wel of niet kinderen willen te maken?
LAgirl82 schreef:
12-07-2019 20:38
Omdat niet iedereen kinderen wil?

Of wil trouwen? Wat is daar mis mee. Als jij wil trouwen en kinderen wil baren.. doe je best. Wil je dat niet... doe je dat niet. Klaar.

Je lult maar wat.
Laat maar. Ik geef het op.
Lucifer2018 schreef:
12-07-2019 20:49
Laat maar. Ik geef het op.

Prima, laten we het er maar gewoon bij laten. We gaan elkaar toch nooit begrijpen.
LAgirl82 schreef:
12-07-2019 20:51
Prima, laten we het er maar gewoon bij laten. We gaan elkaar toch nooit begrijpen.
Ik begrijp je teksten prima hoor. Vind alleen dom geleuter.
LAgirl82 schreef:
12-07-2019 20:51
Heel verstandig omhet erbij laten. En wat valt er te begrijpen aan jouw onzinnige geneuzel? Je helpt er niemand mee.
Coconuts12 schreef:
12-07-2019 20:55
Heel verstandig omhet erbij laten. En wat valt er te begrijpen aan jouw onzinnige geneuzel? Je helpt er niemand mee.

Dus mijn mening is onzin en dom en andere meningen zijn beter? Wie is er nu onzinnig?
Blijkbaar als je een andere mening hebt dan de meerderheid ben je dom en is het onzinnig geneuzel, oké dan. :bonk:

Maar goed, streep eronder, ik ga er geen energie meer in steken verder.
Roseaux schreef:
12-07-2019 14:27
Tijden veranderen, gras is groen. Trouwen en kinderen zijn geen noodzaak meer, maar een keuze en dat begint men steeds meer te beseffen.
LAgirl82 schreef:
12-07-2019 14:29
Helaas met alle gevolgen van dien...
(VIVA laat geen geneste quotes toe (?) deze reactie hierboven is een reactie op Roseaux hierboven.)
LAgirl82 schreef:
12-07-2019 14:33
Maar je ziet het toch om je heen hoe het gaat met gezinnen en de samenleving?
Om welke mensen gaat het hier? Mensen die een stel vormen? Mensen die een gezin vormen?

Ik zou zeggen dat de moeilijkheid om financiële stabiliteit een probleem is. Bijgevolg het uitstellen van trouwen, kinderen krijgen, 'volwassen' dingen doen als een huis kopen, een gevolg daarvan. Voor mensen die zulke dingen al willen. Treurig maar wellicht verstandig. De tijd voor een vrouw om kinderen te krijgen wordt dan korter. De biologie verandert niet mee.
LAgirl82 schreef:
12-07-2019 19:15
Euh nee, dat is de generatie geboren in of na 1995 en die dus wel de huwbare leeftijd hebben bereikt. Althans die geboren tussen 1995 en 2000 wel al.

1875 belde en ze willen hun terminologie terug.
LAgirl82 schreef:
12-07-2019 21:01
Dus mijn mening is onzin en dom en andere meningen zijn beter? Wie is er nu onzinnig?
Blijkbaar als je een andere mening hebt dan de meerderheid ben je dom en is het onzinnig geneuzel, oké dan. :bonk:

Maar goed, streep eronder, ik ga er geen energie meer in steken verder.
Dank.
Life is short. Eat dessert first.
Waarom persé kinderen willen in een wereld waar overbevolking het basisprobleem is? En de klimaatramp die komt zullen de meesten van ons niet meer meemaken. De kinderen die nu of later geboren worden krijgen echter de volle mep voor hun kiezen.
Puritanism:
„The haunting fear that someone, somewhere, may be happy”
(HL Mencken)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven