Vriendin heeft denk een borderline
woensdag 18 september 2019 om 14:17
Hallo,
Ik ben richard en was 4 jaar samen met mijn vriendin, tot ze het tot mijn schrik uitmaakte omdat ze het gevoel heeft alleen te willen zijn, ze wilt alles alleen doen, wereldreis maken, wilt haar eerste huis alleen kopen, ze wilt weten hoe ze staat in het leven en is bang voor de dood.
Ik ben 23 jaar zij is 27 jaar, ze is iets ouder en had hier voor meerdere vriendjes die vreemdgingen, ook heeft ze een verkrachting meegemaakt, alleen had ik dit nooit verwacht zo plots was het uit.
Nou is me vraag, twijfelen mensen met een borderline nog wel eens aan hun relatie of ze die gene terug willen, of is ze mij vergeten en gaat ze haar leven even alleen leiden, en hoef ik ook niet te hopen op dat ze terug komt...
Ik hou zoveel van haar en wou haar ook met alles helpen, we zijn nog net niet gaan samen wonen, dat schrok haar misschien ook zo af.
Iemand advies over wat ik kan doen?
Ik ben richard en was 4 jaar samen met mijn vriendin, tot ze het tot mijn schrik uitmaakte omdat ze het gevoel heeft alleen te willen zijn, ze wilt alles alleen doen, wereldreis maken, wilt haar eerste huis alleen kopen, ze wilt weten hoe ze staat in het leven en is bang voor de dood.
Ik ben 23 jaar zij is 27 jaar, ze is iets ouder en had hier voor meerdere vriendjes die vreemdgingen, ook heeft ze een verkrachting meegemaakt, alleen had ik dit nooit verwacht zo plots was het uit.
Nou is me vraag, twijfelen mensen met een borderline nog wel eens aan hun relatie of ze die gene terug willen, of is ze mij vergeten en gaat ze haar leven even alleen leiden, en hoef ik ook niet te hopen op dat ze terug komt...
Ik hou zoveel van haar en wou haar ook met alles helpen, we zijn nog net niet gaan samen wonen, dat schrok haar misschien ook zo af.
Iemand advies over wat ik kan doen?
woensdag 18 september 2019 om 15:23
Maar de meeste mensen met een beetje sociaal gevoel zullen dat niet zeggen. Want dat is ten eerste vriendelijker voor jou, ten tweede voorkomt discussie. Stel dat het wel aan jou ligt en ze zegt dat dan kun je discussie krijgen over waarom ze het daarom gelijk uit maakt of dat je echt kunt veranderen. Als je het uitmaakt, heb je daar geen zin in.RichardTooije schreef: ↑18-09-2019 15:09Nou geloof me dat ik liever heb dat ze zegt, ik hoef je niet meer, of dat ze zegt, je bent niks voor mij dan dat ze zegt moet aan me zelf werken, en hoef geen vriendje komende jaren. en dan dat ik haar over 6 maanden met een ander zie...
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
woensdag 18 september 2019 om 15:28
het is de klassieker, Het ligt aan jouuuuu, het ligt aan mijjjjjjjjjjRichardTooije schreef: ↑18-09-2019 15:09Nou geloof me dat ik liever heb dat ze zegt, ik hoef je niet meer, of dat ze zegt, je bent niks voor mij dan dat ze zegt moet aan me zelf werken, en hoef geen vriendje komende jaren. en dan dat ik haar over 6 maanden met een ander zie...
Lief bedoeld
woensdag 18 september 2019 om 15:28
ah, ik denk dat ik snap, waarom ze het uitmaakteRichardTooije schreef: ↑18-09-2019 15:07
Dus hou je mening over waarom het uit is voor je, en laat mensen praten die er verstand van hebben.
en niet de waarheid durft te vertellen
woensdag 18 september 2019 om 15:31
RichardTooije schreef: ↑18-09-2019 15:07
Dus hou je mening over waarom het uit is voor je, en laat mensen praten die er verstand van hebben.
Heb jij een narcis?
woensdag 18 september 2019 om 15:33
Ah, kijk, de collie kan ook bijten...RichardTooije schreef: ↑18-09-2019 15:07Dus hou je mening over waarom het uit is voor je, en laat mensen praten die er verstand van hebben.
Dit is wel een lelijk trekje, zeg, wat je hier laat zien.
woensdag 18 september 2019 om 15:34
Het is verdrietig. Helaas kun je iemand niet dwingen om in een relatie te blijven. Iemand altijd moeten helpen leidt vaak tot een ongelijkwaardige relatie. Mensen blijven vaak niet voor altijd in een relatie met hun redder. Simpel weg omdat zij het verleden en de narigheid die daar bij hoort ontgroeien en ook hun redder.
Zij is niet toe aan de stappen die jij wil zetten.
Zij is niet toe aan de stappen die jij wil zetten.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
woensdag 18 september 2019 om 15:42
Ja:
- accepteren dat zij het uit heeft gemaakt
- haar niet meer je vriendin noemen zoals in de topic-titel
- accepteren dat je het niet eens hoeft te zijn met haar redenen hiervoor
- geen zelfverzonnen borderline persoonlijkheidsstoornis diagnose op haar plakken; diagnoses kunnen alleen gesteld worden door een professional met kennis van zaken
- geen privé-informatie delen dat in vertrouwen aan je verteld is, zoals een heftige gebeurtenis als een verkrachting
- haar met rust laten
- liefdesverdriet hebben
- je eigen leven weer oppakken
"You are not entitled to your opinion. You are entitled to your informed opinion. No one is entitled to be ignorant."
woensdag 18 september 2019 om 15:50
Dit. Gewoon.plumplum schreef: ↑18-09-2019 15:42Ja:
- accepteren dat zij het uit heeft gemaakt
- haar niet meer je vriendin noemen zoals in de topic-titel
- accepteren dat je het niet eens hoeft te zijn met haar redenen hiervoor
- geen zelfverzonnen borderline persoonlijkheidsstoornis diagnose op haar plakken; diagnoses kunnen alleen gesteld worden door een professional met kennis van zaken
- geen privé-informatie delen dat in vertrouwen aan je verteld is, zoals een heftige gebeurtenis als een verkrachting
- haar met rust laten
- liefdesverdriet hebben
- je eigen leven weer oppakken
woensdag 18 september 2019 om 15:53
Het lijkt wel of je hoopt dat ze een hele heftige diagnose heeft waardoor ze nu even ontoerekeningsvatbaar is en straks weer inziet dat jij de ware bent. Neem haar alsjeblieft serieus. Accepteer dat ze niet meer wil.
Daarnaast komen de meeste exen niet terug. Dat geldt ook voor exen met diagnoses.
Liefdesverdriet is hartstikke rot, maar als je jezelf wijs maakt dat de kans groot is dat ze terug komt, gaat het nooit over.
Daarnaast komen de meeste exen niet terug. Dat geldt ook voor exen met diagnoses.
Liefdesverdriet is hartstikke rot, maar als je jezelf wijs maakt dat de kans groot is dat ze terug komt, gaat het nooit over.
woensdag 18 september 2019 om 16:06
woensdag 18 september 2019 om 16:19
Borderline Collie. Moet je 10 keer per dag uitlaten.
woensdag 18 september 2019 om 16:55
Charmante jongen ben jij.RichardTooije schreef: ↑18-09-2019 15:07Dus hou je mening over waarom het uit is voor je, en laat mensen praten die er verstand van hebben.
Team ex!
Wat eten we vanavond?
woensdag 18 september 2019 om 16:55
Nee.RichardTooije schreef: ↑18-09-2019 15:07Ja maar na 4 jaar maakt ze het plots uit.
en ik vraag er niet om of jullie mij even kunnen laten beseffen dat het uit is, want dat weet ik zelf ook wel, ik vraag of er mensen met ervaring zijn die spijt krijgen na het uitmaken of iets, of iemand kennen met een borderline die er meer over kan vertellen van eigen ervaring...
Dit is het 'het ligt niet aan jou, maar aan mij' verhaal. Ze wil niet keihard zijn, dus zegt ze dat het niet aan jou ligt.
Het Is Uit.
Life is short. Eat dessert first.