Ware liefde?
zondag 28 juni 2020 om 01:39
Wat zouden jullie doen.
2 jaar geleden mijn grote liefde ontmoet.
Het is niks geworden. Het was voor ons beide een intense tijd van 8 maanden.
Daarna tijdje geen contsct.. Nu weer sinds aantal maanden contact zo'n 2x per maand gaan we samen uiteten of lunchen, veel kletsen, lachen, praten over t leven.. Hij is en blijft mijn grote liefde. Wie ik ook date wat ik ook doe.. Zoals bij hem voel ik mij bij niemand. Hij luistert naar me, is lief, levelen enorm en de vibe die ik met hem heb het is me nooit eerder overkomen. Het word niet minder. Zelfs als we elkaar een half jaar niet zien..
Hij is gescheiden na 18 jaar huwelijk. Wil voor zijn kinderen geen nieuwe relatie tot ze minimaal op eigen benen kunnen staan. Geen nieuwe vrouw in hun leven. Ze wonen bij hem.
Ik snap hem en zit redelijk op 1 lijn met hem.
Als wij samen zijn voel ik aan alles dat hij exact voelt wat ik ook voel. Heeft hij ook vaker kenbaar gemaakt..
Maar dat hij er niet (meer) aantoe wil geven omwille van zijn idee wat hij heeft over het leven en z'n kinderen. Hij zei alleen nu ook voor 't eerst ik ga geen beloftes doen aan iemand waar ik geen toekomst in zie.
Of de wel hij vind mij niet leuk genoeg. Ik heb best wat date ervaring en ondanks alles heb ik nooit gevoelt dat iemand zo gek op me was(niet uit woorden maar puur uit gevoel)
Ik date rustig verder al die tijd. Maar die gevoelens die ik voor hem had en nog wel heb in mindere mate.. Nee die krijg ik nooit weer. Zou je dan je hele leven alleen moeten blijven of gemogen moeten nemen met "minder" of anders....
2 jaar geleden mijn grote liefde ontmoet.
Het is niks geworden. Het was voor ons beide een intense tijd van 8 maanden.
Daarna tijdje geen contsct.. Nu weer sinds aantal maanden contact zo'n 2x per maand gaan we samen uiteten of lunchen, veel kletsen, lachen, praten over t leven.. Hij is en blijft mijn grote liefde. Wie ik ook date wat ik ook doe.. Zoals bij hem voel ik mij bij niemand. Hij luistert naar me, is lief, levelen enorm en de vibe die ik met hem heb het is me nooit eerder overkomen. Het word niet minder. Zelfs als we elkaar een half jaar niet zien..
Hij is gescheiden na 18 jaar huwelijk. Wil voor zijn kinderen geen nieuwe relatie tot ze minimaal op eigen benen kunnen staan. Geen nieuwe vrouw in hun leven. Ze wonen bij hem.
Ik snap hem en zit redelijk op 1 lijn met hem.
Als wij samen zijn voel ik aan alles dat hij exact voelt wat ik ook voel. Heeft hij ook vaker kenbaar gemaakt..
Maar dat hij er niet (meer) aantoe wil geven omwille van zijn idee wat hij heeft over het leven en z'n kinderen. Hij zei alleen nu ook voor 't eerst ik ga geen beloftes doen aan iemand waar ik geen toekomst in zie.
Of de wel hij vind mij niet leuk genoeg. Ik heb best wat date ervaring en ondanks alles heb ik nooit gevoelt dat iemand zo gek op me was(niet uit woorden maar puur uit gevoel)
Ik date rustig verder al die tijd. Maar die gevoelens die ik voor hem had en nog wel heb in mindere mate.. Nee die krijg ik nooit weer. Zou je dan je hele leven alleen moeten blijven of gemogen moeten nemen met "minder" of anders....
zondag 28 juni 2020 om 01:52
Waarom zou je mannen met hem vergelijken? Als "genoegen nemen met minder" voor je werkt, waarom niet? Misschien kom je toch wel iemand tegen die je heel tof vindt. Een andere optie, bijvoorbeeld als je je hele leven alleen blijven overweegt, is wachten tot hij wel een relatie met je kan hebben, als hij dat zou willen als zijn kinderen zelfstandig zijn. Maar zou je zo lang willen wachten?
zondag 28 juni 2020 om 01:55
Ik hou intens van hem. En heb van me exen ook gehouden maar toch is dit veel dieper en anders. Ik voel me compleet bij hem..madamzonderm schreef: ↑28-06-2020 01:52Waarom zou je mannen met hem vergelijken? Als "genoegen nemen met minder" voor je werkt, waarom niet? Misschien kom je toch wel iemand tegen die je heel tof vindt. Een andere optie, bijvoorbeeld als je je hele leven alleen blijven overweegt, is wachten tot hij wel een relatie met je kan hebben, als hij dat zou willen als zijn kinderen zelfstandig zijn. Maar zou je zo lang willen wachten?
Ik zou dat zeker doen maar zoals hij al zegt ik ga geen beloftes doen. Dus denk dat het bij hem niet zo diep zit. Ondanks dat ik voel van wel... Is het dus niet zo. Dus dat zou geen optie zijn.
zondag 28 juni 2020 om 01:57
Het is een jaar geleden dus wat verder gegaan. Hij zette zijn principes van zijn idee over alleen blijven voor de Kids opzij. Vanwege de heftige gevoelens. We lieten ons compleet meeslepen in de intense gevoelens. Beide. Hadden geen oog meer voor waar wij voor eraan als ouders. En dat is dus wat hij nooit meer wil... Hij wil het zo doen. En daarom houd hij me een beetje op afstand denk ik..
zondag 28 juni 2020 om 02:17
Als je denkt dat hij je voor je voelt wat jij voor hem voelt en het houdt je zo bezig kan je dat hem zeggen. "Het lijkt me alsof je dit en dit voor me voelt want ik zie zus en zo." Maar aan de andere kant denk je dat het bij hem niet zo diep zit.
Aan de hand van wat hij zegt kan je een idee krijgen voor wat hij voelt.
Je kan hem nog eens vragen of hij met je zou willen zijn als zijn kinderen zelfstandig zijn. Als hij zegt geen beloftes te willen doen en hij is de enige voor je kan je voor jezelf bedenken dat als zijn kinderen zelfstandig zijn jullie samen kunnen zijn, dat toch als optie zien.
Maar dat kan een grote teleurstelling geven, wat komt met hem zien als enige. Dus nu? Eeuwig alleen blijven, of een andere man proberen te vinden, of heb je nog een idee?
Aan de hand van wat hij zegt kan je een idee krijgen voor wat hij voelt.
Je kan hem nog eens vragen of hij met je zou willen zijn als zijn kinderen zelfstandig zijn. Als hij zegt geen beloftes te willen doen en hij is de enige voor je kan je voor jezelf bedenken dat als zijn kinderen zelfstandig zijn jullie samen kunnen zijn, dat toch als optie zien.
Maar dat kan een grote teleurstelling geven, wat komt met hem zien als enige. Dus nu? Eeuwig alleen blijven, of een andere man proberen te vinden, of heb je nog een idee?
zondag 28 juni 2020 om 02:55
Ik denk dat je jezelf open moet houden voor andere ervaringen en kansen.
Je weet al dat hij er niet voor gaat. Heel rot voor je maar het is zo als het is. En het is ook niet fijn om gek te zijn op iemand die niet dezelfde gevoelens voor jou wederkeert.
Geef dus jezelf volop de kansen. Geef jezelf de mogelijkheid om je ‘vol’ te voelen in een andere relatie.
En tip: ga niet vergelijken. Heeft helemaal geen zin. Laat je oude relatie en ex los en geef jouw nieuwe leven volop kansen
Je weet al dat hij er niet voor gaat. Heel rot voor je maar het is zo als het is. En het is ook niet fijn om gek te zijn op iemand die niet dezelfde gevoelens voor jou wederkeert.
Geef dus jezelf volop de kansen. Geef jezelf de mogelijkheid om je ‘vol’ te voelen in een andere relatie.
En tip: ga niet vergelijken. Heeft helemaal geen zin. Laat je oude relatie en ex los en geef jouw nieuwe leven volop kansen
zondag 28 juni 2020 om 05:29
Hoe kan je dat al weten na amper 6 maanden...juffie2016 schreef: ↑28-06-2020 01:53Heb ik een half jaar geprobeerd. Maar dat gevoel komt er gewoon niet. Weet het zeker... kan ook gewoon zonder hem. Maar 't zelfde voelen voor 'n ander nee..
leeg
zondag 28 juni 2020 om 07:31
Je moet het niet voeden; dat doe je zelf. Je verheerlijkt iets en zegt telkens tegen jezelf: "deze liefde is het ware spul; de rest is bocht". Nou het zal voordelen voor je hebben om dat te geloven maar deze voordelen weerhouden je ervan met hart en ziel je eigen leven weer op te pakken.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
zondag 28 juni 2020 om 07:55
Hij zei dat dat hij geen beloftes gaat doen aan iemand waar hij geen toekomst mee ziet.
Ik denk dat hij heel duidelijk is, jij bent niet de vrouw voor hem. Dan kun je nog zulke goede gesprekken hebben, nog zo'n klik etc. etc. Maar hij wil geen relatie met je. Geen toekomst. Hoe hard en verdrietig ook, je zult hem moeten loslaten. Echt loslaten, zodat er uiteindelijk ruimte komt voor iemand anders.
Ik denk dat hij heel duidelijk is, jij bent niet de vrouw voor hem. Dan kun je nog zulke goede gesprekken hebben, nog zo'n klik etc. etc. Maar hij wil geen relatie met je. Geen toekomst. Hoe hard en verdrietig ook, je zult hem moeten loslaten. Echt loslaten, zodat er uiteindelijk ruimte komt voor iemand anders.
zondag 28 juni 2020 om 08:16
To, je houdt jezelf voor de gek. Je hemelt hem op en doordat je maar heel beperkt aandacht van hem krijgt is de hunkering iedere keer zo groot, maar hij is best duidelijk naar jou: nu niet en ook in de toekomst niet.
Laat hem los. Pas als hij uit jouw hart is, is er plek voor een ander.
We hebben allemaal wel eens stormachtige liefdes gehad. Leuk voor dat moment en ik kan met veel plezier aan hen terugdenken, maar er was altijd een reden waarom het niet alleen hevig, maar ook kort was.
Laat hem los. Pas als hij uit jouw hart is, is er plek voor een ander.
We hebben allemaal wel eens stormachtige liefdes gehad. Leuk voor dat moment en ik kan met veel plezier aan hen terugdenken, maar er was altijd een reden waarom het niet alleen hevig, maar ook kort was.
zondag 28 juni 2020 om 08:20
Ik denk dat jij voor een groot deel jouw eigen gevoelens op hem projecteert. Uit wat hij zegt komt toch echt naar voren dat hij niet diezelfde diepe gevoelens voor jou heeft. Verder denk ik dat je jullie connectie idealiseert. En doordat hij een onbereikbare liefde is, die je nauwelijks ziet, lijkt hij veel interessanter dan die aardige jongen om de hoek die niet zo ingewikkeld doet.juffie2016 schreef: ↑28-06-2020 01:55Ik hou intens van hem. En heb van me exen ook gehouden maar toch is dit veel dieper en anders. Ik voel me compleet bij hem..
Ik zou dat zeker doen maar zoals hij al zegt ik ga geen beloftes doen. Dus denk dat het bij hem niet zo diep zit. Ondanks dat ik voel van wel... Is het dus niet zo. Dus dat zou geen optie zijn.
Je zou jezelf echt een plezier doen door het contact te verbreken. Dit gaat alleen maar pijn doen en veel tijd kosten..Hopelijk krijg je door wat afstand ook een wat minder roze-gekleurd beeld van deze situatie
zondag 28 juni 2020 om 08:38
precies. Slotje.
zondag 28 juni 2020 om 08:48
juffie2016 schreef: ↑28-06-2020 01:53Heb ik een half jaar geprobeerd. Maar dat gevoel komt er gewoon niet. Weet het zeker... kan ook gewoon zonder hem. Maar 't zelfde voelen voor 'n ander nee..
Je lijkt het hele gebeuren nogal te romantiseren en te dramatiseren.
zondag 28 juni 2020 om 08:50
zondag 28 juni 2020 om 09:05
Je schrijft het zelf al tussen de romantiek en Ware Liefde. Hij is niet zo gek op jou als jij op hem.
Dat is de kern.
Niet jouw liefdesverdriet en dat je hem niet los wil laten. Niet hoe je je bij hem voelde.
Wel dat jullie compleet in elkaar opgingen en het slechtste in elkaar naar boven brachten namelijk dat er niemand naar de kinderen om keek.
Ik zie het nooit meer gebeuren ook niet als de kinderen groot zijn.
Erken nou dat het niet jouw levenspartner is omdat het leuk was op onderdelen maar het totaalplaatje niet goed.
Uithuilen.
Hem blokken.
Eerlijk zijn dat het fijn was maar het totaal niet goed genoeg.
Bedenken wat jij belangrijk vind/ zoekt in een man. ( Niet "lang en donker", meer hoe hij je samen in een relatie staat)
Beetje The secret/ focus op wat je wil bereiken. Als je een rode auto wil kopen zie je ze ook meer rijden.
Sterkte met je liefdesverdriet, het is omdat je afscheid neemt van iets dat had kunnen zijn best een rouwproces.
Dat is de kern.
Niet jouw liefdesverdriet en dat je hem niet los wil laten. Niet hoe je je bij hem voelde.
Wel dat jullie compleet in elkaar opgingen en het slechtste in elkaar naar boven brachten namelijk dat er niemand naar de kinderen om keek.
Ik zie het nooit meer gebeuren ook niet als de kinderen groot zijn.
Erken nou dat het niet jouw levenspartner is omdat het leuk was op onderdelen maar het totaalplaatje niet goed.
Uithuilen.
Hem blokken.
Eerlijk zijn dat het fijn was maar het totaal niet goed genoeg.
Bedenken wat jij belangrijk vind/ zoekt in een man. ( Niet "lang en donker", meer hoe hij je samen in een relatie staat)
Beetje The secret/ focus op wat je wil bereiken. Als je een rode auto wil kopen zie je ze ook meer rijden.
Sterkte met je liefdesverdriet, het is omdat je afscheid neemt van iets dat had kunnen zijn best een rouwproces.
zondag 28 juni 2020 om 09:53
Stel; je wacht op hem. En hij wacht op jou. En dan? Ga je samenwonen? En blijkt hij *stiekeme drinker/gooit sokken niet in de wasmand/gewoon een klootzak* te zijn. Dan heb je al die jaren gewacht op een droombeeld. Want dat is wat het is.
Zoals ik het lees, zagen jullie elkaar niet veel vanwege zijn kinderen. Als je elkaar alleen maar af en toe ziet, presenteer je het beste beeld van jezelf. Jij zat ook vast niet in je joggingbroek met hem op de bank.
Skip dat droombeeld en ga voor een man van vlees en bloed. Een man die voor jou kan en wil gaan!
Zoals ik het lees, zagen jullie elkaar niet veel vanwege zijn kinderen. Als je elkaar alleen maar af en toe ziet, presenteer je het beste beeld van jezelf. Jij zat ook vast niet in je joggingbroek met hem op de bank.
Skip dat droombeeld en ga voor een man van vlees en bloed. Een man die voor jou kan en wil gaan!