Vriendschap abrupt over

18-02-2024 02:27 97 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Onlangs samen met een close vriendin naar een eenmalig speciaal feest geweest van een gezamelijke kennis waar we lang naar hadden uitgekeken.
Voorpret was al erg leuk.

Na iets van een uur gaf mijn vriendin aan dat we ook konden vertrekken naar een ander feest waar het in haar ogen leuker was terwijl ik me inmiddels kostelijk vermaakte op de dansvloer.

Meestal is het omgekeerd en is zij degene die veel danst en ook bij het krieken van de dag pas huiswaarts wil.

Nu was de muziek niet haar stijl en vond ze het publiek niet zo net als de mannen die er rond liepen.

Het was voor ons ook de 1e keer samen in een andere stijl ipv feestjes op de gebruikelijk smaak van vooral mijn vriendin.
Ik zeg vooral omdat het mij niet zoveel uitmaakt en het gezellig vind en ook al denk ik wel eens van wat een muziek, ach boeien we hebben het leuk, vriendin vermaakt zich, ik vind het prima, lachen en gezellig.

Uiteindelijk zei mijn vriendin dat ze naar huis wilde, veel vroeger dan zij normaal altijd weg wil.
Er zou nog van alles plaatsvinden op het feest zoals een show.

Ik zei van aaah laten we nog blijven maar ze was zeer stellig want ze reed ook daarbij.
Ik was aardig aangeschoten en zei dat ik wel zou blijven maar wist met mijn beschonken hoofd niet hoe ik dan naar huis zou gaan.
Vriendin is weg gegaan en hebben elkaar een knuffel gegeven maar voelde me best wat overdonderd.

Heb uiteindelijk geld geleend voor een taxi, duur maar goed.

De volgende dag kreeg ik een boos bericht van mijn vriendin dat ze het geen stijl vond dat ik teveel had gedronken en een paar trekjes van een joint had genomen wat een paar keer per jaar kan voorkomen.
Ze vond mijn gedrag zeer negatief en moest haar eigen grenzen stellen om zichzelf te kunnen zijn en groeien in haar zijn.

Dacht bel haar liever op om dit te bespreken want dit heb ik nog nooit meegemaakt maar na een paar belpogingen nam ze gewoon niet op.

Uiteraard diep nagedacht waarom ze zo boos was en mezelf flink onder de loep genomen.
En nee het was niet de eerste keer dat ze me een halve joint zag roken maar dat was eerder wel op 'haar' feestjes gebeurt waar ze nooit wat van had gezegd.
En ja heb haar ook wel vaker flink aangeschoten gezien.
En nee ik flirt niet, ben niet op mannenjacht heb een vaste vriend dus gedraag mij niet als een slettebak en al doet iemand dat wel ook prima.

Het enige wat ik kan bedenken is dat ze geen potentiële flirts in combinatie met de daarbij horende muziek zag en dat ze mij wel voor het eerst op mijn muziek heerlijk zag losgaan op de dansvloer.
Ze wist dat het mijn muziek ook was.
Kreeg hier en daar wat meer aandacht misschien maar dat weet ik niet zeker.

De volgende dag appte ze en werd lullig beschuldigd en betutteld en zei daarop hoe raar ik het vond dat ze me alleen daar liet.
Tja de vriendinnencode en de manier van aanspreken benoemd en dit niet prettig vond.
Nu zijn we niet meer on speaking terms en komen er dus niet uit.

Het gaat mij vooral om de manier waarop ze me aansprak.

We kennen elkaar al lang en weet dat zij ook wel regelmatig in de clinch kan raken met vriendinnen en andere personen en dacht nog niet lang voor dit gebeurde of ons dit ook zou overkomen.

Ben er behoorlijk verdrietig, boos en verbaasd over geweest.

Vinden jullie dat ik iets anders of beter had kunnen doen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Snoesje83 schreef:
18-02-2024 12:52
Maar waarom wil vriendin per se naar een ander feestje. Dit is het feest waarvoor ze uitgenodigd zijn en waar ze naar hebben uitgekeken. Als het dan voor 1 iemand wat tegenvalt qua mannen en muziek dan kan je best er toch nog wat van maken. Helemaal omdat je vriendin het zo naar haar zin heeft en wel aan het genieten is.

Ik weet niet of ze al heel snel naar een ander feestje wilde? Het klinkt niet leuk.
Nee. Maar tegelijk, als ze er echt niets aan vond, begrijp ik wel dat ze graag weg wilde.

Zij reed, dus aan TO de keuze of ze mee terug wilde.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
Alle reacties Link kopieren Quote
Had net een tekst geschreven maar verkeerde knop ingedrukt :facepalm:

Ga later reageren, zo de deur uit.
Thanks alvast!
Alle reacties Link kopieren Quote
En TO, zorg voortaan altijd dat je genoeg geld hebt om zelf thuis te komen. Niet budgetteren voor gedeelde taxi’s etc.
Alle reacties Link kopieren Quote
Gevalletje van geen goede afspraken gemaakt vooraf en veel invullen voor elkaar.

Waar 2 kiften hebben 2 schuld. Praat het uit als twee volwassenen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Foutje
Ja, wie gaat er dan ook lopen dansen en feestvieren terwijl vriendin net zit te groeien in haar zijn...? :-D
Alle reacties Link kopieren Quote
Nou was even druk maar wat ik het eigenlijke probleem vooral vind is de manier waarop ze me dus aansprak in een app en niet opnam of terugbelde om het te bespreken.

We hebben nóóit onaardig tegen mekaar gesproken dus was nogal van huhh waar komt dit vandaan.

We hebben elkaar wel vaker aangeschoten, dronken of zij mij met een halve joint gezien.
Niks aan t handje.

Was inderdaad wel flauw om over het mij alleen laten te jammer en achteraf, maar omgekeerd zou ik haar nooit alleen laten wat ze ook weet, dan blijf ik gewoon.

Over het andere feest daarvan had ik iets gezegd van dat dit eenmalig was en mijn saldo dat ook niet echt toe zou laten qua entree en het feest waar we waren was ook niet goedkoop qua binnen komen.
Had een toepasselijk speciaal setje kleding ervoor gekocht en ja vond het vreemd gezien het onze gezamenlijke kennis en waren.

Verder waren er best aardig wat bekenden en het was niet zo dat ze zich hoefde te vervelen net haar mobiel aan de bar.
En normaal maakt ze ook echt makkelijk contact.

Geef even algemeen antwoord op de vragen trouwens hoor😊
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoe oud zijn jullie? Je klinkt echt piepjong.
Alle reacties Link kopieren Quote
Simba, opnieuw post je vooral jouw perspectief en waarom het voor jou allemaal zo logisch is en dit allemaal gewoon geen punt voor je vriendin zou moeten zijn.

En ik krijg ook het idee dat je je snel achter smoesjes verschuilt en je uitspreken vermijdt (oeps, verkeerde knop, oeps, ik was zo druk en dan weer midden in de nacht (onder invloed?)) posten)


Wat is je doel met dit topic? Je schreef in je OP; wat had ik anders kunnen doen. Maar uit je berichten haal ik vooral dat je je gelijk wil halen. En dat is prima hoor, je bent niets verplicht en sommige dingen kosten veel tijd en fouten om echt te leren.
Everything is fluid
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind dat je helemaal gelijk hebt hoor. Je gaat samen specifiek naar dát feest. Als een het dan daar ook leuk vindt hoeft die niet door naar een ander feest omdat de ander het niet leuk vindt.
Alle reacties Link kopieren Quote
september schreef:
20-02-2024 09:03
Ik vind dat je helemaal gelijk hebt hoor. Je gaat samen specifiek naar dát feest. Als een het dan daar ook leuk vindt hoeft die niet door naar een ander feest omdat de ander het niet leuk vindt.
Eens, rare actie(s) van je 'vriendin'.
Dit klinkt inderdaad niet als een ruzie tussen twee volwassenen
Alle reacties Link kopieren Quote
september schreef:
20-02-2024 09:03
Ik vind dat je helemaal gelijk hebt hoor. Je gaat samen specifiek naar dát feest. Als een het dan daar ook leuk vindt hoeft die niet door naar een ander feest omdat de ander het niet leuk vindt.
maar je kunt elkaar ook niet 'dwingen' te blijven
en dan heeft degene met de autosleutels het laatste woord
lila-linda wijzigde dit bericht op 20-02-2024 09:34
0.13% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
SweetFirefly schreef:
18-02-2024 08:43
Ze liet je niet alleen, jij besloot om daar te blijven. Is wel een verschil.

Nou, als je afspreekt om samen naar een feest te gaan dat de hele avond duurt, en de één wil ineens na een uur al weg, dan vind ik wel dat diegene de ander alleen achterlaat.

Verder vind ik dit een rare vriendschap. Maar eigenlijk vermoed ik dat TO niet helemaal open is over haar aandeel.
Alle reacties Link kopieren Quote
Snap natuurlijk heel goed dat het alleen van mijn kant wordt gelezen en mijn vriendin zich niet kan laten gelden.
Zo gaat dat op een forum.

Probeer mijn best te doen om het ook vanuit haar perspectief te bekijken.

Kan gewoon niets bedenken waarom ik dus op zo'n onaardige wijze werd aangesproken.
Dat doe je lijkt me niet bij een vriendin?

Waar ze over viel was de halve joint haar persoonlijke groei met zichzelf.
Dat niet mee ging vond ze ook niet oke en zou verder echt niet weten waarom dat zo boos moest worden gemeld.

Vandaar dus dit onderwerp aangemaakt omdat ik er echt niks van snap.
Alle reacties Link kopieren Quote
ClipperT schreef:
18-02-2024 08:29
Wat jammer dat de avond zo is gelopen.

Je zegt in de OP dat die vriendin ook regelmatig in de clinch komt met anderen. Hoe gaat dat? Is het contact dan definitief over?
Ja dat klopt.
Als ze me erover vertelde dan dacht ik wel oeps dit is al de zoveelste.
Vroeg haar dan wel of de ander misschien niet ook een punt had op een respectvolle manier maar dat was een no go.
Een verkeerde blik van een al dan wel of niet relevant persoon kon haar ook triggeren en ik was een beetje degene die de boel probeerde te sussen denk ik.
Alle reacties Link kopieren Quote
Je schrijft de hele tijd een halve joint, had je de joint door midden gebroken voordat je hem opstak. Of bedoel je dat je de joint maar voor de helft oprookte.

Ik kan we echt begrijpen als de een stoned is en de ander niet dat er wel een niveau verschil komt. En dat kan voor degene die niet blowt behoorlijk saai zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lila-Linda schreef:
20-02-2024 09:16
maar je kunt elkaar ook niet 'dwingen' te blijven
en dan heeft degene met de autosleutels het laatste woord
Die keren dat ik BOB ben ga ik niet eerder naar huis omdat het me niet bevalt. Anderen rekenen toch op mij.

Maar het liefst ga ik alleen naar feesten en vertrek ik ook wanneer ik daar zin in heb. Maar dan neem ik geen andere mensen mee in de auto.
Alle reacties Link kopieren Quote
Taskmaster schreef:
20-02-2024 09:32
Nou, als je afspreekt om samen naar een feest te gaan dat de hele avond duurt, en de één wil ineens na een uur al weg, dan vind ik wel dat diegene de ander alleen achterlaat.

Verder vind ik dit een rare vriendschap. Maar eigenlijk vermoed ik dat TO niet helemaal open is over haar aandeel.
Ja, vind ik ook.

Maar beter maak je daar helemaal geen afspraken over.
Alle reacties Link kopieren Quote
Siri schreef:
20-02-2024 14:37
Die keren dat ik BOB ben ga ik niet eerder naar huis omdat het me niet bevalt. Anderen rekenen toch op mij.

Maar het liefst ga ik alleen naar feesten en vertrek ik ook wanneer ik daar zin in heb. Maar dan neem ik geen andere mensen mee in de auto.
ik ben heel graag de BOB, ben niet graag afhankelijk van anderen

maar als mijn-BOB naar huis wil, dan gaan we naar huis
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik denk dat jullie allebei even wat tijd en ruimte nodig hebben om na te denken. En vooral over wat jullie verwachten van de vriendschap en van elkaar.

Ieder van jullie is zoals zij is, en je kan niet verwachten dat de ander doet wat jij zegt. Ook kan niemand op de ander zijn behoeftes projecteren. Verder is het bewaken van je grenzen en daar duidelijk (doch vriendelijk) over communiceren belangrijk. Dat geldt zowel voor haar als voor jou. Denk ook eens na over wat jullie bindt. Elkaar 'gebruiken als gezelschap' voor een goede avond om potentiële vriendjes te scoren is niet genoeg. Als zij zegt dat ze niet zichzelf kan zijn bij jou, dan is het vooral aan haar om te bedenken hoe ze haar grenzen bewaakt en/of dat ze zich goed voelt bij de vriendschap. Dit alles hoeft heus niet tot ruzie te leiden, maar wel tot een eerlijk en volwassen gesprek/conversatie.

Ik weet niet hoe oud jullie zijn, maar als volwassen vrouw kan ik zeggen: geef elkaar de ruimte, zowel in het algemeen en ook op zo'n avond. En zorg dat je jezelf kan redden.

Eerlijkheid gebiedt te zeggen dat reflectiegesprekken in vriendschappen niet altijd leiden tot een betere vriendschap, eerder tot het afsluiten ervan. Maar dat is ook oke. Iedereen verandert en niet alle vrienden groeien samen in dezelfde richting.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lila-Linda schreef:
20-02-2024 09:16
maar je kunt elkaar ook niet 'dwingen' te blijven
en dan heeft degene met de autosleutels het laatste woord
Zeker niet, dan staat het diegene vrij om naar huis te gaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lila-Linda schreef:
20-02-2024 15:21
ik ben heel graag de BOB, ben niet graag afhankelijk van anderen

maar als mijn-BOB naar huis wil, dan gaan we naar huis
Wat mij betreft mag de BOB dan naar huis, maar misschien blijf ik dan op eigen gelegenheid. Maar veel hangt af van hoe vaak je over en weer BOB bent. Sommige mensen zijn zeurpieten als Bob. Helemaal prima en hun goed recht, maar dat is dan voor mij eens maar niet weer.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben een vrij intolerante BOB geloof ik. Ik kan er slecht tegen als ik als enige nuchter ben.
Ben een keer ook na een uurtje opgestapt omdat de persoon met wie ik was zich best wel liet gaan met de alcohol en ik me niet op m'n gemak voelde in de ontstane sfeer.

Diegene gaf ter plekke aan het helemaal ok te vinden dat we gingen aangezien ik het duidelijk niet naar mijn zin had, die ging er dus erg coulant mee om vind ik. Ik van mijn kant heb mijn excuses aangeboden voor mijn grafstemming en het vroege vertrek. Gelukkig kennen we elkaar langer en hadden achteraf allebei zoiets van "shit happens."
Maar ik schrok best van mezelf dat ik zo zuur van deze situatie werd en zo intolerant ben.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik snap het hele BOB-gedoe sowieso niet, geloof ik.

Of je gaat samen stappen, en dan ga je met het OV of de fiets. Kan je allebei wat drankjes doen.

Of je gaat samen ergens heen met de auto en dan drinkt degene die niet rijdt hoogstens 2 wijntjes want waarom zou je jezelf in je eentje bezatten?

Of je gaat samen naar een evenement waar nog meer mensen zijn die je kent, en je spreekt af wie er niet drinkt. Maar dan ga je samen weg en samen tegelijk naar huis. En niet na een uurtje al, tenzij ziek of zo.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven