Vriendin heeft denk een borderline

18-09-2019 14:17 72 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben richard en was 4 jaar samen met mijn vriendin, tot ze het tot mijn schrik uitmaakte omdat ze het gevoel heeft alleen te willen zijn, ze wilt alles alleen doen, wereldreis maken, wilt haar eerste huis alleen kopen, ze wilt weten hoe ze staat in het leven en is bang voor de dood.

Ik ben 23 jaar zij is 27 jaar, ze is iets ouder en had hier voor meerdere vriendjes die vreemdgingen, ook heeft ze een verkrachting meegemaakt, alleen had ik dit nooit verwacht zo plots was het uit.

Nou is me vraag, twijfelen mensen met een borderline nog wel eens aan hun relatie of ze die gene terug willen, of is ze mij vergeten en gaat ze haar leven even alleen leiden, en hoef ik ook niet te hopen op dat ze terug komt...

Ik hou zoveel van haar en wou haar ook met alles helpen, we zijn nog net niet gaan samen wonen, dat schrok haar misschien ook zo af.

Iemand advies over wat ik kan doen?
Wat is een borderline?
Alle reacties Link kopieren
Gewoon laten gaan....
Alle reacties Link kopieren
Als iemand jou niet meer wil, wil dat niet zeggen dat ze gelijk borderline heeft. Het is je ex, laat haar met rust.
Marigold1986 schreef:
18-09-2019 14:42
Wat is een borderline?
Dat is als je er geen twee hebt.
nessemeisje schreef:
18-09-2019 14:43
Als iemand jou niet meer wil, wil dat niet zeggen dat ze gelijk borderline heeft. Het is je ex, laat haar met rust.
Nee maar als ze twijfelt heeft ze wel borderline.
Marigold1986 schreef:
18-09-2019 14:42
Wat is een borderline?

Een soort collie toch?
Alle reacties Link kopieren
Als antwoord op je vraag: niks doen. Accepteren dat ze het uitgemaakt heeft.

Denk je dat ze borderline heeft omdat ze het heeft uitgemaakt of is dat gediagnosticeerd? Hoe dan ook, gewoon haar wens respecteren, dat is het beste. Het is niet aan jou om te bepalen of ze het om de juiste redenen heeft uitgemaakt.
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Alle reacties Link kopieren
Het is zo dat ze al jaren lang andere ideeen heeft, en steeds switcht, en had gelezen wat een borderline is, en zij heeft meerdere symptonen ervan, ook verkrachting meegemaakt, en ook vaak switchen van de toekomst, alleen had nooit verwacht dat ze zou switchen op mij -,-
Alle reacties Link kopieren
Dus je ex heeft een traumatisch verleden, en nu probeer je haar de diagnose 'een borderline' te geven.

Goh. Waarom zou ze je nou gedumpt hebben.
¡Apagando las luces!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het niet tegen haar gezegd, maar ze zegt zelf moet aan me zelf werken, ben het leven zat enzo, en ik weet wat ik nu moet doen, want wil haar het niet alleen laten doen...
Alle reacties Link kopieren
Ik zou haar met rust laten.
¡Apagando las luces!
In sommige gevallen zijn mensen die in zelfmedelijden blijven zwelgen (vanwege een verloren liefde), zichzelf enorm zielig vinden, het leven niet meer zien zitten, juist zelf borderliner.

En mocht zij echt een borderliner zijn, dan moet je juist opgelucht zijn dat ze je heeft laten gaan. Maar even te verheldering. Borderliners zijn juist bang om alleen gelaten te laten worden. Dus dat verklaart haar gedrag ook niet.

Ik denk dat je maar gewoon verder moet gaan met je leven.
Alle reacties Link kopieren
Het is zo, dat het plotseling is, ze maakt het ook uit omdat ze vind dat ik beter kan, ze vind dat ze er niet is voor mij, ze vindt zich zelf te lelijk voor mij, ze vind zich zelf op het moment niet waardig voor mij, maar ik houd heel veel van haar, en na 4 jaar kan ik al onze leuke momenten niet vergeten...

Daarom begrijp ik de breuk niet, ik weet dat ze veel kampt met haar persoonlijk leven, ze pakt te veel op haar bord, en ik was daar om het vaak tegen te houden, voor ze totaal mentaal brak.

Ik vraag me gewoon af of dit niet een impulsieve actie is geweest, en dat het goed gaat komen over een tijdje...

Iemand ervaringen met een break-up waar je dan toch uiteindelijk spijt van hebt?
Alle reacties Link kopieren
RichardTooije schreef:
18-09-2019 14:54
Ik heb het niet tegen haar gezegd, maar ze zegt zelf moet aan me zelf werken, ben het leven zat enzo, en ik weet wat ik nu moet doen, want wil haar het niet alleen laten doen...
Volgens mij is ze heel duidelijk; ze wil dit alleen doen want ze heeft het met je uitgemaakt.
Alle reacties Link kopieren
Dwarrel75 schreef:
18-09-2019 15:04
Volgens mij is ze heel duidelijk; ze wil dit alleen doen want ze heeft het met je uitgemaakt.
En daarom kloppen de titel en het topic niet. Ze is niet z'n vriendin meer, maar z'n ex.
¡Apagando las luces!
Alle reacties Link kopieren
JonathanStrange schreef:
18-09-2019 14:44
Een soort collie toch?
:hihi:
Alle reacties Link kopieren
Richard, ik denk dat je liefdesverdriet hebt en het heel jammer vindt dat je vriendin het heeft uitgemaakt.

Niemand hier kan je vertellen of het nog goed gaat komen.
Maar ik kan je wel veel sterkte wensen. Liefdesverdriet is klote.
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren
RichardTooije schreef:
18-09-2019 15:02
(...)Ik vraag me gewoon af of dit niet een impulsieve actie is geweest, en dat het goed gaat komen over een tijdje...

Iemand ervaringen met een break-up waar je dan toch uiteindelijk spijt van hebt?
Nee, wel met het gebruiken van de smoes dat het aan mij lag en niet aan de ander. Dat vond ik aardiger klinken dan "Mijn gevoel is gewoon weg en ik zie ons niet samen uit worden." of "Ik ben er wel klaar mee dat jij beter denkt te weten wat goed voor me is, tijd om het eens voor mezelf uit te zoeken."
nessemeisje wijzigde dit bericht op 18-09-2019 15:09
Reden: quote bijgevoegd
31.67% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ja maar na 4 jaar maakt ze het plots uit.

en ik vraag er niet om of jullie mij even kunnen laten beseffen dat het uit is, want dat weet ik zelf ook wel, ik vraag of er mensen met ervaring zijn die spijt krijgen na het uitmaken of iets, of iemand kennen met een borderline die er meer over kan vertellen van eigen ervaring...

Dus hou je mening over waarom het uit is voor je, en laat mensen praten die er verstand van hebben.
Alle reacties Link kopieren
nessemeisje schreef:
18-09-2019 15:06
Nee, wel met het gebruiken van de smoes dat het aan mij lag en niet aan de ander. Dat vond ik aardiger klinken dan "Mijn gevoel is gewoon weg en ik zie ons niet samen uit worden." of "Ik ben er wel klaar mee dat jij beter denkt te weten wat goed voor me is, tijd om het eens voor mezelf uit te zoeken."
Nou geloof me dat ik liever heb dat ze zegt, ik hoef je niet meer, of dat ze zegt, je bent niks voor mij dan dat ze zegt moet aan me zelf werken, en hoef geen vriendje komende jaren. en dan dat ik haar over 6 maanden met een ander zie...
Alle reacties Link kopieren
RichardTooije schreef:
18-09-2019 15:07
Ja maar na 4 jaar maakt ze het plots uit.

en ik vraag er niet om of jullie mij even kunnen laten beseffen dat het uit is, want dat weet ik zelf ook wel, ik vraag of er mensen met ervaring zijn die spijt krijgen na het uitmaken of iets, of iemand kennen met een borderline die er meer over kan vertellen van eigen ervaring...

Dus hou je mening over waarom het uit is voor je, en laat mensen praten die er verstand van hebben.
Dat zou dan de psychiater van dienst zijn en die heeft een dagje vrij vandaag.
Alle reacties Link kopieren
Wat flauw om haar meteen een ziekte toe te dichten omdat zij niet verder wil met de relatie. Misschien brengt deze relatie haar niet wat zij nu wil.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Het kan best zijn dat ze het impulsief heeft uitgemaakt en het kan ook best zijn dat haar redenen van zelfdestructieve aard zijn.

Maar het feit is dat het uit is. Je kunt haar zeggen dat je veel van haar houdt en haar graag wilt steunen en dat je het het liefst niet zou accepteren dat ze het uitmaakt, maar dat dat nu eenmaal geen optie is. Dat je haar keuze respecteert en als ze van gedachten verandert, dat je dan verwacht dat je de komende maanden nog lang niet over haar heen zult zijn.

Meer kun je niet doen. En een diagnose toekennen is niet verstandig.
Alle reacties Link kopieren
pantoffel81 schreef:
18-09-2019 14:57
In sommige gevallen zijn mensen die in zelfmedelijden blijven zwelgen (vanwege een verloren liefde), zichzelf enorm zielig vinden, het leven niet meer zien zitten, juist zelf borderliner.

En mocht zij echt een borderliner zijn, dan moet je juist opgelucht zijn dat ze je heeft laten gaan. Maar even te verheldering. Borderliners zijn juist bang om alleen gelaten te laten worden. Dus dat verklaart haar gedrag ook niet.

Ik denk dat je maar gewoon verder moet gaan met je leven.

‘Borderliners’ worden net als echte mensen niet graag over één kam geschoren.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven