Wat betaal ik mijn oppas?
vrijdag 15 oktober 2010 om 16:34
Aangezien ik sinds korte tijd weer wil gaan studeren,ben ik via allerlei sites opzoek gegaan naar een fijne oppas voor mijn 2 zoontjes. Zij zijn in de leeftijd van 2 en 3 jaar.
Ik heb inmiddels een fijne oppas gevonden, maar goed.. we zijn er nog niet.
De vraag waar ik me nu mee bezig houd is: wat betaal ik mijn oppas? voor:
2 kindjes van 2 en 3 jaar oud,
oppastijden van 8:00u tot 17:00u,
kindjes liggen in de middag van 12:00u tot 14:00u in bed,
wat strijk/was/droog werk als de kinderen slapen.
Kom aub met een reactie!! Maak me wijzer!
Ohja, dan nog dit: ze heeft veel ervaring, het contact met de kinderen is super, en ze heeft in het verleden in de medische wereld gewerkt.
Ik heb inmiddels een fijne oppas gevonden, maar goed.. we zijn er nog niet.
De vraag waar ik me nu mee bezig houd is: wat betaal ik mijn oppas? voor:
2 kindjes van 2 en 3 jaar oud,
oppastijden van 8:00u tot 17:00u,
kindjes liggen in de middag van 12:00u tot 14:00u in bed,
wat strijk/was/droog werk als de kinderen slapen.
Kom aub met een reactie!! Maak me wijzer!
Ohja, dan nog dit: ze heeft veel ervaring, het contact met de kinderen is super, en ze heeft in het verleden in de medische wereld gewerkt.
vrijdag 15 oktober 2010 om 16:54
Ik heb jaren als oppas gewerkt (naast m'n studie). Het is wel een paar jaar geleden. Het wisselde een beetje per gezin, maar ik kreeg er zo'n 8 a 9 Euro per uur voor, volgens mij. Bij lange dagen of huishoudelijk werk kreeg ik extra betaald.
Ik heb geen idee wat je uit wilt geven, maar een goede, betrouwbare oppas is wat waard. En iemand met een medische achtergrond is wel heel handig!
Ik heb geen idee wat je uit wilt geven, maar een goede, betrouwbare oppas is wat waard. En iemand met een medische achtergrond is wel heel handig!
vrijdag 15 oktober 2010 om 17:03
vrijdag 15 oktober 2010 om 17:12
Helemaal te gek dat jullie reageren,
Vanmorgen is er wel een richtlijn gevallen in ons gesprek van tussen de 8-10 euro per uur.
Ik dacht bijna stijl achterover te vallen, haha.. maargoed, heb even gekeken wat het kost als ik de 2 kinderen naar een kinderdagverblijf breng, en dan kost het me voor de 2 dabbers 13 euro per uur. (ok, dan kan ik nog wel bij de belasting wat terughalen)
Er komt nu verder geen bemiddelingsburo aan te pas, heb ook geen idee of dat dan nog verschil maakt.? Ben echt zo'n ongelovelijke lake hierin haha.. ben anders zelf altijd thuis geweest met de kinderen, maar nu gaat dat niet op die ene dag in de week!.
Vanmorgen is er wel een richtlijn gevallen in ons gesprek van tussen de 8-10 euro per uur.
Ik dacht bijna stijl achterover te vallen, haha.. maargoed, heb even gekeken wat het kost als ik de 2 kinderen naar een kinderdagverblijf breng, en dan kost het me voor de 2 dabbers 13 euro per uur. (ok, dan kan ik nog wel bij de belasting wat terughalen)
Er komt nu verder geen bemiddelingsburo aan te pas, heb ook geen idee of dat dan nog verschil maakt.? Ben echt zo'n ongelovelijke lake hierin haha.. ben anders zelf altijd thuis geweest met de kinderen, maar nu gaat dat niet op die ene dag in de week!.
vrijdag 15 oktober 2010 om 17:32
vrijdag 15 oktober 2010 om 17:58
Ik pas ook regelmatig op. 5 euro per kind per uur. 's avonds als de kinderen slapen kreeg ik 3 jaar terug 7 euro per uur. Tuurlijk je hebt niks te doen als de kinderen slapen, maar als oppas zit je daar wel op je vrije avond. Voor 2 kinderen en als ik wat taken in het huishouden moet doen zo ikzelf toch wel rond de 18 euro per uur gaan zitten. Of ik zou afspreken met de ouders om 10 euro per uur te krijgen voor de kinderen en dan daarnaast een vast bedrag voor het huishouden. Dus als ik een wasje moet aanzetten en ophangen, stofzuigen en dweilen Dan wil ik daar denk toch wel 15 á 20 euro voor. Als ik de badkamer moet poetsen zo ik nee zeggen, heb er bij mezelf thuis ook altijd een hekel aan. Ha ha, nee, dan zou ik denk toch 10 euro extra wil, want het is wat meer werk dan even stofzuigen en dweilen. Om maar even wat te noemen..
Maar je zou je oppas toch kunnen vragen aan welk bedrag ze zit te dneken. Misschien zit ze wel veel lager dan je haar wilt geven. Of juist veel hoger, maar dat weet je nu natuurlijk niet. Je kan het in overleg doen. Ik heb tijdelijk ook bij iemand voor midner opgepast. Ik moest geld hebben en hun wilde mij geen 5 euro p/u geven, dus heb de 4 euro geaccepteerd die hun maximaal wilden geven.
Als ze gastouder is of wilt worden, dan heb je wel veel meer voordelen. De meeste gastouderbureau's regelen idd een vervanger als je gastouder ziek is. Ook betaal je je gastouder niet door als zij ziek is, maar dit kan per bureau misschien allemaal weer schelen. Kijk ook goed naar de nieuwe eisen enzo.
Nou ik hoop dat je er wat aan hebt! Succes ermee.
Maar je zou je oppas toch kunnen vragen aan welk bedrag ze zit te dneken. Misschien zit ze wel veel lager dan je haar wilt geven. Of juist veel hoger, maar dat weet je nu natuurlijk niet. Je kan het in overleg doen. Ik heb tijdelijk ook bij iemand voor midner opgepast. Ik moest geld hebben en hun wilde mij geen 5 euro p/u geven, dus heb de 4 euro geaccepteerd die hun maximaal wilden geven.
Als ze gastouder is of wilt worden, dan heb je wel veel meer voordelen. De meeste gastouderbureau's regelen idd een vervanger als je gastouder ziek is. Ook betaal je je gastouder niet door als zij ziek is, maar dit kan per bureau misschien allemaal weer schelen. Kijk ook goed naar de nieuwe eisen enzo.
Nou ik hoop dat je er wat aan hebt! Succes ermee.
vrijdag 15 oktober 2010 om 17:59
quote:lolapaloeza schreef op 15 oktober 2010 @ 17:32:
Ik vind tussen de 8 en de 10 euro voor 2 kinderen mét poetswerk niet veel. Zou hier verschil zitten tussen stad / randstad en dorp?
Ik hoor namelijk van mijn vrienden 'in de provincie' ook wel vaker van die absurd lage bedragen.Ik kreeg ook 8-10 Euro per uur en dat was in de Randstad, maar het is een paar jaar geleden. En het was zonder poetswerk.Daar kreeg ik extra voor betaald. Ik denk dat de prijzen nu wel iets hoger liggen. Bovendien werkte ik zwart.
Ik vind tussen de 8 en de 10 euro voor 2 kinderen mét poetswerk niet veel. Zou hier verschil zitten tussen stad / randstad en dorp?
Ik hoor namelijk van mijn vrienden 'in de provincie' ook wel vaker van die absurd lage bedragen.Ik kreeg ook 8-10 Euro per uur en dat was in de Randstad, maar het is een paar jaar geleden. En het was zonder poetswerk.Daar kreeg ik extra voor betaald. Ik denk dat de prijzen nu wel iets hoger liggen. Bovendien werkte ik zwart.
vrijdag 15 oktober 2010 om 20:50
Tjonge, wat een informatie allemaal!
Echt super bedankt!!!
De 8 a 10 euro per uur was haar eigen voorstel, en zoals ik het hier lees, is het dus niet te veel gevraagt. Helemaal super dat ik zoveel antwoorden heb gekregen, ik krijg nu een beetje een beeld van wat het kost en wat anderen betalen..
Ik ga hier eens even overleggen met manlief, en dan komen we er wel uit met de aanstaande oppas.
Nogmaals Dank jullie well !!!!!
Echt super bedankt!!!
De 8 a 10 euro per uur was haar eigen voorstel, en zoals ik het hier lees, is het dus niet te veel gevraagt. Helemaal super dat ik zoveel antwoorden heb gekregen, ik krijg nu een beetje een beeld van wat het kost en wat anderen betalen..
Ik ga hier eens even overleggen met manlief, en dan komen we er wel uit met de aanstaande oppas.
Nogmaals Dank jullie well !!!!!
vrijdag 15 oktober 2010 om 21:41