Vriendschap abrupt over

18-02-2024 02:27 97 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Onlangs samen met een close vriendin naar een eenmalig speciaal feest geweest van een gezamelijke kennis waar we lang naar hadden uitgekeken.
Voorpret was al erg leuk.

Na iets van een uur gaf mijn vriendin aan dat we ook konden vertrekken naar een ander feest waar het in haar ogen leuker was terwijl ik me inmiddels kostelijk vermaakte op de dansvloer.

Meestal is het omgekeerd en is zij degene die veel danst en ook bij het krieken van de dag pas huiswaarts wil.

Nu was de muziek niet haar stijl en vond ze het publiek niet zo net als de mannen die er rond liepen.

Het was voor ons ook de 1e keer samen in een andere stijl ipv feestjes op de gebruikelijk smaak van vooral mijn vriendin.
Ik zeg vooral omdat het mij niet zoveel uitmaakt en het gezellig vind en ook al denk ik wel eens van wat een muziek, ach boeien we hebben het leuk, vriendin vermaakt zich, ik vind het prima, lachen en gezellig.

Uiteindelijk zei mijn vriendin dat ze naar huis wilde, veel vroeger dan zij normaal altijd weg wil.
Er zou nog van alles plaatsvinden op het feest zoals een show.

Ik zei van aaah laten we nog blijven maar ze was zeer stellig want ze reed ook daarbij.
Ik was aardig aangeschoten en zei dat ik wel zou blijven maar wist met mijn beschonken hoofd niet hoe ik dan naar huis zou gaan.
Vriendin is weg gegaan en hebben elkaar een knuffel gegeven maar voelde me best wat overdonderd.

Heb uiteindelijk geld geleend voor een taxi, duur maar goed.

De volgende dag kreeg ik een boos bericht van mijn vriendin dat ze het geen stijl vond dat ik teveel had gedronken en een paar trekjes van een joint had genomen wat een paar keer per jaar kan voorkomen.
Ze vond mijn gedrag zeer negatief en moest haar eigen grenzen stellen om zichzelf te kunnen zijn en groeien in haar zijn.

Dacht bel haar liever op om dit te bespreken want dit heb ik nog nooit meegemaakt maar na een paar belpogingen nam ze gewoon niet op.

Uiteraard diep nagedacht waarom ze zo boos was en mezelf flink onder de loep genomen.
En nee het was niet de eerste keer dat ze me een halve joint zag roken maar dat was eerder wel op 'haar' feestjes gebeurt waar ze nooit wat van had gezegd.
En ja heb haar ook wel vaker flink aangeschoten gezien.
En nee ik flirt niet, ben niet op mannenjacht heb een vaste vriend dus gedraag mij niet als een slettebak en al doet iemand dat wel ook prima.

Het enige wat ik kan bedenken is dat ze geen potentiële flirts in combinatie met de daarbij horende muziek zag en dat ze mij wel voor het eerst op mijn muziek heerlijk zag losgaan op de dansvloer.
Ze wist dat het mijn muziek ook was.
Kreeg hier en daar wat meer aandacht misschien maar dat weet ik niet zeker.

De volgende dag appte ze en werd lullig beschuldigd en betutteld en zei daarop hoe raar ik het vond dat ze me alleen daar liet.
Tja de vriendinnencode en de manier van aanspreken benoemd en dit niet prettig vond.
Nu zijn we niet meer on speaking terms en komen er dus niet uit.

Het gaat mij vooral om de manier waarop ze me aansprak.

We kennen elkaar al lang en weet dat zij ook wel regelmatig in de clinch kan raken met vriendinnen en andere personen en dacht nog niet lang voor dit gebeurde of ons dit ook zou overkomen.

Ben er behoorlijk verdrietig, boos en verbaasd over geweest.

Vinden jullie dat ik iets anders of beter had kunnen doen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ze liet je niet alleen he? Jij wilde niet mee.
Alle reacties Link kopieren Quote
Suniva schreef:
18-02-2024 09:50
Vriendin wilde naar een ander feestje, niet naar huis.
Ze vond het niet leuk, wilde naar een ander feestje. Dat wilde TO niet en dus wilde ze uiteindelijk naar huis. Dat wilde TO niet en dus ging ze alleen. Zo lees ik het.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lijkt me een veel voorkomend probleem, ook tussen stellen trouwens. De ene kan niet uitstaan dat de ander veel pret heeft, om welke reden dan ook. En de andere vind de ene een spelbreker.

De vriendschap was hier niet tegen bestand kennelijk.

Als je veel om elkaar gaf dan had je je wel ondertussen kunnen vermaken met je telefoon of aan de bar. Misschien waren er andere dingen gebeurd waardoor je dat dan niet meer voor elkaar overhad.
Dan moet het maar zoals het kan
Alle reacties Link kopieren Quote
tv-icoon schreef:
18-02-2024 10:02

Als je veel om elkaar gaf dan had je je wel ondertussen kunnen vermaken met je telefoon of aan de bar.
Echt? Ik was ook gegaan, tenzij ik me ernstig zorgen zou maken of mijn dronken vriendin nog veilig zou zijn. Maar ik ga echt niet op een feestje met mijn telefoon zitten spelen en wachten tot een dronken vriendin is uitgefeest. Mijn tijd en energie is me meer waard dan dat. Mijn vrienden die risico lopen op te dronken zijn, vertrouwen me ook voldoende dat als ik ze mee wil nemen, omdat ik me zorgen maak, ze ook gewoon gaan. Ik krijg ze echt wel zo ver.

Maar al die onderhuidse verwijten/competitie…. Dat hoort voor mij niet bij vriendschap.
Everything is fluid
Alle reacties Link kopieren Quote
Paska schreef:
18-02-2024 10:01
Ze vond het niet leuk, wilde naar een ander feestje. Dat wilde TO niet en dus wilde ze uiteindelijk naar huis. Dat wilde TO niet en dus ging ze alleen. Zo lees ik het.
Dat staat er inderdaad ook. Vriendin wilde uiteindelijk naar huis.
Alle reacties Link kopieren Quote
Suniva schreef:
18-02-2024 09:50
Vriendin wilde naar een ander feestje, niet naar huis.
In eerste instantie wel ja later wilde ze naar huis. Waar ze ook heen wilde is totaal niet van belang. Vriendin had het niet naar haar zin en wilde graag weg.
tv-icoon schreef:
18-02-2024 10:02
Lijkt me een veel voorkomend probleem, ook tussen stellen trouwens. De ene kan niet uitstaan dat de ander veel pret heeft, om welke reden dan ook. En de andere vind de ene een spelbreker.

De vriendschap was hier niet tegen bestand kennelijk.

Als je veel om elkaar gaf dan had je je wel ondertussen kunnen vermaken met je telefoon of aan de bar. Misschien waren er andere dingen gebeurd waardoor je dat dan niet meer voor elkaar overhad.
Er maar vanuitgaande dat dit de reden was. TO geeft aan dat ze heel veel gedronken had en een halve joint gerookt had. Dat ze dingen ook niet helemaal.wist en al lange tijd een vaste relatie had.
Het zou zomaar zo kunnen zijn dat TO met deze ingredienten zich heel.erg misdroeg en vriendin haar wilde beschermen.

Als je om elkaar geeft dan had je je wel aan de bar kunnen vermaken met een telefoon? Als je om.elkaar geeft zorg je ervoor dat als je een avond weg gaat je het allebei naar je zin hebt. Ik zou er echt voor passen nuchter aan de bar te wachten tot een vriendin naar huis wil omdat ik de BOB ben en haar nu eenmaal thuis zou brengen.
Alle reacties Link kopieren Quote
tv-icoon schreef:
18-02-2024 10:02
De ene kan niet uitstaan dat de ander veel pret heeft, om welke reden dan ook.
Mensen kunnen met alcohol op en een joint stomvervelend worden. Dan hoeven ze nog niet eens gevaarlijk dronken te zijn.

De omgeving heeft niet altijd zin om dat af te zitten wachten. Maar het is wel een bepaald type feestvierder die dat vertaalt naar “jij kunt het niet uitstaan dat ik plezier heb”.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ginevra schreef:
18-02-2024 10:16
Mensen kunnen met alcohol op en een joint stomvervelend worden. Dan hoeven ze nog niet eens gevaarlijk dronken te zijn.

De omgeving heeft niet altijd zin om dat af te zitten wachten. Maar het is wel een bepaald type feestvierder die dat vertaalt naar “jij kunt het niet uitstaan dat ik plezier heb”.
Ik denk ook dat er zoiets achter zit.
Alle reacties Link kopieren Quote
tv-icoon schreef:
18-02-2024 10:02
Als je veel om elkaar gaf dan had je je wel ondertussen kunnen vermaken met je telefoon of aan de bar.
Serieus? Verwacht jij dat van je vriendinnen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Suniva schreef:
18-02-2024 09:18
Ik lees er ook uit dat het op andere feestjes altijd om vriendin draait en nu het een keer omgekeerd is wil vriendin ineens naar huis. Of eigenlijk, naar een ander feest waar alles weer wel om haar draait.

Natuurlijk lees je dat, TO heeft haar uiterste best gedaan om het zo op te schrijven
Maar het zijn allemaal aannames
Alle reacties Link kopieren Quote
Lila-Linda schreef:
18-02-2024 10:52
Natuurlijk lees je dat, TO heeft haar uiterste best gedaan om het zo op te schrijven
Maar het zijn allemaal aannames
Iedereen hier doet aannames. Op een forum heb je nu eenmaal nooit een compleet plaatje, want alleen perspectief vanuit een to.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind om die reden samen uit, samen thuis een stomme afspraak. Ik ga naar huis wanneer ik dat wil. En ik ga niet naar een ander feestje omdat die ander zit te zeuren. Ga lekker zelf.
Alle reacties Link kopieren Quote
Suniva schreef:
18-02-2024 11:03
Iedereen hier doet aannames. Op een forum heb je nu eenmaal nooit een compleet plaatje, want alleen perspectief vanuit een to.
Maar prik door dat soort onzin heen, dat scheelt echt
Alle reacties Link kopieren Quote
september schreef:
18-02-2024 11:32
Ik vind om die reden samen uit, samen thuis een stomme afspraak. Ik ga naar huis wanneer ik dat wil. En ik ga niet naar een ander feestje omdat die ander zit te zeuren. Ga lekker zelf.
Dat dus. Wat een gezeik om niks. TO, hoe oud zijn jullie? 14?
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
Alle reacties Link kopieren Quote
'om zichzelf te kunnen zijn en groeien in haar zijn'

Van zo'n uitspraak krijg ik echt jeuk. Ze staat boven je, dat je dat wel even weet.

Zo'n vriendin waarbij alles op haar manier moet, en als je dan met een slok op je eigen zin een keer doordramt is de vriendschap meteen voorbij. Nou. Lekker ophoepelen dan zou ik denken.
If you need a hug, give it to someone else.
SweetFirefly schreef:
18-02-2024 08:43
Ze liet je niet alleen, jij besloot om daar te blijven. Is wel een verschil.
Zo lees ik het ook. Het maakte je niet uit maar je bleef. Als het je echt niet uit had gemaakt was je gewoon meegegaan.
Dit klinkt niet als een leuke vriendschap.
Ik ga met kennissen al anders om.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou haar even laten groeien in haar zijn dan maar. Snap dat je ermee zit maar als ze niet wil praten kan je niet zo veel. Probeer het zelf ook even te laten en niet te overanalyseren.
Ginevra schreef:
18-02-2024 10:16
Mensen kunnen met alcohol op en een joint stomvervelend worden. Dan hoeven ze nog niet eens gevaarlijk dronken te zijn.

De omgeving heeft niet altijd zin om dat af te zitten wachten. Maar het is wel een bepaald type feestvierder die dat vertaalt naar “jij kunt het niet uitstaan dat ik plezier heb”.
Dat kan ook.
Daarnaast vind ik ook wel dat als ik met mijn bezette kont ergens sta te schudden en mijn single vriendin liever ergens heengaat omdat ze niks van haar gading ziet, ik gewoon meega. Die single vriendin heeft een extra 'belang' wat ik niet heb, zeg maar.
september schreef:
18-02-2024 11:32
Ik vind om die reden samen uit, samen thuis een stomme afspraak. Ik ga naar huis wanneer ik dat wil. En ik ga niet naar een ander feestje omdat die ander zit te zeuren. Ga lekker zelf.
Ook als iemand met jou meerijdt of je met iemand meerijdt?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ze vond mijn gedrag zeer negatief en moest haar eigen grenzen stellen om zichzelf te kunnen zijn en groeien in haar zijn.


Anti-allergiemedicijnen om in te nemen
Anti-allergie medicijnen, ofwel antihistaminica, blokkeren de werking van histamine, een stof die bij een allergische reactie in het lichaam vrijkomt. Tabletten, drank en druppels werken in het hele lichaam. Voorbeelden zijn acrivastine, cetirizine, cinnarizine, clemastine, desloratadine, ebastine, fexofenadine, ketotifen, levocetirizine, loratadine en promethazine.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zaramorad schreef:
18-02-2024 12:17
'om zichzelf te kunnen zijn en groeien in haar zijn'

Van zo'n uitspraak krijg ik echt jeuk. Ze staat boven je, dat je dat wel even weet.

Zo'n vriendin waarbij alles op haar manier moet, en als je dan met een slok op je eigen zin een keer doordramt is de vriendschap meteen voorbij. Nou. Lekker ophoepelen dan zou ik denken.
Ze waren niet in een willekeurige discotheek maar op een speciaal feest van een kennis. Dan na een uur al weg willen vind ik sowieso best asociaal, zo van " ik vind je feest niks aan ik ga naar een ander feest". Als je dan ook nog ziet dat je vriendin het enorm naar de zin heeft en lekker danst op de muziek omdat zij het blijkbaar wel leuke muziek vindt, vind ik het erg flauw na een uur weer weg te willen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Vind de redenen die worden aangevoerd nu een beetje zonde klinken. Zit er niet iets onder die irritatie? Ik vind het ook best klinken alsof jullie een beetje een symbiotische vriendschap hebben waar elkaars goedkeuring vereist is terwijl je prima volwassen bent en eigen keuzes kunt maken, toch? Neem even afstand, laat de boel bekoelen. Over een tijdje weer contact initiëren en dan weet je gelijk of er al is vergeven en vergeten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lila-Linda schreef:
18-02-2024 11:35
Maar prik door dat soort onzin heen, dat scheelt echt
Wat scheelt dat precies? Er valt nergens doorheen te prikken. Niemand hier heeft een objectief beeld. Alle reacties hier zijn doorspekt van subjectiviteit, aannames, interpretaties en gebaseerd op het eigen wereldbeeld. Niet alleen de mijne en niet alleen in dit topic.
Alle reacties Link kopieren Quote
Paska schreef:
18-02-2024 10:01
Ze vond het niet leuk, wilde naar een ander feestje. Dat wilde TO niet en dus wilde ze uiteindelijk naar huis. Dat wilde TO niet en dus ging ze alleen. Zo lees ik het.
Maar waarom wil vriendin per se naar een ander feestje. Dit is het feest waarvoor ze uitgenodigd zijn en waar ze naar hebben uitgekeken. Als het dan voor 1 iemand wat tegenvalt qua mannen en muziek dan kan je best er toch nog wat van maken. Helemaal omdat je vriendin het zo naar haar zin heeft en wel aan het genieten is.

Ik weet niet of ze al heel snel naar een ander feestje wilde? Het klinkt niet leuk.
Alle reacties Link kopieren Quote
tv-icoon schreef:
18-02-2024 10:02

Als je veel om elkaar gaf dan had je je wel ondertussen kunnen vermaken met je telefoon of aan de bar. Misschien waren er andere dingen gebeurd waardoor je dat dan niet meer voor elkaar overhad.
Dit eigenlijk. En sommige mensen zijn zo op zichzelf gericht, dat er niet eens wat hoeft te spelen.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven