Wat doe ik verkeerd?

25-01-2019 17:55 95 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren een pril begin van een relatie beëindigd. Het komt er eigenlijk bij bijna alle 'relaties' op neer dat ik 'niet goed genoeg' ben, althans zo voelt het voor mij.

Ondanks dat er moeite wordt gedaan om mij te zien is er achteraf altijd een 'maar' die ik te horen krijg met een reden waarom het niks zal worden. Of ik word aan het lijntje gehouden waardoor ik hoop hou en toch nog geduld heb dat het goed komt.

Omdat ik hierdoor aan mijzelf begin te twijfelen omdat ik maar niet begrijp wat ik 'fout' doe begin ik te denken dat ik eigenlijk helemaal geen zin meer heb om moeite te steken in een man.

Wat kan het zijn dat ik schijnbaar niet door heb dat ik gewoon gebruikt word, want zo voelt het wel achteraf.
Nou houden zo, TO. Stop met aan jezelf twijfelen.
Daten is kennismaken, experimenteren. Dat het vaak niet matcht is logisch. Een partner vinden is geen kwestie van je huiswerk maken, alle vakjes afvinken en tadaa: succes. Je doet niet per se iets fout als het niet lukt.

Er zijn wel dingen die het moeilijker maken om de juiste persoon te vinden:
- Verkeerde selectie (je valt bijvoorbeeld op (voor jou) foute mannen)
- Onduidelijkheid, je geeft bijvoorbeeld niet aan dat je op zoek bent naar een vaste relatie.

Waardoor voel je je gebruikt?
Als je alleen seks wilt met iemand waar je een relatie mee hebt, kun je beter wachten met seks tot je die relatie hebt.
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
Deze date was vanaf het begin goed, klikte gewoon vanaf de eerste keer. Allemaal leuke uitstapjes gemaakt, gesprekken gevoerd etc. Exclusiviteit beloofd omdat we elkaar zagen zitten.

Nu vijf maanden later deed hij steeds ambivalent en begon hij anders te doen. En krijg ik weer te horen dat ik zo geweldig ben en perfect maar......

Dus dan houdt het voor mij op. Ja of nee.
Als ik jouw vriend was, zou ik ook een maar hebben, gebaseerd op wat ik hier van je lees.
Meer informatie zou voor mij dan ook overbodig zijn om een -maar- te hebben.
Ik vind namelijk dat je juist hebt gehandeld, perfect zelfs MAAR nu al vermoeiend.
Tigress schreef:
25-01-2019 19:11
Laat ik het zo zeggen: ik loop niet achter een man aan, ik heb niet de behoefte om de hele dag te appen en te weten wat hij doet, ik gaf hem de ruimte. Wat is het dan dat hij wel moeite deed om mij te zien maar daarna ineens weer anders doet. Ik vind dat raar, wees dan eerlijk en zeg dat het niks wordt. Weet ik ook waar ik aan toe ben

Voelde alsof ik steeds net genoeg kreeg om te blijven wachten.
Omdat mannen ook wel eens twijfelen of van gedachte veranderen.

Omdat iemand afwijzen niet leuk is.

Omdat werk ineens heel druk is / de hond ziek is / het dak lekt.

Omdat scharrelen gewoon lekker is.

Omdat ze helemaal nog niet weten of het niets wordt.

Omdat ze het wel makkelijk vinden om een lijntje open te houden.

Omdat ze bang zijn voor drama.

Omdat je je collectie vingers op sterk water hebt laten zien en ze nu doodsbang voor je zijn.

Dus... Zoveel te bedenken op jouw vraag, en alleen de betreffende man weet het antwoord.
Het lijkt me heel menselijk om na afwijzing aan jezelf te gaan twijfelen, en misschien kun je dingen beter anders doen. Maar de kans is groot dat je simpelweg de juiste niet gevonden hebt.
Het is dat gekke loopje!
Of omdat als je iemand beter leert kennen, toch kan blijken dat het niet de ware is.
tyche wijzigde dit bericht op 25-01-2019 19:31
Reden: Per ongeluk gequote ipv aangevuld
82.96% gewijzigd
Tigress schreef:
25-01-2019 19:18
Deze date was vanaf het begin goed, klikte gewoon vanaf de eerste keer. Allemaal leuke uitstapjes gemaakt, gesprekken gevoerd etc. Exclusiviteit beloofd omdat we elkaar zagen zitten.

Nu vijf maanden later deed hij steeds ambivalent en begon hij anders te doen. En krijg ik weer te horen dat ik zo geweldig ben en perfect maar......

Hoop dat je toch eerst paar keer leuke gesprekken gehad hebt.
Want... Jij maakt het uit, en klaagt nu dat je verkering uit is....
Over ambivalent gedrag gesproken (op deze manier kun je dat woord wel gebruiken)
Tigress schreef:
Laat ik het zo zeggen: ik loop niet achter een man aan, ik heb niet de behoefte om de hele dag te appen en te weten wat hij doet, ik gaf hem de ruimte. Wat is het dan dat hij wel moeite deed om mij te zien maar daarna ineens weer anders doet. Ik vind dat raar, wees dan eerlijk en zeg dat het niks wordt. Weet ik ook waar ik aan toe ben

Misschien gaf je hem teveel ruimte? 'Nooit' wat laten horen of het contact altijd vanuit hem laten komen, gaat op den duur tegenstaan.
En ja, dan gaan mannen 'raar' doen. Gevalletje 'graag of niet' hoor'.

Beetje bevestiging op zijn tijd dat je hem leuk vindt of graag wil zien doet wonderen
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
Hightower schreef:
25-01-2019 19:38
Misschien gaf je hem teveel ruimte? 'Nooit' wat laten horen of het contact altijd vanuit hem laten komen, gaat op den duur tegenstaan.
En ja, dan gaan mannen 'raar' doen. Gevalletje 'graag of niet' hoor'.

Beetje bevestiging op zijn tijd dat je hem leuk vindt of graag wil zien doet wonderen
Klopt. De meeste mannen willen graag aandacht en bewondering, en als ze heel eerlijk zijn een zorgzame vrouw. Dat houdt niet in dat je vijf keer per dag moet appen.
Ik hoor alleen maar wat de mannen vinden en niet wat jij vind.
Net alsof je in afwachting bent om goedgekeurd te worden en zelf alles maar best vind.
Misschien zelf wat eisen durven stellen, ik merkte zelf dat zelf duidelijk zijn ook voor anderen veel duidelijkheid geeft.
Plus minder het gevoel dat je wordt 'gebruikt', die begrijp ik sowieso nooit.
Je kunt sex niet gebruiken als middel om mensen fatsoenlijk met je te laten omgaan ofzo en je hebt toch sex omdat je dat zelf wil.
Uit welk onderzoek blijkt dat van die mannen?

Tot het tegendeel is bewezen,ga ik ervan uit dat het merendeel van de mannen verdomt veel lijkt op het merendeel van de vrouwen.

Dooddoener eerste klas dus.
Voor je het weet denken sommigen dat dat volk van Mars komt en vrouwen verdenken van Venus te komen.
Oh! Dat is al zo! Er is een boek over zelfs, dat gelezen en geloofd wordt.
Tigress schreef:

Gaat over hem, niet over jou
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Tigress schreef:
25-01-2019 19:18

Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Tigress schreef:
25-01-2019 18:42
Ik heb relatie beëindigd omdat ik geen zin meer had in niet weten wat hij wilde. De ene keer doen alsof hij serieus is en daarna mindgames spelen als negeren.

Ook bepaalde opmerkingen maken die ik niet leuk vind.
Ik denk dat je er onnodig een probleem van maakt.
Volgens mij is het probleem dat jij graag leuk gevonden wilt worden, ook al vind je de ander niet geweldig.
Deze man vond jij zo te horen niet aardig genoeg en niet leuk genoeg. Waarom zou je daar überhaupt dan iets mee willen?
Voorderest kom je nogal ongeïnteresseerd over naar je date toe. Om leuk gevonden te worden, moet je wel leuk zijn én doen.
Je moet geen spelletjes spelen en geen drama maken van dates die op niets uitlopen, als de ander niet fantastisch is.
Waarom wil jij zo graag leuk gevonden worden als je de ander ook maar 'mwaw' vindt?
JollyRider schreef:
25-01-2019 20:09
Ik bewonder je inzet :rofl:
Je zou toch meer info moeten geven over hoe je bent in een relatie, met deze info kunnen wij niet weten wat je fout doet.
Murrmurr schreef:
25-01-2019 19:28
Het is dat gekke loopje!
Ik moet ineens denken aan dat filmpje wat op Facebook regelmatig voorbij komt van een meid die danst met armen of het palingen zijn die hun weg naar het water terug proberen te vinden.

Blijft gissen zo wat het is.
Tigress schreef:

Blijkbaar laat je je negeren en zo behandelen. Waarom niet meteen dumpen als zulk gedrag te voorschijn komt? Je loopt dus wel achter ze aan.
Tigress schreef:

Waarschijnlijk maak je hem onzeker door zo'afstandelijk te zijn en neemt hij dus ook afstand van jou.
winkelfanaat schreef:
25-01-2019 20:20
Ik moet ineens denken aan dat filmpje wat op Facebook regelmatig voorbij komt van een meid die danst met armen of het palingen zijn die hun weg naar het water terug proberen te vinden.

Blijft gissen zo wat het is.
Ik heb bij TO meer het gevoel dat ze een beetje loopt als een eend
Het zou pas echt nuttig zijn wanneer je iets zou doen met de feedback die kreeg. Desnoods zet je die feedback in dit topic; dan heb je het topic iig niet voor niets geopend.
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
Ik denk dat TO niet zo goed is in luisteren want er is altijd een maar, maar: ik heb nog geen een keer gehoord wat er na die maar komt.

En krijg ik weer te horen dat ik zo geweldig ben en perfect maar......

Ze stopt blijkbaar met luisteren na de puntjes lalalalala en ze loopt als een eend
MinkeDeWit schreef:
25-01-2019 19:55
Klopt. De meeste mannen willen graag aandacht en bewondering, en als ze heel eerlijk zijn een zorgzame vrouw. Dat houdt niet in dat je vijf keer per dag moet appen.
Die houding van ongeveer 5% van de mannen uit jouw eigen ervaring is nou niet echt representatief te noemen.

En daarbij: You get what you give. Het is niet gezegd dat TO een vrouw is die een vooraf ingenomen standpunt aangaande het al of niet willen verzorgen van haar man als hoogste doel in haar leven heeft ingenomen.
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
Tigress schreef:

Niet op jezelf proberen te betrekken. Je bent gewoon de juiste klik nog niet tegen gekomen.
Dat hele dategedoe...
je moet er stevig voor in je schoenen staan.
Probeer het niet in je eigenwaarde te laten komen.
Bij de volgende date kun je het ook wat meer van hem af laten hangen in het begin.
Totdat je wat meer zekerheid hebt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven