Wanneer wordt Daten serieus?

18-03-2010 13:54 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal, ik heb een aantal maanden geleden een leuke jongen ontmoet. Na heel wat smsjes heen en weer hebben we een hele leuke eerste date gehad. Onderhand hebben we 6 dates gehad en ben ik al een paar keer blijven slapen. Ik vind hem heel erg leuk en daar word ik nogal onzeker van dus ik durf niet zo goed te vragen hoe het nou zit met ons. Ik ben bang dat ik daar te snel mee ben. Ik heb wel het idee dat het gevoel wederzijds is want hij heeft gezegd open te staan voor eventuele verdere ontwikkelingen toen ik hem vertelde dat ik gevoelens voor hem begon te krijgen. Maar ik neem meestal het initiatief om af te spreken omdat hij er niet over begint en dan gaat deze onzekere muts weer twijfelen aan zijn gevoel ;).
Wanneer wordt daten serieus? Als een van de twee het uitspreekt dat het niet zomaar daten is.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Misschien eens niet het initiatief nemen voor een nieuwe date en dan gewoon eens afwachten of hij eht voortouw neemt?
Gewoon even zijn nummer wissen en afwachten...

Kijken of hij uit zichzelf met een date komt....

gewoon lekker blijven genieten en niet direct allemaal voorstellingen gaan maken in jehoofd van hou jullie kindjes eruit gaan zien, hoe de theedoeken kleuren bij jouw handdoeken

Gewoon daten...uiteindelijk merk je volgens mij zelf wel of iets "aan" is of dat het gewoon voor de scharrel blijft

Ik heb het ook werkelijk nog nooit aan een man gevraagd...
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Ik noem het eerste jaar altijd alles daten, na een jaar wil ik wel eens gaan nadenken over het woord 'vriend' of het woord 'relatie'. Tot die tijd, lekker daten en je merkt vanzelf hoe serieus het gaat worden allemaal. Als je niet zou willen dat hij met anderen het bed deelt of mee date, dan kun je daarnaar informeren en aangeven dat je dit niet zo heel leuk vind i.v.m. je gevoelens voor hem. Verder niet op zoek gaan naar labels en glazen bollen, zie maar hoe het loopt, laat het gebeuren en geniet!
quote:Igoneh schreef op 18 maart 2010 @ 14:53:

Ik noem het eerste jaar altijd alles daten, na een jaar wil ik wel eens gaan nadenken over het woord 'vriend' of het woord 'relatie'. Tot die tijd, lekker daten en je merkt vanzelf hoe serieus het gaat worden allemaal. Als je niet zou willen dat hij met anderen het bed deelt of mee date, dan kun je daarnaar informeren en aangeven dat je dit niet zo heel leuk vind i.v.m. je gevoelens voor hem. Verder niet op zoek gaan naar labels en glazen bollen, zie maar hoe het loopt, laat het gebeuren en geniet!Haha, dan was ik tijdens het samenwonen nog aan het daten.
nou Igoneh

een heel jaar is wel lang hoor.

Het heeft veel meer te maken met initiatief over en weer.

Ik heb vaak maanden gedacht; dit kan wel iets gaan worden......en dan werd het niets. Liet hij weer naar mn zin te lang niets horen of ik had er geen zin meer in.

Met mn (inmiddels) ex was het zo bekeken, binnen 3 maanden woonde we samen.

das dus het lastige TO; niemand kan je dat vertellen!

gewoon afwachten.......................................(lastig he! ;)
Dat is gewoon afhankelijk van de persoon en de situatie!!

Ben ook aan t daten en ik zie wel.. Ik denk overigens dat t wat mij betreft gewoon geen daten meer is als je elkaar dagelijks spreekt, liefdesverklaringen uit en noem maar op.. Ik hoop dat je t uiteindelijk gewoon zelf merkt en dat t niet persee moet worden uitgesproken.. Merk wel dat ik het ook heel lastig vindhoor... Want ik wil gewoon dat HIJ van MIJ is/wordt/blijft! hahahaah
daar is geen antwoord op te geven ..

maaaaaar dikke hints zijn:

1) je gaat mee met zijn vrienden.

2) hij gaat mee met jou vrienden.

3) hij komt op de thee bij je ouders.

4) jij gaat op de thee bij zijn ouders.
quote:MEFunny schreef op 18 maart 2010 @ 20:16:

daar is geen antwoord op te geven ..

maaaaaar dikke hints zijn:

1) je gaat mee met zijn vrienden.

2) hij gaat mee met jou vrienden.

3) hij komt op de thee bij je ouders.

4) jij gaat op de thee bij zijn ouders.

Als je van hints uit moet gaan of je een relatie hebt, dan heb je geen relatie.

*snapt dat vage gedoe nooit zo*
hahahahahaah jaaa maar zijn dat hints, dan is t toch duidelijk denk ik.. hihi En trouwens punt 1 hoeft niets te zeggen!! Ik ben eens voorgesteld aan al zijn vrienden maar dat toch echt niets geworden hoor!! Moet zeggen dat t ook geen geslaagde eerste date was, op een eerste date naar alle vrienden! hahahaha (hmm misschien vonden die me dus allemaal wel heeeel stom) hahahaha (ja echt t was gewoon een eerste date!)
Shit, ik lust helemaal geen thee, nu ben ik gedoemd om vrijgezel te blijven
Je bent al een paar maal blijven slapen maar durft niet te bespreken of jullie exclusief met elkaar daten of niet?
nee maar ze durft het niet te vragen..

ik heb het ook niet gevraagt, ik wist vanaf het moment dat we elkaar ontmoete dat we verkering hadden..

wij hadden er geen woorden voor nodig...

(ja dat heb ik wel gecheckt toen we 3 maanden verder waren net voordat we op vakantie gingen)
Bedankt voor de reacties

Ik denk dat ik de volgende date inderdaad maar eens wat dingen probeer duidelijk te krijgen. Het is opzich niet zo zeer durven maar meer dat ik bang ben dat ik te snel serieus wil worden en hem dan afschrik ofzo.
Maar als jij wel een serieus meisje bent (en dus de zaken graag serieus hebt) dan is het toch juist goed om gewoon jezelf te blijven?

Als hij je daarna niet leuk meer vindt dan was het toch geen lang leven beschoren want dat zou betekenen dat je nooit jezelf kan zijn toch?
Als hij jou verkering heeft gevraagd natuurlijk

Hier na een maand of 4/5 terwijl we al sleutels hadden uitgewisseld samen besloten dat het 'dus' een relatie was. Zo voelde het overigens al heel lang dus ik vond het ook absoluut niet nodig om het uit te spreken. Als jij dat wel wilt weten kun je natuurlijk polsen hoe hij erin zit. Maar dan loop je ook het risico dat hij zich gepusht voelt terwijl hij nog aan het aftasten is. Niets mis mee, dan past dat blijkbaar gewoon niet goed bij elkaar.
Dat zeg ik....
En wat dan met die hints als ik wel met zijn vrienden steeds omga en wordt voorgesteld aan zijn allerbeste vrienden en hij niet bij mijn familie komt en ik nog niet voorgesteld word aan zijn ouders (terwijl die wel van mijn bestaan weten?). Hij zegt dan: alles op zijn tijd.....
voer eendjes geen oorlog!
petit1968: hij zegt alles op zijn tijd.....maar hij bedoelt alles op MIJN tijd
Of die tijd komt nooit.
Hoi! Ik ben nieuw hier, na even googlen op relaties/daten, en lees verhalen die zo herkenbaar zijn dat ik ook even mijn verhaal kwijt moet! Ik zit dus ook in situatie waarin ik niet weet hoe het zit. En nog extra lastig, want het gaat nog om collega ook. Ik had een relatie, en wist dat hij me wel enigzins leuk vond (hij heeft nooit wat geprobeerd, maar merkte dat gewoon). Toen mijn relatie begin dit jaar uit ging, ben ik met hem gaan daten. Na eerste dates smste hij me veel, dat ie me leuk vind enz. Nu zien we elkaar vaker (2x p/wk) en worden smsjes/bellen veel minder. Ik ben veel meer voor hem gaan voelen, maar ben bang dat zijn interesse afneemt. We hebben wel afgesproken t rustig aan te doen, omdat we beiden niet uit lange relatie komen en elkaar eerst beter leren kennen voordat we ons in nieuwe relatie storten. Verstandig natuurlijk, maar nu we elkaar al maand zo regelmatig zien, wordt ik wel onzeker nu ik minder van hem hoor.. weet niet goed of ik dit aan moet kaarten, omdat we wel juist gezegd hebben rustig aan te doen.. die onzekerheid: aarrghh!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven