Waar zijn de leuke mannen?!?!

16-11-2011 22:55 110 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik merk, nu ik 1,5 jaar vrijgezel ben, dat ik toch wel wat meer om me heen begin te kijken... maar waar zijn die leuke mannen?!?!

Heel sporadisch spot ik er een, die ik vervolgens niet durf aan te spreken, maar over het algemeen zie ik gewoon echt geen leuke mannen. Zou dit zijn omdat ik nog wel een beetje hung up ben op mijn ex-scharrel (die me niet wilde) Eind van het jaar ga ik weg bij mijn huidige werkgever dus dan hoef ik hem niet meer te zien en kan mijn gevoel een beetje weg gaan...

Of zou het zijn omdat ik stiekum gewoon nog niet klaar ben voor een nieuwe vent? Als ik denk aan een relatie, dan begint gelijk het doemdenken weer... ik heb een kind, kan ik een man niet aandoen...

Zou het nou aan mij liggen of merken jullie ook dat er maar weinig bijzondere mannen rondlopen???
Ik heb een leuk exemplaar bij mijn thuis .
quote:cinneluv schreef op 17 november 2011 @ 10:30:

Henkjan ik kan de 80-20 regel niet helemaal volgen.........

Wat bedoel je?

Okee ik klim weer even op mijn paard:

Sommige vrouwen zijn zo aantrekkelijk dat ze vrijwel elke man die ze wil, kan krijgen. Dat geldt voor ruwweg 20% van de vrouwen. De resterende 80% heeft veel minder keus.

Hetzelfde geldt voor mannen. 20% wordt begeerd door 80% van de vrouwen. De overige 80% is veel minder aantrekkelijk, heeft minder vaak een relatie en kom je om die reden vaak tegen. Vaker dan mannen uit de 20%-categorie, want die zijn al bezet met een rijtje wachtenden daarachter.

Aantrekkelijkheid is net als talent, oneerlijk verdeeld.

Schoonheid vertegenwoordigt kapitaal en dat zijn twee dingen die schaars zijn.

Ikzelf kom uiterlijk, status en humor tekort om tot de 20%-categorie te behoren.
quote:Henkjan41 schreef op 17 november 2011 @ 12:11:

[...]

Sommige vrouwen zijn zo aantrekkelijk dat ze vrijwel elke man die ze wil, kan krijgen. Dat geldt voor ruwweg 20% van de vrouwen. De resterende 80% heeft veel minder keus.

Hetzelfde geldt voor mannen. 20% wordt begeerd door 80% van de vrouwen. De overige 80% is veel minder aantrekkelijk, heeft minder vaak een relatie en kom je om die reden vaak tegen. Vaker dan mannen uit de 20%-categorie, want die zijn al bezet met een rijtje wachtenden daarachter.

Ikzelf kom uiterlijk, status en humor tekort om tot de 20%-categorie te behoren.Maar je kunt wel goed uitleggen, dat is ook aantrekkelijk :-)
HJ: op je paard klimmen? Leg dat eens uit.

(ben je sinterklaas?)
Tja wat is kritisch.. Er wordt hier gesproken over dat er maar normale mannen gezocht moeten worden bijv. en geen bijzondere. Maar het lijkt me logisch dat een man er voor jou uit moet springen anders kun je net zo goed geen relatie beginnen.

Er moet chemie tussen 2 mensen zijn, dát is waar het om gaat. En dan kan iemand nog zo'n leuk koppie hebben, maar je hart moet gewoon sneller van iemand gaan kloppen. Het gaat erom wat JIJ in diegene ziet maar het kan makkelijk zijn dat een ander dat helemaal niet ziet. Smaken verschillen.

En over de 80%-20%-regel: ik ken echt stellen die je qua uiterlijk op het eerste gezicht niet bij elkaar zou zoeken. Maar dat is dan toch weer die chemie. (en nee, geld is er ook niet, ik denk dan dat het de humor is)
quote:sabrina73 schreef op 17 november 2011 @ 12:17:

HJ: op je paard klimmen? Leg dat eens uit.

(ben je sinterklaas?)Dit verhaal is HJ's stokpaardje...get it?
Ik wil overigens met mijn post van die 80%-20% niet zeggen dat ik dan bij die 20% zou horen hoor! Maar ik wil zeggen dat smaken verschillen en dat ik dus stellen ken waarvan de ene gewoon mooier is (van uiterlijk) dan de ander.

Zo ken ik bijv. een man die qua uiterlijk echt super is; hij had vroeger ook echt van die 20%-meisjes:) Maar tóch werd hij verliefd op een vrouw die echt met hem matcht maar qua uiterlijk minder mooi is. En daar is hij mee getrouwd. Zijn vrienden vroegen wat hij met haar moest want ze was een totaal ander type dan dat hij eerder had. Maar voor hem is zij "the one"! Dat gebeurt dus ook.
Er zit natuurlijk iets in HJ's verhaal, maar er zitten wel veel kanttekeningen aan. Of je gewild bent en makkelijk aan een relatie komt, ligt aan zoveel meer dan alleen aantrekkelijkheid. Ik ken wel wat niet al te aantrekkelijke mensen die de 'relatie X-factor' hebben. Ze hebben áltijd een relatie en als hun relatie uit gaat hebben ze in no time een nieuwe, die plukken ze zo uit de lucht. En ik ken zeer aantrekkelijke mensen die moeilijk aan een relatie komen. Hoe dat komt is soms niet duidelijk.

Ik heb wel het idee dat er meer aantrekkelijke vrouwen zijn dan mannen, ik let zelf als man nauwelijks op de aantrekkelijkheid van mannen maar veel vrouwen die ik ken kijken ook liever naar vrouwen dan mannen en sommigen klagen dat ze bijna nooit leuke mannen zien. Vrouwen zijn misschien ook kritischer. En 'leuk'? Ik ken veel leuke, betrouwbare mannen (bijna altijd met hun eigen onvolkomendheden), net zo goed als leuke vrouwen.
quote:Henkjan41 schreef op 17 november 2011 @ 12:11:

[...]

Ikzelf kom uiterlijk, status en humor tekort om tot de 20%-categorie te behoren.Klopt en dan moet je "aantrekkelijk" wat breder zien dan alleen "knap", want ook charisma, humor, intelligentie, macht, rijkdom en status spelen hierbij een grote rol.
Nee da klop nie want bijna alle relaties vinden tegenwoordig plaats binnen de eigen sociale klasse

Als de 80/20 theorie dan opgaat zouden er tussen de klassen juist meer beweging moeten zitten.

Je zou als man dan liever een 20% dame van de klasse onder je hebben dan een 80% dame uit je eigen klasse
Laten we aannemen dat ik bij de 80% hoor, dan is toch ook nog die andere 80%..??? Ik val juist NIET op macho-mannen. Juist op "nerds"(sorry als je je aangesproken voelt op de verkeerde manier) maar die zijn dan weer erg schuw en verlegen en durven niks..

Maar die zouden mij dan toch ook aantrekkelijk moeten vinden?

Volgens deze statistieken dan he...
quote:badmeester schreef op 17 november 2011 @ 15:44:

Nee da klop nie want bijna alle relaties vinden tegenwoordig plaats binnen de eigen sociale klasse

Als de 80/20 theorie dan opgaat zouden er tussen de klassen juist meer beweging moeten zitten.

Je zou als man dan liever een 20% dame van de klasse onder je hebben dan een 80% dame uit je eigen klasse

Nee, want het gaat om het hele pakketje, dus ook om achtergrond. Een domme, mooie vrouw uit een laag milieu is daarom eventueel als stoeipoes/minnares interessant voor een rijke, ontwikkelde man, maar zelden als vaste partner/echtgenote.

Al zijn er uitzonderingen zoals Donald Trump, die welliswaar lelijk is, maar toch een 20% is, omdat hij een hoge status, enorm veel geld en erg veel macht heeft, maar trouwde met een vrouw met een totaal andere achtergrond.
20/80 is sowieso relatief, het is gewoon een glijdende schaal. Denk niet dat 20% bijna alle aanbidding ontvangt en de rest bijna niets. Er zijn gewoon een zeer klein aantal Doutzen/Johnny Depp-mensen waar bijna iedereen zijn nek voor omdraait (geen 20%) en verder heb je aantrekkelijke mensen (zijn er nog best veel), gemiddelden (waar sommigen wild van worden en anderen helemaal niet) en dan de lelijkerds (al hebben die vast ook hun fans).

En die klassen? Gaat denk ik vaak wel op, maar vaak ook niet. Ik ken tegenwoordig veel vrouwen die 'downdaten' en mijn vriendin had alleen haar middelbare afgemaakt (inmiddels hbo) terwijl ik wo heb.

Maarrr...zoals badmeester zegt liever een 20% dame van een 'klasse' onder je dan een 80% dame van je eigen 'klasse'? Ik vind gedeelde interessen erg belangrijk. Ben wel een cultuursnob. Ik heb ook wel vriendinnen gehad die op dat gebied totaal anders waren en dan miste ik echt wat. Ik zou ook zeker geen partner willen die bloedjemooi is maar echt niet slim.
Dit allemaal in weerwil van het cliché, dat op elk potje een dekseltje past.

In de praktijk blijkt dat op sommige potjes meer dekseltjes passen dan op andere.
quote:Henkjan41 schreef op 17 november 2011 @ 17:02:

In de praktijk blijkt dat op sommige potjes meer dekseltjes passen dan op andere.

Daar heb je zeker gelijk in. Ik denk dat op wat meer doorsnee, sociaal aangepaste mensen veel dekseltjes passen en voor de wat meer typische en aparte, lastige of sociaal onwenselijk of moeilijk gedrag vertonende mensen i.h.a. minder passende dekseltjes te vinden zijn.

Ik heb wel wat mannelijke vrienden van in de dertig waarvan het me niet verbaast dat ze single zijn. Aan de andere kant ken ik ook wel een aantal leuke en niet te moeilijke mensen die single zijn.
quote:Henkjan41 schreef op 17 november 2011 @ 17:02:

In de praktijk blijkt dat op sommige potjes meer dekseltjes passen dan op andere.klopt!
sommige potjes vinden simpel genoeg nooit een deksel terwijl andere kunnen kiezen
Sommige potjes hebben meerdere deksels.
quote:zammm schreef op 17 november 2011 @ 17:13:

Sommige potjes hebben meerdere deksels.klopt helemaal.
Heeft TO hier iets aan?
Hey Henkjan bedankt voor de toelichting en ik ben het er wel mee eens met wat je schrijft.
maar sommige dekseltjes durven het potje niet mee uit te vragen..

gemiste match..
Ik heb hier wel iets aan, ik ben niet heel kritisch, ik wil gewoon lol kunnen hebben met een man die er ook enigszins toonbaar uit ziet. Hoeft echt geen Brad Pitt te zijn, liever niet. Heb een mooie man gehad en die liet zijn oog ook flink dwalen omdat hij wist dat hij goed in de markt lag en bang was iets te missen...

Misschien ben ik er ook gewoon nog niet aan toe en is het meer negatieve dingen zoeken uit zelfbescherming...

Ik heb wel wat gehad aan jullie adviezen, bedankt!
quote:mali30 schreef op woensdag 16 november 2011 23:10 Als je een man een "vent" noemt dan ben je er nog niet klaar voor...Whahaha
zorg dat je nooit in de Cul de sac terechtkomt. Je hebt je leven zelf in de hand.
Denk ook dat er meerdere dekseltjes op een potje passen. Maar het blijft ook wel een kwestie van geluk hebben. Een vonk van beide kanten, en dat het verder klikt.

De dekseltjes waar ik tot nu toe uit kon kiezen vond ik niet leuk of er was geen vonk. Andersom of geen vonk, of bezet en klikte verder niet of man die aan het rondhopsen was en ik had geen zin om een fling te zijn.

Ik heb ook geen eisenlijstje wat ik afvink ofzo. Vaak denk ik dat je dan iemand gewoon niet leuk genoeg vind (of nog niet aan een relatie toe bent maar hem onbewust wel leuk vind).

Mensen gaan er gelijk vanuit dat je heel kritisch bent met een waslijst aan eisen en dat is wel eens jammer. En bovendien, een beetje kritisch zijn daar is niks mis mee. Ik heb het wel geprobeerd hoor, relaties waarin je eigenlijk al weet dat hij het niet is. Maar daar werd ik alleen maar heel ongelukkig van. Don't settle for less!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven