Waar sta ik
woensdag 6 december 2017 om 20:32
Ik heb een 4 jarige relatie met mijn vriend, alles gaat goed af en toe ergernissen en relaties maar hoort erbij, wij wonen samen.
Mijn vriend heeft een kind van 8, geregeld bij ons.
Nou is het zo dat ik me bepaalde dingen ga afvragen, wanneer ik het over kinderen heb houd mijn vriend een beetje af, hij wil er bijna niet over praten en vertelt alleen maar ja dat komt wel, we hebben nu onze vrijheid nog komt wel, ik vertel dat ik ook mijn behoeftes heb en ook graag een kind van mijzelf wil hebben, en dat ik er naar verlang omdat hij het al heel snel wou toen we net een relatie kregen, maar ik zei dat we moesten wachtten. Ook vertelde hij mij een keer dat ik dan alleen met mijn kind bezig zou zijn En de zwangerschap, en niet meer met zijn kind. Vond ik erg egoïstisch, nu is het zo dat mijn schoonvader oprecht geïnteresseerd is en vaak vraagt wanneer gaan jullie trouwen, wanneer nemen jullie kinderen? Zijn moeder vult alles voor mij in, ja ze hebben toch al een kind ( zijn kind ) ja het komt wel, ze werkt toch veel, ze hoeven niet te trouwen het is onnodig en kost veel geld, je kan beter je geld in andere dingen steken, ik zou het niet doen Piet, me vriend zegt dan ook ja ik vind het zonde van het geld, kan ik beter andere dingen mee doen. Het lijkt erop dat ze alles doet om zijn gedachten te veranderen, en het tegen te werken. Sinds ik dit heb gehoord heb ik een beetje een ander beeld gekregen, ben ik nou te gevoelig of wat moet ik hier mee aan?
Lieve groet
Mijn vriend heeft een kind van 8, geregeld bij ons.
Nou is het zo dat ik me bepaalde dingen ga afvragen, wanneer ik het over kinderen heb houd mijn vriend een beetje af, hij wil er bijna niet over praten en vertelt alleen maar ja dat komt wel, we hebben nu onze vrijheid nog komt wel, ik vertel dat ik ook mijn behoeftes heb en ook graag een kind van mijzelf wil hebben, en dat ik er naar verlang omdat hij het al heel snel wou toen we net een relatie kregen, maar ik zei dat we moesten wachtten. Ook vertelde hij mij een keer dat ik dan alleen met mijn kind bezig zou zijn En de zwangerschap, en niet meer met zijn kind. Vond ik erg egoïstisch, nu is het zo dat mijn schoonvader oprecht geïnteresseerd is en vaak vraagt wanneer gaan jullie trouwen, wanneer nemen jullie kinderen? Zijn moeder vult alles voor mij in, ja ze hebben toch al een kind ( zijn kind ) ja het komt wel, ze werkt toch veel, ze hoeven niet te trouwen het is onnodig en kost veel geld, je kan beter je geld in andere dingen steken, ik zou het niet doen Piet, me vriend zegt dan ook ja ik vind het zonde van het geld, kan ik beter andere dingen mee doen. Het lijkt erop dat ze alles doet om zijn gedachten te veranderen, en het tegen te werken. Sinds ik dit heb gehoord heb ik een beetje een ander beeld gekregen, ben ik nou te gevoelig of wat moet ik hier mee aan?
Lieve groet
anoniem_360191 wijzigde dit bericht op 06-12-2017 20:40
1.58% gewijzigd
woensdag 6 december 2017 om 20:37
Tijd voor een heel open en eerlijk gesprek tussen jullie.. alle verwachtingen en toekomstwensen op tafel.
Hij kan je niet aan het lijntje houden en jou iets verwijten wat nog niets een daar is.. dat is niet netjes en een afschuifmethode. Dus geen onzin over dat jij dan niet meer naar zijn kind omkijkt. Hij moet eerlijk zijn.
Wil hij echt niet trouwen en/ of geen kinderen meer, dan aan jou de keuze of je daarmee kunt leven.
Hij kan je niet aan het lijntje houden en jou iets verwijten wat nog niets een daar is.. dat is niet netjes en een afschuifmethode. Dus geen onzin over dat jij dan niet meer naar zijn kind omkijkt. Hij moet eerlijk zijn.
Wil hij echt niet trouwen en/ of geen kinderen meer, dan aan jou de keuze of je daarmee kunt leven.
woensdag 6 december 2017 om 20:55
Ieders verwachtingen rondom trouwen, kinderen, huis kopen, etc. liggen anders binnen een relatie. Dus wie er gelijk heeft of niet is OOK voor iedereen anders. Je moet je altijd prettig voelen, dat staat voorop. Niemand anders bepaalt dat voor jou. Stel je prio-lijstje op en bespreek het, geen compromis betekent beslissen. Suc6!
woensdag 6 december 2017 om 21:10
Het is ook wel waar als je een tweede krijgt je minder tijd hebt voor de eerste. Of dat je eigen kind is of niet. Maar vaak zie je dat eigen kinderen nog meer aandacht krijgen. Zijn angst is niet geheel onterecht. Als jij graag een kind wil, moet je verder zoeken denk. Vraag hem er nog eens goed naar.
donderdag 7 december 2017 om 23:32
Weet je dat zeker? Probeert ze je niet in bescherming te nemen tegenover een pusherige schoonvader? Of misschien denkt ze dat jullie samen geen kinderen kunnen krijgen en probeert ze op deze manier dat 'leed' te verzachten?
Dat zou ik me namelijk bij schoonmoeders in mijn eigen omgeving heel goed kunnen voorstellen.
En uiteindelijk moet je dat met je vriend bespreken, niet met je schoonmoeder.
donderdag 7 december 2017 om 23:37
Hoe oud is je vriend? En jij bent 25 neem ik aan, gezien je nickname.
Ga het gesprek met hem aan en hij mag er best nog even over nadenken, maar geen 10 jaar. Want dan kan het over 10 jaar nog 'nee' zijn en dan heb jij (bijna) een probleem.
Wil hij definitief niet, dan heb je twee keuzes: of je kinderwens opzij zetten of de relatie verbreken.
Ga het gesprek met hem aan en hij mag er best nog even over nadenken, maar geen 10 jaar. Want dan kan het over 10 jaar nog 'nee' zijn en dan heb jij (bijna) een probleem.
Wil hij definitief niet, dan heb je twee keuzes: of je kinderwens opzij zetten of de relatie verbreken.
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
donderdag 7 december 2017 om 23:52
Kan het zijn dat zijn ex erg veranderde toen zij zwanger van hem werd? En dat hij nu bang is dat jij hetzelfde gedrag zal gaan vertonen, ook alleen nog maar met je zwangerschap en kind bezig zal zijn, en hem zal verwaarlozen?
Laat die schoonouders maar even zitten, en ga eens een goed gesprek met je vriend aan. Wil hij echt geen kinderen meer, waar is hij bang voor, wat zouden jullie kunnen doen om die angst weg te nemen, etc.
Laat die schoonouders maar even zitten, en ga eens een goed gesprek met je vriend aan. Wil hij echt geen kinderen meer, waar is hij bang voor, wat zouden jullie kunnen doen om die angst weg te nemen, etc.
vrijdag 8 december 2017 om 00:05
vrijdag 8 december 2017 om 00:08
Mee eens. Een goed gesprek voeren en zijn twijfels en angsten serieus nemen. En er zelf over nadenken wat er zal kunnen veranderen. Dat is iets tussen jou en je vriend, ouders hebben daar niets mee te maken.AliceV schreef: ↑07-12-2017 23:52Kan het zijn dat zijn ex erg veranderde toen zij zwanger van hem werd? En dat hij nu bang is dat jij hetzelfde gedrag zal gaan vertonen, ook alleen nog maar met je zwangerschap en kind bezig zal zijn, en hem zal verwaarlozen?
vrijdag 8 december 2017 om 00:15
Als ik dit zo lees heb je nog wel iets meer problemen met je vriend dan alleen dat hij niet over samen een kind wil praten...Lala1992 schreef: ↑08-12-2017 00:05Ik heb het er met hem over gehad hij wilt er weer niet teveel over praten en ook gezegd dat ik de opmerkingen van zijn moeder niet leuk vond, hij heeft me voor bijna alles uitgemaakt, en wou me meesleuren naar ze ouders zodat ik het in haar gezicht kon zeggen.
Ik voel me echt op een laag plek gezet
vrijdag 8 december 2017 om 08:55
Lijkt me heel verstandig om vooral geen kind te krijgen met deze parel.
When they go low, we go high. (M.Obama)
vrijdag 8 december 2017 om 10:17
Je hoeft niet bij hem te blijven. Kan hij in zijn eentje boos zitten zijn.Lala1992 schreef: ↑08-12-2017 00:05Ik heb het er met hem over gehad hij wilt er weer niet teveel over praten en ook gezegd dat ik de opmerkingen van zijn moeder niet leuk vond, hij heeft me voor bijna alles uitgemaakt, en wou me meesleuren naar ze ouders zodat ik het in haar gezicht kon zeggen.
Ik voel me echt op een laag plek gezet
vrijdag 8 december 2017 om 10:23