Vriend woont nog thuis
woensdag 24 maart 2021 om 21:45
Hi! Ik zit met een dilemma.. Ik ben 23, woon al 6 jaar op mezelf en heb nu bijna een jaar een relatie met mijn vriend van 25. Het is erg fijn en serieus en ik zie graag dat we op (relatief korte) termijn samen kunnen wonen..
Hij woont nog thuis, wil graag een huis kopen maar is duur tegenwoordig.. Nu was het plan dat hij het huis van zn ouders koopt & zijn ouders binnen 5 jaar weg zijn.
Ik heb vandaag een gesprek met hem gehad en gezegd dat ik dat niet trek. Zijn moeder bemoeit zich al overal mee waar ik gek van word, maar nog 5 jaar? No way... Dan is hij bijna 31(!)
Na gesprek heeft hij toegezegd dat hij met zn ouders gaat praten en ze binnen 2 jaar weg moeten.. Dat kan financieel gezien niet eerder.
Ik twijfel echt wat ik hiermee moet. Ik wil de relatie niet verbreken want ik ben gek op hem, maar heb ook behoefte aan een zelfstandige vriend zonder zn ouders die er non stop zijn (want pensioen dus thuis).. Ik weet niet of ik ruim 2 jaar wil latten.
Wat denken jullie? Maak ik er een te big deal van? Of..?
Hij woont nog thuis, wil graag een huis kopen maar is duur tegenwoordig.. Nu was het plan dat hij het huis van zn ouders koopt & zijn ouders binnen 5 jaar weg zijn.
Ik heb vandaag een gesprek met hem gehad en gezegd dat ik dat niet trek. Zijn moeder bemoeit zich al overal mee waar ik gek van word, maar nog 5 jaar? No way... Dan is hij bijna 31(!)
Na gesprek heeft hij toegezegd dat hij met zn ouders gaat praten en ze binnen 2 jaar weg moeten.. Dat kan financieel gezien niet eerder.
Ik twijfel echt wat ik hiermee moet. Ik wil de relatie niet verbreken want ik ben gek op hem, maar heb ook behoefte aan een zelfstandige vriend zonder zn ouders die er non stop zijn (want pensioen dus thuis).. Ik weet niet of ik ruim 2 jaar wil latten.
Wat denken jullie? Maak ik er een te big deal van? Of..?
Every step forward begins with the decision to not stand still
woensdag 24 maart 2021 om 22:17
Ja dat is ongeveer de geschetste situatie als ik het goed begrijp. Ik heb mijn vriend gezegd dat ik denk dat hij zijn eigen toekomst in een andere woonplek (wat hij graag wil) niet opzij moet zetten omdat zijn broer zonodig een boerderij van een miljoen wil kopen, terwijl een kleiner huis ook zou volstaan. Maargoed, hij beslitst uiteindelijk zelf.Dahlia74 schreef: ↑24-03-2021 22:11Vriend koopt huis mbv hypotheek bank. Ouders verkopen huis aan vriend en ontvangen dus geld. Maar mogen nog wel in huis blijven wonen. Dat geldt schenken ze aan zijn andere broer, zodat die zijn droomhuis kan kopen.
TO, adviseer vriend ook om zich goed te laten informeren of dit nu wel zo verstandig is.
Taxateur is al langsgeweest vanochtend

woensdag 24 maart 2021 om 22:18
Ik zou sowieso afknappen op een gozer van die leeftijd, die nog thuis bij zijn ouders woont omdat hij niet wil huren... En dan ook nog eens gaat zitten wachten voor x jaar om zijn ouderlijke huis te kopen. Man, ga leven en vooral bouw je eigen leven op.
En waarom heb jij het nu al over samenwonen, je bent 23 en pas net samen!? Maar goed, snap natuurlijk ook dat als hij deze stap neemt dit wat met jullie relatie doet. Vraag is passen jullie wel echt bij elkaar als jullie zo anders tegen dit soort zaken aankijken.
En waarom heb jij het nu al over samenwonen, je bent 23 en pas net samen!? Maar goed, snap natuurlijk ook dat als hij deze stap neemt dit wat met jullie relatie doet. Vraag is passen jullie wel echt bij elkaar als jullie zo anders tegen dit soort zaken aankijken.
lolanu wijzigde dit bericht op 24-03-2021 22:22
22.31% gewijzigd
woensdag 24 maart 2021 om 22:19
Omdat niemand dan een directe woonplek heeft. Ouders' unit moet dan nog gebouwd worden en vriend kan niet in mijn 17m kamer wonen

woensdag 24 maart 2021 om 22:20
Maar hoezo kan jou vriend dan wel het huis kopen van zijn ouders maar een ander huis is te duur? Het is niet zo dat zijn ouders het huis voor een vriendenprijsje aan je vriend kunnen verkopen. Daar komt gezeik van bij de belasting en wellicht de hypotheek verstrekker. Als zijn ouders zijn broer willen helpen met die boerderij dan moeten ze het zelf te koop zetten en dan bijvoorbeeld de opbrengst verdelen zodat zijn broer die boerderij kan kopen en je vriend ook een huis voor zichzelf kan kopen. Maar ik ben van mening dat je niet boven te stand moet gaan wonen dus ik zou nooit voor een boerderij gaan als ik dat niet kan betalen.Roxxeanne schreef: ↑24-03-2021 22:00Oke. Meer achtergrondinfo..
Zn broer heeft een gf die zwanger is en zij gaan een boerderij kopen. Maar hebben niet genoeg geld. dus mn vriend moet zich 'opofferen' door huis van zn ouders te kopen zodat zn broer de boerderij kan kopen met dat geld. Dan gaan die ouders in een unit op die boerderij wonen.. Op termijn.
Maar ik wil gewoon niet nog 5 jaar met iemand zijn die nog thuis woont en onzelfatandig is.
Oh, en ik woon op 17m2 dus samenwonen hier gaat niet. Hij wil niet huren maar per se kopen
Maar ik begrijp uit jullie reactie dat ik onredelijk denk![]()
anoniem_647dc71738af4 wijzigde dit bericht op 24-03-2021 22:20
0.15% gewijzigd

Vriend moet nu kopen, maar ouders willen er pas over een paar jaar uit. Het geld van de verkoop moeten ze nu schenken aan broer. Met een vreemde koper kan je niet blijven wonen.
Ik heb vrienden die jonger zijn, getrouwd en een kind hebben. Niet iedereen heeft een standaard van samenwonen als je 30 bent. Wat maakt het voor iedereen nou zo uit of ik 23 ben?

woensdag 24 maart 2021 om 22:21
Dus je vriend wil liever een ander huis kopen maar toch gaat hij zijn ouderlijk huis kopen.Roxxeanne schreef: ↑24-03-2021 22:17Ja dat is ongeveer de geschetste situatie als ik het goed begrijp. Ik heb mijn vriend gezegd dat ik denk dat hij zijn eigen toekomst in een andere woonplek (wat hij graag wil) niet opzij moet zetten omdat zijn broer zonodig een boerderij van een miljoen wil kopen, terwijl een kleiner huis ook zou volstaan. Maargoed, hij beslitst uiteindelijk zelf.
Taxateur is al langsgeweest vanochtend
En je hebt vaak het gevoel dat je een relatie met zijn moeder ipv met hem hebt.
Weet je zeker dat dit de man is waarmee jij oud wil worden?
woensdag 24 maart 2021 om 22:21
Persoonlijk zou ik dit een afknapper vinden. Ik was sinds mijn 18e de huis al uit. Al vroeg eigen boontjes doppen.
Waarom leunt hij op zijn 25e nog op zijn ouders en dan vervolgens ouderlijke huis opeisen?? Ik zou hem laten gaan. Er zwemmen heus meer Zelfstandige mannen in het vijver
Wat een loser. Echte afkraker.
Waarom leunt hij op zijn 25e nog op zijn ouders en dan vervolgens ouderlijke huis opeisen?? Ik zou hem laten gaan. Er zwemmen heus meer Zelfstandige mannen in het vijver

woensdag 24 maart 2021 om 22:22
Dat kan toch?
Toen ik mijn man net had leren kennen zag hij mij gezellig met een andere man gearmd in de stad lopen. De volgende dag vroeg hij mij wie dat was. Ik begreep niet waar hij het over had, maar ik was wel met mijn vader de stad in geweest om mijn verjaardagscadeau te kopen.
Zo'n jonge vent?? Eh... Mijn vader is 28 jaar ouder dan ik. De vader van mijn man trouwde pas toen hij 48 was.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
woensdag 24 maart 2021 om 22:23
Ja, dat doet me dan ook twijfelen in hoeverre die ouders later in de toekomst - je weet nooit hoe oud ze worden, ookal zijn ze al 70 - zich blijven bemoeien met de keuzes van mijn vriend. En in hoeverre mijn vriend dus meegaat in wat ouders of broer bepalen.Sch0rpioen schreef: ↑24-03-2021 22:19Ai.. zo ver gaat de bemoeizucht dus van ouders. Dat ze bepalen welk huis je koopt en wanneer. Lijkt me heel irritant ja!
Moeder heeft wens uitgesproken dat mijn vriend ook net zo lang thuis blijft wonen als broer (30j). Vriend wil dat uiteraard niet en er zijn al veel ergenissen thuis. Tijd om zelfatandig te worden imo dus. Maargoed, ik kan natuurlijk niet over iemand anders' leven bepalen

woensdag 24 maart 2021 om 22:24
Het feit dat je nog jong bent, maakt het misschien moeilijker om alle consequenties goed te overzien. Daarom was het verstandig om dit topic te openen, ik denk namelijk dat je bezig bent je in een wespennest te begeven.
woensdag 24 maart 2021 om 22:24
Dat veaag ik mij hier dus oprecht af

woensdag 24 maart 2021 om 22:25
Ik snap niet dat jouw vriend zich voor deze kar laat spannen want hij komt er nogal bekaaid vanaf. Zijn ouders kunnen in hun huis blijven wonen, hij moet nog jaren met zijn ouders samenwonen waardoor hij de relatie met jou op het spel zet, hij moet zijn plannen voor een andere woonplaats hiervoor opgeven en zijn broer kan dankzij hem een boerderij van een miljoen kopen. Hij is echt gek of heel slap als hij hiermee akkoord gaat.
Het lijkt er nu op dat vriend niet voor zijn eigen mening en wensen opkomt. Daar zou ik wel op afknappen..Roxxeanne schreef: ↑24-03-2021 22:23Ja, dat doet me dan ook twijfelen in hoeverre die ouders later in de toekomst - je weet nooit hoe oud ze worden, ookal zijn ze al 70 - zich blijven bemoeien met de keuzes van mijn vriend. En in hoeverre mijn vriend dus meegaat in wat ouders of broer bepalen.
Moeder heeft wens uitgesproken dat mijn vriend ook net zo lang thuis blijft wonen als broer (30j). Vriend wil dat uiteraard niet en er zijn al veel ergenissen thuis. Tijd om zelfatandig te worden imo dus. Maargoed, ik kan natuurlijk niet over iemand anders' leven bepalen![]()

Maar gelukkig mag je wel bepalen dat je jezelf iets gunt wat beter bij je past.Roxxeanne schreef: ↑24-03-2021 22:23Ja, dat doet me dan ook twijfelen in hoeverre die ouders later in de toekomst - je weet nooit hoe oud ze worden, ookal zijn ze al 70 - zich blijven bemoeien met de keuzes van mijn vriend. En in hoeverre mijn vriend dus meegaat in wat ouders of broer bepalen.
Moeder heeft wens uitgesproken dat mijn vriend ook net zo lang thuis blijft wonen als broer (30j). Vriend wil dat uiteraard niet en er zijn al veel ergenissen thuis. Tijd om zelfatandig te worden imo dus. Maargoed, ik kan natuurlijk niet over iemand anders' leven bepalen![]()
Hij wil de hypotheek in 10 jaar afbetalen en ziet het als een investering. Na 10 jaar nieuw huis kopen en huidige huis verhuren ofzo

woensdag 24 maart 2021 om 22:26
Als vader wel, moeder was dan minimaal 45 toen ze beviel van vriend. Dat kan zeker, maar komt natuurlijk niet heel vaak voor.Snoesje666 schreef: ↑24-03-2021 22:22Dat kan toch?
Toen ik mijn man net had leren kennen zag hij mij gezellig met een andere man gearmd in de stad lopen. De volgende dag vroeg hij mij wie dat was. Ik begreep niet waar hij het over had, maar ik was wel met mijn vader de stad in geweest om mijn verjaardagscadeau te kopen.
Zo'n jonge vent?? Eh... Mijn vader is 28 jaar ouder dan ik. De vader van mijn man trouwde pas toen hij 48 was.
anoniem_67ae39df89b68 wijzigde dit bericht op 24-03-2021 22:28
1.33% gewijzigd