Wanneer ouders ontmoeten

11-04-2021 18:55 82 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Na een halfjaar daten heb ik nu ongeveer een half jaar een relatie met mijn vriendin.
Het gaat goed. Echter... Ze heeft mijn ouders nog niet ontmoet en zegt dat voorlopig ook niet te willen
Ik word hier onzeker van en begin hierdoor te twijfelen over de intenties van mijn vriendin en hoe serieus ze met mij is.
Wat denken jullie?
Alle reacties Link kopieren
Ik herken dat wel hoor dat zo lang mogelijk in eigen bubbel blijven.
Man en ik hebben elkaars vrienden en ouders pas na iets van een jaar ontmoet.
Eerst elkaar goed leren kennen, we zagen elkaar zo een 3 keer per week en dan wilde we graag samen zijn en hadden we geen behoefte aan andere mensen.
We zijn nu 25 jaar verder.
Alle reacties Link kopieren
Als ik zo de reacties lees, ben ik misschien iets te ongeduldig met mijn vriendin!
Ik zal het een poosje aankijken en verder gewoon van de relatie proberen te genieten :)
Alle reacties Link kopieren
erisaltijdhoop schreef:
11-04-2021 19:51
Als ik vraag waarom ze het nog niet wilt, dan zegt ze dat ze er nog niet klaar voor is en het nog niet durft.
Niet durft?

Ik vind het ook wat aparte redenen als ik eerlijk ben en ik kan me voorstellen dat je het gevoel hebt dat ze de boot een beetje afhoudt. Als mijn partner na een half jaar mijn ouders nog steeds niet wenst te ontmoeten ben ik wel klaar denk ik. Of hij moet al een héél goede reden hebben!

En naar mijn idee staat dit compleet los van al het coronageneuzel.
...
Alle reacties Link kopieren
Luci_Mster2 schreef:
11-04-2021 19:54
Maar je gelooft gewoon niet. Je klinkt als een leuke partner.

Not.
Zit er nog een paasei dwars ofzo?

Kijk voor de zekerheid even.
...
De vraag is waarom ze niet durft. Misschien heeft ze rare ouders, is iemand aan de drank, is ze mishandeld vroeger, is de band heel slecht, krijgt ze veel kritiek. Er zijn zo honderd redenen te bedenken.

Ik zit in een relatie, maar als ik ooit weer een relatie zou krijgen, zou ik dat familiegedoe niet meer hoeven. Al zal dat weer lastig worden als je langer bij elkaar bent.
Alle reacties Link kopieren
Rooss4.0

Ja, ze durft niet omdat ze bang is voor hun 'oordeel'
Ze heeft sociale angsten, vandaar.
Maar ze heeft verder wel veel vrienden en voor haar werk heeft ze ook veel contact met mensen, dus daarom geloof ik niet het niet honderd procent.
Ik hou van haar, maar wil mijn tijd niet verspillen als haar intentie niet oprecht is.
Rooss4.0 schreef:
11-04-2021 20:13
Zit er nog een paasei dwars ofzo?

Kijk voor de zekerheid even.
Ik leg en eet geen paaseieren.

Dus hoef niet te kijken hoor.
Alle reacties Link kopieren
Blijenvrij,
ik zou haar graag aan mijn ouders voorstellen.
De ouders van mijn vriendin wonen in een ander land.
Alle reacties Link kopieren
Ha ja Luci zorg dat je het ei kwijtraakt
Je komt bitchy over...niet voor het eerst.

Zou gewoon nog even geduld hebben met je vriendin.
Als ze echt voor je gaat wil ze het wel.
Val je op moeilijke types?

Heb je meer redenen om aan te nemen dat ze er niet helemaal voor gaat?

Verder eensch met Roos, ik zou dit toch ook niet leuk vinden.
cemile schreef:
11-04-2021 20:22
Ha ja Luci zorg dat je het ei kwijtraakt
Je komt bitchy over...niet voor het eerst.

Zou gewoon nog even geduld hebben met je vriendin.
Als ze echt voor je gaat wil ze het wel.
Ach. ik vind wel prima hoor zo.

Ik heb gewoon niet op dat zalvende geneuzel.

To heeft een vriendin met issues , wel bekend bij TO.
En als ze aangeeft dat ze nog niet wil ( wat sowieso niet per se heel raar is na een half jaar) en daar duidelijk haar redenen voor geeft, gelooft hij haar gewoon niet.

Haar sociale angt en deze coronatijd en haar bubbel die ze liever niet doorbreekt.


En dan heb je nog het het advies om niet meer meer dan 1 ergens heen te gaan....

Sorry maar als je dat dan niet aanneemt /zelfs niet gelooft...dan ben je gewoon niet zo'n leuke partner.
Alle reacties Link kopieren
Wissewis schreef:
11-04-2021 19:24
Ik wil best beperkt zondigen tegen die 1-persoons-regel, maar dan wel met iemand die ik goed ken.

En niet met één of andere nieuwe vriendin die je evengoed over 6 maanden kan leren kennen.
+1
Zij heeft sociale angsten en vindt het spannend om jouw ouders te ontmoeten, nogal raar dat jij daar een wantrouwen jegens haar intenties aan koppelt. Klinkt alsof daar iets mis gaat in de communicatie tussen jullie, pas op want dat kan echt tussen jullie komen te staan.

Hoe vaak zie jij je ouders? Stel dat jij iedere week bij je ouders langs gaat of daar zelfs eet, dan is het een groot deel van je leven en wordt het inderdaad een beetje opvallend als ze na een jaar daar nog geen deel van wil zijn. Want ook dat hoort bij jou.
Maar zie je zelf je ouders alleen met feestdagen en nu door corona misschien nog wel minder (ik ken echt zat mensen die maanden hun ouders niet gezien hebben), dan zou ik niet direct bij het volgende halfjaarlijkse bezoek verwachten dat ze mee gaat.

Wat voor mij veel meer zegt over intentie: kennen jullie elkaars vrienden? Heeft ze anderen wel over jou verteld?
Alle reacties Link kopieren
Mumper,
Of ik op moeilijke types val vind ik een lastige vraag om te beantwoorden.
Misschien wel types die binding er dergelijke lastig vinden, om eerlijk te zijn.

Luci_Mster2,
Ook jouw mening waardeer ik, want dat geeft weer een ander perspectief.
Het liefst zou ik mijn vriendin blind vertrouwen, maar helaas kan ik (nu) niet meer zo naar de liefde kijken en weet ik helaas dat het voorkomt dat mensen elkaar soms aan het lijntje houden. Waarom zou mij dat niet kunnen overkomen, denk ik zo.
Verder ben ik een vrouw :)
ClumsyNinja schreef:
11-04-2021 20:31
Zij heeft sociale angsten en vindt het spannend om jouw ouders te ontmoeten, nogal raar dat jij daar een wantrouwen jegens haar intenties aan koppelt. Klinkt alsof daar iets mis gaat in de communicatie tussen jullie, pas op want dat kan echt tussen jullie komen te staan.

Hoe vaak zie jij je ouders? Stel dat jij iedere week bij je ouders langs gaat of daar zelfs eet, dan is het een groot deel van je leven en wordt het inderdaad een beetje opvallend als ze na een jaar daar nog geen deel van wil zijn. Want ook dat hoort bij jou.
Maar zie je zelf je ouders alleen met feestdagen en nu door corona misschien nog wel minder (ik ken echt zat mensen die maanden hun ouders niet gezien hebben), dan zou ik niet direct bij het volgende halfjaarlijkse bezoek verwachten dat ze mee gaat.

Wat voor mij veel meer zegt over intentie: kennen jullie elkaars vrienden? Heeft ze anderen wel over jou verteld?

Dat dus.Zij gelooft haar niet als ze dingen eerlijk aangeeft. Zij wil gewoon liever denken dat ze helemaal niet serieus is en haar bespeelt.
erisaltijdhoop schreef:
11-04-2021 20:31
Mumper,
Of ik op moeilijke types val vind ik een lastige vraag om te beantwoorden.
Misschien wel types die binding er dergelijke lastig vinden, om eerlijk te zijn.

Luci_Mster2,
Ook jouw mening waardeer ik, want dat geeft weer een ander perspectief.
Het liefst zou ik mijn vriendin blind vertrouwen, maar helaas kan ik (nu) niet meer zo naar de liefde kijken en weet ik helaas dat het voorkomt dat mensen elkaar soms aan het lijntje houden. Waarom zou mij dat niet kunnen overkomen, denk ik zo.
Verder ben ik een vrouw :)

Excuses, dat zijn van mij hele ouderwetse aannames.

Dan zal ik nog een keer eerlijk zijn,, je bent dan helemaal niet toe aan een relatie. Of het zit gewoon niet goed tussen jullie en dan zou ik het afkappen. Zo kan je echt geen relatie aangaan en goed houden.
anoniem_401375 wijzigde dit bericht op 11-04-2021 20:35
13.63% gewijzigd
erisaltijdhoop schreef:
11-04-2021 20:31
Mumper,
Of ik op moeilijke types val vind ik een lastige vraag om te beantwoorden.
Misschien wel types die binding er dergelijke lastig vinden, om eerlijk te zijn.
Herkenbaar hoor, daarom vroeg ik het ook :). Als ik tussen de regels door lees is je gevoel op meer gebaseerd dan alleen de ontmoeting met de ouders, maar is die voor jou tot een soort 'test' geworden. Het kan ook best allebei waar zijn: dat ze wat (bindings)angstig is en het fijner vindt in een bubbel, maar dat jouw gevoel daarbij is: dan bestaan we dus niet voor de buitenwereld. Hebben jullie elkaars vrienden al ontmoet?
Alle reacties Link kopieren
ClumsyNinja,
Wat voor mij veel meer zegt over intentie: kennen jullie elkaars vrienden? Heeft ze anderen wel over jou verteld?

Ik ken haar vrienden inderdaad, heb ze al meerdere keren ontmoet en zit intussen in hun vrienden whatsapp-groep.
Zij heeft zelf drie van mijn vrienden ontmoet, maar dat bleef bij één keer.
Alle reacties Link kopieren
Er zijn nooit garanties in liefde en er zit voor een deel (blind) vertrouwen. Dat maakt het zo mooi, maar soms ook zo pijnlijk. Dat los je inderdaad niet op door haar naar je ouders te slepen.

Communiceer met haar over jouw onzekerheden (zonder dat je daar van haar kant allemaal verwachtingen aan koppelt). En ga ervan uit dat je partner in dit geval de waarheid spreekt over haar sociale angsten. Goed communiceren met elkaar, schept meer vertrouwen dan elkaar handelingen laten uitvoeren om vertrouwen te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Mumper,

Dat test-idee klopt helemaal.
Ik ben mij daar ook bewust van geworden en daarom heb ik dit topic geplaatst, omdat ik niet wil dat dit een eigen leven in mijn hoofd gaat spelen.
Mijn ex nam mij al in de tweede maand mee naar haar ouders en idem dito, dus misschien voelt een jaar daarom zo lang voor mij.

Ik wil mijn vriendin helemaal niet testen, want ik ben echt dol op haar, maar ik wil mezelf ook enigzins beschermen.
Hoe en wanneer weet je of je partner te vertrouwen is? Dat is eigenlijk de vraag waar het om gaat bij mij merk ik nu.
In dat geval zou ik haar gewoon lekker even de tijd geven denk ik. Je kunt elkaar niet dwingen en als je wat sociaal angstig bent is zo'n ontmoeting ook gewoon heel eng, hoe meer druk je op haar legt hoe erger. Laat het onderwerp een tijdje rusten en pols voorzichtig over een half jaar nog eens. Ik lees verder niks dat erop wijst dat ze je aan het lijntje houdt.
erisaltijdhoop schreef:
11-04-2021 20:39
Hoe en wanneer weet je of je partner te vertrouwen is? Dat is eigenlijk de vraag waar het om gaat bij mij merk ik nu.
Dit lijkt meer bij jou te liggen dan bij haar. Ik weet niet hoe normale mensen dat doen want ik heb hier ook een dingetje mee. Als er geen objectieve aanleiding is om haar te wantrouwen, dan kun je een rationele keuze maken om haar te vertrouwen en je gevoel tot de orde roepen. En het bij jezelf te houden anders jaag je haar misschien weg.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind een half jaar best wel vroeg, dus laat het lekker. De tijd komt vanzelf. Als de ouders eenmaal om de hoek komen kijken is daar toch ook weer een soort van verplichting naar. Beter stel je dat zo lang mogelijk uit :p
We kwamen de ouders van mijn vriend 'toevallig' tegen op een evenement. Daar was ik op dat moment echt niet aan toe.
... high heels and a bad attitude
erisaltijdhoop schreef:
11-04-2021 20:37
ClumsyNinja,
Wat voor mij veel meer zegt over intentie: kennen jullie elkaars vrienden? Heeft ze anderen wel over jou verteld?

Ik ken haar vrienden inderdaad, heb ze al meerdere keren ontmoet en zit intussen in hun vrienden whatsapp-groep.
Zij heeft zelf drie van mijn vrienden ontmoet, maar dat bleef bij één keer.
Nou, dat doe je niet zomaar lijkt me! Dan is het toch wel duidelijk dat ze behoorlijk serieuze intenties heeft? Dat zou mij echt veel meer zeggen dan wel of niet mee naar ouders.

Zie jij je ouders vaak?
Nou, ik vind het helemaal niet vroeg. En als het jou stoort, dan is dat zo, en daar heb jij alle recht op. Het gaat toch niet alleen om haar? Jij bent er ook he, en jij vindt het niet leuk, plus je voelt je er ook niet goed bij (gelooft haar niet helemaal, dat heeft misschien een reden).
Wellicht hebben jullie inderdaad andere ideeen. Dan weet je het beter zo snel mogelijk in plaats van dat je je tijd zit te verdoen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven