Wanneer ouders ontmoeten

11-04-2021 18:55 82 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Na een halfjaar daten heb ik nu ongeveer een half jaar een relatie met mijn vriendin.
Het gaat goed. Echter... Ze heeft mijn ouders nog niet ontmoet en zegt dat voorlopig ook niet te willen
Ik word hier onzeker van en begin hierdoor te twijfelen over de intenties van mijn vriendin en hoe serieus ze met mij is.
Wat denken jullie?
Alle reacties Link kopieren
erisaltijdhoop schreef:
11-04-2021 20:39
Ik wil mijn vriendin helemaal niet testen, want ik ben echt dol op haar, maar ik wil mezelf ook enigzins beschermen.
Hoe en wanneer weet je of je partner te vertrouwen is? Dat is eigenlijk de vraag waar het om gaat bij mij merk ik nu.
Je kan niet weten wanneer iemand te vertrouwen is. Dat maakt het vertrouwen.

Voor mij, als ik in een relatie ben en ik 'wil' 'vertrouwen' dat mijn partner daar graag met me in zit dan heb ik dat vertrouwen doordat tot dan toe tenminste diegene me het idee gaf graag samen te zijn. Dat vertrouwen uit ik door bijvoorbeeld te zeggen dat ik het fijn heb bij diegene en dat zeg ik dan zonder angst dat die ander zegt dat het niet zo is. Verder zoek ik dan niet naar dingen die het vertrouwen kunnen beschamen. Dat betekent niet dat ik blind word van vertrouwen. Er ik kan dingen tegenkomen die het beschamen.
Dat vertrouwen bouwt langzaam op. Bijvoorbeeld, ik vertel iemand pas waar ik woon als ik voldoende het idee heb dat het geen shitshow wordt als ik dat vertel. Dat idee krijg ik door eerder interacties over 'kleinere' dingen.
Maar ja, dat is het ruwweg voor mij. Lijkt dat enigszins op hoe het voor jou kan werken?
Alle reacties Link kopieren
Een half jaar is best snel hoor.
Mijn vriend en ik zijn bijna een jaar samen, zijn ouders wonen in het buitenland, door corona gaat het 'm voorlopig niet worden. Jammer ?op zich wel omdat we ook niet weten wanneer we wel die kant op kunnen of zij hierheen.
Via Facetime hmmm ik weet het niet, dat is sws lastig, zij spreken een beetje NL is dat ook niet heel eenvoudig communiceren.

Mijn ouders leven niet meer, maar mijn broer heeft ons uitgenodigd " ik wil jouw vriend nu toch wel graag ontmoeten " en dat is oké, hoewel ik het niet eens perse al nodig vond.

We zijn lekker in onze eigen bubble, zien elkaar de ene week meer dan de andere week en willen dan gewoon samen zijn.
Tevens ook de reden dat we elkaars kinderen wel kennen, maar er voor kiezen om hen er voorlopig verder buiten te houden.

Dus ja 6 maanden is imo nog helemaal niet zo gek dat ze niet wil.
In mijn optiek is een half jaar daten en een half jaar een relatie eigenlijk gewoon een jaar samen zijn maar dat is denk ik ouderwets
Alle reacties Link kopieren
@TO
Denk je dat jouw twijfel over hoe serieus jouw vriendin jullie relatie neemt verdwenen is als ze jouw ouders heeft ontmoet? Ik denk dat jouw twijfel vooral in jezelf zit.
Je kunt heel serieus zijn zonder enorme behoefte te hebben om ouders te ontmoeten. Als je volwassen bent hebben die toch geen cruciale rol in de relatie.
Alle reacties Link kopieren
In een van je eerste berichten schrijf je dat je je eigen oordeel niet zo vertrouwt en dat dit dus een van de redenen is dat je haar wil voorstellen aan je ouders. Op zich niet gek dus dat zij, met sociale angst, bang is voor deze keuring.

Misschien iets meer op jezelf en jullie relatie vertrouwen?
Ik zou daar dan weer op afknappen. Iemand die enorm hangt aan het oordeel van de ouders. Wat staat je dan wel niet te wachten? Moeten ouders dan bij allerlei beslissingen betrokken en geraadpleegd worden? En dat je dan bij de ouders door de ballotage moet? Nee, dank u.
Alle reacties Link kopieren
Mijn partner heeft mijn ouders heel snel ontmoet. Ik was nog jong en woonde nog thuis. Ze wilden weten met wie ik op stap ging. Als ik al op mezelf had gewoond was deze ontmoeting later geweest. Ik heb mijn schoonfamilie na ongeveer een half jaar relatie ontmoet. Toen we een relatie kregen was er net een overlijden binnen de familie geweest. Mijn partner woonde al wel op zichzelf dus er was geen directe noodzaak voor een ontmoeting. Ik heb me eigenlijk geen seconde druk gemaakt over wanneer ik zijn familie zou moeten ontmoeten. Ik weet eerlijk gezegd ook niet meer wie initiatief nam tot die ontmoeting. Zijn beste vriendin had ik heel snel ontmoet. Hij wilde me enorm graag aan haar voorstellen en zij wilde mij ook graag ontmoeten, de dame waar hij het steeds over had.
Alle reacties Link kopieren
Thalas schreef:
11-04-2021 18:57
Ik heb mijn ouders ook al bijna een jaar niet meer ontmoet. Niet heel gek in deze tijd. Ik zou het nog even aankijken.
Dit is toch ook vrij raar?
Alle reacties Link kopieren
erisaltijdhoop schreef:
11-04-2021 19:51
Als ik vraag waarom ze het nog niet wilt, dan zegt ze dat ze er nog niet klaar voor is en het nog niet durft. Ik weet niet goed waarom niet, maar ik geloof dit ergens niet.
Ze zegt ook dat ze, net als wat Merys zegt, ze zo lang mogelijk in onze eigen bubbel wilt blijven en dat ze met mij een relatie heeft en niet met mijn familie.
Al met al word ik hier wantrouwig van...
Waar het mij om gaat is dat ik weet dat ze echt serieus is met mij, zodat ik mijzelf ook honderd procent emotioneel kan geven. Dat kan ik nu niet, gevoelsmatig.
Mijn ouders zijn belangrijk voor mij en dat weet ze. Ik ben 29 jaar en woon al 8 jaar op mezelf, maar kom desondanks nog graag bij mijn ouders. Ze wonen met de trein een halfuurtje bij mij vandaan
Dit gaat hem niet worden vrees ik
Jij hangt aan je ouders en zij heeft daar geen behoefte aan.
Wsch vindt zij het ook onaantrekkelijk, een vrouw die niet zonder haar ouders kan
calvijn1 wijzigde dit bericht op 12-04-2021 15:01
0.81% gewijzigd
Frankly my dear, I don"t give a damn
Doortjee schreef:
11-04-2021 22:33
Dit is toch ook vrij raar?
Misschien wonen ze in een ander land?
calvijn1 schreef:
11-04-2021 23:40
Dit gaat hem niet worden vrees ik
Jij hangt aan je ouders en zij heeft daar geen behoefte aan.
Wsch vindt zij het ook onaantrekkelijk, een man die niet zonder zijn ouders kan
Voor de derde keer, TO is een vrouw (superlastig maar kan allemaal tegenwoordig) en dat ze nog graag bij haar ouders over de vloer komt maakt haar toch niet afhankelijk?
Doortjee schreef:
11-04-2021 22:33
Dit is toch ook vrij raar?
Och, mijn ouders hadden vanaf een bepaald moment meer hulp nodig, dus nu ben ik er bijna wekelijks. Maar in mijn jonge jaren kwam ik ook vaak maanden niet. Ik ben niet zo’n familiemens en had er nooit behoefte aan om vaak naar m’n ouders te gaan. Een jaar laten voorbij gaan heb ik alleen gehad toen ik in het buitenland woonde, maar ik kan me best voorstellen dat er met Corona ook opeens meer tijd overheen gaat. Wij zijn niet het type om door het raam te gaan zwaaien of drive-by verjaardagen te vieren. Verder een prima relatie met m’n ouders, maar ik hoef er voor mezelf op zich niet vaak heen. Zal wel raar zijn dan.
Als het ontmoeten van jouw ouders voor jou erg belangrijk is, ongeacht de norm van anderen of de relatie die zij met hun ouders hebben, dan mag je in een relatie echt voor dat belang opkomen. Kijk ook eens samen naar wat ze nodig heeft om haar angst te kunnen hanteren op zo’n moment.

Houd er wel rekening mee dat anderen, in dit geval jouw partner, niet direct de waarde van een relatie ophangen aan wel of niet ontmoeten van (schoon)ouders. Maar zoals ik al zei: voor jou is het belangrijk, dus daar zal ze wel iets mee “moeten” als jullie samen willen zijn.
Mumper schreef:
11-04-2021 19:37
Is dit de enige aanleiding voor je twijfel over haar intenties of is er meer?

Dit wilde ik ook vragen.
Mijn mening: zodra onzekerheid leidt tot de ander testen, dan zit het sowieso niet goed.

De "als je van me houdt/oprecht bent dan..."

Gaat menig relatie vroeg of laat op stuk. Een relatie ga je niet aan omdat je er zekerheid aan kunt ontlenen. Die ga je aan omdat je elkaar leuk vindt, graag ziet en van elkaar geniet. Het verloop hoort op een natuurlijke manier te gaan. Ook elkaars familie en vrienden ontmoeten gaat vanzelf. Dat kan na een week, een jaar of helemaal niet. Daar zijn geen regels voor: die bepaal je samen.
Alle reacties Link kopieren
Mumper schreef:
12-04-2021 01:27
Voor de derde keer, TO is een vrouw (superlastig maar kan allemaal tegenwoordig) en dat ze nog graag bij haar ouders over de vloer komt maakt haar toch niet afhankelijk?
Heb het aangepast

Ik vind het wel afhankelijk
Je bent volwassenen, woont zelfstandig, dan hoef je bij wijzen van spreken niet 3x in de week naar je ouders.
Laat staan dat je dat van je partner verwacht
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
calvijn1,
3x in de week vind ik zelf ook wat te veel van het goede, maar gewoon een keer koffie drinken lijkt mij niet een enorme happening.
Maar wat Kroonprinses zegt, dat je een relatie niet aangaat om zekerheid aan te ontlenen, is wel een goede en ga ik in mijn oren knopen!
calvijn1 schreef:
12-04-2021 15:04
Heb het aangepast

Ik vind het wel afhankelijk
Je bent volwassenen, woont zelfstandig, dan hoef je bij wijzen van spreken niet 3x in de week naar je ouders.
Laat staan dat je dat van je partner verwacht
Oh gaat het om 3x per week? Ja dat vind ik ook een onredelijke verwachting, ik dacht alleen een ontmoeting.
Alle reacties Link kopieren
Mumper,
Nee, het gaat niet om 3 keer per week, dat zegt Calvijn, maar ik bedoel gewoon een keertje kennismaken. Ik zie mijn ouders ongeveer een of twee keer per maand!
novaviva schreef:
11-04-2021 22:21
Ik zou daar dan weer op afknappen. Iemand die enorm hangt aan het oordeel van de ouders. Wat staat je dan wel niet te wachten? Moeten ouders dan bij allerlei beslissingen betrokken en geraadpleegd worden? En dat je dan bij de ouders door de ballotage moet? Nee, dank u.
Hij Zij is gewoon blij met haar en wil haar laten zien!
anoniem_643d5c99eb4a9 wijzigde dit bericht op 16-04-2021 10:28
7.58% gewijzigd
calvijn1 schreef:
11-04-2021 23:40
Dit gaat hem niet worden vrees ik
Jij hangt aan je ouders en zij heeft daar geen behoefte aan.
Wsch vindt zij het ook onaantrekkelijk, een vrouw die niet zonder haar ouders kan
Hij Zij vindt haar leuk en wil haar graag laten zien, heel normaal vind ik dat.
Laat je niet gekmaken TO, grootste onzin, jij mag vinden wat jij vindt.
anoniem_643d5c99eb4a9 wijzigde dit bericht op 16-04-2021 10:28
7.55% gewijzigd
Vre-se-lijk ouders ontmoeten of familiebijeenkomsten. Altijd van die geforceerde “gezelligheid”. Ik stel het altijd zo lang mogelijk uit.
Mumper schreef:
12-04-2021 01:27
Voor de derde keer, TO is een vrouw (superlastig maar kan allemaal tegenwoordig) en dat ze nog graag bij haar ouders over de vloer komt maakt haar toch niet afhankelijk?
Ah! Ik had em ook niet door. Dank u.
Dan is het misschien wel weer wat begrijpelijker allemaal.
Hoe modern we ook allemaal doen.

Maar toch TO, als het voor jou belangrijk is, moet je het haar vertellen.
Je kunt toch ook gewoon zeggen wat jij voelt?
Dat het voor jou belangrijk is, en dat je aan haar oprechtheid twijfelt op deze manier (of waar je dan ook aan twijfelt).
Best eens een keer echt over praten, in plaats van
wil je dat?
nee
ok

Dan gaat iedereen zijn eigen gedachten erover vormen, en dat schiet nooit op.
novaviva schreef:
11-04-2021 22:21
Ik zou daar dan weer op afknappen. Iemand die enorm hangt aan het oordeel van de ouders. Wat staat je dan wel niet te wachten? Moeten ouders dan bij allerlei beslissingen betrokken en geraadpleegd worden? En dat je dan bij de ouders door de ballotage moet? Nee, dank u.

Ja, dat gevoel bekruipt mij ook een beetje en ik zou het er verschrikkelijk benauwd van krijgen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven