vriendschap?

27-12-2011 09:37 5 berichten
------
Alle reacties Link kopieren
Je zegt het zelf al, dit is geen vriendschap. Vier je verjaardag met vrienden die niet zo moeilijk doen en maak er een leuke avond van. Vriendschappen horen moeilikk te zijn
Laat het even rusten.

jij kan niet namens je andere vriendinnen spreken, alleen namens jezelf.

En als het nu even niet lukt laatchet dan even rusten.
..popcorn?
quote:Sanne88 schreef op 27 december 2011 @ 09:37:

Ik wil toch even jullie mening horen over het volgende:

Ik gaf afgelopen vrijdag een speciaal etentje i.v.m. mijn verjaardag en als dank voor een paar mooie vriendschappen.... Dat die betekenis aan dat etentje zat wist iedereen? Of heb je die lading er naderhand aan gegeven?

Tevens gaf ze aan dat ze er nog steeds mee zit dat wij vorig jaar niet zijn gekomen toen zij in het ziekenhuis lag. Net voor deze operatie ben ik wel nog met een vriendin langs geweest. Was dat vanwege haar - geplande? - operatie of vanwege iets anders?

Toen ze geopereerd was wilde ik samen met een vriendin langs gaan maar toen werd sterk afgeraden de weg op te gaan i.v.m. veel sneeuw en gladheid.

Dus zijn we niet gegaan om die reden omdat het onverantwoord was de weg op te gaan maar dat we zouden komen als het veilig was op de weg. We hadden wel veel telefonisch- en mailcontact.

Zij vond dat we wel moesten komen heeft ons een boze mail gestuurd dat we dan helemaal niet meer hoefden te komen.

Zelf was ik ook nog niet geheel hersteld van een ongeluk dat ik eerder gehad heb (waardoor ik nog geen auto kon rijden en geen enkel risico mocht nemen met de gladheid).

We hebben het toen even gelaten en hebben het daarna toch uitgepraat en toen de weg weer goed was zijn we enkele weken later toch naar Zoetermeer gegaan. Kon je wéken niet rijden over die weg?

Deze vriendin is afgelopen zomer inderdaad vaak in Brabant geweest niet voor ons maar voor een hobby die ze heeft. Ze kon dan eten en of logeren bij mij of die andere vriendin.

Nu komt dus het verwijt dat ze niet naar mijn etentje komt omdat ze het de anderen niet gunt dat zij weer in brabant is....(??) en dat ze er nog steeds mee zit dat wij tijdens haar ziekenhuisopname vorige jaar niet zijn geweest i.v.m. de gladheid.

Tevens is ze boos dat wij nooit naar Zoetermeer zouden komen en zij wel naar brabant...Terwijl wij meerdere keren voorgesteld hebben naar haar te komen maar dan had ze geen tijd en dat is prima maar dan komt nu dit verwijt....en zij komt voor haar hobby die ze met heel andere mensen beoefent naar Brabant.

Ik begrijp dit niet en ben hier echt teleurgesteld over net of het alleen om haar draait.

Dat het meer voor de anderen gold dan voor mij zit me ook niet lekker. Die zgn "anderen" zijn wel ook hele goede vriendinnen van mij. Een van die "anderen" heeft een zware periode meegemaakt i.v.m. gehandicapt kind en kampt zelf met epileptische aanvallen maar zij staat wel altijd klaar voor ieder van ons. Dat ervaart je vriendin kennelijk totaal anders.

Ik vind dit zo ontzettend onterecht en oneerlijk dat ik haar dus heb medegedeeld hoe ik er tegen aan kijk en dat ik het niet begrijp.

Maar dat had ik blijkbaar niet mogen zeggen. Nu ben ik de boosdoener.

Ik weet niet goed wat ik hier mee moet. Als ik eerlijk ben hoeft het voor mij op deze manier niet meer en is dit geen vriendschap.En ben je eerlijk geweest; heb je haar dat ook gezegd/ geschreven; dat het niet meer hoeft voor jou?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
De betekenis aan het etentje wist inderdaad iedereen die ik uitgenodigd had inderdaad van te voren, daarom juist ook.

Enkele dagen later na de kerst vorig jaar kon je al wel weer rijden over die weg alleen had de betreffende vriendin aangegeven dat we niet meer hoefde te komen. Vandaar dat er enkele weken overheen zijn gegaan. Zij gaf aan dat we niet meer welkom waren. dus ok. Later hebben we het uitgepraat.

Haar operatie was een geplande operatie.

Misschien hebben jullie gelijk en heb ik te veel voor `de anderen` gedacht in deze.

Ik kan alleen slecht tegen onrechtvaardigheid.

Het voelt voor mij echt onterecht hoe ze over die andere meiden praat.

Komt nog bij dat zij binnenkort een weekendje weg wil om de `zoveel jaar` vriendschap te gaan vieren. Maar als je dan eerst zo praat over de anderen (hun rug) hoef ik niet zgn. `gezellig`een weekendje weg om de vriendschap te vieren.

Ik heb nog niet gezegd dat het voor mij niet meer hoeft omdat het er nogal heftig aan toe ging in ons laatste gesprek en het me inderdaad beter leek om het even te laten rusten. Maar zoals ik er nu tegenaan kijk hoeft het inderdaad niet meer.

Hoe langer ik er over na denk hoe kinderachtiger ik de hele situatie vind eigenlijk.....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven