Wanneer ouders ontmoeten

11-04-2021 18:55 82 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Na een halfjaar daten heb ik nu ongeveer een half jaar een relatie met mijn vriendin.
Het gaat goed. Echter... Ze heeft mijn ouders nog niet ontmoet en zegt dat voorlopig ook niet te willen
Ik word hier onzeker van en begin hierdoor te twijfelen over de intenties van mijn vriendin en hoe serieus ze met mij is.
Wat denken jullie?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn ouders ook al bijna een jaar niet meer ontmoet. Niet heel gek in deze tijd. Ik zou het nog even aankijken.
Aangezien advies nog steeds is om met maar 1 persoon op visite gaan snap ik het probleem überhaupt niet nu.

En ook buiten corona om is een tijdje wachten om ouders te ontmoeten niet heel raar. Ook dan snap ik dat iemand dat nog niet per se wil na een half jaar.


Maar nu in deze tijd al helemaal niet.
Alle reacties Link kopieren
Hier heeft het een jaar (mijn ouders) en 14 maanden (zijn ouders) geduurd.
We zijn inmiddels 15.5 jaar verder.


Ik wilde toch écht eerst 1000 % zekerheid over ons vooraleer ik iemand voorstelde.
En bij hem drong het duidelijk ook niet.


En middenin een Corona-crisis had ik er al helemaal niet op zitten te wachten.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Ik denk inderdaad dat ze niet erg serieus is, anders zou ze heus weleens een kopje koffie gaan drinken. Corona is een smoesje, ik ken niemand die zich echt aan die 1 persoon regel houden.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
11-04-2021 19:14
Ik denk inderdaad dat ze niet erg serieus is, anders zou ze heus weleens een kopje koffie gaan drinken. Corona is een smoesje, ik ken niemand die zich echt aan die 1 persoon regel houden.
Ik wil best beperkt zondigen tegen die 1-persoons-regel, maar dan wel met iemand die ik goed ken.

En niet met één of andere nieuwe vriendin die je evengoed over 6 maanden kan leren kennen.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
11-04-2021 19:14
Ik denk inderdaad dat ze niet erg serieus is, anders zou ze heus weleens een kopje koffie gaan drinken. Corona is een smoesje, ik ken niemand die zich echt aan die 1 persoon regel houden.
Nou ik ken genoeg mensen die zich er aan houden. Wij houden ons er zelf ook aan.
Alle reacties Link kopieren
Niet echt interesse meer in ouders van een partner, ook geen wens dat partner mijn ouders ontmoet. Als partner het wil, wil ik ouders wel ontmoeten en vice versa.
Corona is geen excuus. Je kan ook videobellen.
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
11-04-2021 19:14
Ik denk inderdaad dat ze niet erg serieus is, anders zou ze heus weleens een kopje koffie gaan drinken. Corona is een smoesje, ik ken niemand die zich echt aan die 1 persoon regel houden.
Na een half jaar elkaars ouders (willen) ontmoeten vind ik ook niet raar.
Ik ken ook niemand die zich eraan houdt. Hele groepen ontmoeten hoeft van mij ook niet, maar mijn eigen ouders en schoonouders ontmoet ik gewoon.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook vreemd dat ze na 6 maanden nog niet om de koffie wil. Dan zou ik ook mijn twijfels hebben. Ik heb na een maand of 2 de ouders van mijn vriend gezien. Even om de koffie, zo moeilijk is dat niet.
Alle reacties Link kopieren
madamzonderm schreef:
11-04-2021 19:28
Niet echt interesse meer in ouders van een partner, ook geen wens dat partner mijn ouders ontmoet. Als partner het wil, wil ik ouders wel ontmoeten en vice versa.
Corona is geen excuus. Je kan ook videobellen.
Als er nu iets is dat ik nooit zou willen / doen is je nieuwe partner al video-bellend voorstellen.

Tenzij je aan de andere kant van de wereld woont.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
madamzonderm schreef:
11-04-2021 19:28
Niet echt interesse meer in ouders van een partner, ook geen wens dat partner mijn ouders ontmoet. Als partner het wil, wil ik ouders wel ontmoeten en vice versa.
Corona is geen excuus. Je kan ook videobellen.
Dit. Mijn ouders wonen in het buitenland en mijn vriend heeft ze voor het eerst gesproken via videobellen. De aantal keren daarna ook. Hij heeft ze pas na een jaar in het echt gezien. Het kon niet anders toen.
Alle reacties Link kopieren
Wissewis schreef:
11-04-2021 19:29
Als er nu iets is dat ik nooit zou willen / doen is je nieuwe partner al video-bellend voorstellen.

Tenzij je aan de andere kant van de wereld woont.
Nee irl werkt beter maar ik denk als je ouders wilt ontmoeten het 'beter' is dan wachten met ontmoeten tot het fysiek kan.
Alle reacties Link kopieren
Mijn eerste date was op zaterdagavond en op zondag ging hij mee op de koffie bij mijn oma... en de rest van de familie. En zijn ouders waren een week of twee later aan de beurt ;)

Ik bedenk me dat een partner of twee daarvoor heb ik de ouders ook pas na twee jaar leren kennen. Die wilden pas tijd in mij investeren als we zouden gaan samenwonen...

Uiteindelijk heb je samen een relatie, dus dan ligt het aan de band die je wilt hebben met elkaars familie wat je hiermee aanmoet.
Adem in, adem uit, en herhaal indien nodig ;)
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
11-04-2021 19:14
Ik denk inderdaad dat ze niet erg serieus is, anders zou ze heus weleens een kopje koffie gaan drinken. Corona is een smoesje, ik ken niemand die zich echt aan die 1 persoon regel houden.
Ik eerlijk gezegd ook niet, na een paar maanden kun je toch wel eens een uurtje een bakje doen bij je schoonouders?
Zo lang mogelijk niet, als het aan mij ligt.
Ik ben geen 20 meer en blijf het liefst zo lang mogelijk in een bubbel samen.
Is dit de enige aanleiding voor je twijfel over haar intenties of is er meer?
Alle reacties Link kopieren
pearle schreef:
11-04-2021 19:35
Ik eerlijk gezegd ook niet, na een paar maanden kun je toch wel eens een uurtje een bakje doen bij je schoonouders?
Hangt er ook vanaf hoe vaak je iemand voorstelt.

Mijn ouders zouden zich toch echt vragen stellen als ik "na een paar maanden" al met iemand voor hun neus stond.
Eerst maar eens kijken dat het een tijd blijft duren en het écht de liefde van mijn leven en degene met wie ik 100 word is.

En man had ook nog nooit iemand voorgesteld omdat het nooit echt serieus genoeg geworden was.


Als je daarentegen elke scharrel voorstelt ... doe gerust.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Wat zegt ze als je vraagt waarom ze het nog niet wil?
Alle reacties Link kopieren
Wissewis schreef:
11-04-2021 19:38



Als je daarentegen elke scharrel voorstelt ... doe gerust.
Ze heeft een half jaar gedate en nu al een half jaar een relatie, dat is toch geen scharrel meer?

Ik kan me voorstellen dat de ouders het ook leuk vinden om te zien wie hun zoon of dochter gelukkig maakt
Alle reacties Link kopieren
Wissewis schreef:
11-04-2021 19:38
Hangt er ook vanaf hoe vaak je iemand voorstelt.

Mijn ouders zouden zich toch echt vragen stellen als ik "na een paar maanden" al met iemand voor hun neus stond.
Eerst maar eens kijken dat het een tijd blijft duren en het écht de liefde van mijn leven en degene met wie ik 100 word is.

En man had ook nog nooit iemand voorgesteld omdat het nooit echt serieus genoeg geworden was.


Als je daarentegen elke scharrel voorstelt ... doe gerust.
Wat maakt het nou uit of je 100 wordt met iemand en of het de ware is?
Als jullie samen besluiten dat je een relatie hebt, dan is het blijkbaar serieus en dan vind ik voorstellen niet gek. Dat hoeft van mij echt niet na 2 weken, maar na een half jaar vind ik dat niet gek.
Alle reacties Link kopieren
Als ik vraag waarom ze het nog niet wilt, dan zegt ze dat ze er nog niet klaar voor is en het nog niet durft. Ik weet niet goed waarom niet, maar ik geloof dit ergens niet.
Ze zegt ook dat ze, net als wat Merys zegt, ze zo lang mogelijk in onze eigen bubbel wilt blijven en dat ze met mij een relatie heeft en niet met mijn familie.
Al met al word ik hier wantrouwig van...
Waar het mij om gaat is dat ik weet dat ze echt serieus is met mij, zodat ik mijzelf ook honderd procent emotioneel kan geven. Dat kan ik nu niet, gevoelsmatig.
Mijn ouders zijn belangrijk voor mij en dat weet ze. Ik ben 29 jaar en woon al 8 jaar op mezelf, maar kom desondanks nog graag bij mijn ouders. Ze wonen met de trein een halfuurtje bij mij vandaan
Alle reacties Link kopieren
En wat bij mij ook meespeelt, is dat ik wat partners betreft een beetje onzeker ben over mijn eigen beoordelingsvermogen. Bij vrienden, kennissen, collega's, etc. merk ik al snel wie wel of niet betrouwbaar is, maar met romantische contacten kan ik dat minder goed inschatten, doordat de seks een objectief oordeel een beetje vertroebelt.
Dus ze geeft goede redenen, meer dan 1 ook.

Maar je gelooft gewoon niet. Je klinkt als een leuke partner.

Not.
Madeliefjees schreef:
11-04-2021 19:14
Ik denk inderdaad dat ze niet erg serieus is, anders zou ze heus weleens een kopje koffie gaan drinken. Corona is een smoesje, ik ken niemand die zich echt aan die 1 persoon regel houden.
Ik ken er zat. Bijzonder he?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven