Wanneer ouders ontmoeten

11-04-2021 18:55 82 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Na een halfjaar daten heb ik nu ongeveer een half jaar een relatie met mijn vriendin.
Het gaat goed. Echter... Ze heeft mijn ouders nog niet ontmoet en zegt dat voorlopig ook niet te willen
Ik word hier onzeker van en begin hierdoor te twijfelen over de intenties van mijn vriendin en hoe serieus ze met mij is.
Wat denken jullie?
Een vriendin van mij heeft haar man ontmoet tijdens een weekend weg. Ze waren daar met een hele groep en er was gelijk een klik tussen hen. Toen ze op zondagmiddag weer naar huis gingen liepen ze naar dezelfde bushalte. Wat ga jij vandaag nog doen vroeg ze aan hem. BBQ-en bij mijn ouders zei hij, ga je anders mee? Dat vond ze een leuk idee. Na 1 jaar zijn ze getrouwd, na 3 jaar kwam kind nummer 1 en na 6 jaar kwam kind nummer 2.

Volgens mij is hier dus geen standaard voor. Heel persoonlijk allemaal.
Ik heb echt een schijthekel aan familie aangelegenheden en daarbovenop een flinke portie sociale angst dus kan alleen maar zeggen dat ik (schoon)ouder bezoeken ook zo lang mogelijk uitstel. Dat zegt absoluut niks over mijn commitment naar mijn partner toe.

Hoe is haar relatie met eigen familie? Dat kan ook een goede indicator zijn betreft wat je kan verwachten van je partner op dit vlak. Die van mij zie ik alleen met bijzondere feestdagen e.d., dus als ik ze na 2 jaar een keer voorstel aan mijn partner vind ik het al gauw vroeg genoeg. Natuurlijk vertel ik ze al wel veel eerder dat ik iemand heb ontmoet. Als ik verliefd ben en een toekomst zie in de relatie dan krijgt iedereen het wel te horen of ze nou willen of niet.
Alle reacties Link kopieren
Potpourri schreef:
16-04-2021 13:50
Ik heb echt een schijthekel aan familie aangelegenheden en daarbovenop een flinke portie sociale angst dus kan alleen maar zeggen dat ik (schoon)ouder bezoeken ook zo lang mogelijk uitstel. Dat zegt absoluut niks over mijn commitment naar mijn partner toe.

Zelf geen sociale angst, maar heb ook een hekel aan familie aangelegenheden. Bezoeken aan schoonfamilie hou ik zoveel mogelijk op het noodzakelijke minimum. Hoe lief mijn schoonouders ook zijn, ga liever het weekend wat leuks doen.

TO: Ik zou je partner nog wat tijd en ruimte hierin gunnen. 6 maanden is ook niet zo lang. Kijk eerst de komende tijd hoe de relatie tussen jullie 2 gaat, dat is nu veel belangrijker.
Vind ik eigenlijk wel raar zo'n uitspraak. Je hebt lieve schoonouders maar je bezoekt ze minimaal, want je gaat liever wat leuks doen. Is daar op bezoek dan niet leuk?

Ik hoef ze ook niet wekelijks te zien, maar de bezoekjes die ik wel doe schaar ik wel onder iets leuks doen.

Ze haalt wat lekkers in huis, wandeling door het park, even naar de markt, krantje lezen waar ik zelf geen abbo op heb, beetje kletsen en met een wijntje samen koken. Ik kom er graag. Denk dat ik haar na een maand of twee heb ontmoet.
Alle reacties Link kopieren
Edit:
Oh laat maar, dacht je je niet naar haar ouders 'mocht'.
Dat ze jouw ouders perse niet wil zien is wel een beetje gek ja.
.
Ligt er een beetje aan, is ook niet echt iets zinnigs over te zeggen. Binnen 6 á 12 maanden zou ik zelf denk ik willen. Maar er kunnen soms best redenen zijn waarom het veel sneller of juist later gebeurt. Bij een van mijn eerste "beginnende relaties" was er eentje heel duidelijk. Zij wilde nooit mijn ouders ontmoeten, zij wilde mij ook niet aan haar familie voorstellen. Ook kennismaken met wederzijdse vrienden vond zij niet nodig. Daar had ik moeite mee. Achteraf niet erg want na amper 3 maanden besloten we dat het toch niks werd maar dat vond ik toen (ik was net 20) gewoon geen leuk/warm vooruitzicht.

Ouders van een ander heb ik nooit ontmoet, zij woonden in het buitenland en onze relatie strandde echt een maand voor zij naar Nederland kwamen. Bij een ander heb ik zijn ouders na ongeveer een maand of tien ontmoet denk ik. Hij woonde nog thuis en vond het prettiger bij mij af te spreken. En bij mijn vrouw ontmoette ik haar ouders al heel erg snel, na een maand of twee omdat ik eigenlijk ergens naartoe zou vliegen, maar ingesneeuwd raakte en mijn vakantie toen liet skippen en kerst met haar familie vierde ineens.
Alle reacties Link kopieren
sneeuwwitje80 schreef:
16-04-2021 16:06
Vind ik eigenlijk wel raar zo'n uitspraak. Je hebt lieve schoonouders maar je bezoekt ze minimaal, want je gaat liever wat leuks doen. Is daar op bezoek dan niet leuk?
Yep. Mijn eigen familie zie ik ook nauwelijks. Heb geen ruzie of conflict met ze, maar besteed mijn vrije tijd op dit moment liever in mijn eigen hobbies, vrienden etc.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven