Was dit verstandig?

24-05-2018 14:14 306 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers
Ik wil jullie even een kwestie voorleggen. Sinds een paar weken heb ik contact met een hele leuke man. We hebben elkaar al 1x gezien en dat klikte heel goed. We zouden afgelopen dinsdag weer een date hebben, maar de nacht ervoor kreeg ik een berichtje van zijn dochters dat hij in het ziekenhuis ligt en een hartaanval heeft gehad. Dit was heel erg schrikken en heb een berichtje gestuurd dat ik hoop dat het snel beter gaat met hem. Later kreeg ik van dochter een update, waar ik blij om was en ook dit berichtje beantwoord. Daarna heb ik veel aan hem gedacht, maar niets gestuurd omdat hij volgens dochter veel sliep en heel moe is. Ik had in gedachte dat ik hem even met rust moest laten en volgende week wel weer contact met hem op zou nemen om te vragen hoe het met hem is. Kreeg ik vanmorgen een berichtje van zn dochter waarom ik niets meer liet horen en dat ik haar vader blijkbaar niet zo leuk vond. Ik heb gestuurd dat ik hem liever met rust laat en als het weer beter met hem gaat ik weer met hem zou chatten. Ik ben nl altijd bang dat ik me teveel op ga dringen. Heb ik er verstandig aan gedaan om me even afzijdig te houden? Aangezien hij nu toch veel slaapt enzo. Ook omdat we elkaar pas 1x gezien hebben vind ik het lastig. Heb wel gezegd dat ik veel aan hem denk.
shifty schreef:
26-05-2018 20:03
KiK is niet iets waar je 'op zit' en van daar uit contacten legt of zo. Het is echt onzin dat dit een medium is wat vooral gebruikt wordt door vreemdgangers.

Het is gewoon een vorm van whatsapp zonder dat je je telefoonnummer hoeft prijs te geven. En je legt ook niet contact via KiK; je kiest ervoor om het contact wat je al hebt verder voort te zetten via KiK in plaats van een andere messenger.

Er kunnen legio redenen zijn om niet je telefoonnummer meteen prijs te willen geven. BowGirl35 is hier tenminste heel zorgvuldig in, waarom loop je 't dan af te zeiken als je niet eens weet wat het is? Het is ook nooit goed.
precies, als je een serieuze relatie zoekt dan staat dat een beetje haaks op raar doen over je persoonlijke gegevens
Doreia schreef:
26-05-2018 19:52
Hij en dochter zijn maar druk met jou en jou belevingswereld. Hoe het met jou gaat? De mensen die ik ken na een hartaanval hadden meer dan genoeg aan zichzelf, aan hun lijf weer leren vertrouwen en herstellen. Die hadden geen interesse voor de buitenwereld.

En hij is amper thuis en vraagt naar jou? Ik blijf het een zeer bijzonder verhaal van hem vinden.
Vraag even wat hij heeft moeten doen aan testen. Vraag of hij ook de loopband test heeft moeten doen. Als hij daarop bevestigend antwoord weet je dat het een lulverhaal is. Want die test verzin ik net hier.
nou het kan,
een inspanningstest is op de fiets of loopband
S-Meds schreef:
26-05-2018 20:04
precies, als je een serieuze relatie zoekt dan staat dat een beetje haaks op raar doen over je persoonlijke gegevens
Waarom is een keuze voor een messenger-app nou in vredesnaam raar doen over je persoonlijke gegevens?

Dus als ze niet meteen haar hebben en houwen op tafel legt bij een man die ze net kent dan is ze niet op zoek naar een serieuze relatie?
En vervolgens wel lopen janken met z'n allen dat het arme goedgelovige schepseltje toch eens wat voorzichtiger moet zijn bij mannen die ze nog maar net kent.
shifty schreef:
26-05-2018 20:08
Waarom is een keuze voor een messenger-app nou in vredesnaam raar doen over je persoonlijke gegevens?

Dus als ze niet meteen haar hebben en houwen op tafel legt bij een man die ze net kent dan is ze niet op zoek naar een serieuze relatie?
En vervolgens wel lopen janken met z'n allen dat het arme goedgelovige schepseltje toch eens wat voorzichtiger moet zijn bij mannen die ze nog maar net kent.
zij wel maar mannen op kik niet
S-Meds schreef:
26-05-2018 20:13
Weet jij veel, misschien heeft hij wel een kik account geopend omdat zij dat graag gebruikt als communicatiemiddel :idee:

Ik zou ook niet aan een wildvreemde mijn telefoonnummer geven en als je meerdere matches hebt wil je ook niet constant Tinder opstarten (naast dat die messenger service daar uitermate beroerd is wil je ook niet gelijk met al je matches praten of online gezien worden). Ik snap het wel, hoor.
S-Meds schreef:

Je leert mannen niet kennen via Kik. Dus als zij voorstelt om met een man die ze heeft leren kennen daarna met KiK verder te communiceren in plaats van Whatsapp en die mannen gaan daarmee akkoord dan moet ze die mannen wat jou betreft meteen afschrijven. Apart.
S-Meds schreef:
Je hebt écht geen idee waar je het over hebt hè?
What have we done....
nbk schreef:
26-05-2018 20:28
Je hebt écht geen idee waar je het over hebt hè?
natuurlijk wel
S-Meds schreef:
26-05-2018 20:30
natuurlijk wel

Oh je hebt er alleen een hele stomme visie bij dus. Ik dacht ook dat het onwetendheid was.
shifty schreef:
26-05-2018 20:32
Oh je hebt er alleen een hele stomme visie bij dus. Ik dacht ook dat het onwetendheid was.
Als je je een beetje verdiept in het online datewereldje dan zou je weten dat het het app is die door veel vreemdgangers wordt gebruikt. Ik denk juist dat jij niet precies weet waar je over praat.
Natuurlijk kan het zo zijn dat TO dit zelf een fijne app vindt, en aan date heeft gevraagd om zo te communiceren. Het is alleen dit vage verhaal met die dochter, en dat in combinatie met kik..het doet gewoon alarmbellen rinkelen.
Natuurlijk gaan niet alle mannen vreemd die kik gebruiken. Maar die app wordt wel door veel vreemdgangers gebruikt. Google maar eens.
...
Kik wordt ook veel gebruikt door pedofielen, net zoals bijvoorbeeld Telegram door mannen die van die slutshaminggroepen daar plaatsen. Apps waarbij je niet traceerbaar bent.
Dus roepen dat dit bijna hetzelfde is als whatsapp, is niet helemaal waar. Deze apps trekken over het algemeen toch een bepaalde doelgroep aan.
...
Anárion schreef:
26-05-2018 21:10
Kik wordt ook veel gebruikt door pedofielen, net zoals bijvoorbeeld Telegram door mannen die van die slutshaminggroepen daar plaatsen. Apps waarbij je niet traceerbaar bent.
Dus roepen dat dit bijna hetzelfde is als whatsapp, is niet helemaal waar. Deze apps trekken over het algemeen toch een bepaalde doelgroep aan.

Ja het heeft wel een functie; namelijk dat je zonder je telefoonnummer kan communiceren zoals Whatsapp.
Dat het daarom ook misbruikt zal worden is logisch. Maar er zijn gewoon heel veel mensen die het gewoon gebruiken omdat ze niet direct hun telefoonnummer willen geven. En behalve dat werkt die app gewoon handig.

En dan nog leg je dus geen contacten via KiK. Het is gewoon een keuze van communiceren nadat je op een andere manier al contact gelegd hebt. KiK is dus geen vorm op basis waarvan je contacten selecteert. Het is dan ook onnozel om op basis daarvan een mening te hebben over mensen die die app gebruiken.

Je kan net zo goed stellen dat allerlei idioten gebruik maken van anonieme avatars op fora .. omdat het toch anoniem is.
Bovendien kan je dus stellen dat het ook juist zinvol en raadzaam is om eerst verder te kletsen via KiK.
Als je op een datingsite of zo iets iemand leert kennen is het een mooie tussenstap om iemand beter te leren kennen zonder dat je direct je telefoonnummer (waar vaak meer persoonsgegevens aan vast hangen) prijs geeft. Je geeft toch ook niet meteen je adres? Dat wil toch niet zeggen dat je dan geen eerbare intenties hebt? En waarom zouden mannen die KiK gebruiken onbetrouwbare viezeriken zijn en vrouwen die KiK gebruiken verstandige meisjes die voorzichtig zijn?
Anárion schreef:
26-05-2018 21:10
Oké, blijkbaar kan ik een hele groep vrienden aan de kant zetten nu. En Signal gebruikers, hebben die ook een bepaald profiel?
Ik gebruik Signal en Telegram omdat ik niet wil dat mijn gegevens verzameld worden (voor advertenties of wat dan ook) of gelezen kunnen worden door derden. Ben ik nu een stiekeme vreemdganger/pedofiel/crimineel?
Fragolisa schreef:
26-05-2018 22:51
Oké, blijkbaar kan ik een hele groep vrienden aan de kant zetten nu. En Signal gebruikers, hebben die ook een bepaald profiel?
Ik gebruik Signal en Telegram omdat ik niet wil dat mijn gegevens verzameld worden (voor advertenties of wat dan ook) of gelezen kunnen worden door derden. Ben ik nu een stiekeme vreemdganger/pedofiel/crimineel?
Doe je nu expres zo onnozel? Ik zeg toch nergens dat iedereen die het gebruikt een vreemdganger oid is?
Alleen dat die apps wat meer bekendstaan bij een bepaald publiek. Dat kun je tegenspreken wat je wil, maar dat is gewoon zo. Kun je overal opzoeken.
Dus betrek het niet zo op jezelf en lees nou eens goed wat er gezegd wordt.
...
Anárion schreef:
26-05-2018 23:29
Doe je nu expres zo onnozel? Ik zeg toch nergens dat iedereen die het gebruikt een vreemdganger oid is?
Alleen dat die apps wat meer bekendstaan bij een bepaald publiek. Dat kun je tegenspreken wat je wil, maar dat is gewoon zo. Kun je overal opzoeken.
Dus betrek het niet zo op jezelf en lees nou eens goed wat er gezegd wordt.

Nou ja ik snap die reactie wel. Het is ook nog al een statement om aan KiK te koppelen aan pedofielen.
Dat is vergelijkbaar (maar nog een tandje erger) met zeggen dat pre-paid telefoons gebruikt worden door criminelen. Dat zal allemaal best maar het zegt niks over mensen die een prepaid telefoon hebben. Het zegt dus ook niks over mensen die KiK gebruiken. Dus het is nogal een weinig charmante en ook niet zinvolle koppeling om te maken. Het heeft geen zin om dit toe te voegen net zo min als dat het zin heeft om mensen te adviseren alert te zijn op pre-paid bellers in hun kennissenkring.
In het kort, of het nu waar is of niet, het klinkt al als heel veel gedoe. Ik zou er al geen zin meer in hebben.
hee BowGirl, heb je nog wat van hem/hen gehoord?
Lorem Ipsum
S-Meds schreef:
26-05-2018 20:05
nou het kan,
een inspanningstest is op de fiets of loopband
Och, nou dacht ik werkelijk dat het altijd alleen op de fiets was. Nooit gehoord over een loopband.
Nou ja TO iets beters verzinnen dan de ik dus :-D
zet de webcam aan en vraag hem 'en profil' te chatten, kun je goed checken of zijn neus groeit
nee serieusly, dit topic is er zodat we af en toe elkaars benen op de grond kunnen krijgen, het is geen wedstrijdje ergens in

ik hoop voor TO dat haar verhaal de echte uitzondering is, want zelfs dat is een shitversie waar ik eigenlijk niet eens op zou moeten willen hopen want die houdt in dat de vent die ze leuk vindt een flinke oplawaai heeft gehad en er nu terecht heel bezorgde dochters zijn waar het zijn hart betreft
Lorem Ipsum
turquasi schreef:
28-05-2018 11:15
hee BowGirl, heb je nog wat van hem/hen gehoord?
We hebben iedere dag even contact. Hij is heel moe en slaapt nog veel, daarom veel tijd tussen de berichtjes. Tot nu toe heb ik nog geen dringende vragen gesteld. Daar wacht ik liever nog even mee (ook al betekend dat voor jullie ongelovigen dat ie dan kan nadenken over een smoes, want dat gaan jullie toch wel roepen)
Hij weet dat ik aan hem denk en hem niet teveel lastig wil vallen in zn herstel
BowGirl35 schreef:
28-05-2018 21:48
We hebben iedere dag even contact. Hij is heel moe en slaapt nog veel, daarom veel tijd tussen de berichtjes. Tot nu toe heb ik nog geen dringende vragen gesteld. Daar wacht ik liever nog even mee (ook al betekend dat voor jullie ongelovigen dat ie dan kan nadenken over een smoes, want dat gaan jullie toch wel roepen)
Hij weet dat ik aan hem denk en hem niet teveel lastig wil vallen in zn herstel
Dan ben je toch prima bezig, bowgirl.
shifty schreef:
26-05-2018 20:32
Oudjes met respect behandelen hè.
ik heb kik ook nooit hoeven te gebruiken.
Hatsjikideee...
ok doe lekker je ding ondertussen
reserveer jezelf niet voor hem, gooi hem ook niet overboord als er een appje af kan

hij is een (eventueel potentieel) leuk contact, that's it.... en je goed functionerende bullshitdetector test je hier af en toe uit en dan zie je weer verder
Lorem Ipsum
S-Meds schreef:
26-05-2018 14:14
het zegt heel veel over die mannen. Het zijn mannen die net als jij anoniem willen blijven. jij wil anoniem blijven omdat je niet gekwetst/ bedreigd wil worden. voor mannen geldt dat in veel mindere mate, die willen anoniem blijven omdat ze iets te verbergen hebben
+1 ik zit op kik voor seks en kom voornamelijk tuig tegen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven