Vriendschap beeindigd?

05-03-2008 14:37 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,
anoniem_63576 wijzigde dit bericht op 18-03-2008 11:24
Reden: anders is dit te vinden via google, en dit is prive
% gewijzigd
Blijkbaar was hun gevoel erover toch anders, achteraf. Ik denk dat je haar niet kwalijk kan nemen dat ze het met haar zus besproken heeft, als jullie met z'n drieen bevriend zijn, zal ze voor haar zus geen geheimen hebben.

Zoals jij het forumuleert, kan ik me ergens wel voorstellen dat ze erdoor geraakt zijn. Ook al had je dat echt niet zo bedoeld. Ik zou het gewoon even laten betijen en afwachten. Wel heel verdrietig voor jou dat je nu de eerste weken van het kindje van je vriendin moet missen! Maar dit heeft voor je vriendinnen die net moeder en tante zijn geworden, even geen prioriteit, hoe naar ook voor jou.

Hopelijk kunnen jullie het over een tijdje uitpraten. Als ik jou was, zou ik ook niet zomaar 6 jaar vriendschap weggooien tot je weet wat er nu echt aan de hand is.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Zoals je het nu verteld klinkt het alsof je suggereerde dat haar kindje ook dood kon gaan, aangezien het al 2 keer gebeurd was. Dat is voor een kersverse moeder en tante niet prettig om te horen, voor niemand eigenlijk. Men is zeker in het begin nogal (over)gevoelig en dergelijke uitspraken kunnen behoorlijk ongewenst zijn. Zeker omdat in het begin alles nog wennen is, en je jaagt ze angst aan door jouw angsten uit te spreken.

Althans, dit zou ik de meest logische verklaring vinden.
quote:shaishaishai schreef op 10 maart 2008 @ 17:13:

Hoi hoi,

Het was het 2e overlijden van die maand dus ik vond het wel erg en zei dat het allemaal goed moest komen met hun kindje. Ik heb gewoon gezegd dat het allemaal goed zou moeten komen. Ik heb niets negatiefs gezegd. Eigenlijk alleen dat het raar was dat het zo achter elkaar gebeurt was en dat ik voor hun kindje zou bidden. Maar ik had juist extra op mijn woorden gelet en gevraagd of ze het niet aan haar zus wilde vertellen. ze hadden het over uitspraken....ik kan me alleen deze uitspraken bedenken.

Als je dit stukje over het kindje van mijn zus gezegd had, was ik ook laaiend geweest. Je neemt hier aan dat het nodig is om voor het kindje te bidden, alsof het al op het randje van de dood staat. Je relateert eerdere sterfgevallen aan een pasgeboren kindje! Tegenover de tante nog wel! Dom dom dom!

Nu snap ik absoluut jouw gezichtspunt en de vervelende ideeen die je door afgelopen sterfgevallen hebt gekregen, maar dit was, mijns inziens, echt een heel verkeerde opmerking. Begrijpelijk, maar wel heel erg misplaatst. Ik zou, als ik jou was, hier heel erg mijn excuses voor aanbieden, anders kun je het voortaan echt wel schudden bij die mensen.
Hoi,

Bedankt voor jullie berichten en tips. Ik heb nu een beetje kunnen zien hoe mijn woorden opgevat hadden kunnen worden. Ik denk dat het zo is op gevat zoals Onder de zon dat zegt. Ik weet niet wat hun precies gekwetst heeft maar wel dat ik dat heb gedaan. Ik heb daarom vandaag een bos bloemen naar mijn bevallen vriendin verstuurd om de emotionele schade te verzachten, en een kaartje naar haar zus.

Ik zie nu in dat ik geen recht had om boos te zijn of teleursgesteld. Ik had bijna besloten om de vriendschap te verbreken, maar ik denk dat die opgebouwde 6 jaar niet zomaar vergooid kan worden en dat dit best uigesproken kan worden als ze er aan toe zijn
Nou, ik vind het nog steeds allemaal behoorlijk overdreven hoor. In de laatste fase van mijn zwangerschap zijn er dicht om mij heen in 1 week tijd 3 ongeboren baby's overleden. En dan heb ik het niet over miskramen, maar bijna voldragen baby's die het door verschillende oorzaken net niet gered hebben. Een vriendin van mij zei in die tijd wel eens dat ze zelfs in haar slaap nog duimde voor de goede afloop mbt mijn zwangerschap en ik heb me daar echt nooit vervelend over gevoeld. Er gaat zoveel mis, elk beetje hulp was welkom en daar valt een gebedje zeker ook onder.

Misschien ben ik wel erg makkelijk en niet zo snel gekwetst als jouw vriendinnen, ik ken ze niet dus kan daar niets over zeggen. Misschien hebben zij jouw woorden anders opgevat dat jij ze hebt bedoeld, maar hoe dan ook vind ik niet dat jij je excuus moet aanbieden voor iets dat door jou gezegd is met niets dan de beste bedoelingen. Zeker tante had naar mijn gevoel inmiddels wel contact met je kunnen opnemen om eea uit te praten!
He wat een vervelende situatie, juist iets dat je heel goed bedoelde heeft zich tegen je gekeerd. Misschien een kaartje sturen, met excuses, dat je juist voor hun het beste hoopt en dat het verkeerd overkwam... en iets liefs voor moeder en baby?
Hoi hoi,

Ik heb een bos bloemen gestuurd en een kaartje, als dit niet voldoende is weet ik het ook niet meer. Ik weet niet hoe ik me moet voelen, boos,verdrietig of schuldig. Ik voel me gewoon alledrie. Ik denk dat de zus de woorden heeft verdraaid en het heeft verteld. Ik vind dat de zus verkeerd gehandeld heeft door eerst te zeggen dat het goed is en dan weer terug trekken. Hoe dan ook heb ik ze gekwetst. Wat zal ze dan aan haar zus hebben verteld?

Ik heb nu misschien te veel excuses aangeboden, maar zo weten ze tenminste dat ik 6 jaar niet zomaar wil weggooien. En als ze dat niet willen weet ik het ook niet meer.....
Goed gedaan meid. Meer kun jij nu niet doen.

En dan koop nu een mooie bos bloemen voor jezelf.Heb jij wel verdient.
Hoi hoi, de bloemen zijn vandaag afgeleverd en heb nog geen reactie gehad dus ff wachten. Als ze een hart hebben moeten ze echt wel wat van zich laten horen.

Enne Libby, thanks....het voelt ook gewoon erg goed. Ik ga straks iets veel duurders kopen dan een mooie bos bloemen, een huis. Dat is veel leuker ;) En wie weet ben ik dit jaar aan de beurt met beebie. We zullen zien.

Nu nog ff dit afhandelen. Als ze na 1,5 week nog niets hebben laten horen dan zijn ze wel erg hard en weet ik niet of dit nog wel gaat slagen. Dan zijn ze echt keihard.

Wat zouden jullie doen als ze in mij situatie niets van zich zouden laten horen hierna?
Ik vind het itt de rest volgens mij best een logische reactie van die zussen en geef ze groot gelijk. Als ik net bevallen zou zijn of tante zou zijn geworden zou ik ook zo gereageerd hebben denk ik. Ik vind het eerlijk gezegd weinig tactvol om uitgerekend haar te bellen, terwijl ze zojuist tante is geworden Had je je ei niet bij iemand anders kwijt gekunt? Dat ze dan wel je excuses accepteert, oke niet slim misschien, maar dat kan ook zijn omdat ze verder even geen zin heeft om er op door te gaan toch? En dat ze het conflict nu laten rusten, groot gelijk hebben ze. Eerst van die kleine genieten en dan kom jij (misschien) wel weer een keer aan de beurt.

Maarja, das mijn bescheiden mening..
Hoi hoi,

Zij zijn mij enigste vrienden. Dus had idd niemand anders kunnen bellen en zij ging ook om met die kennis.

In ieder geval, de bevallen zus had mij net gebeld. Ze willen het zaterdagavond met mij uitpraten en ze zei ook dat ze alles had vergeven.

Wat een opluchting. Die bloemen hebben heel veel gedaan. Ze was er erg blij mee.

Er zijn veel mensen die hierover verschillende meningen hadden. Zo te zien, dat was blijkbaar ook het geval tussen ons.

Ik heb het idee dat het wel goed komt, misschien heeft dit de vriendschap juist versterkt, en anders zijn we tenminste gewoon aardig tegen elkaar als we elkaar tegen komen.

Het word hoe dan ook uitgesproken en ik ben blij dat ik daar in ieder geval de kans voor krijg.
Hartstikke fijn dat je de kans krijgt om het uit te praten! Heeft dat bloemetje toch veel gedaan inderdaad, dat was erg attent van je.
Hey meid,

wat leuk voor je...... ben blij voor je. Komt wel weer goed tussen jullie.

En ja hoor, echte vriendschap kan tegen een stootje. Het zal mss een andere vriendschap worden, jullie weten nu wat jullie aan elkaar hebben, in goede en mindere tijden. Ik wens je in elk geval heeeeel

veel plezier met je huis. (Doe toch maar die bos bloemen, als dat huis er eerst maar is dan gaat al het geld daaran op...... en met babies al helemaal.....hihihi). Dus knuffel je vriendin, vergeet de zakdoeken niet,(jullie zullen ze waarschijnlijk nodig hebben) en snuffel de lucht van het hummeltje op. Knuffel Libby
Hallo mensen,

Ik heb gisteren uitgesproken met de bevallen zus, de andere zus was er helaas niet bij. Het bleek dus te zijn dat de andere zus de woorden had verdraaid en ervan had gemaakt dat ik zei dat er een vloek over de maand februari was en ook over haar kindje. Dan zou ik ook boos worden.

Het is in ieder geval gedeeltelijk opgelost en heb eindelijk het kindje mogen komen bewonderen. Wat een schatje zeg!

groetjes
quote:shaishaishai schreef op 16 maart 2008 @ 15:53:

Hallo mensen,

Ik heb gisteren uitgesproken met de bevallen zus, de andere zus was er helaas niet bij. Het bleek dus te zijn dat de andere zus de woorden had verdraaid en ervan had gemaakt dat ik zei dat er een vloek over de maand februari was en ook over haar kindje. Dan zou ik ook boos worden.

Het is in ieder geval gedeeltelijk opgelost en heb eindelijk het kindje mogen komen bewonderen. Wat een schatje zeg!

groetjes

Ik ben blij dat je gister goed met de 'bevallen zus' hebt gesproken, maar vind het een raar verhaal. Zij geloof dus na 6 jaar vriendschap doodleuk zo'n opmerking, zonder daar vragen over te stellen of op zijn minst verrast te zijn?

En heb je enig idee waarom de niet-bevallen-zus zoiets zegt? Jij hebt waarschijnlijk iets gezgd van: het lijkt wel alsof er een vloek rust op februari of woorden van gelijke strekking, maar mijn hemel, dan moet je wel erg dom zijn om er zoiets uit te begrijpen.

Wat wil jij nu met die niet-bevallen-zus?
quote:Muis66 schreef op 16 maart 2008 @ 16:12:

[...]

Wat wil jij nu met die niet-bevallen-zus?

Ja, ga even lekker stoken, zeg.

Wees blij dat alles weer goed is. Hou het op een vervelende samenloop van omstandigheden. Jij was minder tactvol in je aangeslagenheid, en zus overkwam misschien hetzelfde in haar interpretatie.

Geniet van het kindje en je vriendschap, en laat het vooral verder rusten.
quote:Onderdezon schreef op 16 maart 2008 @ 16:45:

[...]

Ja, ga even lekker stoken, zeg.

Wees blij dat alles weer goed is. Hou het op een vervelende samenloop van omstandigheden. Jij was minder tactvol in je aangeslagenheid, en zus overkwam misschien hetzelfde in haar interpretatie.

Geniet van het kindje en je vriendschap, en laat het vooral verder rusten.

Ik wil helemaal niet stoken, ik vind juist dat de niet-bevallen-zus een beetje raar heeft zitten stoken. Ik blijf het een vreemd verhaal vinden en zou persoonlijk met zulke vriendinnen geen vijanden meer nodig hebben.

Maar goed, ik ben shai3 niet en als zij weer happy is, vind ik dat prima, dat gun ik haar. Want ze vond het niet leuk en dat was voor haar erg verdrietig.
Hoi hoi,

Ik vind het ook erg raar dat ze dat eruit haalde. Maar de bevallen zus vertelde dat er nog meer in hun familie afspeelde waardoor het even te veel werd. familie zit in scheiding enz. Met de bevallen zus zit het nu goed en daar ben ik in ieder geval blij mee. De niet bevallen zus laat ik maar ff met rust. Ik merk het wel als ze wel contact wil en ik zie dan wel hoe ik dit opgelost word. Ik ga nu ff niets meer doen omdat ik naar mijn idee genoeg heb gedaan.
Hoi Shai3

Goed plan. Laat het maar even betijen. Er komt kennelijk een hoop over hen heen. Laat ze weten dat je er voor ze bent en ze waar mogelijk wil helpen. Dan is het aan hen om het op te pakken!
Hoi hoi,

Het is allemaal goed gekomen hoor. Ik ga ff het een en ander wissen want straks vinden ze dit via google en daar zijn ze denk ik niet zo blij mee.

Ze zijn er net zoals ik bijna expert in haha.
Hoi mensen,

Ondanks dat het uitgesproken was zagen ze toch nog een reden om er een paar leugens bovenop te gooien.

De vriendschap is nu beeindigd, vooral omdat ze geen rekening hielden met mijn gevoelens.
hey shai,

rot voor je dat de vriendschap toch geeindigd is en op zo´n vervelende manier.

Dit heb je niet verdiend, heel veel sterkte, meid!
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
He shai, wat jammer! Juist omdat je het idee had dat eea. nu opgehelderd was. Maar kennelijk wilden zij niet verder. En tja, dan zijn ze het ook niet waard, al doet dat nu wel even verrekte zeer, ja.....
Ik sluit me aan bij Muis. Heb zelf een soortgelijke ervaring met iemand. Kennelijk is zij mij niet waard als ze me geen kansen geeft (ging ook om iets wat uiteindelijk toch overkomelijk zou moeten zijn in een goede vriendschap), maar toch steekt het zelfs na een jaar soms nog een beetje, al is dat al wel veel minder dan eerst. Sterkte!
Bah......... wat vervelend, en ik dacht nog, 'die leven weer lang en gelukkig'. Jammer, naar alles wat jij gedaan hebt, had jij beter verdient.

Maar, misschien beter dat het al gauw genoeg weer mis gegaan is, als het pas over een jaar of zo geweest was dan had het waarschijnlijk nog harder pijn gedaan. Nu liep je toch nog een beetje op je tenen.

Maar, ik vindt het vervelend voor je. Knuffel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven