vriendinnen praten over mijn relatie met oud nieuws..

13-04-2010 22:41 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik ben een jonge meid, enige tijd nu op het forum en erg gelukkig in mijn relatie.

Mijn vriend ken ik via een vriendin, ze zijn neef en nicht.

Deze vriendin heeft altijd wat jaloerse reacties en steken onder water gegeven over onze relatie en afgelopen zondag was voor mij even de maat vol.

Tijdens een babyshower met veel gelach was de vraag wie de "volgende"zou zijn, toen mijn naam (relatie) aan bod kwam begon ze hard te lachen op een gemene manier.

later op de avond sprak ik haar hier telefonisch op aan, ze vind nu eenmaal gezien de hobbel van 3 maanden terug dat het er niet in zit en ze vind dat ik schone schijn op hou.

3 maanden terug dus een ruzie met vriend lief gehad en samen dit heel volwassen uitgeproken en voor elkaar gekozen. dit toendertijd met haar over gehad maar daarna ivm drukte van beide kanten (en later blijkt des interesse van haar) weinig contact gehad.

als ik haar dus vertel dat het goed gaat meent ze dat ik niet eerlijk ben (maar het gaat dus wel goed!).

tijdens een relatiecrisis van een vriendin pas geleden waar ik voor was opgetrommeld en later weg ben gegaan is er blijkbaar erg uitgebreid over mijn relatie gepraat (de ruzie) en men wil er graag over praten als ik er niet ben. vind ik jammer want ik geef eerlijk antwoord.

mijn vriendinnen zijn dus blijkbaar niet geintresseerd genoeg geweest, of hebben mij niet geloofd dat ik een fijne relatie heb wanneer ik ze dat vertel..

ik zit eraan te denken deze meiden hiermee te confronteren omdat ze oordelen vellen die er niet zijn en achter mijn rug achterbaks hebben zitten lullen,

maar ik twijfel en vraag aan jullie, zou ik dit doen?
Het komt allemaal erg kinderachtig over. Als je dat wilt, zou je een keer kunnen zeggen dat je het niet leuk vindt dat ze achter je rug om over jullie relatie praten. Maar ik denk niet dat je er echt iets aan kunt doen: mensen vinden het nou eenmaal leuk om te kletsen.

Probeer je er zo min mogelijk van aan te trekken en zoek eens wat vriendinnen op die geestelijk al ietsje ouder zijn dan dertien, misschien helpt dat?
Ik nie begrijp nie de topictitel...
Je vriendin (de nicht van) komt na het lezen van jou verhaal jaloers over..

Moeilijk.. ik zou er uiteindelijk wel wat van zeggen ja want anders blijf je er maar over nadenken. En ik zou het echt niet tof vinden als er zo over mij gepraat zou worden achter mijn rug.

Ik zou zeggen dat ik het jammer vindt hoe ze over mij praten als ik er niet ben, zeker omdat het niet eens waar is!
Waarom zit je er dan zo mee dat zij er anders over denken, als je relatie weer goed is?

Ik denk dat het ook meer aan jou is om hen te informeren dan dat zij dat gaan vragen. Bovendien kun je tijdens een relatiecrisis wel wat rust gebruiken ipv vriendinnen die constant aan de telefoon hangen met 'hoe is het nou?' Ik kan me ook voorstellen dat ze - door te kort aan info van jou - gewoon nog niet weten dat jij en je vriend weer lekker gaan. Natuurlijk wordt er over gepraat als je er niet bij bent. Dat hoeft niet eens negatief te zijn: ze kunnen zich ook zorgen over je gemaakt hebben. Je was waarschijnlijk 3 maanden geleden niet echt gelukkig. Wel?

Ik zou zeker niet gaan 'confronteren'. Eerder een leuke avond weer eens van maken en even kort aangeven dat het weer goed gaat tussen jou en je vriend. De rest is jouw zaak en niet die van anderen. jammerdebammer als ze er anders over denken.
Only dead fish go with the flow
Klinkt allemaal erg kinderachtig.

Ook al denken ze dat jouw relatie geen lang leven beschoren is, dan nog kunnen ze hun fatsoen bewaren en zich hier niet duidelijk over uitspreken.

En tjah, dat ze praten over jou als je er niet bent. Dat hou je toch niet tegen. Iedereen doet dat denk ik wel. Maar ik zou wel een keer in het algemeen laten vallen dat je relatie goed zit en dat je het op prijs zou stellen als ze rechtstreeks naar je toe kwamen indien er vragen zijn.
Ik zou mijn vriendinnen er zeker mee confronteren dat ik gehoord heb dat er over mij en mijn relatie gekletst is. Dan zou ik toch graag van hun horen of dat waar is en waarom dat achter mijn rug om moet.

Als het waar is, dan zou ik me toch even afvragen of ze mijn vriendschap nog waard zijn.
Vriendinnen doen dat in mijn ogen niet.

Zoals jij het hier beschrijft lijkt dit in mijn ogen meer op zo'n "vrienden"groep die over elkaar praten en niet met elkaar.

Ik heb begrepen dat een deel van de mensen dat dan" vrienden" noemen.

Wat houdt een vriendschap voor jou in?
de laatste tijd (altijd) ben ik eerlijk geweest over mijn relatie met mijn vriend.

"we zijn weer helemaal happy en ben weer helemaal verliefd op mijn vent" geeft dan toch wel aan dat het goed gaat..

vooral als ik ook meld wanneer ik (1x gebeurd) een ruzie heb.. en toch blijven ze hangen in die ruzie en niet in wat ik nu vertel.

misschien idd laten vallen tijdens een gezellige avond, maar aan de andere kant, ik heb het al eens laten vallen..

het kan ook om zorgen zijn, maar waarom niet die zorgen delen met mij? want het gaat toch om mij?
quote:Enneaaa schreef op 13 april 2010 @ 22:50:

Vriendinnen doen dat in mijn ogen niet.

Zoals jij het hier beschrijft lijkt dit in mijn ogen meer op zo'n "vrienden"groep die over elkaar praten en niet met elkaar.

Ik heb begrepen dat een deel van de mensen dat dan" vrienden" noemen.

Wat houdt een vriendschap voor jou in?

er zijn in lief en leed, plezier met elkaar maken en kunnen genieten van elkaars samen zijn.

uit de "groep" heb ik 2 meiden die echte vriendinnen zijn zeg maar, veel contact buiten de groep. (ik ken deze meiden gemiddeld 7 jaar)
Haar reactie was gemeen. De andere gasten op de babyshower hebben dat ook heus wel gezien, maar die zeggen er niets van. Kijk voortaan uit wat je haar wel en niet vertelt, want zulke mensen kun je beter kwijt dan rijk zijn. Waarschijnlijk is ze idd jaloers of voelt ze zich niet lekker in haar vel, want als je je wel lekker voelt doe je dat niet.
Wat ik niet snap trouwens is, wat maakt een ruzie in je relatie nou uit? Dat kan toch gebeuren? Ik heb in het verleden zo vaak ruzie gehad en heb ook wel eens gehad dat vriendinnen dan 'negatief' gingen denken, ik heb het toen genegeerd en gewoon verteld dat het goed ging aangezien het tot nu toe nog steeds goed gaat.

Moet er trouwens ook bij zeggen dat ik als het nog een keer gebeurd misschien niet meer in detail tegen ze zou zeggen..
quote:Faye_C schreef op 13 april 2010 @ 22:56:

Haar reactie was gemeen. De andere gasten op de babyshower hebben dat ook heus wel gezien, maar die zeggen er niets van. Kijk voortaan uit wat je haar wel en niet vertelt, want zulke mensen kun je beter kwijt dan rijk zijn. Waarschijnlijk is ze idd jaloers of voelt ze zich niet lekker in haar vel, want als je je wel lekker voelt doe je dat niet.Ja dat bedoelde ik eigenlijk.. ik zou misschien niet meer alles vertellen
quote:tumtummie schreef op 13 april 2010 @ 22:59:

[...]

Ja dat bedoelde ik eigenlijk.. ik zou misschien niet meer alles vertellenhelaas zou dat moeten...
Die nicht vertel je nooit meer iets en

ik zou op zoek gaan naar echte vriendinnen.

Deze meiden zijn jaloers en gunnen je niets, dat zijn geen vriendinnen!

enne........... ik zou een keer ontzettend klef doen voor de ogen van die nicht!

Heeft ze echt iets om over te lullen!
quote:Appelsientje schreef op 13 april 2010 @ 22:44:

Het komt allemaal erg kinderachtig over. Als je dat wilt, zou je een keer kunnen zeggen dat je het niet leuk vindt dat ze achter je rug om over jullie relatie praten. Maar ik denk niet dat je er echt iets aan kunt doen: mensen vinden het nou eenmaal leuk om te kletsen.

Probeer je er zo min mogelijk van aan te trekken en zoek eens wat vriendinnen op die geestelijk al ietsje ouder zijn dan dertien, misschien helpt dat?

Misschien zijn TO en haar vriendinnen wel dertien. Dat zou een hoop verklaren.

Niks aantrekken van dat geklep. Jij weet toch hoe het zit? Jij bent gelukkig met je vriend en dat is het belangrijkste.

Zijn nicht zou ik lekker links laten liggen, dat lijkt me een heel vals mens. Misschien is dit wel een goed moment om je vriendschappen te evalueren.
Zoek mij niet, ik wil niet gevonden worden.
quote:Nine81 schreef op 13 april 2010 @ 23:31:

Die nicht vertel je nooit meer iets en

ik zou op zoek gaan naar echte vriendinnen.

Deze meiden zijn jaloers en gunnen je niets, dat zijn geen vriendinnen!

enne........... ik zou een keer ontzettend klef doen voor de ogen van die nicht!

Heeft ze echt iets om over te lullen!

ja haha dat zou wel erg grappig zijn, wil het zo zijn dan vriendlief geen klef persoontje is..

hoe dan ook is het voor hem ook lastig dat zijn nicht (ook ooit een vertrouwenspersoon voor hem) zich zo opsteld. nou is hij radicaler in dit soort situaties, hij kapt ermee (voor even of langer) en ik wil dingen oplossen (het gaat toch om jaren vriendscap die ik wel heb ervaren)
quote:Twister2010 schreef op 14 april 2010 @ 00:11:

[...]

Misschien zijn TO en haar vriendinnen wel dertien. Dat zou een hoop verklaren.

Niks aantrekken van dat geklep. Jij weet toch hoe het zit? Jij bent gelukkig met je vriend en dat is het belangrijkste.

Zijn nicht zou ik lekker links laten liggen, dat lijkt me een heel vals mens. Misschien is dit wel een goed moment om je vriendschappen te evalueren.

ik ben 24 en de rest zo beejte de leeftijd erom heen maar idd, het voelt ook zo alsof je weer in de pubertijd zit!! vond het ook echt te bizar om te horen!

en of we gelukkig zijn! ben nog nooit zo blij geweest met een persoon in mijn leven als met hem!!!

ik ben idd seriues aan het denken wie wel wat waard is voor me en waarvoor..
ff een update:

kreeg een sms afgelopen maandag van nicht waar ik vandaag op heb gereageerd.

zij vertelde dat ik dingen niet persoonlijk moet opnemen en als ik blij bent in mijn relatie dat moet zijn.

vandaag stuurde ik terug dat ik hoop dat ze niet meer snel zal oordelen en info kan halen bij degene over wie het gaat, dat ik doe wat ik wil en hoop dat zij dat ook doet.

kreeg een voicemail: ik ben met iedereen in beraad gegaan waardoor ik nu pas sms, ik haal alles uit het verband en ze is klaar met het ouwegeK*****hoer en ze heeft een voicemail bij vriend ingesproken om even alles uit te leggen want ik maak een drama.

terug gestuurd dat ik niet in beraad ben gegaan want zo ben ik niet en het geK*****niet accepteer.

hierna alle telefoontjes genegeerd.

ben er klaar mee.
quote:MEFunny schreef op 14 april 2010 @ 21:38:

kreeg een voicemail: ik ben met iedereen in beraad gegaan waardoor ik nu pas sms, ik haal alles uit het verband en ze is klaar met het ouwegeK*****hoer en ze heeft een voicemail bij vriend ingesproken om even alles uit te leggen want ik maak een drama.

Ik begrijp het niet.

Is ze nou klaar met haar eigen geouwehoer of is ze klaar met jou?
quote:yoyo2 schreef op 15 april 2010 @ 09:27:

[...]

Ik begrijp het niet.

Is ze nou klaar met haar eigen geouwehoer of is ze klaar met jou?ze vind dat ik ouwehoer ..
MEFunny, je maakt er wel een heisa van, eerlijk gezegd. Waarom kun jij de zgn. 'mening' van anderen niet gewoon voor kennisgeving aannemen? Wat laat jij je kennen, zeg!

Nou, ik zal je wat vertellen: ik zou er ook niet zo zeker van zijn als een vriendin van me 3 maanden geleden had verteld dat de relatie op losse schroeven staat en ze is nu weer helemaal happy. Maar wat maakt dat uit? Die vriendin van mij zou zeggen 'ik kan me ergens wel voorstellen dat jij dat denkt, want jij was niet bij de gesprekken die ik daarna met lief heb gehad'. En dat was het dan. Ik zou het zelf ook niet raar vinden als andere mensen nu niet zo zeker weten of alles wel goed is. En ja, mensen praten erover als je er niet bij bent, ook vrienden ja. Lekker belangrijk zeg.

Jij maakt het nu ineens wel belangrijk
Only dead fish go with the flow
Jooo, boeien.
Sorry hoor, maar het klinkt allemaal zo infantiel...
Zoek mij niet, ik wil niet gevonden worden.
Het enige waar je macht over kunt uitoefenen is over je eigen gedachten en gevoel. Wat een ander denkt/zegt/vindt is niet jouw zaak. Dus laat het los, geef die vriendin/nicht even geen aandacht meer (zeker na dit gezanik met die sms en voicemail) en richt je op je relatie.
Laat het los, heb vertrouwen, het komt goed.....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven