Vriendje en vader trekken veel samen op

05-06-2011 03:38 75 berichten
Hallo. Ik heb nu al ongeveer een half jaar een vriend. In het begin was het heel leuk en gezellig enzo en we deden heel veel samen. Toen we een maandje ofzo wat hadden kwam hij voor het eerst bij mij thuis eten. Mn ouders vonden hem heel leuk en aardig dus dat was goed en mn hij begon zelfs leuke dingen met mn vader te gaan doen. Als mannen onder mekaar, voetbalwedstrijden naar de film zwemmen enz. Dat vond ik heel erg leuk dat hij goed met mn vader overweg kon enzo en dat ze dingen samen deden. Ik ben enig kind en het was alsof mn vader toch een zoon had zeg maar.

Maar toen begonnen ze mekaar steeds vaker te zien en had mn vriendje dus steeds minder vaak tijd voor mij, hij doet vaker leuke dingen met me vader dan met mij. Vorige week zijn ze zelfs een weekend gaan kamperen met zn tweetjes. En als tie hier is dan is ie veel boven bij mn vader tv kijken enzo, mannendingen. Dat is op zich wel fijn dat ze ene band opbouwe maar ik ben er ook nog weetje. Ik krijg het gevoel dat ie mij vergeet en dat ie mij vader belangrijker vind dan ik. Ik probeer het wel steeds om meer samen te zijn maar ik bijvoorbeeld hun niet storen als hun boven zijn en dan doen ze de deur dicht want het is niet voor vouwen zeggen ze dus mn moeder en ik mogen niet naar binnen.



Ik snap niet waraom hij niet liever met mij wil zijn? Heeft iemand hier tips of ideeën hoe ik dit het beste kan oplossen, hoe ik hem meer bij me kan hebben? Want ik wil ze ook niet uit elkaar halen en kwetsen enzo, maar ik wil wel tijd met mn vriendje voor leuke dingen en aandacht. IK heb al geprobeerd met seks aan te bieden want we hebben het nog niet gedaan, maar hij zegt dat ik me niet moet forceren als ik niet klaar. Hij voelt dus dat ik er eigenlijk nog niet klaar voor ben. Aan de ene kant heel lief maar de andere kant weet ik ook niet hoe we dan dichter bij elkaar komen?

Wie kan mij helpen?



xxx milena
Alle reacties Link kopieren
Misschien eens met je vader hierover praten?
Alle reacties Link kopieren
Heb je dit al met hem besproken?

Vermoedelijk niet, anders had je dat wel vermeldt.



Gezien je absurde idee om je vriendje aan je te willen binden met seks, vermoed ik dat je nog erg jong bent en nog moet leren hoe je op een constructieve manier met elkaar om gaat in een relatie.



Twee tips:

Allereerst: mannen aan je binden met seks werkt niet. Dat gaat je teleurstellingen opleveren, want het is namelijk geen séks die je wilt, maar aandacht, knuffelen en een luistered oor.

Dat kom je gelijk bij de tweede tip: communiceren. Wees duidelijk in wat je wilt. Probeer er niet via omwegen aan te komen, want je vriend zal denken dat je wilt waar je om vraagt. Hij kan immers geen gedachten lezen.



Eén geluk heb je alvast: je vriend voelt zelf aan dat je seks om de verkeerde redenen wilt. Het feit dat hij daar geen gebruik van maakt, spreek voor hem en vermoedelijk is het dus een hele redelijke jongen.



Bespréék het probleem dan ook met hem. Geef aan dat je graag vaker samen wilt zijn; dat je het geweldig vindt dat ze zo'n goede band hebben en daar niet tussen wilt staan, maar dat je merkt dat de verdeling uit balans is en je daarom het gevoel krijgt dat je op de tweede plaats staat.



Laatste tip: geen verwijten maken en stellen dat hij iets verkeerd doet. Geef aan hoe de situatie nu je laat voelen en welk idee het je geeft, maar hou er rekening mee dat hoe jij de situatie interpreteert (je vindt mijn vader belangrijker) niet de waarheid hoeft te zijn.
Oeh meid, seks aanbieden om een man aan je te binden? Niet doen hoor! Seks is pas leuk als het geen ruilmiddel is. Wat een lieve vriend dat hij daar niet op in gaat. Klinkt als een leuke vent.



Praat met je vader en vooral met jouw vriend. Vertel wat je van hem verlangt.



Veel geluk samen!
Alle reacties Link kopieren
Sorry, het is echt niet normaal als je vader met je vriend gaat zwemmen of naar de film gaat hoor. Dat zijn dingen die je vriend met jou moet doen. Waarom doet je vader dat? Heeft ie zelf geen vrienden om dingen mee te doen? Betaalt ie de uitstapjes ook voor je vriend?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou met je vader gaan praten. Het is niet normaal dat hij meer met je vader doet dan met jou en ik vind het nog vreemder dat je vader dat zelf niet in ziet. Stel misschien eens voor om iets samen te doen. Met zijn vieren en geen gezeur over mannendingen



Hem binden met sex is niet de oplossing.
Het klinkt een beetje alsof de liefde voor jou over is en dat hij nu een bromance met je vader heeft.



Als je vriendje al na een half jaar liever met jouw vader dan met jou op stap gaat, dan vrees ik dat er geen toekomst meer inzit.
Alle reacties Link kopieren
Ben ik nou de enige die het raar vindt dat TO's vriend geen seks wil en liever tijd alleen met haar vader doorbrengt? Weekendje weg? Samen op een kamer met de deur dicht?
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
quote:dubiootje schreef op 05 juni 2011 @ 08:28:

Ben ik nou de enige die het raar vindt dat TO's vriend geen seks wil en liever tijd alleen met haar vader doorbrengt? Weekendje weg? Samen op een kamer met de deur dicht?



mischien is hij wel homo en weet hij het alleen nog niet.

normaal is het toch zo dat je eigelijk niet van elkaar kan afblijven de eerste tijd rare bedoening hoor
Alle reacties Link kopieren
quote:dubiootje schreef op 05 juni 2011 @ 08:28:

Ben ik nou de enige die het raar vindt dat TO's vriend geen seks wil en liever tijd alleen met haar vader doorbrengt? Weekendje weg? Samen op een kamer met de deur dicht?



Nou, dat dacht ik dus ook gelijk!



Misschien heeft vriendje zélf geen vader? Hou oud zijn jullie eigenlijk?
Ik vind het een beetje klinken alsof jouw vriendje eigenlijk al klaar is met jou, maar het niet uit wil maken omdat hij je vader niet kwijt wil.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap je ouders niet goed. Dat je moeder er niet iets over zegt tegen je vader. Of dat je vader uberhaupt je vriend opslokt. Ik kan het erg waarderen dat mijn vriend het met mijn vader goed kan vinden maar alles waar 'te' voorstaat is niet gezond.
Klinkt wel alsof hij een relatie met je vader heeft, vooral de deur op slot en geen sex met jou. Volgens mij is hij gay.

En voor wat betreft je vader, het zou niet de eerste man zijn, die eigenlijk homo is maar toch getrouwd.
ja zoals ik het bekijk vind ik het niet heel raar,

maar dat zal maar net aan de situatie liggen denk ik.



mijn man heeft samen met mijn vader een hobby, en een hobby die veel tijd in beslag neemt, dus vaak zijn ze dus ook samen ( met nog 2 andere) een weekend weg. ook vaak dagen.



en vaak doordeweeks savonds zit mijn man ook bij mijn ouders voor hun hobby. ( ik ben dan gewoon thuis met de kids)



ik vind het niet vreemd, ik vind het super dat ze samen zo'n plezier in hun hobby hebben, en dat ze zo goed op kunnen schieten met elkaar. ( het had ook andersom kunnen zijn)



maar ik moet wel zeggen ik ben dan ook al 9 jaar bij mijn man!

dus dat kan natuurlijk ook wel verschil maken.
Alle reacties Link kopieren
??



Kamperen? Samen in één tentje?



Klinkt als of ze wel erg goed med elkaar overweg kunnen. Op zich leuk natuurlijk, maar voor jou dus niet.

Klinkt niet goed dit, ik zou er maar een gesprek over beginnen, wat jouw vriend nou eigenlijk wil.



Wat zegt jouw moeder er trouwens van? Is het mogelijk dat jouw vader eigenlijk van de herenliefde is? No offence hier.
Alle reacties Link kopieren
Idd kan het zijn dat ze samen een romance zijn begonnen?
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou eens met hun allebei gaan praten. Tegelijk, dus met z'n drieën. Niet boos of verwijtend, maar gewoon een open, constructief gesprek. Het zou kunnen dat je vader en je vriendje een andere rol aannemen naar jou als ze met je alleen zijn, dan als ze met elkaar zijn.



Het kan ook zijn dat als je met de één gaat praten, die daar dan actie op moet ondernemen en zichzelf anders gaat opstellen naar de ander, of daar met de ander over praten, wat ze misschien moeilijk vinden (het zijn tenslotte mannen). Door gewoon met z'n drieën te praten (ook een teken dat je om hen allebei geeft en van hen houdt) voorkom je dat.
quote:dubiootje schreef op 05 juni 2011 @ 08:28:

Ben ik nou de enige die het raar vindt dat TO's vriend geen seks wil en liever tijd alleen met haar vader doorbrengt? Weekendje weg? Samen op een kamer met de deur dicht?Dat dus!
Alle reacties Link kopieren
Joop, daar ben ik het niet mee eens, TO klinkt nog vrij jong en heeft dit tot nu toe nog niet eens tegen haar vriend uitgesproken, om het tegen 2 mensen tegelijk uit te spreken ('2 tegen 1') is best een stap.



Ik zou het met je vriend en ook met je vader bespreken, maar dan wel apart van elkaar.



Het is leuk dat ze zo goed met elkaar op kunnen schieten, maar ik begrijp niet waarom ze anderen (jou en je moeder) er zo buiten houden. Niet binnen mogen komen in een kamer, want dat zijn 'geen vrouwendingen'... ik weet niet, daar heb ik een minder lekker gevoel bij.
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
Alle reacties Link kopieren
Misschien eerst met je moeder bespreken, advies vragen hoe dit aan te kaarten bij je vriend en vader? Je moeder heeft er wellicht ook een mening over. Misschien hoef je het dan alleen met je vriend te bespreken en bespreekt je moeder het met je vader .
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
Alle reacties Link kopieren
Begin met je moeder te praten.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik me afvraag TO:



1.Heeft die jongen zelf geen vader?

2. Wat vind jouw moeder hiervan?



En nu ik dit geplaatst heb en er nog eens over nadenk, vraag ik me ook af of ik dat alarmbelletje ga negeren, en er vanuit blijf gaan dat dit een serieus topic is.
Alle reacties Link kopieren
Toen ze gingen kamperen met z'n tweetjes, hoe groot was hun tent toen?

Stonden ze op een gewone camping?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het vooral raar van je vader dat hij jouw vriendje zo in beslag neemt en jou buitensluit. Eerst een heel weekend met hem gaan kamperen en als ze dan thuis zijn nog zeggen dat jij er niet bij mag zitten is natuurlijk absurd.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
quote:HansHier schreef op 05 juni 2011 @ 10:50:

Toen ze gingen kamperen met z'n tweetjes, hoe groot was hun tent toen?

Stonden ze op een gewone camping?



maakt dit wat uit?



zoals ik al eerder vertelde gaan mijn vader en man ook weekenden weg, samen ( of met meerdere mannen als die mee zijn) in de caravan of tent.

ik zie hier niets verkeerds in hoor!



maar misschien is het bij hun wel een hele andere situatie,dus ik vind het heel moeilijk beoordelen of het ''normaal'' is of niet..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven