Wat doe ik verkeerd?
vrijdag 25 januari 2019 om 17:55
Gisteren een pril begin van een relatie beëindigd. Het komt er eigenlijk bij bijna alle 'relaties' op neer dat ik 'niet goed genoeg' ben, althans zo voelt het voor mij.
Ondanks dat er moeite wordt gedaan om mij te zien is er achteraf altijd een 'maar' die ik te horen krijg met een reden waarom het niks zal worden. Of ik word aan het lijntje gehouden waardoor ik hoop hou en toch nog geduld heb dat het goed komt.
Omdat ik hierdoor aan mijzelf begin te twijfelen omdat ik maar niet begrijp wat ik 'fout' doe begin ik te denken dat ik eigenlijk helemaal geen zin meer heb om moeite te steken in een man.
Wat kan het zijn dat ik schijnbaar niet door heb dat ik gewoon gebruikt word, want zo voelt het wel achteraf.
Ondanks dat er moeite wordt gedaan om mij te zien is er achteraf altijd een 'maar' die ik te horen krijg met een reden waarom het niks zal worden. Of ik word aan het lijntje gehouden waardoor ik hoop hou en toch nog geduld heb dat het goed komt.
Omdat ik hierdoor aan mijzelf begin te twijfelen omdat ik maar niet begrijp wat ik 'fout' doe begin ik te denken dat ik eigenlijk helemaal geen zin meer heb om moeite te steken in een man.
Wat kan het zijn dat ik schijnbaar niet door heb dat ik gewoon gebruikt word, want zo voelt het wel achteraf.
zaterdag 26 januari 2019 om 11:39
Een appje is zo gestuurd, erg weinig moeite. Als jullie elkaar zagen waren jullie intiem (?).
Vanuit jou zijn dat maatstaven of iemand moeite voor je doet en je leuk vindt. Voor een ander is dat bijvoorbeeld weer of hij je favoriete eten klaar maakt (“dan moet hij mij wel echt leuk vinden!”)
Dat alles wil alleen niet zeggen of hij het ook zo voelt, die vraag kan alleen hij beantwoorden. In zo’n situatie kun je dus beter aangeven wat je gemerkt hebt en wat dat met jou doet. En vragen hoe hij het voor zich ziet/of er iets aan de hand is waarvan je op de hoogte zou moeten zijn?
En dan heb je nog een stuk karakter. Sommige mensen hebben het aantrekken en afstoten nodig. Ik ken de man alleen niet dus daar kan ik niks over zeggen. Wat ik wel lees is dat jij andere behoeftes hebt dan dat hij je op dat moment kon bieden in de relatie. Je had daarover in gesprek kunnen gaan met hem maar dat heb je niet gedaan en de relatie verbroken. Misschien te voorbarig, misschien ook niet. Enige dat je nu kan doen is in het vervolg duidelijk communiceren over waar je behoefte aan hebt en als de relatie anders is daarover in gesprek gaan met je nieuwe partner.
Vanuit jou zijn dat maatstaven of iemand moeite voor je doet en je leuk vindt. Voor een ander is dat bijvoorbeeld weer of hij je favoriete eten klaar maakt (“dan moet hij mij wel echt leuk vinden!”)
Dat alles wil alleen niet zeggen of hij het ook zo voelt, die vraag kan alleen hij beantwoorden. In zo’n situatie kun je dus beter aangeven wat je gemerkt hebt en wat dat met jou doet. En vragen hoe hij het voor zich ziet/of er iets aan de hand is waarvan je op de hoogte zou moeten zijn?
En dan heb je nog een stuk karakter. Sommige mensen hebben het aantrekken en afstoten nodig. Ik ken de man alleen niet dus daar kan ik niks over zeggen. Wat ik wel lees is dat jij andere behoeftes hebt dan dat hij je op dat moment kon bieden in de relatie. Je had daarover in gesprek kunnen gaan met hem maar dat heb je niet gedaan en de relatie verbroken. Misschien te voorbarig, misschien ook niet. Enige dat je nu kan doen is in het vervolg duidelijk communiceren over waar je behoefte aan hebt en als de relatie anders is daarover in gesprek gaan met je nieuwe partner.
zaterdag 26 januari 2019 om 11:48
Ik heb aangegeven wat ik wilde, hij zei dan altijd ja dat is goed of had een reden waarom hij dat niet hoefde te doen of kon doen etc. Hij heeft ook moeite gedaan zoals mij uiteten nemen, koken voor mij, uitgaan, film. We waren vaak een heel weekend samen. We deden echt leuke dingen samen dus niet een paar uur bij mij en dan naar huis. Daarom snap ik het niet.
Waarom veranderd er dan ineens iets wanneer er gevoelens bij komen kijken?
zaterdag 26 januari 2019 om 12:13
Omdat hij die gevoelens waarschijnlijk niet had en daardoor afstand is gaan nemen. Hij vond de dates waarschijnlijk ook best leuk maar het ging niet meer worden dan dat.Tigress schreef: ↑26-01-2019 11:48Ik heb aangegeven wat ik wilde, hij zei dan altijd ja dat is goed of had een reden waarom hij dat niet hoefde te doen of kon doen etc. Hij heeft ook moeite gedaan zoals mij uiteten nemen, koken voor mij, uitgaan, film. We waren vaak een heel weekend samen. We deden echt leuke dingen samen dus niet een paar uur bij mij en dan naar huis. Daarom snap ik het niet.
Soms kan je eeuwenlang gissen naar iemands beweegredenen maar je gaat er nooit echt achterkomen.
Hoofd omhoog en op naar de volgende.
zaterdag 26 januari 2019 om 12:47
En ondanks zijn woorden voelde het niet goed. Dus hij kon je niet geruststellen. Dan is het gewoon klaar.Tigress schreef: ↑26-01-2019 11:48Ik heb aangegeven wat ik wilde, hij zei dan altijd ja dat is goed of had een reden waarom hij dat niet hoefde te doen of kon doen etc. Hij heeft ook moeite gedaan zoals mij uiteten nemen, koken voor mij, uitgaan, film. We waren vaak een heel weekend samen. We deden echt leuke dingen samen dus niet een paar uur bij mij en dan naar huis. Daarom snap ik het niet.
Die waarom vraag heb je helemaal niets aan. Als je op zoek bent naar een manier om zijn handelen te diskwalificeren kom je ook bedrogen uit.
Laat los en op naar de volgende.
Doubt kills more dreams than failure ever will
zaterdag 26 januari 2019 om 13:13
Het probleem ligt bij jezelf. Je accepteert dingen die niet ok zijn. Een ander is niet de regisseur van jouw grenzen. Dat ben jij zelf.Tigress schreef: ↑26-01-2019 10:03
Wat ik merkte is dat hij, nadat hij wist dat ik gek op hem was, alles naar zijn hand zette; wanneer, hoe laat. Opmerkingen maken alsof hij mij wilde kwetsen. Omdat ik hem zo leuk vond heb ik dit geaccepteerd in de hoop dat het een fase was. De ene keer zei hij dingen waardoor ik dacht dat hij een 'toekomst' zag en de andere keer begon hij weer met zijn mindgames.
Ik vraag mij af waarom hij dan niet gewoon zegt dat het klaar is, waarom gebruik maken van mijn gevoelens? En omdat ik besef dat ik als een sukkel steeds bleef wachten voel ik mij gebruikt
Ik vind het gewoon raar dat hij mij aan het lijntje heeft gehouden.
Waarom trok jij niet de conclusie dat het zo dus niets wordt. Waarom blijf je wanneer iemand je slecht behandelt?
Daarnaast vraag ik mij ook af of hele weekenden bij elkaar zitten wel zo handig is voor een beginnende relatie. Heb je geen vrienden, familie, sport of hobbies? Of laat je dat allemaal vallen voor een man?
Iemand kan je al snel als normaal of een aanhangsel beschouwen wanneer je er elk weekend en altijd bent. Houd het een beetje interessant door ook een eigen leven te hebben. Dan ben je ook niet zo uit het lood wanneer iemand in eikel modus gaat. Dan zeg je wat sneller: ik ga wat anders doen....
viva-amber wijzigde dit bericht op 26-01-2019 13:27
23.64% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
zaterdag 26 januari 2019 om 13:19
Verander jij nooit van mening over iemand als je diegene beter leert kennen?Tigress schreef: ↑26-01-2019 11:48Ik heb aangegeven wat ik wilde, hij zei dan altijd ja dat is goed of had een reden waarom hij dat niet hoefde te doen of kon doen etc. Hij heeft ook moeite gedaan zoals mij uiteten nemen, koken voor mij, uitgaan, film. We waren vaak een heel weekend samen. We deden echt leuke dingen samen dus niet een paar uur bij mij en dan naar huis. Daarom snap ik het niet.
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
zaterdag 26 januari 2019 om 13:49
Her kan zijn dat zijn gedrag niets met jou heeft te maken. Je betrekt wat hij doet op jezelf maar misschien was hij niet toe aan een relatie of hij is gewoon niet zo leuk.
Waarom zou er met jou iets mis zijn ?
Wat is de reden dat je dat denkt?
Waarom zou er met jou iets mis zijn ?
Wat is de reden dat je dat denkt?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
zaterdag 26 januari 2019 om 13:58
Hij heeft dus bepaalde verwachtingen geschept maar heeft hij gezegd dat hij eem relatie wilde of hoopte je dat? Als een man dat wil laat hij het je merken. Anders begint hij er niet over. Hij had wel eerlijk kunnen zijn over intenties maar hij vond de dates te leuk denk ik. Voortaan eerder de intenties bespreken. Voor hem was dit erg makkelijk. De lusten maar geen verplichtingen. Mannen kunnen dat doen zonder meer te willen en vrouwen ook.
zaterdag 26 januari 2019 om 14:17
Inderdaad; wel nemen maar niet willen/kunnen geven.
Ben in elk geval blij dat ik er op het hoogtepunt zelf een eind aan heb gemaakt, dat ik niet heb gewacht tot hij er uiteindelijk ineens mee stopt. Heb alle contact ook verbroken.
Voelt alleen zo jammer, ik vond het echt fijn onze tijd samen. Denk dat het is omdat ik na jaren eindelijk weer echt verliefd was, heb ik niet vaak gehad zulke gevoelens voor een man.
Ben in elk geval blij dat ik er op het hoogtepunt zelf een eind aan heb gemaakt, dat ik niet heb gewacht tot hij er uiteindelijk ineens mee stopt. Heb alle contact ook verbroken.
Voelt alleen zo jammer, ik vond het echt fijn onze tijd samen. Denk dat het is omdat ik na jaren eindelijk weer echt verliefd was, heb ik niet vaak gehad zulke gevoelens voor een man.
zaterdag 26 januari 2019 om 14:28
Je bent niet de enige die dit herhaaldelijk overkomt. Ik loop er ook tegenaan. Bij mij komt het omdat ik een vorm van bindingsangst heb. Daardoor selecteer ik onbewust op emotioneel onbereikbare mannen. Gevolg: korte vurige relaties die nergens toe leiden omdat de kerels niet meer willen. En mannen die wel willen en kunnen investeren in een gezonde, duurzame relatie, die vind ik niet spannend genoeg dus dan haak ik weer af. Ondanks dat ik het patroon herken, kan/wil ik het niet doorbreken.
zaterdag 26 januari 2019 om 15:06
Hij wilde niet serieus. Misschien niet verliefd...niet aan toe wat dan ook. Gevoel kun je niet sturen. Of dacht je dat hij een lijstje zou inleveren? Wanneer je dit en dat verandert dan ben je wel goed genoeg. Beetje raar idee. Alsof er een magische formule bestaat om iemand aan je binden.
zaterdag 26 januari 2019 om 21:22
Ik heb niet echt het idee dat jij iets verkeerd doet.
Ik heb eerder het idee dat jij heel goed weet wat je wilt en heel goed voor jezelf op kan komen maar daarbij helaas steeds tegen de verkeerde mannen aan loopt.
Naar mijn idee is er niets mis met jou maar met die jongens waar jij tegenaan loopt.
Ik heb eerder het idee dat jij heel goed weet wat je wilt en heel goed voor jezelf op kan komen maar daarbij helaas steeds tegen de verkeerde mannen aan loopt.
Naar mijn idee is er niets mis met jou maar met die jongens waar jij tegenaan loopt.
Niet geschoten is altijd mis