Vriendschap abrupt over

18-02-2024 02:27 97 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Onlangs samen met een close vriendin naar een eenmalig speciaal feest geweest van een gezamelijke kennis waar we lang naar hadden uitgekeken.
Voorpret was al erg leuk.

Na iets van een uur gaf mijn vriendin aan dat we ook konden vertrekken naar een ander feest waar het in haar ogen leuker was terwijl ik me inmiddels kostelijk vermaakte op de dansvloer.

Meestal is het omgekeerd en is zij degene die veel danst en ook bij het krieken van de dag pas huiswaarts wil.

Nu was de muziek niet haar stijl en vond ze het publiek niet zo net als de mannen die er rond liepen.

Het was voor ons ook de 1e keer samen in een andere stijl ipv feestjes op de gebruikelijk smaak van vooral mijn vriendin.
Ik zeg vooral omdat het mij niet zoveel uitmaakt en het gezellig vind en ook al denk ik wel eens van wat een muziek, ach boeien we hebben het leuk, vriendin vermaakt zich, ik vind het prima, lachen en gezellig.

Uiteindelijk zei mijn vriendin dat ze naar huis wilde, veel vroeger dan zij normaal altijd weg wil.
Er zou nog van alles plaatsvinden op het feest zoals een show.

Ik zei van aaah laten we nog blijven maar ze was zeer stellig want ze reed ook daarbij.
Ik was aardig aangeschoten en zei dat ik wel zou blijven maar wist met mijn beschonken hoofd niet hoe ik dan naar huis zou gaan.
Vriendin is weg gegaan en hebben elkaar een knuffel gegeven maar voelde me best wat overdonderd.

Heb uiteindelijk geld geleend voor een taxi, duur maar goed.

De volgende dag kreeg ik een boos bericht van mijn vriendin dat ze het geen stijl vond dat ik teveel had gedronken en een paar trekjes van een joint had genomen wat een paar keer per jaar kan voorkomen.
Ze vond mijn gedrag zeer negatief en moest haar eigen grenzen stellen om zichzelf te kunnen zijn en groeien in haar zijn.

Dacht bel haar liever op om dit te bespreken want dit heb ik nog nooit meegemaakt maar na een paar belpogingen nam ze gewoon niet op.

Uiteraard diep nagedacht waarom ze zo boos was en mezelf flink onder de loep genomen.
En nee het was niet de eerste keer dat ze me een halve joint zag roken maar dat was eerder wel op 'haar' feestjes gebeurt waar ze nooit wat van had gezegd.
En ja heb haar ook wel vaker flink aangeschoten gezien.
En nee ik flirt niet, ben niet op mannenjacht heb een vaste vriend dus gedraag mij niet als een slettebak en al doet iemand dat wel ook prima.

Het enige wat ik kan bedenken is dat ze geen potentiële flirts in combinatie met de daarbij horende muziek zag en dat ze mij wel voor het eerst op mijn muziek heerlijk zag losgaan op de dansvloer.
Ze wist dat het mijn muziek ook was.
Kreeg hier en daar wat meer aandacht misschien maar dat weet ik niet zeker.

De volgende dag appte ze en werd lullig beschuldigd en betutteld en zei daarop hoe raar ik het vond dat ze me alleen daar liet.
Tja de vriendinnencode en de manier van aanspreken benoemd en dit niet prettig vond.
Nu zijn we niet meer on speaking terms en komen er dus niet uit.

Het gaat mij vooral om de manier waarop ze me aansprak.

We kennen elkaar al lang en weet dat zij ook wel regelmatig in de clinch kan raken met vriendinnen en andere personen en dacht nog niet lang voor dit gebeurde of ons dit ook zou overkomen.

Ben er behoorlijk verdrietig, boos en verbaasd over geweest.

Vinden jullie dat ik iets anders of beter had kunnen doen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Taskmaster schreef:
20-02-2024 16:47
Ik snap het hele BOB-gedoe sowieso niet, geloof ik.

Of je gaat samen stappen, en dan ga je met het OV of de fiets. Kan je allebei wat drankjes doen.

Of je gaat samen ergens heen met de auto en dan drinkt degene die niet rijdt hoogstens 2 wijntjes want waarom zou je jezelf in je eentje bezatten?

Of je gaat samen naar een evenement waar nog meer mensen zijn die je kent, en je spreekt af wie er niet drinkt. Maar dan ga je samen weg en samen tegelijk naar huis. En niet na een uurtje al, tenzij ziek of zo.
misschien zijn hier vooral volwassenen, die als Bob niks, of misschien eentje drinken?
en waarvan de passagier het ook niet op een zuipen zet?
Alle reacties Link kopieren Quote
Taskmaster schreef:
20-02-2024 16:47
Ik snap het hele BOB-gedoe sowieso niet, geloof ik.
Of je gaat samen stappen, en dan ga je met het OV of de fiets. Kan je allebei wat drankjes doen.
Of je gaat samen ergens heen met de auto en dan drinkt degene die niet rijdt hoogstens 2 wijntjes want waarom zou je jezelf in je eentje bezatten?
Of je gaat samen naar een evenement waar nog meer mensen zijn die je kent, en je spreekt af wie er niet drinkt. Maar dan ga je samen weg en samen tegelijk naar huis. En niet na een uurtje al, tenzij ziek of zo.

Soms loopt het anders. Je kunt niet elke situatie voorzien.
Ik was een keer de BOB naar een feest dat meer dan een uur rijden was (dus taxi erg duur en fietsen niet te doen en OV kwam er niet). Keiharde rotmuziek en veel te koud om buiten te gaan staan. Toen heb ik me wel een beetje zitten verbijten tot het tijdstip dat ik redelijkerwijs weer terug kon gaan. En mijn passagiers waren graag nog wat langer gebleven. Dat zag ik helaas allemaal niet vooraf aankomen anders was ik niet gegaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb de indruk dat TO nog vrij jong is, en dan vind ik het qua alcoholinname/party mode wel wat anders dan als je misschien met je middelbare collega’s op pad gaat.
Alle reacties Link kopieren Quote
ESH
You're not wrong, you're an asshole
Alle reacties Link kopieren Quote
Lila-Linda schreef:
20-02-2024 15:21
ik ben heel graag de BOB, ben niet graag afhankelijk van anderen

maar als mijn-BOB naar huis wil, dan gaan we naar huis
Het idee van de BOB is toch dat je met gezelschap reist en dat anderen afhankelijk van jou zijn?

Stel je dat je als groep naar een festival gaat, of naar een bruiloft, dan moet de BOB toch ook rekening houden met zijn passagiers? Ik heb me ook weleens verveeld als BOB op een feestje, maar ik vind het ook belangrijk dat mijn gezelschap veilig thuis komt.

Maar strikt genomen kun je ook in je eentje BOB zijn. Maar het is niet raar dat je gezelschap het je niet in dank afneemt als je besluit na een uur weer naar huis te rijden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Gerbera88 schreef:
18-02-2024 08:47
Het voelt alsof die eerdere feestjes je al dwars zaten. Ik vermaak me altijd als vriendin het maar leuk vindt. Was dit echt diep van binnen altijd zo of vond je het toch vaker wel jammer dat het niet jouw muziek/jouw soort feestje was.
Dit is denk ik iets wat bij de basis van de vriendschap hoort. Pas jij je altijd aan in alles wat vriendin wil? En is het feit dat je dit nu niet gedaan hebt iets wat gevoel van frustratie oplevert bij beiden?
Hier zit zeker wat in
Pas mij aan en zij kiest de plek.

Kan mij ook prima vermaken als het niet mijn ding is maar de loyaliteit naar vrienden is bij mij nogal hoog en verwachtte het voor het eerst terug van haar om te blijven.
Omgekeerd doe ik dat ook.
Iets als in dat heb je voor mekaar over.
Nou daar heb ik mij dus goed in vergist.
Alle reacties Link kopieren Quote
Het ontbreekt jou echt volledig aan zelfreflectie. Denk dat jullie beiden beter af zijn zonder elkaar.
Alle reacties Link kopieren Quote
dweedledee schreef:
21-02-2024 01:26
Het ontbreekt jou echt volledig aan zelfreflectie. Denk dat jullie beiden beter af zijn zonder elkaar.
Haha nou TO, dat je het maar even weet....

Heb je je 'vriendin' nog gesproken?
Alle reacties Link kopieren Quote
Simba11 schreef:
21-02-2024 00:09
Hier zit zeker wat in
Pas mij aan en zij kiest de plek.

Kan mij ook prima vermaken als het niet mijn ding is maar de loyaliteit naar vrienden is bij mij nogal hoog en verwachtte het voor het eerst terug van haar om te blijven.
Omgekeerd doe ik dat ook.
Iets als in dat heb je voor mekaar over.
Nou daar heb ik mij dus goed in vergist.
Heb jij die verwachting ooit uitgesproken? Want anders is het natuurlijk niet zo fair dat jij een wederkerigheid verwacht terwijl zij daar niks van weet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Simba11 schreef:
21-02-2024 00:09
Hier zit zeker wat in
Pas mij aan en zij kiest de plek.

Kan mij ook prima vermaken als het niet mijn ding is maar de loyaliteit naar vrienden is bij mij nogal hoog en verwachtte het voor het eerst terug van haar om te blijven.
Omgekeerd doe ik dat ook.
Iets als in dat heb je voor mekaar over.
Nou daar heb ik mij dus goed in vergist.
jij legt haar jouw grenzen op
dat gaat dus mis
Alle reacties Link kopieren Quote
Simba11 schreef:
21-02-2024 00:09
Hier zit zeker wat in
Pas mij aan en zij kiest de plek.

Kan mij ook prima vermaken als het niet mijn ding is maar de loyaliteit naar vrienden is bij mij nogal hoog en verwachtte het voor het eerst terug van haar om te blijven.
Omgekeerd doe ik dat ook.
Iets als in dat heb je voor mekaar over.
Nou daar heb ik mij dus goed in vergist.
Heb je dit inmiddels met haar besproken? Of hebben jullie helemaal geen contact meer gehad?
Alle reacties Link kopieren Quote
Snoesje83 schreef:
21-02-2024 08:15
Haha nou TO, dat je het maar even weet....

Heb je je 'vriendin' nog gesproken?
Niet meer
Alle reacties Link kopieren Quote
Pimpelmeesje87 schreef:
21-02-2024 11:48
Heb jij die verwachting ooit uitgesproken? Want anders is het natuurlijk niet zo fair dat jij een wederkerigheid verwacht terwijl zij daar niks van weet.
Nee, was ook nvt echt eerder.
Wilde nu voor het eerst langer dan haar ergens blijven.
Alle reacties Link kopieren Quote
dweedledee schreef:
21-02-2024 01:26
Het ontbreekt jou echt volledig aan zelfreflectie. Denk dat jullie beiden beter af zijn zonder elkaar.
Heerlijk die aannames :biggrin:
Alle reacties Link kopieren Quote
Simba11 schreef:
21-02-2024 19:14
Heerlijk die aannames :biggrin:

Geen aannames. Gewoon een conclusie naar aanleiding van hoe jij jezelf hier presenteert.
Alle reacties Link kopieren Quote
Simba11 schreef:
21-02-2024 19:14
Heerlijk die aannames :biggrin:

Geen aannames. Gewoon een conclusie naar aanleiding van hoe jij jezelf hier presenteert.
Alle reacties Link kopieren Quote
Sjaantje37 schreef:
20-02-2024 14:13
Je schrijft de hele tijd een halve joint, had je de joint door midden gebroken voordat je hem opstak. Of bedoel je dat je de joint maar voor de helft oprookte.

Ik kan we echt begrijpen als de een stoned is en de ander niet dat er wel een niveau verschil komt. En dat kan voor degene die niet blowt behoorlijk saai zijn.
Door de midden breken?? Ben je gek?
Alle reacties Link kopieren Quote
Zulke avonden kunnen we allemaal wel eens hebben toch.

Zij kan met andere gezeik hebben maar ook dat verhaal heeft meer kanten toch. Misschien niet eens alleen haar fout.

Je kan het altijd goedmaken, is maar die ene avond toch. We hebben soms even mindere dagen..
Alle reacties Link kopieren Quote
Simba11 schreef:
21-02-2024 00:09
Hier zit zeker wat in
Pas mij aan en zij kiest de plek.

Kan mij ook prima vermaken als het niet mijn ding is maar de loyaliteit naar vrienden is bij mij nogal hoog en verwachtte het voor het eerst terug van haar om te blijven.
Omgekeerd doe ik dat ook.
Iets als in dat heb je voor mekaar over.
Nou daar heb ik mij dus goed in vergist.
Ik snap t wel dat je eindelijk een keer je eigen zin wilde. Ik ging "vroeger" wel eens stappen met een vriendin die altijd naar kroegen/tenten en disco's wilde waar ik niet van hield en ik ging mee terwijl ze wist dat ik het kut muziek vond. Iedere keer werd mijn suggestie van tafel geveegd. Ik drong niet aan omdat het in haar stad was. Ik wist daar amper iets. Anywayyyy ik was t spuugzat en sprak niet meer met haar af. Kan jij ook doen TO als deze ruzie over is. Want ja meiden onder elkaar? De ene dag ruzie en de volgende dag kan t zo maar weer dikke vrede zijn.
Oh en er zijn ook genoeg andere leuke meiden te vinden die ook eens wat doen wat jij wilt. Maar dan moet je wel je bek open trekken.
jezebel wijzigde dit bericht op 22-02-2024 00:04
1.92% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Jezebel schreef:
21-02-2024 23:47
Door de midden breken?? Ben je gek?
:hihi:
Alle reacties Link kopieren Quote
september schreef:
20-02-2024 17:17
Ik heb de indruk dat TO nog vrij jong is, en dan vind ik het qua alcoholinname/party mode wel wat anders dan als je misschien met je middelbare collega’s op pad gaat.
Toch al begin 30

Uitgaan deden we 1 2 keer per maand gemiddeld.
Niet altijd onder invloed hoor.
Soms rijd ik en dan weer zij.
Hangt er ook vanaf of het in de buurt was of niet
Alle reacties Link kopieren Quote
Jezebel schreef:
21-02-2024 23:47
Door de midden breken?? Ben je gek?
Die persoon snapt volgens mij niet helemaal mensen vaak een joint roken, haha!

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven