Vriendschapverzoek vader

22-05-2021 11:09 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben opgegroeid alleen door mijn moeder. Mijn vader was soms in beeld toen ik klein was (5 jaar)maar uiteindelijk was hij er helemaal niet meer.

Paar jaar geleden stuurde mijn vader mij een bericht op Facebook waarin stond dat hij weer contact met mij wilt. Daar heb ik toen niet op geantwoord en gewoon gelaten voor wat het is.

Vanochtend kreeg ik een vriendschapverzoek binnen bij Facebook weer van mijn vader(5 jaar later). Ik weet niet of ik het moet accepteren of niet.

Ik ben bang voor teleurstellingen en dat er weer hetzelfde gebeurt als toen ik klein was. Dat hij zijn beloftes niet nakomt en opeens toch geen contact meer met mij wilt.

Wat zouden jullie doen?
Me? Crazy? I should get down off this unicorn and slap you
hondenmens schreef:
22-05-2021 12:59
Kan dat bij iedereen?
Ja
Dat ligt helemaal bij jou. Als je er behoefte aan hebt, kun je er op ingaan. Als je die behoefte niet hebt dan is dat ook meer dan oké.
Maduixa schreef:
22-05-2021 11:21
Mogelijk ben je al teleurgesteld: je vader heeft vijf jaar een bericht gestuurd en wacht daarna weer vijf jaar voor een vervolggesprek als je nooit reageert. Dat vind ik eigenlijk wel bijzonder. Als hij echt graag contact wil, had hij wat mij betreft na dat eerste bericht nog minstens een keer vrij kort daarna nog een keer contact kunnen opnemen.

Dat vind ik dan wel raar, zou hij dus het zwijgende ‘nee, (nu) geen contact’ van TO niet hebben gerespecteerd.

In de 5 jaar die er toen en nu tussen zit, kan TO van gedachten zijn veranderd.

Ik zou, als je contact wíl, inderdaad eerst chatten via messenger, zonder hem toe te voegen als vriend op FB.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
hondenmens schreef:
22-05-2021 12:59
Kan dat bij iedereen?
Ja.
Ik zou er niets mee doen.

Ik had mijn vader niet meer gezien sinds mijn 21e (hij is inmiddels overleden), maar zou hij me een vriendschapsverzoek hebben gestuurd dan zou ik het hebben genegeerd. Dat is wel heel simpel namelijk: een klikje en je bent weer in het leven. Nou, nee.
Dit is toch geen manier van contactlegging en communiceren met iemand die je zogenaamd dierbaar is en waarvoor je alles uit de kast zou moeten halen om contact te herstellen......als die persoon dat ook wil.

Ik kan er met mijn hoofd niet bij dat iemand denkt dat dit zaligmakend is. Wat mij betreft is het een no-go.

Maar goed, ik ben dan ook vanuit eigen referentiekader (inmiddels) enorm gericht op afkappen van dit soort onbenullige dingen. Te simpel voor iemand met verstand en een greintje gevoel en respect voor zijn kind. En daar schort het hem in mijn optiek aan.....dat respect. Eerst verdwijnen en dan met een druk op een knop weer verschijnen. Ik ben te lang uit de magische leeftijd waarin abracadabra nog indruk maakt.
Dit is toch geen manier van contactlegging en communiceren met iemand die je zogenaamd dierbaar is en waarvoor je alles uit de kast zou moeten halen om contact te herstellen.

En als hij nou geen adres, telefoonnummer of e-mailadres heeft? Dan is dit zijn enige manier van contact kunnen maken?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Byrma schreef:
22-05-2021 12:46
Misschien heeft hij haar nummer en adres niet?
Lijkt me vrij logisch na zoveel jaar geen contact.
Dan doet hij maar een beetje zijn best. Of zoals anderen zeggen, een bericht via messenger.
Weet je ook waarom hij er vroeger niet was? Ik snap best dat hij het via fb doet, waarschijnlijk heeft hij verder geen gegevens van je.

Ik zou wel benieuwd zijn naar zijn kant van het verhaal. Ik ken heel wat gevallen waar de ene ouder de andere ouder heeft buitengesloten uit wraak en die kinderen wijsmaakte dat andere ouder niet naar ze omkeek. Ik weet niet of zoiets zou kunnen spelen in jouw geval?
Ik weet niet hoe oud je nu bent, maar in ieder geval een meer 'gelijkwaardige' partij voor je vader dan toen je klein was. En ook dan 5 jaar geleden.

Als je denkt het mentaal aan te kunnen, je grenzen te kunnen stellen (dit bedoel ik niet sexueel) en je zou ook wel ergens een verlangen hebben om hem te zien, dan probeerde ik het.

Het feit dat hij je 5 jaar heeft gerust gelaten, maar nu opnieuw contact opneemt, zegt in mijn ogen 2 dingen:
hij wil je niet forceren
en
hij blijft aan je denken.

Ik hoop dat er alsnog een mooie vader-dochter relatie ontstaat.

Succes vanwege Mamme-zel uit België
Helemaal eens met de vorige reactie, succes!
Ik zou zelf wel nieuwsgierig zijn naar het waarom...

Waarom is hij vertrokken?
Waarom was er tot je 5e wel sporadisch contact?
Waarom was er zo lang geen contact?
Waarom wil hij nu ineens wel contact?

Er zouden best verrassende antwoorden kunnen komen..

Toevoegen zou ik niet zomaar doen maar een bericht zeker wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven