Vriendin kwijt door jaloezie

15-01-2018 16:53 352 berichten
Lieve allemaal. Een goede vriendin van me, die ik al 15 jaar ken (vanuit onze studententijd) neemt de laatste tijd steeds meer afstand van me.

Nu had ik al langer het idee dat er iets aan de hand was, maar dit weekend kwam de aap uit de mouw: ze vindt het lastig om met me om te gaan, omdat ik allerlei dingen heb en doe die zij ook graag zou willen.

Zo noemde ze mijn relatie (zij is single), de band met mijn familie (zij heeft ruzie, of geen contact meer), de vele reizen die ik maak, mijn kind en zwangerschap (zij is 36 en wil ook graag een kind, maar dit is niet makkelijk te realiseren zonder relatie en alleen ziet ze het ook niet zitten) en mijn werk (beide gestudeerd aan de universiteit, maar zij is nooit aan een baan op niveau gekomen en verdient fors minder en woont in een klein huurappartement, terwijl ik al jaren in een koopwoning woon, eigen auto rij, genoeg geld voor leuke reizen en uitstapjes, etc).

Nu snap ik best dat ze baalt van haar eigen situatie, maar het voelde toch heel rot om als vriendin afgerekend te worden op deze verschillen. Ik weet ook niet goed wat ik kan doen om haar minder jaloers te maken.

Iemand tips? Ik wil haar echt niet kwijt. We zijn altijd heel close geweest en ik vind haar hartstikke lief en leuk en tof en grappig. Zoiets als dit zou toch niet in de weg hoeven staan van een goede vriendschap?
8102 schreef:
18-01-2018 09:36
Maar die wending wás te verwachten, want zoals andere al zeiden pák die telefoon eens.
Ja, maar dat was wel aan haar om te doen en niet aan mij. Ik ben blij dat ik haar even de ruimte heb gegeven.
8102 schreef:
18-01-2018 09:36
Maar die wending wás te verwachten, want zoals andere al zeiden pák die telefoon eens.
Wat een zure reactie.
Het is toch gewoon fijn, dat het goed gekomen is?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven